חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סוגי לוחות הסילוקין ומשמעותם

מאת: ערכיםמשכנתא28/02/20111448 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהו לוח סילוקין של משכנתא?

לוח סילוקין הינו טבלה המציגה את התנהלות המשכנתא לאורך חייה. הלוח מציג לפי המסלול של המשכנתא את ההחזר של הקרן ושל הריבית במרכיבי החיוב החודשי. לפי לוח הסילוקים הנבחר ניתן לחשב בעצם את הרכב הריבית ואת הרכב הקרן לאורך כל חיי ההלוואה וכן את המרכיב של כל אחד מהם (ריבית/ קרן) בכל אחד מהחיובים לאורך התקופה. כלומר, אם יש לי הלוואה לXX  שנים שמהווים מספר תשלומים מסוים, לפי סוג לוח הסילוקים ולפי גובה הריבית הנקובה נוכל לדעת מה החלק של הריבית ומה החלק של הקרן בכל חודש ספציפי לכל אורך חיי המשכנתא.

סוגי לוחות סילוקין:

שפיצר

לוח סילוקין שפיצר הינו בעצם הלוח הנפוץ ביותר בבנקים. העיקרון המנחה בלוח סילוקין זה שהחיוב החודשי ידוע מראש וקבוע לאורך כל חיי ההלוואה. הלוואות מסוג זה בדרך כלל צמודות למדד מחירים לצרכן כדי לשמור על שווי הכסף (גם הקרן וגם הריבית). הצמדה היא זו שגורמת לחיוב החודשי לגדול או לקטון. אילו כל תקופת ההלוואה המדד היה נשאר ללא שינוי, החיוב החודשי גם היה נשאר ללא שינוי. מה שמשפיע על סילוק ההלוואה הסופי בלוח זה, זה ההרכב בתוך החיוב החודשי – החלק של הקרן לעומת החלק המשולם על חשבון הריבית.

קרן שווה

כשמה כן היא הלוואה שלוח הסילוקין שלה הוא קרן שווה, הכוונה היא שבכל חיוב חודשי החלק של הקרן שווה לאורך כל תקופה ההלוואה. לדוגמא אם לקחנו 100 אלף ₪ ל10 תשלומים – החלק של הקרן בכל אחד מהתשלומים יהיה 10 אלף ₪. העיקרון המנחה במשכנתא עם לוח סילוקין כזה הוא שבגלל שהקרן קטנה בצורה משמעותי ובחלקים שווים כל חודש – עם הזמן החיוב החודשי קטן.

בלון או בוליט או הלוואת גישור

משכנתא מסוג זה לא מתאימה לכל אחד. לאורך תקופת ההלוואה החיוב החודשי נשאר קבוע ותלוי בהצמדה בלבד אם יגדל או יקטן. כמו שבלון מתפוצץ בבת אחת כך גם המשכנתא הזו, משם שמה – בלון. בחיוב האחרון יחד עם הריבית החודשית יורדת כל הקרן יחד עם ההצמדה על הקרן. הלוואה מסוג זה מתאימה לעסקים שצריכים סכום כסף גדול עכשיו וצופים הכנסה גדולה בעתיד ובינתיים מעניינים לשלם רק חיובים נמוכים של ריבית בלבד.

גרייס חלקי

משמעות המילה גרייס באנגלית (grace) – חסד. זו גם המשמעות של מסלול זה. כאשר אנחנו קונים בית מקבלן והנכס עדיין בבניה. רובנו לא מסוגלים או מעוניינים גם להתחיל לשלם את המשכנתא וגם להמשיך לשלם שכר דירה. במקרים אלה בא הבנק ומציע את הלוח הנ"ל של גרייס חלקי. תקופת הגרייס ידוע ומוסכמת מראש על שני הצדדים (הלווה והבנק) והמשמעות שלה מבחינת החזרי המשכנתא בעתיד ובהווה היא: שבחודשים הראשונים החיוב שמשולם הוא רק הריבית ללא הצמדה וללא קרן. ההצמדה על הקרן בתקופת הגרייס והקרן שהייתה אמורה לרדת באותה תקופת הדחייה נפרשים על יתרת תשלומים מרגע תחילת התשלומים השוטפים של המשכנתא.

נקודה חשובה – משחק נכון בין מסלולים בהתאם לריביות שהבנק מציע יכול להוריד את גובה החיוב החודשי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ערכים יעוץ משכנתאות.

כי יש מומחים ויש מומחים של ערכים!

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ערכים

מאת: ערכיםמשכנתא15/08/111250 צפיות
ענף המשכנתאות עבר שינויים רבים. נוטלי המשכנתאות הרבים צריכים לבחון כיום מסלולים רבים בהתאמה ללוחות סילוקין שונים. המאמר חוקר וסוקר את ההיסטוריה של הענף בארץ ובעולם. בין היתר מפורט כיצד התחיל משבר הסאב פריים, קראו ולימדו את ההיסטוריה של הענף.

מאת: ערכיםמשכנתא09/08/111025 צפיות
משכתא הינה עסקה גדולה בה אנו לווים כסף מהבנק תוך התחייבות להמון שנים קדימה. האם אתם יודעים בדיוק מה הדבר הכי מתאים לכם? האם אתם יודעים כיצד לחלק את המשכנתא נכון? חשוב מאוד לעשות את התהליך באופן מקצועי כי במידה ולא תעשו זאת בצורה מקצועית אתם עשוים לשלם סכומים גדולים מידיי לבנק. האם הבנק היה שמח אם לא תבינה לעומק בנושא? ברור...

מאת: ערכיםמשכנתא31/07/111396 צפיות
משכנתא הינה אחד התהליכים החשובים שנעשה במהלך חיינו. לקיחת המשכנתא צריכה להעשות בכובד ראש ולהתחשב במלוא הפרמטרים הדרושים. יש לבחון כל פרמטר בנפרד ולהתחשב בהם יחד.

מאת: ערכיםמשכנתא17/04/111180 צפיות
אחד המסלולים המעניינים ביותר הוא הריבית המשתנה, משום שהוא טומן בחובו ריביות זולות וגם יכונים גדולים. כדאי לבחון היטב איך כדאי להשתמש במסלול הזה.

מאת: ערכיםמשכנתא17/04/111187 צפיות
ריבית הפריים המוצעת ע"י הבנקים למשכנתאות מגיוסי כספים מבנק ישראלץ מביאה עימה יתרונות וחסרונות אשר באים ליידי ביטוי במשכנתא של הצרכן הפרטי. כדאי לגייס כסף בזול צריך לראות את התמונה הכוללת ולפיה לנטב את מסלול ההליכה.

מאמרים נוספים בנושא משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222581 צפיות
המדריך למתחילים לקבלת משכנתא. היכן כדאי להשקיע בנכס נדל"ן? איזה מגבלות יכולות להיות בלקיחת משכנתא? ועוד שאלות שחשוב לקבל עליהם תשובות לפני שנחליט איזה משכנתא נרצה לקחת

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222575 צפיות
במאמר זה נדון על היבט המשכנתאות מכמה זוויות - השוואת משכנתאות, ייעוץ משכנתאות באזור תל אביב ומה זה משכנתא הפוכה?

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222550 צפיות
בהליכי לקיחת הלוואת משכנתא יש מאפיינים שאותם רצוי להכיר כדי להתמודד עם התהליך בצורה חיובית ומודעת עם או בלי יועצי משכנתאות. במאמר זה תגלו מהם המאפיינים של מסלולי המשכנתאות שכדאי להכיר

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222569 צפיות
לפני שמחליטים ומתחילים בתהליך לקיחת משכנתא תרשו לנו להציג לכם את מסלולי משכנתאות אשר קיימים בבנקים בישראל. ההבדלים הניכרים בין הבנקים הם אחוזי הריבית בכל מסלול כזה או אחר, אך יש גם הבדלים בין מסלולי משכנתאות עצמם שרצוי שתכירו.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222856 צפיות
כיוון והחיים הם דינמיים וסביר להניח שההחלטה שלקחתם בנוגע למשכנתא הנוכחית לפני עשור היא כבר אינה רלוונטית למצב הנוכחי שלכם כיום. מעבר לכך, העולם הפיננסי הוא גם דינמי ומשתנה בתדירות גבוה, תנאי השוק שלו מתעדכנים חדשות לבקרים.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222894 צפיות
במילים פשוטות נוכל לומר שתמהיל משכנתא הוא בעצם שילוב בין כמה מסלולי משכנתא שונים שמרכיבים יחדיו הלוואה אחת. אף על פי שמדובר בהלוואה אחת, כל מסלול ומסלול משכנתא יעמוד בפני עצמו ואינו קשור למסלולי המשכנתא האחרים בתמהיל המשכנתא.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא25/01/222895 צפיות
אם אתם כאן אז אתם כנראה מתעניינים בבנקים למשכנתאות, מה שאומר שאתם בדרך לקניית דירה, כיוון שכיום אין כמעט ומי שיכול להרשות לעצמו לרכוש דירה ללא משכנתא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica