חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתי מגיע הזמן לגייס חוקר לצורך חקירות פרטיות?

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי14/03/20111347 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


ישנם סוגים שונים של חקירות פרטיות, כאשר המטרה זהה: איסוף מידע אך סוג המידע והאינטרס לקבלו, משתנים.

נושים רבים זקוקים לחקירות כלכליות, אודות החייבים, על מנת לדעת האם יש טעם בפתיחת הליכים משפטיים לשם גביית החוב. מטרת החקירה היא לברר את מצבו הכלכלי של החייב ומכאן, יכול הנושה, לקוח משרד החקירות, להחליט, בדבר המשך הטיפול בחוב.

חברות הביטוח עובדות באופן שוטף עם חוקרים פרטיים, לאיסוף ראיות, בדבר תובעים אשר הגישו תביעות סרק לחברת הביטוח. מטרתן של חקירות פרטיות אלו, היא למנוע מן המבוטחים הללו, לקבל את תגמולי הביטוח, כאשר הם אינם זכאים להם.

העומדים בפני הליך גירושין, שוכרים לא פעם, חוקר פרטי, לשם איסוף מידע, אודות בן הזוג, בכדי שיוכל מידע זה, לשמשם כיתרון בהליך הגירושין. במרבית המקרים, מדובר על אחת משתי מטרות: בירור המצב הכלכלי, כדי לטעון טענות לעניין מזונות או בקשה לעקוב אחר בן הזוג, בחשד לבגידה.

במקרים שתוארו, מדובר בחקירות כלכליות, ביטוח ואישות. בין אם מדובר בסוגי חקירות פרטיות אלו ובין אם בסוגים אחרים, חשוב לדעת מתי נכון לגייס חוקר פרטי.

חקירות פרטיות – מתי?

שכירת שירותיו של משרד חקירות פרטיות, לכל מטרה שהיא ולכל סוג חקירה, תלוי בראש ובראשונה, בטעם הכלכלי לקיום החקירה.

ניקח לדוגמא את נושא החקירה הכלכלית. נושה מעוניין לקבל את כספו חזרה מן החייב. הוא יודע כי לחייב יש כספים ונכסים, אך אלו מפוזרים בארץ ובעולם וללא המידע המדויק, לא יוכל לפתוח בהליכי עיקול. במצב שכזה, כדאי לשכור חוקר פרטי, אשר יפיק דו"ח חקירה, עם כל הנכסים של החייב.

לעומת זאת, כאשר הנושה יודע כי לחייב אין נכסים והכנסתו החודשית נמוכה, הרי שלמרות רצונו המוצדק לקבל את כספו, חקירות פרטיות אודות החייב, רק יחמירו את מצבו של הנושה, אשר יודע כי החקירה לא תוליד כל אינפורמציה חדשה.

למותר לציין כי ככל שגובה החוב גדול יותר, הרי שיש טעם כלכלי רב יותר בפנייה לחוקר פרטי.

מקרה אחר הוא למשל חקירות אישות. אישה המעוניינת להתגרש מבעלה, מבקשת לקיים חקירות פרטיות, אודות בעלה, לשם בניית תיק גירושין. היה ובן זוגה בוגד בה או מסתיר ממנה נכסים והכנסות, זהו הזמן לגייס חוקר פרטי לצורך חקירות פרטיות.

אולם, לא פעם, פונים בני זוג למשרדי חקירות פרטיות, ולאחר שיחה קצרה, מבין החוקר, כי רצונם בחקירה, הוא רצון בלבד והוא אינו מבוסס על חשד אמיתי. במצב דברים זה, יאמר החוקר לפונה, כי אין טעם כלכלי בפתיחה בחקירה, שהרי זו לא תניב כל תוצאה לה מייחל הלקוח.

כללים לבחירת חוקר פרטי טוב

פניה לחוקר פרטי, כדאית כאשר יש טעם כלכלי בפתיחה בחקירה. כלל הברזל הוא האם ישנו מידע או ראיות, אשר בגינן ניתן לשער, כי חקירות פרטיות, יחשפו מידע אפקטיבי ללקוח.

היה וקיים צורך מבוסס בחוקר פרטי, איך בוחרים חוקר פרטי טוב?

1. משרד חקירות מוביל : יש לפנות למשרדי חקירות פרטיות, בעלי שם בתחומם. ישנם חוקרים פרטיים, הידועים בהתמחות בחקירות אישות, אחרים בחקירות פליליות וכולי. מומחיות היא מילת המפתח.

2. שיטות חקירה : כל חוקר פרטי, יכול לבחור את אמצעי החקירה והמכשור איתם הוא עובד. יש לוודא כי המשרד אליו פונים, פועל בשיטות המתקדמות שיש ואינו מתפשר על איכות ומקצוענות.

3. אמינות ויושרה  : חוקרים פרטיים חייבים להיות אמינים וישרים. עליהם להפעיל שיקול דעת, בביצוע חקירות פרטיות. למלא אחר המשימה שהטיל הלקוח, אך לא לפעול בניגוד לחוק או לכללי האתיקה.

4. עדכונים שוטפים : משרד חקירות פרטיות טוב, מעדכן את הלקוחות באופן שוטף, במידע חדש אודות הנחקר, מסביר את המשך הטיפול וכולי.

5. עלות שכר הטרחה : יכולים להיות הבדלים בין משרדי חקירות פרטיות, בעלות שכר הטרחה. יש לוודא כי המשרד אליו פונים, גובה שכר טרחה הוגן וסביר, ביחס לשירות הנדרש.

גבולות החקירה הפרטית

החוקר הפרטי כפוף להוראות הדין, בביצוע חקירות פרטיות. מרחב הפעולה של החוקרים הפרטיים, הוא רחב מאוד, אך ישנם גבולות לחקירה הפרטית, אותם אין לחצות.

ראשית, על החוקר הפרטי לשמור את דעותיו האישיות, אל מחוץ לחקירה. עליו לשמור על אובייקטיביות, לאורך כל החקירה, שהרי זו צריכה לשקף את המציאות ולא את רגשותיו האישיים של החוקר או הלקוח.

במקרים של ניגוד עניינים, בהם יש חשש כי שיקול דעתו המקצועי של החוקר, יפגע, חייב הוא לסרב לנהל את החקירה.

שנית, חקירות פרטיות פוגעות בזכות האדם לפרטיות, אין ספק בכך. אולם, החוקר צריך להישמר שלא לפגוע בזכות לפרטיות, היכן שלא צריך ובכל מקרה, לא תהיה הפגיעה, במידה שעולה על הנדרש.

שלישית, החוקרים הפרטיים, צריכים לתעד את המציאות של הנחקר, כדי שתהיה בידיהם הראייה. אולם, התיעוד חייב להיות אמיתי ולכן, הם אינם רשאים ליצור את המציאות, אלא אך ורק להקל על התנאים הקיימים, כדי שניתן יהיה לתעד.

גיוס חוקר פרטי לצורך חקירות פרטיות, הוא מתאים ונכון כאשר יש טעם כלכלי לפתוח בחקירה. הכדאיות הכלכלית מתקיימת, אם יש בסיס לחשוב כי החקירה תחשוף מידע רלוונטי ודרוש, לשם המשך טיפול: אם לצורך גילוי הונאה, אם לצורך גביית חוב, בניית תיק גירושין או כל צורך אחר. 

לפרטים נוספים: כנסו לפורום חקירות באתר הפורומים המשפטיים >>

לקריאה נוספת: עבודתו של החוקר הפרטי במשרד החקירות >>

 



תגיות המאמר: חקירות פרטיות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי19/07/118222 צפיות
כדאי להכיר! מהם כללי האתיקה החלים על עורכי דין בישראל? מהי מטרתם? מה קורה כאשר עורכי דין מבצעים עבירת משמעת? על כללי האתיקה ועל דין משמעתי.

מאת: שירה אלהקנין רוחני09/06/112555 צפיות
מה קורה עם הפייסבוק?? האם חוק זכויות יוצרים מגן על הסטטוס בפייסבוק? זוהי אחת השאלות המשפטיות המעניינות ביותר בתחום זכויות יוצרים באינטרנט.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית26/05/111335 צפיות
נפגעת מרשלנות רפואית בניתוח? מה ניתן לעשות? מהי עמדת בתי המשפט לגבי רשלנות רפואית בניתוחים? כל המידע החשוב לנפגעי רשלנות רפואית בניתוח.

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין17/05/111646 צפיות
רוצה לחסוך כסף? לפני מכירת דירה, בדוק האם הנך זכאי לפטור מתשלום מס שבח. כמו כן, אין להקל ראש בחשיבותו של חוזה מכירת דירה ועל כן, יש לקבל ייעוץ וייצוג משפטי לעניין זה.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי17/05/111636 צפיות
נתפסת על מהירות מופרזת והוגש נגדך כתב אישום? מהי משמעות של משפט תעבורה? מהם שיקוליו של בית המשפט, במסגרת משפט תעבורה?

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין12/05/112403 צפיות
מה קורה כאשר שוכר אינו מתפנה מדירתכם? מהי הדרך הנכונה ביותר לפינוי שוכר? האם ניתן להגיש תביעת פינוי דייר מדירה? במאמר שלפניכם.

מאת: שירה אלהחקירות23/03/111567 צפיות
תמיד רציתם לדעת! מיהו הנוטריון ומדוע חתימתו כה חשובה? מהי משמעותה? האם נוטריונים בישראל, זקוקים לרישיון בכדי לתת שירותי נוטריון? שאלות ותשובות.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231598 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212068 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211923 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211574 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211252 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201800 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201531 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica