חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אברא כדברא - כוחה של מילה

מאת: יעל אשדאימון אישי - כללי09/06/20091925 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

''אברא כדברא ''   מארמית:    "אדבר ויהי כדבריי"

כבני אנוש, בניגוד ליצורים האחרים, קיבלנו את האפשרות להשתמש באותיות, מילים, משפטים, סימני פיסוק - בואו נעשה שימוש נבון במתנה זו, בואו נשתמש בכל אילו לטובתנו.

כבר בספר בראשית אנו קוראים על מעשה בריאת העולם  שנעשה באמצעות אמירות - , 
"ויאמר אלוהים, יהי אור; ויהי-אור" ......... "ויקרא אלוהים לאור יום, ולחושך קרא לילה" ...

השיחות שלנו עם עצמנו מעוררות מחשבות, רגשות ובעצם הן אלו שקובעות את ההתנהלות שלנו. למילים יש כוח עצום, וכדאי שננצל כוח זה לגדילה, לצמיחה, לקידום שלנו ושל האחרים בסביבתנו.
תשומת לב למילה המדוברת מפינו, ויצירת מודעות לשפה, היא אחת מהדרכים היותר זמינות לחולל שינוי בחיינו.

'מילים זה כל מה שיש לי
זה הוני, זה אוני וזה אני..'

שרה חוה אלברשטיין,   בואו ונצטרף אליה ...  

המילים שאנו משתמשים מגדירות למעשה את גבולות התודעה שלנו, ולתוצאות האישית שלנו יש קשר ישיר למרחב התודעה.
כל מילה מדוברת כמוה כזריעת זרע בתודעה שלנו. כאנשים הנמצאים בתהליך צמיחה יש לנו מחויבות לזרוע זרעים איכותיים, זרעים שמצמיחים. זריעת מילים מרחיבות ומעצימות תצמיח מרחב של אפשרויות, שיתמכו בגדילה שלנו, ולנו לא נותר יהיה אלא לקצור את התוצאות בהתאם.
מכאן שהתוצאות שלנו הן פונקציה של השיחות שלנו עם עצמנו. המילים משקפות את העולם הפנימי שלנו, והן מעין הצהרה שלנו לעולם, על מי שאנחנו. בואו ונכבד אותן וכך גם נכבד את עצמנו.

להלן מספר אפשרויות לשימוש נכון במילים :
-  להחליף את המילה 'בעיה' עם המילה 'אתגר'.
-  להחליף את המילה 'צריך' עם המילה 'בוחר'.  
-  לדבר בשפת ה 'בעד' (להתמקד במה שיש) ולא 'נגד' .
-  להצהיר  'אני מתקשר ומדבר איתו '  ולא 'אנסה להתקשר ולהשיג אותו '.
-  להשתמש ביותר סימני שאלה ופחות בסימני קריאה -  זה מפתיע עד כמה זה פותח אפשרויות.  

וכדי להמחיש, לפניכם מספר דוגמאות -

·      'יש לי בעיה אני מרגישה צעירה.'.. משפט כזה ששמעתי לאחרונה הוא משפט היוצר בעיה במקום שכלל אין בו בעיה, נהפוך הוא... כדאי שנשים לב לאופן שבו אנו מתנסחים, וככל שנדגיש את הטוב נזמן אלינו יותר ממנו - ראו האמירה מספרו של רבי נחמן מברסלב, "הכסא הריק"  "אם שואלים אותך לשלומך ואתה אומר: 'שלומי רע', אלוהים אומר לך: 'זה רע? אני אראה לך מה זה רע', ואם אתה עונה: 'שלומי טוב', אלוהים אומר לך: 'זה טוב? אני אראה לך מה זה טוב'...

·      ' נכון, הייתי מנהלת של קבוצה מצליחה אבל זה רק בזכות חברי הצוות זה לא ממש בזכותי ...' כל כך הרבה פעמים אני נתקלת באותם לקוחות שמתעקשים לא להישאר ב - 'יש' , לא להישאר במקומות שבהם הם גדולים. כשהם כבר אומרים לעצמם מילים טובות הם תמיד דואגים לסייג עם איזשהו 'אבל' , מייד מנמיכים את עצמם, כאילו קשורים אליהם חוטים שתמיד מושכים אחורה .... לא מרשים לעצמם לחתוך את החוטים ולעוף....

·      'אני קטנה לידו..' להגיד משפט כזה זה לא כמו להגיד 'כשאני נמצאת לידו יש בי מחשבות שמקטינות אותי ' - שזה משפט נגיש יותר - מאפשר להתבונן, לחקור ולהתייחס למחשבות שלי ומתוך זה לעשות שינוי.

·      'טוב, עם האהבה שלי לציור אני לא יכול לקנות במכולת ! ', משפט שאיננו משאיר מקום לאפשרות,  אבל אם ננסח משפט כמו :  'איך אוכל לצייר וגם להרוויח כסף מהכישרון שלי לציור ? '  אז קיבלנו שאלה הפותחת ערנות להזדמנויות ואפשרויות לפעולה.

                                           

                                  וכמו שכבר נאמר    מילים יש לשקול לא לספור  ...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעל אשד

מאת: יעל אשדאימון אישי09/06/091092 צפיות
אני מברכת אותך על הבחירה שלך לקבל מחויבות על חייך, לתפוס את הגה חייך ולצאת לדרך, בחירה משמעותית וחשובה בפני עצמה. בשלב זה, עומדת לפנייך בחירה נוספת, לא פחות חשובה, בחירת המאמן האישי שלך לחיים, בחירת אותו אדם שילווה אותך בדרכך זו, יהווה עבורך מרחב מאפשר ותומך בדרך להשגת מטרותיך.... להלן, רשימת פרמטרים שעליכם לבחון בעת בחירת המאמן האישי שלכם לחיים, אותו אדם שאיתו אתם יוצאים לדרך...

מאת: יעל אשדאימון לאיכות חיים09/06/091680 צפיות
" לקחת פסק זמן ולא לחשוב לשבת מול הים ולא לדאוג לתת לראש לנוח מהפיצוצים לתת ללב לנוח מהלחצים..." אני מזמינה אתכם לקחת פסק זמן , חופש, הפסקה, מנוחה - כל מינוח שתבחרו ולשלב אותם באופן קבוע כחלק בלתי נפרד משגרת חייכם, כשכל הפסקה כזו מביאה עמה תועלות משלה.

מאת: יעל אשדאימון מנהלים09/06/091376 צפיות
במציאות הנוכחית, הסביבה הארגונית תחרותית, קצב ההתרחשויות מהיר והלו"ז - צפוף. בסביבה כזו ארגונים מנסים להשיג את המטרות לשמן הם קיימים בצורה היעילה ביותר. כחלק קטן מהדרג הניהולי נמנות אתן המנהלות, הנמדדות, כמו האחרים לפי תוצאות. אתן נדרשות להיות ממוקדות מטרה, להתנהל בהתאם לדרישות הארגון ובהתאם לסגנון הניהולי-גברי השכיח כל כך סביבכן. בתהליך המהיר והמבודד הזה, לעיתים אתן שוכחות את עובדת היותכן, לפני הכול, נשים. כנשים חשוב שנביא יותר ממה שהתברכנו בו.....

מאת: יעל אשדאימון מנהלים09/06/092160 צפיות
כולם כבר יודעים, אנשים לא עוזבים ארגונים, אנשים עוזבים מנהלים! להיות מנהל זה לא סטטוס, להיות מנהל זה תפקיד ומכאן נגזר – שכל התנהלות שלי כמנהל מול העובדים שלי באה מכורח תפקידי (ולא מכורח הסטטוס שניתן לי). מנהל - תפקידו להשפיע, להניע ולרתום אנשים כדי להפיק מהם את המירב במילוי משימותיהם. מה הופך מנהל להיות מנהל טוב ?

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205539 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196096 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194052 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173144 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173132 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162649 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162379 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica