חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נשים מנהלות -

מאת: יעל אשדאימון מנהלים09/06/20091375 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במציאות הנוכחית, הסביבה הארגונית תחרותית, קצב ההתרחשויות מהיר והלו"ז - צפוף. בסביבה כזו ארגונים מנסים  להשיג את המטרות לשמן הם קיימים בצורה היעילה ביותר.  

את האתגרים הניצבים בפני הארגון עתידים להשיג אנשים - עובדים, מנהלים ומעט מנהלות.

כחלק קטן מהדרג הניהולי נמנות אתן המנהלות, הנמדדות, כמו האחרים לפי תוצאות.
 אתן נדרשות להיות ממוקדות מטרה, להתנהל בהתאם לדרישות הארגון ובהתאם לסגנון הניהולי-גברי השכיח כל כך סביבכן.
בתהליך המהיר והמבודד הזה, לעיתים אתן שוכחות את עובדת היותכן, לפני הכול, נשים.   אני יודעת - הייתי שם. יותר מעשרים שנה העולם הארגוני -ניהולי היה חלק מחיי באחת מחברות התקשורת הגדולות.
עזבתי כדי לחזור לשם ממקום אחר... כדי לחזור ולהזכיר לכן המנהלות שאפשר לעשות את זה אחרת, אפשר להביא איתנו התנהלות ששמה במקום ראשון את האנשים שסביבנו ובעיקר להביא איתנו יותר ממי שאנחנו .

כי חשוב שנביא יותר ממה שהתברכנו בו:
כנשים, התברכנו, בממוצע יותר מהמין השכן, בתכונות כמו :  קרבה, הקשבה,  חום, אמפטיה, סבלנות ושאיפה להרמוניה. במילים אחרות, לרוב, התנהלות שבה מערכות היחסים והיחס האנושי עומדים בראש סולם העדיפויות היא התנהלות טבעית לנו.
איך זה תורם להשגת מטרות בעולם דינאמי?
כאשר אנשים מקבלים תשומת לב ראוייה, הם הופכים שבעי רצון ופרודוקטיביים יותר ובהתאם מגיעות התוצאות הרצויות, שמתדלקות אותך ואת העובד, שממשיך ושוב תורם לעבודה.

לכן, כמנהלת, פני זמן לטיפול ברווחה האישית של העובדים (WELL BEING). התענייני בשלומם, גלי עניין פעיל בדאגותיהם, חזקי את יכולתם ע"י משוב והנחייה,  למדי על חייהם שמעבר לשעות אותם הם מקדישים למקום העבודה.
 הרווחה האישית שלנו, כבני אדם, היא זו שבעצם משפיעה, יותר מכל,  על מי שאנחנו (BEING) ועל תפקודנו כעובדים (הרי אנחנו -HUMAN BEINGS). זה לא בזבוז זמן, זו השקעה.

רגע. עוד לפני שאת דואגת לעובדים שלך - השקיעי בעצמך,. שימי את מי שאת במקום הראשון. השקיעי וטפחי את הלך הרוח שלך  - הלך הרוח של הפרט מהווה מרכיב מניע ורב ערך בקביעת איכות ביצוע המשימות המרכזיות של הארגון. 

קיים קשר ישיר בין ההוויה האנושית שלך ושל עובדייך  לבין כמות ואיכות התפוקות של קבוצת העבודה שלך בארגון. וחוזר חלילה - כשהעבודה זורמת והמטרות מושגות - את מסופקת, מה שמפנה אצלך משאבים  (כמו : זמן, אנרגייה, חיוניות,סבלנות ...) להמשיך ולהשקיע בעובדים שלך שמצידם ימשיכו להשקיע בעבודה... וכן הלאה.

אני מזמינה אותך המנהלת, ראשית להתחיל בניהול עצמך.

מה שבעיקר משפיע על "מי שאת" (ההוויה שלך) , זה עד כמה את דואגת לרווחה האישית שלך, עד כמה את מפנה תשומת לב ראוייה לתחומים שמעבר לעבודה (כך שאם את מתלבטת לעיתים בין להישאר שעה נוספת בעבודה לטובת קידום עוד משימה לא בטוח שלא נכון יותר עבורך ללכת למשל לשיעור ספורט/ריקוד/ציור...).

אני מזמינה אתכן המנהלות להשקיע  בעצמכן כבנות אדם בעלות  צרכים פיזיים, רגשיים, רוחניים. כש"הבאר שלכן מלאה", לא רק אתן יכולות לשתות ממנה לרוויה  אתן יכולות להרוות באמצעותה גם את צימאונם של עובדיכן - שגם הם אנשים בעלי צרכים נוספים מעבר להיותם עובדים. התוצאות לא יאחרו להגיע. 

הקשבנה  לעצמכן, כבדנה את צרכיכן, דאגנה להיות מסופקות ,דאגנה לטפח הלך רוח חיוני, חיובי,  שאלנה עצמכן  מה גורם לכן להרגיש טוב ודאגנה להכניס את זה באופן שוטף לחייכן., דאגנה לרווחה האישית שלכן  ועשו  כל מה שאתן יכולות  לעשות כדי להיות במיטבכן  ובשיא חיוניתכן -  זכורנה -  אפילו אלוהים לקח יום חופש אחד...

צאו כך לעולם העבודה. עשו כל דבר מתוך המיטב שלכן, מתוך השמחה, הסיפוק, הנינוחות. התנהלנה כך עם עובדיכן הקדשנה תשומת לב לאדם שבעובד - הקשיבו,עודדו,טפחו,כבדו,גלו עניין פעיל בדאגותיו ודאגו למימוש האישי שלהם בעבודתם, שימו לב לרווחה האישית שלהם מתוך הכרה שזה מה שמשפיע על מי שהם כעובדים, על שביעות הרצון שלהם ועל הפרודוקטיביות שלהם.

ההתנהלות שלכן כמנהלות כשאתן במיטבכן היא זו שתביא את התוצאות הרצויות. ההוויה שלכן כנשים, ומי שאתן, בעצם, זה הדבר שמשפיע באופן ישיר על התפוקות שלכן בכל תחומי החיים בכלל ובעבודה בפרט.

לדאוג לעצמך - טיפים.

  • עשי רשימה של דברים שגורמים לך להרגיש טוב: ( ספורט, ים, מדיטציה, קריאה, מוסיקה, טיול, ציור, כתיבה, ריקוד, שיחה טובה עם חברה.)... דאגי להקצות זמן לזה ביומנך ,במינון המתאים לך, דאגי שזה יבוא לידי ביטוי בחיי היום-יום שלך, זכרי שפעילויות אילו הן  הכי משפיעות על ההוויה (BEING)  שלך והיעילות שלך היא פונקציה של הווייה זו.
  • טפחי תחביב משלך, דאגי להתפתחות האישית שלך והרחיבי תחומי עניין.
  • האטי -  החליטי מידי פעם לקחת לך את הזמן.
  • דאגי להיות בהלך רוח חיוני, שמח ומשם התנהלי.
  • אל תשכחי את הגוף שלך, הוא הבית של מי שאת ויש לשמור עליו ברגישות ובאהבה- הקדישי זמן לעיסוק בתנועה/ספורט/יוגה, דאגי לקבל מדי פעם עיסוי מפנק ומשחרר מתחים וזכרי שלחיות את החיים זה להיות בתנועה.
  • זהי מה חשוב לך שיתקיים בחייך,מהם הערכים שמנהלים אותך, דאגי לחיות בהלימה עם ערכים אילו.
  • קבעי פגישה עם עצמך... הקשיבי לעצמך, היי עם עצמך.
  • עצרי לשעה בשבוע לפחות להתבוננות על חייך, האם את בדרך הנכונה? האם אני נשאבת/מתנהלת או מנהלת את חיי? שאלי עצמך מה יאפשר לך להיות את זו שמעצבת את חייך ודאגי ללכת בעקבות התשובות שעולות.
  • בעבודה, אל תשכחי לאכול ארוחת צהריים ...
  • תכנני מספיק זמן מראש את החופשות השנתיות שלך ותהיי מחוייבת לתכנון זה.

    סיפור מהחיים
    מיכל, מנהלת מחלקה באחד הארגונים הממשלתיים, היגיעה לאימון במטרה לשקם את מעמדה כמנהלת מול אנשי מחלקתה וזאת ע"י העלאת שביעות רצונם של עובדיה. סקר שביעות רצון שנערך בין עובדי החברה, הראה שעובדי המחלקה של מיכל הביעו שביעות רצון נמוכה ביותר מקבוצת העבודה אליה השתייכו. 

    מהתבוננות שעשינו על התנהלותה כמנהלת זיהינו דפוס התנהלות מאוד משימתי, ריכוזי, ממדר ומרוחק .
    זיהינו אמונה של מיכל האומרת שכדי להשיג את הסמכות שלה כמנהלת עליה "לשמור מרחק" מהעובדים.
    זיהינו מנהלת מאד מחוייבת לארגון, לתוצאות, ללקוחות עד כדי כך ששכחה את המחוייבות שלה לעצמה.

    במהלך האימון עבדנו בשני מישורים:

    • ההוויה שלה כמנהלת.
    • סגנון המנהיגות שלה שהתברר  כניהול ממוקד תוצאות - מייחסת להשגת המשימות ערך חשוב יותר מלאנשים ולרגשותיהם.

    שאלות שהעליתי בפניה במהלך הפגישות  פתחו בפניה אפשרות להסתכלות אחרת על תפקידה כמנהלת , על התייחסותה לעצמה ועל התייחסותה לעובדיה (מה את יכוה להרשות לעצמך היום? איך את יכולה לגרום לעובדייך להתקרב אלייך יותר? איך את יכולה לתרום להנאה/שמחה שלך ושל עובדייך?) 

    התבוננו על ההוויה שלה, מה גורם לה להרגיש טוב ? מי היא שם עבור עובדיה? איך זה שבמרחב שלה ישנם עובדים לא מרוצים ? מה יכול לגרום לעובדים להרגיש טוב ? איזו מיכל מופיעה לפני עובדיה?
    בהמשך התייחסנו לאופן הניהול המשימתי -
    וכששאלתי אותה - "על מה את מוותרת כשכל תשומת הלב שלך ממוקדת בהפקת התוצאה ?" ניתן היה להבחין בפריצת הדרך המתחוללת -
    מיכל יכלה לפתע להבחין בברור שהיא מוותרת על הקשבה אמיתית לעובדים, לא מקדישה זמן להכרות של ממש איתם, לעיתים לא אומרת בוקר טוב, לא מנהלת איתם שום שיח שאינו קשור לעבודה ולא מעודדת בכלל גם שיחות ביניהם, לא מאצילה  סמכויות מה שגרם לעובדים לחוש שהיא לא סומכת עליהם, לא משתפת ברגשותיה ולא מתייחסת לרגשות עובדיה, וכך, מבלי להתכוון יצרה אווירת ניכור וריחוק (עובדיה לא ידעו דבר על חייה האישיים ,אפילו לא מהו מצבה המשפחתי).

    במהלך התהליך מיכל לקחה על עצמה שתי משימות עיקריות :
    האחת - להתחיל לדאוג לעצמה ע"מ שתוכל להופיע בפני עובדיה כאדם מחייך יותר, נינוח יותר ובעיקר כאדם  - מיכל דאגה להכניס לסדר היום שלה פעילויות שאינן קשורות לעבודה, מידי פעם  לקחה  זמן רק לעצמה לצורך התבוננות, חזרה במינון מסויים לתחביב האהוב עליה (טיולי  אופניים).
    השנייה - לאסוף הוכחות לגבי יכולת חדשה שלה שהיא מבקשת לסגל לעצמה: - יכולת להרפות מעט מההתמקדות בתוצאות והפניית תשומת הלב לאנשים שאיתה.
    מיכל שהסכימה לשחרר את האמונה שהחזיקה בה, שעל מנהלת לשמור על ריחוק מעובדיה -  התחילה להצטרף לעובדיה לארוחת הצהריים, מדי פעם הייתה גם היא שותפה לשיחות חולין ושתפה מחייה האישיים,

    מיכל האריכה את ישיבות הצוות ונתנה אפשרות ביטוי תוך הקשבה אמיתית לעובדים, דאגה לסיבוב קבוע של בוקר טוב בין עובדיה, יזמה מפגש גיבוש חברתי אצלה בביית, הנהיגה מנהג במחלקה - יום חמישי זה יום שכולם עוזבים את העבודה לא יאוחר מחמש ואפילו הביאה לאחת מפגישות הצוות מדריכה למדיטציה. 

    התוצאות לא איחרו להגיע, האווירה הלכה והשתפרה, הניכור הלך ונמס וומערכות  יחסים אנושיות וטבעיות יותר החלו להירקם אט אט בינה ובין עובדיה מה שכמובן השפיע על שביעות הרצון שלהם ואיתו גם על רמת הביצועים. במחלקה.

    מרגש מאוד היה לשמוע מידי שבוע את השינויים הקטנים שהתהוו בקבוצת העבודה. שינוי המיקוד מתוצאות לאנשים הביא עמו כ"כ הרבה שינויים משמעותיים לחייה כולל כמובן את התוצאות הרצויות לה מתוך מקום של נינוחות ואוירה נעימה.

    אתן הנשים המנהלות אנשים לטובת הפקת תוצאות, הרוצות לשתף, להתלבט, ללמוד, לשוחח , לשאול, לקבל תובנות ,להיתמך, ליהנות משפה משותפת, לקבל כלים להיות במיטבכן, לצמוח כמנהלות, לזהות את החוזקות והערכים שלכן כנשים ולהביא אותם גם לעולם העבודה - מוזמנות לקחת חלק בקבוצות יייחודיות למנהלות -  נעים להצליח קבוצה   המשמשת עבורכן הזדמנות למרחב בטוח ומאפשר בסדרת מפגשי למידה וחקירה המשלבים כלים מעולם האימון  וגישה לתובנות באמצעים בלתי מילוליים. כל זה בהנחייה מקצועית ובליווי של מאמנת שעולם הניהול היה חלק מחייה במשך שנים ארוכות ויודעת שאפשר גם אחרת!

  •  





     
         
         
         
       
     
    אודות כותב המאמר:
     
         
       
     

    מאמרים נוספים מאת יעל אשד

    מאת: יעל אשדאימון אישי09/06/091092 צפיות
    אני מברכת אותך על הבחירה שלך לקבל מחויבות על חייך, לתפוס את הגה חייך ולצאת לדרך, בחירה משמעותית וחשובה בפני עצמה. בשלב זה, עומדת לפנייך בחירה נוספת, לא פחות חשובה, בחירת המאמן האישי שלך לחיים, בחירת אותו אדם שילווה אותך בדרכך זו, יהווה עבורך מרחב מאפשר ותומך בדרך להשגת מטרותיך.... להלן, רשימת פרמטרים שעליכם לבחון בעת בחירת המאמן האישי שלכם לחיים, אותו אדם שאיתו אתם יוצאים לדרך...

    מאת: יעל אשדאימון לאיכות חיים09/06/091680 צפיות
    " לקחת פסק זמן ולא לחשוב לשבת מול הים ולא לדאוג לתת לראש לנוח מהפיצוצים לתת ללב לנוח מהלחצים..." אני מזמינה אתכם לקחת פסק זמן , חופש, הפסקה, מנוחה - כל מינוח שתבחרו ולשלב אותם באופן קבוע כחלק בלתי נפרד משגרת חייכם, כשכל הפסקה כזו מביאה עמה תועלות משלה.

    מאת: יעל אשדאימון אישי - כללי09/06/091925 צפיות
    כל מילה מדוברת כמוה כזריעת זרע בתודעה שלנו. כאנשים הנמצאים בתהליך צמיחה יש לנו מחויבות לזרוע זרעים איכותיים, זרעים שמצמיחים. זריעת מילים מרחיבות ומעצימות תצמיח מרחב של אפשרויות, שיתמכו בגדילה שלנו, ולנו לא נותר יהיה אלא לקצור את התוצאות בהתאם. מכאן שהתוצאות שלנו הן פונקציה של השיחות שלנו עם עצמנו. המילים משקפות את העולם הפנימי שלנו, והן מעין הצהרה שלנו לעולם, על מי שאנחנו. בואו ונכבד אותן וכך גם נכבד את עצמנו....

    מאת: יעל אשדאימון מנהלים09/06/092160 צפיות
    כולם כבר יודעים, אנשים לא עוזבים ארגונים, אנשים עוזבים מנהלים! להיות מנהל זה לא סטטוס, להיות מנהל זה תפקיד ומכאן נגזר – שכל התנהלות שלי כמנהל מול העובדים שלי באה מכורח תפקידי (ולא מכורח הסטטוס שניתן לי). מנהל - תפקידו להשפיע, להניע ולרתום אנשים כדי להפיק מהם את המירב במילוי משימותיהם. מה הופך מנהל להיות מנהל טוב ?

    מאמרים נוספים בנושא אימון מנהלים

    מאת: tiloniאימון מנהלים14/02/223279 צפיות
    אימון מנהלים זהו תהליך של מעין קורס אימון עסקי המותאם במיוחד למנהלים בתחומים שונים ובארגונים שונים

    מאת: יובל בן בסטאימון מנהלים23/07/205112 צפיות
    סדנאות גיבוש וסדנאות לחץ ושחיקה לעובדים הן כלי מעולה לקבלת כלים להתמודדות, לגבש ובכך לעזור ולהיעזר בעובדים בכדי לצאת לדרך חדשה.

    מאת: דרור אטריאימון מנהלים01/01/193174 צפיות
    עומדים לפני משכנתא וניגשתם לבנק שלכם לבקש משכנתא? הבנק סירב? לא נורא, יש דרך לקחת משכנתא בנקאית, אפילו שהבנק סירב כבר למשכנתא. שמי מרטין בוקסדורף ואני יועץ מומחה להשגת משכנתאות לאחר סירוב בבנק. אני אנסה במאמר הזה להסביר איך ניגשים למשכנתא לאחר סירוב בבנק.

    מאת: הדסהאימון מנהלים28/08/182909 צפיות
    מנהלים ואנשי מקצוע בחברות וארגונים שונים, דוגמת מוסדות בריאות או חינוך וכן חברות בתחומים שונים במשק, יכולים להפיק רבות מלימודי פיתוח מנהיגות. כיום מרכזים שונים מציעים סדנאות, ימי עיון, כנסים והכשרות בנושא, אשר מקנים טכניקות וכלים לחיזוק כישורי מנהיגות. מומלץ לבחור בלימודים אשר הינם בעלי אופי חווייתי התנסותי ולא רק תיאורטי, ואשר מקנים כלים מעשיים בהם המשתתפים יכולים להתנסות עוד במהלך הלימודים.

    מאת: רוני הכהןאימון מנהלים24/12/172898 צפיות
    יש משפט נדוש שאומר shit Happens או בעברית תקלות קורות ואין מה לעשות, מדוע הוא נדוש? מכיוון שנוח ליחס אותו לטעויות שלנו או של אחרים. נוח לציין ולהמשיך לעבוד כרגיל גם שמשהו משתבש.

    מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/172985 צפיות
    כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

    למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, מוצר יקר ללקוח, טיפים לאנשי מכירות, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, מטפל רוחני, תמיכה נפשית: עכשיו יש סיטואציה לצורך העניין שבן אדם הולך למכור מוצר, אוקי וקשה לו למכור את המוצר והסיבה שקשה לו למכור את המוצר זה כי הוא חושב שהמוצר יקר מדי, המוכר חושב שהמוצר יקר מדי אז תגיד לו אז תוזיל את המחיר, אוקי ועכשיו יכול להיות שתי תשובות אפשריות תשובה אחת "אני לא יכול להוזיל את המחיר כי..." תשובה שניה הוא בכלל שכיר, בוא נסיים את הראשונה הוא לא יכול להוזיל ...

     
     
     

    כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
    השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

    christian louboutin replica