חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לקחת פסק זמן - חשיבותה של מנוחה....

מאת: יעל אשדאימון לאיכות חיים09/06/20091678 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

החופש הגדול כבר כאן.... לילדים חופש מלימודים, ממטלות ביה"ס, מהשגרה. חופש כדי לחוות חוויות חדשות, להתארגן, לאגור כוח, חופש כדי לחזור בהמשך באנרגיות מחודשות.
מי מאיתנו לא היה מוכן להתחלף עם הילדים ולקחת לעצמו פסק זמן לחודשיים מהחיים מהמטלות היומיומית ?
עבורי, החופש הגדול הוא מעין סמל שמזכיר לי שעלי לשלב פסקי זמן באופן סדיר בשגרת חיי.
פסקי זמן -  יותר משהם מעניקים לנו שחרור ומנוחה, הם בעיקר מאפשרים לנו לחזור לעיסוקינו עם מצברים מלאים, הרבה יותר יעילים, פוריים ובעלי השראה.
  וכמו בשירו של אריק אינשטיין -

" לקחת פסק זמן ולא לחשוב
לשבת מול הים ולא לדאוג
לתת לראש לנוח מהפיצוצים
לתת ללב לנוח מהלחצים..."

אני מזמינה אתכם לקחת פסק זמן , חופש, הפסקה, מנוחה - כל מינוח שתבחרו  ולשלב אותם באופן קבוע כחלק בלתי נפרד משגרת חייכם, כשכל הפסקה כזו מביאה עמה תועלות משלה.

בתדירות יומית :

פסק זמן מעשייה -  מביא איתו יעילות - במהלך יום העבודה קחו פסק זמן כדי שתוכלו לנהל את העשייה - הפסיקו לזמן מה לעשות ועצרו להתבוננות. לאורך היום כשאתם נעים ממשימה למשימה - (טלפונים, פגישות, דואר, ישיבות) אתם לא באמת מנהלים את היום. כשאתם עוצרים לרגע, מתפנים מהשוטף  ושואלים את עצמכם מה כדאי שתעשו בשעות הקרובות, אז אתם מתכננים  והופכים להיות אלו המנהלים את יומכם.

מנוחה לנפש, לתודעה - יוצרת בהירות ורגיעה  - חופש ממחשבות על העבר ועל העתיד-  חופש המאפשר שקט נפשי בהירות.
אמצו לכם  פסקי זמן למדיטציה במהלך היום  - בזמנים אילו המוח מגיע לגלי אלפא, כמו בזמן שינה, מה שמביא את המוח לתפקד במהירות שונה וברגישות קליטה גבוהה ומכניס את הגוף למצב מדידטיבי. 

מנוחה לגוף - מביאה עימה בריאות -  יש לספק לגוף מספר שעות שינה מספיקות. בלילה הגוף מבצע פעילות נרחבת של תחזוקת הגוף, בזמן השינה מתרחשים  הרבה תהליכים פיזיולוגיים כמו חידוש רקמות ובניית שרירים. חשיבותה של שינה מספקת היא בעיקר בבריאות לטווח ארוך ( מי שעובד בצורה רציפה במשמרות לילה מונע מגופו את פעילות התחזוקה ולכן אדם זה מגיע למצב של תשישות כרונית).

בתדירות שבועית.

חופש של יום אחד מעבודה (rigpa day )  -  למען טיפוח הרווחה האישית .
  ..."אבל הנשמה רוצה קצת מנוחה  לתפוס אויר בשביל לחזור לעבודה "
פנו יום אחד בשבוע למען טיפוח הרווחה האישית והכשרת התודעה. הקדישו את כל כולו לעצמכם, לגופכם ולנפשכם. זה יכול להיות טיול, מוזיאון, פגישה עם מאמן אישי, קריאה, כתיבה, מסאז'ים, ים, סרט כל מה שעושה לכם טוב. יום זה הוא יום לקבלת השראה, לצמיחה אישית, להעשרה לטובת המשך העשייה.  

בתדירות שנתית

חופשה מרוכזת למנוחה -   ישנן ראיות מדעיות המוכיחות שחופשה טובה לבריאות. 
ממצאים מראים כיצד הגוף מגיב לסגנון חיים שמאופיין בלחץ. חופשה מאפשרת מנוחה ושחרור ממתחים  וכך מפחיתה לחץ ושחיקה.
יותר ויותר מחקרים מעידים על כך שחופשות הן עניין בריאותי חיוני. לפי אחד המחקרים- נשים שדיווחו כי הן יוצאות לחופשה אחת לשש שנים או פחות, היו מועדות פי שמונה ללקות במחלת לב או לסבול מהתקף לב קטלני מאשר נשים שיצאו לפחות לשתי חופשות בשנה.

וישנן כמובן ההפסקות שעלינו לקחת בהתאם לנסיבות -
אחד מידידי, ארכיטקט מצליח,  הדבר הראשון שהוא עושה לאחר שהוא חותם על חוזה עבודה גדול - לוקח לעצמו חודש חופש שבו הוא לא נוגע בכלל בכל מה שקשור לפרוייקט החדש - אלא רק שומע מוסיקה, מטייל, הולך לים, קורא, צובר חוויות וממלא עצמו בכל העיסוקים שהוא אוהב, וכל זה כדי להתחיל בהמשך את הפרוייקט החדש ממקום של שקט והשראה.

ולסיום, אני מוצאת לנכון להזכיר שגם ע"פ היהדות , עלינו לתת הפסקה לאמא אדמה - היהדות מדברת על שנת שמיטה (שמה של השנה השביעית במחזור של שבע שנים) - הפסקה נוספת שכדאי שנשים לב אליה. שנה בה מצווה עם ישראל לשבות מחלק גדול מהמלאכות בשדות החקלאיים וזאת כי מנוחות הן לא רק נחלת האדם גם לאמא אדמה מגיע חופש, מגיעה מנוחה ... על-מנת שכוחה יתחדש והיא תוכל להניב עבורנו שפע רב של יבול בשנים הבאות.

מאחלת לכולכם הרבה ימים של מנוחה ורוגע בקיץ הזה ומילוי מאגרי האנרגיה להמשך דרככם -
וזכרו, אפילו אלוהים לקח יום חופש אחד ...

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעל אשד

מאת: יעל אשדאימון אישי09/06/091090 צפיות
אני מברכת אותך על הבחירה שלך לקבל מחויבות על חייך, לתפוס את הגה חייך ולצאת לדרך, בחירה משמעותית וחשובה בפני עצמה. בשלב זה, עומדת לפנייך בחירה נוספת, לא פחות חשובה, בחירת המאמן האישי שלך לחיים, בחירת אותו אדם שילווה אותך בדרכך זו, יהווה עבורך מרחב מאפשר ותומך בדרך להשגת מטרותיך.... להלן, רשימת פרמטרים שעליכם לבחון בעת בחירת המאמן האישי שלכם לחיים, אותו אדם שאיתו אתם יוצאים לדרך...

מאת: יעל אשדאימון אישי - כללי09/06/091925 צפיות
כל מילה מדוברת כמוה כזריעת זרע בתודעה שלנו. כאנשים הנמצאים בתהליך צמיחה יש לנו מחויבות לזרוע זרעים איכותיים, זרעים שמצמיחים. זריעת מילים מרחיבות ומעצימות תצמיח מרחב של אפשרויות, שיתמכו בגדילה שלנו, ולנו לא נותר יהיה אלא לקצור את התוצאות בהתאם. מכאן שהתוצאות שלנו הן פונקציה של השיחות שלנו עם עצמנו. המילים משקפות את העולם הפנימי שלנו, והן מעין הצהרה שלנו לעולם, על מי שאנחנו. בואו ונכבד אותן וכך גם נכבד את עצמנו....

מאת: יעל אשדאימון מנהלים09/06/091374 צפיות
במציאות הנוכחית, הסביבה הארגונית תחרותית, קצב ההתרחשויות מהיר והלו"ז - צפוף. בסביבה כזו ארגונים מנסים להשיג את המטרות לשמן הם קיימים בצורה היעילה ביותר. כחלק קטן מהדרג הניהולי נמנות אתן המנהלות, הנמדדות, כמו האחרים לפי תוצאות. אתן נדרשות להיות ממוקדות מטרה, להתנהל בהתאם לדרישות הארגון ובהתאם לסגנון הניהולי-גברי השכיח כל כך סביבכן. בתהליך המהיר והמבודד הזה, לעיתים אתן שוכחות את עובדת היותכן, לפני הכול, נשים. כנשים חשוב שנביא יותר ממה שהתברכנו בו.....

מאת: יעל אשדאימון מנהלים09/06/092158 צפיות
כולם כבר יודעים, אנשים לא עוזבים ארגונים, אנשים עוזבים מנהלים! להיות מנהל זה לא סטטוס, להיות מנהל זה תפקיד ומכאן נגזר – שכל התנהלות שלי כמנהל מול העובדים שלי באה מכורח תפקידי (ולא מכורח הסטטוס שניתן לי). מנהל - תפקידו להשפיע, להניע ולרתום אנשים כדי להפיק מהם את המירב במילוי משימותיהם. מה הופך מנהל להיות מנהל טוב ?

מאמרים נוספים בנושא אימון לאיכות חיים

מאת: בנימין קלינגראימון לאיכות חיים30/08/213816 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים23/01/193176 צפיות
הבנק מסרב למשכנתא? הלכתם לבנקים ולא מצליחים לקבל משכנתא? אני האיש שלכם! צריכים מומחה שייכנס לתוך הנעליים שלכם וישיג עבורכם משכנתא? שמי מרטין בוקסדורף ובעשר השנים האחרונות- אני משיג משכנתאות בנקאיות עבור אנשים שלא מצליחים לקבל משכנתא בכוחות עצמם.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים16/02/173577 צפיות
אחת הקושיות הגדולות בתורה ובדת היהודית היא שצריך להודות לשם, על כל דבר שקורה לך בין אם זה טוב או רע. כלומר הכול מגיע לאדם מהקדוש ברוך הוא וצריך להודות על זה בכל מקרה. אז המצב הזה הוא משהו שצריך להוסיף עליו שאם יש דברים מטופשים שאתה הכנסת את עצמך אליהם, אז אף אחד לא אשם לך אלא רק אתה אשם ואף אחד לא גרם לך.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162771 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162628 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: ברסלב מאיראימון לאיכות חיים16/02/163528 צפיות
אמרו חכמינו (שם) כל שהקב"ה חפץ בו, מדכאו ביסורין ! נשמע הזוי ? אם אוהבים אותי למה מכאיבים ומייסרים אותי ? פה צריך אמונה שכל זה להמתיק מעלי דינים ולהבין שזה כדי שאני יחפש דרכים חדשות ויפשפש במעשי וכדי שאני ישתנה לטובה, וכדי שאני יבוא נקי מעוון לחיי עולם הבא - הרי שילמתי עליהם כפרת עוונות בייסורים שסבלתי פה בעולם הזה תמשיכו לקרוא תראו מאמרי חז"ל נפלאים ומחזקים לקבל את הייסורים באהבה לחחים טובים ומאושרים).

קשה להצליח, קל להצליח, להצליח להיכשל, מה רע בלהצליח, להצליח בקושי, מה טוב בלא להצליח, מאמן אישי, קואצינג מומלץ: עכשיו אני רוצה לשאול את השאלה הבאה מה רע יכול לצאת לבן אדם מזה שהוא מצליח במשהו אז אני או מציג איזו מטרה, אז אני מניח שהתשובה הקלאסית תהיה שאם זה עושה לו טוב אז הוא תלוי בזה נכון? ש: יש גם את זה. אליעד: יפה אז איזה עוד היבט נגיד יש? ש: שהוא איבד את העניין. אליעד: איבד את העניין ואיזה עוד היבט יש? אז אני רוצה לתת היבט ספציפי אוקי, כשבן אדם מצליח במשהו או נגיד שיש משהו ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica