חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קצת מושגים על תהליך טיהור שפכים

מאת: לי דקלאיכות הסביבה 27/02/20111396 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מים שנעשה בהם שימוש והיזדהמו פעם אחת או יותר עוברים מיד להגדרה של שפכים, כלומר מים משומשים, אשר אינם כשירים לשימוש נוסף, השפכים מכילים בדרך כלל מוצקים, קולואידים, מומסים וחומרים מרחפים, רק כשתי אלפיות מסך כמות השפכים הינם מוצקים מזהמים ומזיקים, ולעומת זאת 998 אלפיות הם מים בלבד,
על מנת לסלק בצורה מסודרת ובטיחותית את השפכים יש להעבירם טיפול יסודי, אשר בו מרחיקים מהמים כ – 95 אחוזים מכמות החומרים המזהמים, המים בסיומו של תהליך טיהור שפכים מכונים – קולחים.
תהליך טיהור השפכים הינו תהליך טבעי. בשפכים גולמיים אשר מגיעים לאגן טבעי או למקור מים קיים מתפתח מיד תהליך טיהור מים עצמי, המוצקים – שוקעים ומתפתחים ומתרבים בהם חיידקים אשר מפרקים את חומר הגלם האורגני, בעלי חיים מפותחים אשר חיים במקורות מים אלו – ניזונים מחיידקים אלו או מיצורי הלוואי שלהם, תהליך זה הינו אורך זמן ממושך, המלווה בהשתחררות גזים רעילים בעלי ריח רע אשר גורם למטרדים רבים,
טיפול מסודר ומבוקר הנעשה בשפכים נועד בכדי לזרז את תהליך הטיהור העצמי הנעשה בצורה טבעית, נעשה במקום בעל שטח מצומצם ומוגדר ללא יצירת מטרדים ומשלב תוך כדי הפרדה בין השפכים המטוהרים לבין השפכים הגולמיים, תוך פיקוח על שלבי פירוק והפרדת החומרים.
מערכות משולבות לטיפול וטיהור בפשכים, המנצלות את המים שעברו כבר את תהליך הטיהור להשקייה ולייצור אצות שונות כמזון בעל מרכיבים חלבוניים המיועד לבעלי חיים פותחו כבר בשנת 1978 על ידי צוות מפתחים מומחים מהטכניון בחיפה, הוגה הרעיון כולו הוא בעצם מארצות הברית בכלל. אך בפועל המערכת פותחה פה בישראל.
המערכת מורכבת מברכות מלאכותיות שטוחות אשר נבנו במיוחד למטרה זו, המחולקות לתעלות תעלות בהןמוזרמים השפכים בצורה מבוקרת באמצעות מערבלים ומושהים שם לתקופה של 2-4 ימים, בברכות אלו גידלו מראש אצות ירוקות זעירות בצפיפות ריכוזית גבוהה, בתהליך הפוטוסינתטי, אשר גורמות לפירוק החומר האורגני הנימצא בשפכים,
את השפכים המטורים ניתן להזרים לנחלים, מאגרי מים ואגמים, לאחר שמרוקנים את הברכות מהשפכים מפרידים את האצות ממי המאגר או האגם, מעבירים אותן תהליך ייבוש ומשתשים בהן כתחליף לקמח דגים וסויה.
השימוש בשפכים שעברו טיהור למטרות חקלאיות ןתעשייתיות הולך ומתרחב בארצינו בשנים האחרנות יותר ויותר.
במושבים רבים מוזרמים השפכים באמצעות רשת מסועפת ומורכבת אל מכוני הטיהור השונים.
ובעצם על ידי כך הם משתלבים בתוכניות הממשלתיות למניעת זיהום סביבתי.

 



תגיות המאמר: טיהור שפכים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בשורות טובות!

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לי דקל

מאת: לי דקלתעשייה07/09/14932 צפיות
התקופה שאנו חיים בה כיום, ללא ספק תיזכר בהיסטוריה בתור תקופת המהפך הדיגיטלי. זוהי תקופה שבה אנשים רבים בעולם עוברים להשתמש בכלים ובמכשירים דיגיטליים...

מאת: לי דקלבניין ואחזקה - כללי17/01/13985 צפיות
רצפת פרקט כמו כל רצפה אחרת דורשת התקנה מקצועית ונכונה, אפשר להתקין אותה כמעט בכל מקום בבית, ואם התהליך נעשה נכון – אזי היא מחזיקה יפה ומאריכה ימים רבים עם תחזוק נכון.

מאת: לי דקלדיאטה ותזונה20/08/121087 צפיות
כשאנו שומעים את המילה הדברות או הדברה ישר עוברות במוחנו אסוסיאציות לא חיוביות, ישר אנו רואים בדמיוננו תיקנים, ג'וקים מסוגים שונים ושאר מרעין בשין, אך זה ממש לא כך! על כך תקראו בכתבה שלפניכם

מאת: לי דקלבית חכם05/02/121170 צפיות
הימצאותם של דודי שמש בחיינו נראית – לנו כל כך ברורה ומובנת מאליה – ממש כמו שמובן לנו שהמים זורמים בברזים – ולכאורה כך זה היה מאז ומעולם – ואין חדש תחת השמש ואשר על כן, במדיה וישנה תקלה ודודי השמש אינם פועלים כפי שחשבנו שהם אמורים לפעול – אזי סבלנותנו פוקעת מיד ברגע בו מתגלית התקלה.

מאת: לי דקלתחבורה ורכב - כללי05/01/121290 צפיות
המלגזה, היא כלי שימושי עד מאד אך כאמור, בשל היותה קטנה יחסית והשימוש המאסיבי שנעשה בה – דורש מבעליה לתחזק אותה באופן קבוע. המלגזה באה בכמה גרסאות הפעלה שונות אשר כולן באות במטרה להקל על המפעילים שלה

מאת: לי דקלמדעי החברה - כללי18/12/111472 צפיות
בישראל של שנות האלפיים המתקדמות אין כמעט דבר אשר נפשך חשקה בו שאינו בר השגה – גם אם ישנם כמה דברים יקרים יותר, אם יש לך קצת כסף ורצון מספיק בשביל להשיג את מה שאתה רואה – זה כבר מספיק בשביל להגשים חלומות.

מאת: לי דקלחברה ומדינה - כללי13/12/111285 צפיות
אף פעם זה לא נעים לבוא להתארח אצל מישהו בלא להביא לו איזו מתנה – שי קטן, זה לא נעים לבוא אפילו לארוחה אחת בלא להביא משהו שמביע את הערכתך על הטרחה וההשקעה אשר כרוכים באירוח שלך.

מאמרים נוספים בנושא איכות הסביבה

מאת: yoni romאיכות הסביבה 14/11/191296 צפיות
מדינת ישראל מעודדת את ייצור החשמל דרך מערכות סולאריות. פתרון זה הוא פתרון ירוק, ידידותי לסביבה וזמין בבתים פרטיים ושטחים עסקיים. מערכת סולארית עסקית היא מערכת אשר נבנית על גגות בתי עסקים ובכלל זה: שטחים מסחריים, מפעלים, בנייני משרדים ודומיהם.

מאת: Roei Kalvoאיכות הסביבה 11/12/171564 צפיות
מהו פינוי נייר? איך מבצעים פינוי נייר? איזה שלבים כלולים בתהליך מיחזור נייר? למה גופי תעשייה זקוקים לשירותי פינוי נייר?

מאת: אור מחשביםאיכות הסביבה 24/10/161766 צפיות
מה היא אנרגיה סולארית? אנרגיה, או חשמל, מיוצרת בדרך כלל מנפט, גזים, ופחם, וכל החומרים האלה פולטים פחמן דו-חמצני ופוגעים בסביבה, בכדור הארץ כולו, וכן בבריאות שלנו ושל בני משפחתינו. בנוסף לכל זה, האנרגיה הזו לא מתחדשת – ברגע שנגמר הנפט בעולם, לא נמצא עוד, וכשנגמר הפחם, ייקח אלפי שנים עד שהוא יתחדש בכמויות שאנחנו צורכים כיום. במקומות שונים בעולם, החומרים האלה כבר נגמרו, והיום אנחנו בדרך צלחה לגמור את מה שנשאר באיזורים שעוד יש בהם את החומרים האלה.

מאת: קליבר 818איכות הסביבה 17/11/143052 צפיות
במקביל לשיפור מנועי בנזין, יצרניות רכב שונות מייצרות מנועים הצורכים סוגים שונים של דלק, ישנם סוגי דלק ידידותיים יותר לסביבה יותר בהשוואה לאחרים.

מאת: איוורור והנדסהאיכות הסביבה 05/11/142650 צפיות
מהו חוק אוויר נקי? חוק אוויר נקי, התשס"ח- 2008, גובש על ידי קבוצת חברי הכנסת ועמותת "אדם טבע ודין" ונכנס לתוקף ביום 1/01/2011.

מאת: בני דואניאיכות הסביבה 30/10/142628 צפיות
אחד הרעיונות הבולטים ביותר שעומדים לקבל בקרוב משנה תוקף הוא הוצאת שקיות הניילון החינמיות מהסופרמרקט הקרוב לביתכם. למעשה, כל קונה ייאלץ להגיע עם שקית רב פעמית מהבית על מנת להניח בפנים את המוצרים אותם הוא רכש, כאשר לשקיות הניילון אליהן התרגלנו עד עכשיו לא יהיה יותר שימוש, אלא אם נהיה מוכנים לשלם תמורתן.

מאת: שלומית לנגאיכות הסביבה 26/12/138677 צפיות
כיום כל משרד מחזיק לפחות מדפסת אחת. טונרים של מדפסות לייזר המושלכים לפח האשפה הם פוטנציאל לנזק סביבתי כבד. מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם בעיה סביבתית זו?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica