חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חוגים לגיל הרך

מאת: עמרי אימברחינוך ילדים11/01/20111245 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חוגי העשרה לגיל הרך

במאמר זה נתייחס למגוון החוגים לגיל הרך ולמחיריהם המשתנים בשוק, אך ראשית חשוב להבין כי בתחום החוגים לגיל הרך ישנם מספר עולמות שונים, נתייחס כאן לשניים מהם. הראשון - חוגים במהלך שעות הגן, בדרך כלל בבחירת הגננת. השני - חוגים בשעות אחר הצהריים אשר אליהם הולכים הילדים עם הוריהם. המגוון והמחירים משתנים בהתאם לסוג החוגים המדובר.

כאשר מדובר בשעות אחר הצהריים המגוון לילדי הגיל הרך הוא עצום. החל משעת משחק בג'מבורי דרך חוגי טבע ושחייה ועד חוגי ציור אנגלית ומוזיקה. קשת החוגים המוצעים במקרה זה אינו מסונן על ידי איש למעשה ומשאיר מקום לכל אדם החושב שיש בידו חוג העשוי לתרום לילדים להציע את מרכולתו, לעיתים קרובות ללא פיקוח. כמו מגוון החוגים כך גם מגוון המחירים, ניתן למצוא חוגים אשר התשלום עליהם הינו חד פעמי וכאלה אשר התשלום עליהם הוא חודשי. יש חוגים אשר יתומחרו נמוך עד כדי 30 ש"ח למפגש חד פעמי או אף 100 ש"ח לחודש ויש כאלו שיכולים להגיע גם עד כ400 ו-500 ש"ח בחודש.

בתחום החוגים של שעות אחר הצהריים כדאי לשאול מספר שאלות לפני שמפקידים את הילד אצל המפעיל. הראשונה והחשובה ביותר היא מיהו המפעיל, מהי הכשרתו ומה ניסיונו? במידה ומחיר החוג נמוך כדאי לשאול את עצמנו איך יתכן שהמחיר נמוך כל כך? האם ישנה התפשרות על איכות ההדרכה? החומרים? הבטיחות? גם במידה והמחיר גבוה כדאי לתהות מדוע ולהשוות לחוגים אחרים בתחום. לפעמים המחיר הגבוה נובע מטעמים אובייקטיבים כגון עלות חומרים גבוהה או תחום תוכן הדורש מדריכים איכותיים במיוחד. לפעמים אין שום הצדקה למחיר הגבוה וחבל לשלמו.

שונה כיום מלילה הוא תחום החוגים לגנים. בתחום זה, אשר לקוחותיו הם אותם הילדים בדיוק, המגוון כיום רחב הרבה פחות. הסיבה העיקרית לעניין הינה משרד החינוך אשר תומך כיום באופן גורף בחוגים משני סוגים בלבד - ריתמוסיקה ומוסיקה. במקרים חריגים יאשר משרד החינוך בגן אשר תחת פיקוחו חוג מסוג אחר. מאחר ומשרד החינוך מהווה חלק גדול משוק הגנים מרבית חברות החוגים שפועלות בתחום החוגים לגנים עוסקות בהדרכת תנועה כזו או אחרת, מוסיקה או דרמה. החוגים האחרים שפועלים בגני ילדים מופעלים בדרך כלל ע"י יחידים אשר יכולים לתת שירות למספר גנים מוגבל. חוגים כאלו יכולים להיות - טבע ובע"ח, בישול, גינון ואף מדע.

בתוך מציאות זו מובילה חברת "קטנטנים" מגמה שונה המציעה לגנים תוכניות שונות מהמקובל כיום בשוק. החוגים מבוססים על ההבנה כי חשובה יותר התפיסה החינוכית מאשר התוכן או במילים אחרות שימת דגש על הכישורים שרוכש הילד במהלך החוג במקום על תחום התוכן. מתוך ההבנה הזו מציעה חברת "קטנטנים" חוגים שונים אשר ביניהם תוכנית "חכם בגן" המבוססת על תיאוריית האינטיליגנציות המרובות של גארדר, המביאה לילדים שיעורים בעלי תוכן משתנה בהתאם לאינטיליגנציה המודגשת באותו שיעור ותוכנית "איך עושים?" השמה דגש על לימוד כישורי חיים בתחומי שונים. ניתן לקרוא יותר לעומק על התוכנית באתר החברה.

גם בתחום החוגים אשר מתקיימים בשעות הגן המחירים מגוונים מאוד וגם כאן ניתן למצוא חוגים חודשיים וחד פעמיים (נקראים בטרמינולוגיה המקצועית הפעלות). הפעלות חד פעמיות לרוב יעלו יותר מחוג חודשי ויכולות להיות מתומחרות בין 200 ש"ח ועד 2000 ש"ח. חוגים חודשיים מתומחרים לרוב לפי עלת מפגש ויכולים לנוע בין 100 ש"ח למפגש ולהגיע עד 500 ש"ח למפגש.

גם כאן, לפני שנבחר פעילות כדאי לשאול את עצמנו מספר שאלות. ושוב הראשונה והחשובה ביותר היא כמובן מי המפעיל? מאחר ומדובר בפעילות אשר מתרחש בתוך הגן השאלה השניה בחשיבותה היא - מה מרוויחים הילדים מהפעילות? חשוב לזכור שפעילויות זולות יתכן ויסתדרו טוב בתקציב שלנו אך עשויות להותיר את הילדים אחרי שנת פעילות ללא ערכים משמעותיים. כמו כן, במקרים בהם המחיר נמוך באופן חשוד כדאי לשים לב שאינכם מתפשרים על דבר מה בעל ערך כגון איכות ההדרכה, הבטיחות או איכות השירות. כמו בחוגים בשעות אחר הצהריים גם כאן כדאי לבדוק שוב לפני שמשלמים מחירים גבוהים ולהבין האם הינכם באמת מקבלים את התמורה בה אתם חפצים בהתאם למחיר.

בכל תחום שנבחר ובכל חוג שנשקול חשוב לזכור, הלקוח האמיתי אינו ההורה וגם לא הגננת. הלקוח האמיתי הוא הילד וחשוב לוודא כי הוא מתעניין, מרוצה ובטוח בפעילות בה בחרנו עבורו. בסופו של דבר - זה הכל בשבילו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עמרי אימבר, בעל ניסיון של כ-15 שנים בתחום החינוך לגיל הרך והיסודי. בעליה של חברת קטנטנים.

קטנטנים - www.ktantanim.org.il

מייל - omri@ktantanim.org.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמרי אימבר

מאת: עמרי אימברחינוך ילדים22/02/111225 צפיות
פייסבוק, תודו שזו סוגייה לא פשוטה. מצד אחד עומד החופש של הילד לעולם חברתי פתוח כמו של חבריו. מצד שני עומדת הרשת החשוכה והמאיימת, שבינינו, גם אנחנו חשופים לפגיעות דרכה לעיתים קרובות...

מאת: עמרי אימברחינוך ילדים16/01/111344 צפיות
אז מה באמת אומר לכם המשפט – "בגן שלנו הילדים משתתפים בחוג __X__"? בדרך, רק את השם של החוג. מה עושים בחוג תנועה? מה זה ריתמוסיקה? ומי היא ה"מנגנת"? המשיכו לקרוא כדי לגלות...

מאת: עמרי אימברחינוך ילדים15/01/111601 צפיות
תאוריית האינטיליגנציות המרובות של האוורד גארדנר פרצה דרך בתפיסת הערכת האינטיליגנציה האנושית. התאורייה עומדת בניגוד לתפיסת ה"חוכמה" עד כה שהיתה נמדדת ע"י מבחני איי.קיו בלבד ולמעשה מציעה שיטה שהינה אומנם מורכבת יותר אך גם הוליסטית יותר לתפיסת ה"חוכמה" האנושית.

מאת: עמרי אימברחינוך ילדים11/01/111237 צפיות
חוגים הם נושא חשוב בכל בית. בין אם בגן, בצהרון או בשעות אחר הצהריים, היום ברור לכל אם ואב כי חשוב להעשיר את הילדים בתכנים נוספים לתוכניות הלימודים הפורמליות. במאמר זה נבחן את כל הנקודות אליהן חשוב להתייחס לפני בחירת חוג לילד אחר הצהריים, בגן או בצהרון.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196311 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196271 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1915718 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196295 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196201 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1915550 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193831 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica