חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד לבחור חוג לילד?

מאת: עמרי אימברחינוך ילדים11/01/20111239 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כיצד לבחור חוג לילדים

חוגים הם נושא חשוב בכל בית. בין אם בגן, בצהרון או בשעות אחר הצהריים, היום ברור לכל אם ואב כי חשוב להעשיר את הילדים בתכנים נוספים לתוכניות הלימודים הפורמליות. במאמר זה נבחן את כל הנקודות אליהן חשוב להתייחס לפני בחירת חוג לילד אחר הצהריים, בגן או בצהרון.

אם כן, כיצד נבחר חוג לילד? כמובן שהקריטריון החשוב ביותר הוא העדפת הילד. לשלוח ילד לחוג בו אינו מעוניין לקחת חלק יגרום מפח נפש לכל המעורבים בדבר כולל את ההורים. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם לילד אין העדפה ברורה, הוא עוד בגיל מוקדם מכדי לבחור או שנכנסים שיקולים אחרים למערכת (כמו בטיחות, כסף, זמינות וכו') אשר אינם מאפשרים דווקא את החוג בו חפץ הילד. במקרים אלו מוטלת על ההורים האחריות לבחור לילד את החוג הטוב ביותר האפשרי מתוך אלו העומדים בפניהם. כדאי במקרים כמו אלו להתחשב בקריטריונים הבאים:

  • בטיחות: ודאו כי המתקן בו מתקיים החוג הוא מתקן בטוח בעל יציאת חירום, מערכת כיבוי אש, שער נעול וכו'. אל תסתפקו בלהוריד את ילדיכם בשער, בקשו להכנס ולבחון את המקום בעצמכם. אל תתביישו לדרוש זאת גם אם מדובר בבית או מחסן פרטי. העירו למפעיל החוג במידה ואתם מוצאים ליקויים ודאגו שאלו יטופלו לפני הרשמת הילד לחוג.
  • מפעיל: חפשו המלצות על המפעיל. באינטרנט, בשכונה, אצל הורים שכבר רשומים וכו'. במידה ומדובר באדם פרטי ודאו כי המפעיל מוכר היטב בשכונה או בקרב ההורים. אל תתביישו לבקש לראות תעודות זיהוי וכאלו המעידות על ניסיון והכשרה, במיוחד כאשר מדובר בחוגים המוגדרים בסיכון גבוה (חוגי ספורט למשל).
  • מחיר: יכול לנוע בין 100 ל-500 ש"ח בחודש. בררו מה המחיר הממוצע לחוג בתחום אותו אתם בוחנים. ניתן לעשות זאת בחיפוש פשוט בגוגל. במידה והמחיר נמוך באופן מהותי מהשוק שאלו את עצמכם למה? על מה אני בעצם מתפשר? על איכות? בטיחות? במידה והמחיר גבוה מהשוק משמעותית בררו מה הסיבה, יתכן ומדובר במפעיל ייחודי יותר ואולי תרצו לשלם את המחיר או לחילופין תרגישו כי שירות עודף זה אינו נחוץ לכם.
  • תמורה: חשוב לבדוק ולהשוות מה תקבלו בעבור כספכם. שאלות פשוטות לבדיקה יהיו - האם החוג מתקיים פעם בשבוע? אולי פעמיים? לאורך כמה זמן? האם הילד מקבל אי אלו תוצרים? האם יש פעילויות מיוחדות בחגים\חופשים? וכו'. שאלה מסובכת יותר תהיה שאלת הערך - מה הערך עימו יוצא הילד מהחוג? ישנם חוגים אשר מגיעים אליהם בכדי להעביר את הזמן בכייף ויש כאלו המקנים לילדים תוכן וערכים.

לאחרונה החלו גנים ובתי ספר מארחים את פעילויות אחר הצהריים (תמורת נתח מרווחי מפעילי החוגים) בכדי לאפשר לילדים מרחב מוגן יותר ומוכר לחוגי אחר הצהריים. המרוויחים מכך הם כולם. גם כאן יש צורך אמיתי ואולי אף גדול יותר לעבור על הפרמטרים הנ"ל שכן במקרים אלו אנו נוטים לחשוב כי הגוף המתווך (בית הספר או הגן) כבר בדק עבורינו את הדברים. אל תבנו על זה.

הילדים נחשפים לחוגים גם בתוך המסגרות אליהם הם רשומים במהלך היום - גן, צהרונית, בית ספר. הורים רבים אינם מודעים או מרגישים שלא בנוח עם יכולתם להשפיע בנוגע לבחירת החוגים אשר לוקחים חלק במסגרות אלו. גם כאן אנחנו נוטים לסמוך, ולרוב בצדק, על ברחית המערכת עבורנו. קחו בחשבון שביכולתכם להשפיע. אם אתם מרגישים כי החוג המתקיים כיום במסגרת אליה רשום ילדיכם פוגעת בו - הביאו זאת לידיעתם של האחראים. אם אתם חושבים שאתם מכירים חוגים טובים יותר מאלו המתקיימים כיום, ספרו להם גם על כך. קחו בחשבון כי בחירת חוג במסגרות אלו מבקשת בדרך כלל לקלוע לטעמם של רוב הילדים אך לא כולם וצריכה להתקיים בתוך מסגרות תקציב מוגדרות - דרישותיכם צריכות להיות הגיוניות בכדי שיתייחסו אליהן.

חברת "קטנטנים" מספקת חוגים העומדים בכל הקריטריונים הנ"ל ופועלת בכל המסגרות אשר נידונו במאמר זה - גנים, צהרוניות, בתי ספר ובשעות אחר הצהריים. במסגרת פעילות החברה מוצעים חוגים מגוונים ורבים ביניהם חוג בישול חווייתי בשם "טעם הקטנים", חוג להקניית כישורי חיים הנקרא "איך עושים?" וחוג המבוסס על תיאוריית "האינטיליגנציות המרובות" של הווארד גארדנר המדגיש ונותן מקום לשוני בין ילד וילד בשם "חכם בגן".

נשמח מאוד אם תבקרו באתר ותשקלו להצטרף לפעילויות שלנו ולהמליץ עלינו לאחראים על המסגרות של ילדיכם!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עמרי אימבר, בעל ניסיון של כ-15 שנים בתחום החינוך לגיל הרך והיסודי. בעליה של חברת קטנטנים.

קטנטנים - www.ktantanim.org.il

מייל - omri@ktantanim.org.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמרי אימבר

מאת: עמרי אימברחינוך ילדים22/02/111228 צפיות
פייסבוק, תודו שזו סוגייה לא פשוטה. מצד אחד עומד החופש של הילד לעולם חברתי פתוח כמו של חבריו. מצד שני עומדת הרשת החשוכה והמאיימת, שבינינו, גם אנחנו חשופים לפגיעות דרכה לעיתים קרובות...

מאת: עמרי אימברחינוך ילדים16/01/111345 צפיות
אז מה באמת אומר לכם המשפט – "בגן שלנו הילדים משתתפים בחוג __X__"? בדרך, רק את השם של החוג. מה עושים בחוג תנועה? מה זה ריתמוסיקה? ומי היא ה"מנגנת"? המשיכו לקרוא כדי לגלות...

מאת: עמרי אימברחינוך ילדים15/01/111603 צפיות
תאוריית האינטיליגנציות המרובות של האוורד גארדנר פרצה דרך בתפיסת הערכת האינטיליגנציה האנושית. התאורייה עומדת בניגוד לתפיסת ה"חוכמה" עד כה שהיתה נמדדת ע"י מבחני איי.קיו בלבד ולמעשה מציעה שיטה שהינה אומנם מורכבת יותר אך גם הוליסטית יותר לתפיסת ה"חוכמה" האנושית.

מאת: עמרי אימברחינוך ילדים11/01/111247 צפיות
במאמר זה נתייחס למגוון החוגים לגיל הרך ולמחיריהם המשתנים בשוק, אך ראשית חשוב להבין כי בתחום החוגים לגיל הרך ישנם מספר עולמות שונים, נתייחס כאן לשניים מהם. הראשון - חוגים במהלך שעות הגן, בדרך כלל בבחירת הגננת. השני - חוגים בשעות אחר הצהריים אשר אליהם הולכים הילדים עם הוריהם. המגוון והמחירים משתנים בהתאם לסוג החוגים המדובר.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196317 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196277 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1915781 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196300 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196208 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1915607 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193832 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica