חפש מאמרים:
שלום אורח
17.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

להיות מנהל טוב

מאת: יעל אשדאימון מנהלים09/06/20092155 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מנהל - תפקידו להשפיע, להניע ולרתום אנשים כדי להפיק מהם את המירב במילוי משימותיהם.
כשאתה מנהל טוב, עובדיך ישמרו לך אמונים, ילכו אחריך גם אם הסביבה הארגונית פחות מתאימה להם.
כולם כבר יודעים, אנשים לא עוזבים ארגונים, אנשים עוזבים מנהלים!

איך מזהים קבוצת עבודה שזכתה במנהל טוב?

התבוננות בסביבתה של קבוצת עבודה שמנוהלת ע"י מנהל ראוי תשקף לנו תמונה בה התנהלות העובדים מתאפיינת ב-

- אווירה טובה, חיוך, מוראל גבוה.
- משמעת ועמידה בתוכנית העבודה.
- ראש גדול ולקיחת אחריות.
- עבודת צוות, עזרה הדדית, שיתוף פעולה.
- מוטיבציה גבוהה למילוי התפקיד על הצד הטוב ביותר מתוך תחושת שייכות.
- פעילויות משותפות גם מחוץ לשעות העבודה, אוהבים להיות ביחד.

התנהלות זו כפי שהיא מתוארת כאן מצביעה על סיגנון ניהול מאפשר, מגדיל, סיגנון היוצר אוירה של הרמוניה, שמחה ומוטיבציה אמיתית למלא את התפקיד המשותף על הצד הטוב ביותר ובעיקר סגנון המתאפיין באינטליגנציה רגשית גבוהה של המנהל.

מה הופך אותנו למנהלים טובים, למנהלים שסביבת הניהול שלהן מתאפיינת בהתנהגות המתוארת לעיל?

ראשית יש לזכור שלהיות מנהל זה לא סטטוס, להיות מנהל זה תפקיד ומכאן נגזר – שכל התנהלות שלי כמנהל מול העובדים שלי באה מכורח תפקידי (ולא מכורח הסטטוס שניתן לי).

מנהל טוב יודע לגלות בכל עובד את הכישרון הייחודי לו, את אותו דבר שבו הוא מצטיין ויודע לנצל כשרון זה לטובת המערכת ולטובת עבודת הצוות המשותפת, מנהל טוב מתנהל כמאמן, הוא עוזר לעובד לגלות את הנקודות החזקות שבו וממנף אותם לטובת ביצוע המשימות המשותפות.

מנהל טוב מקשיב הקשבה אמיתית לעובד, לזווית הראייה המיוחדת לו ומכבד את דעותיו ורעיונותיו.

מנהל טוב מאפשר ביטוי חופשי של מחשבות, רעיונות ורגשות.

מנהל טוב ער לביצועים הטובים של עובדיו ודואג לציין את הישגיהם ולספק משוב חיובי בעת הצורך.

מנהל טוב יוצר גישה הרמונית בקבוצת העבודה, מעודד עבודת צוות ושיתוף.

מנהל טוב פתוח לשינוי, גמיש, פתוח ללמידה ומשמש דוגמא אישית במי שהוא כבן-אדם.

מנהל טוב מתייחס לעובד כאל אדם שלם, בעל תחומי חיים נוספים מעבר לתפקידו בעבודה, מכיר ומתעניין בתחומים אילו ותומך במימוש האישי שלו מעבר לתפקידו בעבודה.

מנהל טוב דואג להקנות תחושת שייכות לעובד, על העובד להרגיש נחוץ, מועיל,בעל תפקיד משמעותי, תורם ובעל ערך.

מנהל טוב משתף בקבלת החלטות שיש להן השפעה על קבוצת העבודה, מתייעץ עם עובדיו ומנהל עימם תקשורת פתוחה.

מנהל טוב הוא מנהל מאפשר, נותן מרחב, מנהל הנותן לעובד את התחושה שהוא סומך עליו ונותן לו להיות ראש גדול.

מנהל טוב הוא מנהל היודע ליצור אצל עובדיו התלהבות והרגשה חזקה של "ביחד".

מנהל טוב מבין שתפקוד טוב ותפוקות גבוהות בעבודה הן פונקציה ישירה של עובדים שמחים ומאושרים ומתוך כך הוא דואג להלך הרוח הן של הפרט (מתן תשומת לב ויחס אישי) והן של הקבוצה (יוזם פעילויות מעשירות מחוץ לשגרת העבודה).

מנהל טוב דואג לשתף את עובדיו בכל מידע רלבנטי היכול לתמוך בהם ובמילוי משימותיהם.

מנהל טוב מוצא את הדרך ליצור "גאוות יחידה", משהו המייחד את קבוצת העבודה שלה.

מנהל טוב דואג שעובדיו "יראו את התמונה כולה" ויכירו בערך ובתרומה של משימותיהם השוטפות לארגון כולו ולמטרותיו.

מנהל טוב שם פוקוס על יחסים: יחסים טובים בינו לבין עובדיו ויחסי עבודה טובים בין העובדים לבין עצמם, מתוך הכרה ברורה שרק מתוך כך התוצאות הרצויות כבר יגיעו.

ולכל המנהלים באשר הם, קיבלתם "מתנה", זכות להשפיע, זכות "לגדל" אנשים, זכות לתרום לעובדים המדווחים לכם ולארגון שאתם מייצגים, זכות להוות סמל, זכות נפלאה להראות שאפשר אחרת ובעיקר הזדמנות להציג מודל ניהולי אנושי וחם – הרימו את הכפפה, אתם יכולים!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעל אשד

מאת: יעל אשדאימון אישי09/06/091090 צפיות
אני מברכת אותך על הבחירה שלך לקבל מחויבות על חייך, לתפוס את הגה חייך ולצאת לדרך, בחירה משמעותית וחשובה בפני עצמה. בשלב זה, עומדת לפנייך בחירה נוספת, לא פחות חשובה, בחירת המאמן האישי שלך לחיים, בחירת אותו אדם שילווה אותך בדרכך זו, יהווה עבורך מרחב מאפשר ותומך בדרך להשגת מטרותיך.... להלן, רשימת פרמטרים שעליכם לבחון בעת בחירת המאמן האישי שלכם לחיים, אותו אדם שאיתו אתם יוצאים לדרך...

מאת: יעל אשדאימון לאיכות חיים09/06/091677 צפיות
" לקחת פסק זמן ולא לחשוב לשבת מול הים ולא לדאוג לתת לראש לנוח מהפיצוצים לתת ללב לנוח מהלחצים..." אני מזמינה אתכם לקחת פסק זמן , חופש, הפסקה, מנוחה - כל מינוח שתבחרו ולשלב אותם באופן קבוע כחלק בלתי נפרד משגרת חייכם, כשכל הפסקה כזו מביאה עמה תועלות משלה.

מאת: יעל אשדאימון אישי - כללי09/06/091925 צפיות
כל מילה מדוברת כמוה כזריעת זרע בתודעה שלנו. כאנשים הנמצאים בתהליך צמיחה יש לנו מחויבות לזרוע זרעים איכותיים, זרעים שמצמיחים. זריעת מילים מרחיבות ומעצימות תצמיח מרחב של אפשרויות, שיתמכו בגדילה שלנו, ולנו לא נותר יהיה אלא לקצור את התוצאות בהתאם. מכאן שהתוצאות שלנו הן פונקציה של השיחות שלנו עם עצמנו. המילים משקפות את העולם הפנימי שלנו, והן מעין הצהרה שלנו לעולם, על מי שאנחנו. בואו ונכבד אותן וכך גם נכבד את עצמנו....

מאת: יעל אשדאימון מנהלים09/06/091373 צפיות
במציאות הנוכחית, הסביבה הארגונית תחרותית, קצב ההתרחשויות מהיר והלו"ז - צפוף. בסביבה כזו ארגונים מנסים להשיג את המטרות לשמן הם קיימים בצורה היעילה ביותר. כחלק קטן מהדרג הניהולי נמנות אתן המנהלות, הנמדדות, כמו האחרים לפי תוצאות. אתן נדרשות להיות ממוקדות מטרה, להתנהל בהתאם לדרישות הארגון ובהתאם לסגנון הניהולי-גברי השכיח כל כך סביבכן. בתהליך המהיר והמבודד הזה, לעיתים אתן שוכחות את עובדת היותכן, לפני הכול, נשים. כנשים חשוב שנביא יותר ממה שהתברכנו בו.....

מאמרים נוספים בנושא אימון מנהלים

מאת: tiloniאימון מנהלים14/02/223251 צפיות
אימון מנהלים זהו תהליך של מעין קורס אימון עסקי המותאם במיוחד למנהלים בתחומים שונים ובארגונים שונים

מאת: יובל בן בסטאימון מנהלים23/07/205085 צפיות
סדנאות גיבוש וסדנאות לחץ ושחיקה לעובדים הן כלי מעולה לקבלת כלים להתמודדות, לגבש ובכך לעזור ולהיעזר בעובדים בכדי לצאת לדרך חדשה.

מאת: דרור אטריאימון מנהלים01/01/193167 צפיות
עומדים לפני משכנתא וניגשתם לבנק שלכם לבקש משכנתא? הבנק סירב? לא נורא, יש דרך לקחת משכנתא בנקאית, אפילו שהבנק סירב כבר למשכנתא. שמי מרטין בוקסדורף ואני יועץ מומחה להשגת משכנתאות לאחר סירוב בבנק. אני אנסה במאמר הזה להסביר איך ניגשים למשכנתא לאחר סירוב בבנק.

מאת: הדסהאימון מנהלים28/08/182906 צפיות
מנהלים ואנשי מקצוע בחברות וארגונים שונים, דוגמת מוסדות בריאות או חינוך וכן חברות בתחומים שונים במשק, יכולים להפיק רבות מלימודי פיתוח מנהיגות. כיום מרכזים שונים מציעים סדנאות, ימי עיון, כנסים והכשרות בנושא, אשר מקנים טכניקות וכלים לחיזוק כישורי מנהיגות. מומלץ לבחור בלימודים אשר הינם בעלי אופי חווייתי התנסותי ולא רק תיאורטי, ואשר מקנים כלים מעשיים בהם המשתתפים יכולים להתנסות עוד במהלך הלימודים.

מאת: רוני הכהןאימון מנהלים24/12/172893 צפיות
יש משפט נדוש שאומר shit Happens או בעברית תקלות קורות ואין מה לעשות, מדוע הוא נדוש? מכיוון שנוח ליחס אותו לטעויות שלנו או של אחרים. נוח לציין ולהמשיך לעבוד כרגיל גם שמשהו משתבש.

מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/172973 צפיות
כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, מוצר יקר ללקוח, טיפים לאנשי מכירות, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, מטפל רוחני, תמיכה נפשית: עכשיו יש סיטואציה לצורך העניין שבן אדם הולך למכור מוצר, אוקי וקשה לו למכור את המוצר והסיבה שקשה לו למכור את המוצר זה כי הוא חושב שהמוצר יקר מדי, המוכר חושב שהמוצר יקר מדי אז תגיד לו אז תוזיל את המחיר, אוקי ועכשיו יכול להיות שתי תשובות אפשריות תשובה אחת "אני לא יכול להוזיל את המחיר כי..." תשובה שניה הוא בכלל שכיר, בוא נסיים את הראשונה הוא לא יכול להוזיל ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica