חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

קישורים נוספים
נוטריון
   
 

כללים לבחירת נוטריון

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי10/03/20111687 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נוטריונים בישראל הם עורכי דין במקצועם, בעלי משרד עצמאי. עובדה זו יוצרת לעיתים בלבול בקרב ציבור הפונים, אשר אינו מבדיל בין עורך דין נוטריון לבין עורך דין שאיננו נוטריון.

אחד מן הכללים החשובים ביותר לבחירת נוטריון, הוא לוודא כי בעל המקצוע אליו פונים, הוא אכן נוטריון, בעל רישיון תקין.

עורך דין המעוניין להיות נוטריון, צריך להגיש בקשה בכתב למחלקה לרישוי נוטריונים ובקשתו תידון בכינוס הקרוב של ועדת הרישיונות. עצם הגשת הבקשה, אינה מבטיחה קבלת הרישיון, היות שוועדת הרישיונות, בודקת האם עורך הדין המבקש, עומד בתנאי הכשירות שבחוק הנוטריונים.

בישראל, כמו במרבית מדינות העולם, נוטריון אינו יכול לעבוד ללא רישיון כחוק וזאת בשל המשמעות של האישור הנוטריוני בהליכים משפטים. מסמך נוטריוני מהווה למעשה ראיה מכרעת בהליך משפטי, כאשר בניגוד לראיות אחרות, אין צורך לתמוך את המסמך הנוטריוני בראיה נוספת ואין צורך להעיד את הנוטריון, על מנת שהמסמך יתקבל.

הנוטריון מוסמך לתת שירותי נוטריון שונים, אך בעת בחירת נוטריון, יש לוודא כי הנוטריון מציע את השירות לו הפונה זקוק והנו בעל מומחיות. נושא המומחיות חשוב במיוחד, כאשר מדובר על סמכויות כגון תרגום נוטריוני וצוואה נוטריונית.

בחירת נוטריון – הכללים

נוטריון הוא עורך דין במקצועו, אך חשוב להבין כי לא כל עורך דין בארץ, הוא נוטריון. העובדה כי נוטריונים הם עורכי דין, יוצרת לא פעם, בלבול וחשוב להבחין בין השניים, כדי לקבל אישור נוטריוני מבעל סמכות.

מהם הכללים המנחים לבחירת נוטריון?

1. רישיון כדין : נוטריון בישראל הוא בעל סמכות כדין, אם הינו בעל רישיון ישראלי ממשרד המשפטים. רישיון נוטריון ממדינה זרה, אינו רלוונטי לביצוע סמכויות נוטריוניות בישראל. על כן, יש להקפיד לבדוק כי הנוטריון אליו פונים, הוא בעל רישיון נוטריון ישראלי.

יש לציין גם כי הנוטריון מחויב לשלם בכל שנה, אגרה ותוקף רישיונו, תלוי בתשלום זה.

2. שירותי נוטריון : נוטריונים מוסמכים לתת שירותי נוטריון שונים, על פי חוק הנוטריונים. בבחירת נוטריון, יש לבדוק האם הוא מציע את השירות לו הפונה זקוק.

3. מומחיות : תנאי לקבלת רישיון נוטריון הוא השתתפות בהשתלמות מקצועית, טרם קבלת הרישיון. פירושו של דבר הוא כי הנוטריון יודע לבצע את סמכויותיו, אך מטבע הדברים, נוטריון בעל ניסיון, הוא מומחה יותר במלאכה הנוטריונית.

למרכיב זה יש משמעות מיוחדת כאשר מדובר על סמכות כגון תרגום נוטריוני. כאן יש לבחור נוטריון בעל מומחיות בתרגום שהנו בעל שליטה ובקיאות בשפות הרלוונטיות: שפת המקור ושפת היעד.

כאשר זקוקים לצוואה נוטריונית, כדאי לפנות לנוטריון בעל ניסיון באימות צוואות. הטעם לכך הוא כי כאשר נוטריון מאמת צוואה שלא בהתאם לכללים, יכולות להתעורר טענות נגד תוקפה של הצוואה, בשלב מאוחר יותר.

4. שכר טרחה : נושא שכר הטרחה הוא מרכיב חשוב שרבים אינם מודעים לו. באתר האינטרנט של משרד המשפטים, ישנו מחירון המסדיר את שכר הטרחה של הנוטריונים בארץ. המשמעות היא כי נוטריון אינו יכול לגבות שכר גבוה יותר מהקבוע במחירון.

יש לבדוק את המחיר של השירות לו זקוק הפונה וכאשר בוחרים נוטריון, לוודא כי הוא גובה שכר טרחה, כחוק.

שירותי נוטריון – חשיבותה של מומחיות

נושא המומחיות של נוטריונים, הוא אחד מן הכללים המנחים לבחירת נוטריון. כאשר מדובר על הסמכויות הסטנדרטיות למשל, נאמן למקור או אימות תצהיר, לא נדרשת מומחיות מיוחדת. אולם, כאשר פונים אל נוטריון לשם תרגום נוטריוני או צוואה נוטריונית, ישנה משמעות לניסיון של עורך הדין ולמומחיותו בשירותים אלו.

תרגום נוטריוני הוא שירות הדורש מיומנות במלאכת התרגום, כמו גם ידע ובקיאות בשפות הרלוונטיות, הן שפת המסמך המקורי ושפת התרגום. כל אחת מן התכונות לבדן, לא תספיק ויש צורך בשילוב ביניהן, כדי לתת שירות מקצועי ואיכותי לפונה.

צוואה נוטריונית היא סמכות שיש להקפיד לעשותה במומחיות, תוך שמירה על הכללים שבחוק. ההשלכות של צוואה נוטריונית שלא אומתה כדין, הן מרחיקות לכת. היה ותוגש התנגדות לקיום הצוואה, יכול בית המשפט לקבוע כי הצוואה אינה תקפה, אם נפלו בה פגמים בלתי ניתנים לתיקון.

כיצד מקבל נוטריון רישיון?

קבלת רישיון נוטריון בישראל, אינה פרוצדורה מורכבת. מדובר על הגשת בקשה בכתב למחלקה לרישוי נוטריונים, בה דנה ועדת הרישיונות.

מגישי הבקשות הם עורכי דין, אשר עומדים בתנאי הכשירות, המנויים בחוק הנוטריונים. מילוי הבקשה איננו עניין מסובך, אך על המבקש, למלא אותה בצורה מסודרת ומפורטת. יש לתת דגש לתצהיר שבבקשה, במסגרתו נדרש עורך הדין, לפרט על עיסוקו במקצועו, במהלך שנות פעילותו.

התנאי המרכזי להגשת בקשה לרישיון נוטריון היא שנות הוותק של עורך הדין. חוק הנוטריונים אינו מאפשר קבלת רישיון לעורכי דין בעלי וותק נמוך מעשר שנים. יש לציין כי הוותק אינו מתבטא בחברות בלשכת עורכי הדין, אלא בעיסוק ממשי בעריכת דין, במהלך עשר שנים לפחות.

קבלת שירותי נוטריון צריכה להיעשות רק לאחר בחירה נכונה של הנוטריון. במאמר זה סקרנו בהרחבה את הכללים המנחים לבחירה זו, על מנת לקבל שירות מקצועי ואיכותי. אחד מן הכללים הללו הוא מומחיותו של הנוטריון, כאשר למרכיב זה יש חשיבות גדולה מאוד, במקרה של תרגום נוטריוני וצוואה נוטריונית.

לקריאה נוספת: נוטריון - מיהו ומהן סמכויותיו >>

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי19/07/118193 צפיות
כדאי להכיר! מהם כללי האתיקה החלים על עורכי דין בישראל? מהי מטרתם? מה קורה כאשר עורכי דין מבצעים עבירת משמעת? על כללי האתיקה ועל דין משמעתי.

מאת: שירה אלהקנין רוחני09/06/112552 צפיות
מה קורה עם הפייסבוק?? האם חוק זכויות יוצרים מגן על הסטטוס בפייסבוק? זוהי אחת השאלות המשפטיות המעניינות ביותר בתחום זכויות יוצרים באינטרנט.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית26/05/111334 צפיות
נפגעת מרשלנות רפואית בניתוח? מה ניתן לעשות? מהי עמדת בתי המשפט לגבי רשלנות רפואית בניתוחים? כל המידע החשוב לנפגעי רשלנות רפואית בניתוח.

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין17/05/111645 צפיות
רוצה לחסוך כסף? לפני מכירת דירה, בדוק האם הנך זכאי לפטור מתשלום מס שבח. כמו כן, אין להקל ראש בחשיבותו של חוזה מכירת דירה ועל כן, יש לקבל ייעוץ וייצוג משפטי לעניין זה.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי17/05/111635 צפיות
נתפסת על מהירות מופרזת והוגש נגדך כתב אישום? מהי משמעות של משפט תעבורה? מהם שיקוליו של בית המשפט, במסגרת משפט תעבורה?

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין12/05/112400 צפיות
מה קורה כאשר שוכר אינו מתפנה מדירתכם? מהי הדרך הנכונה ביותר לפינוי שוכר? האם ניתן להגיש תביעת פינוי דייר מדירה? במאמר שלפניכם.

מאת: שירה אלהחקירות23/03/111567 צפיות
תמיד רציתם לדעת! מיהו הנוטריון ומדוע חתימתו כה חשובה? מהי משמעותה? האם נוטריונים בישראל, זקוקים לרישיון בכדי לתת שירותי נוטריון? שאלות ותשובות.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231578 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212062 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211918 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211565 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211244 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201788 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201518 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica