חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דר' ירון זיו - למה צריך רישיון להורות ואיך ניתן ליישם זאת

מאת: ירון זיוחינוך ילדים21/03/20111493 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

השבוע רציתי להתייחס לפוסט שכתבה אורטל הופמן ושהתפרסם באתר נענע10. "כשאדם רוצה להוציא רישיון נהיגה עליו לעבור בדיקות כשירות רפואית, שיעורים וטסטים, וגם שיעורי רענון נהיגה אחת לתקופה.

לעומת זאת, לתפקיד ההורה – התפקיד הכי משמעותי בחייו של אדם – אין מבחני קבלה. כל אחד יכול להיות הורה גם אם הוא בהכרח יזיק ליילוד. לא זאת ועוד, אין גם דרך למנוע זאת ממנו ולפעמים, כך נדמה לי, אנשים מועלים בתפקיד הזה שניתן להם – תפקיד ההורה", כתבה אורטל.

האזינו לדבריו של דר'   ירון זיו


אני מסכים איתה. אכן, הורות היא מקצוע לכל דבר ועניין. אולם לצערינ, אף אחד מאיתנו לא קיבל את ההכשרה הזאת ובטח ההורים שלנו לא.

אנחנו ההורים הם הגורם המשפיע ביותר על חינוך ילדינו לטוב ולרע ואי אפשר להתחמק מהאחריות שלנו. לכן,  המדינה חייבת לעשות תהליך שבו הורה לא יכול לקבל את התואר "הורה", אלא אם כן הוא עבר הדרכה והשתלמות. על כן, יש להעביר הצעת חוק המחייבת זאת מההורים.

למה בודקים מסוגלות הורית רק אצל הורים מאמצים?

שימו לב: הורה שצריך לאמץ ילד חייב לעבור מבחן מסוגלות הורית. אז מה, אני צריך לאמץ ילד כדי לבדוק אם אני כשיר להיות הורה, ואם ילדי נולד בצורה טבעית, אין צורך לעבור את הבדיקה הזאת? זה אבסורד ממדרגה ראשונה.

דווקא מי שנהפך להיות הורה דרך הטבע, אמור להזדקק הרבה יותר להדרכה שתעזור לו לצלוח את המעבר מלהיות אבא-אמא ללהיות הורה. כל אחד מאיתנו צריך ללמוד את הכישורים המקצועיים האלה. זה מקצוע לכל דבר ועניין.

אין כבר הורות מתוך אינטואיציה

הבעיה היא שאנחנו לא יודעים לתת את ההכשרה הזאת ובטח ההורים שלנו לא יודעים לתת את ההכשרה הזאת. ההורים שלנו קלטו את ההורות מתוך אינטואיציה. אבל היום זה לא יכול לעבוד, כי העולם השתנה. הסמכות ההורית של פעם הייתה סמכות פשוטה ופונקציונאלית ואילו היום היא סמכות שניתנת לפי מערכות יחסים ובניית אמון ותקשורת.

אני מסכים עם אורטל הופמן – ובגדול. הלוואי שהצעת החוק תעבור ואותו הורה יידע שיש לו חובת השתתפות בסמינר או קורס להכשרת הורים.
בסמינר ילמדו אותו איך לשחק עם ילד, איך לתקשר עם ילד, איך להכין איתם שיעורי בית, איך לקבוע לילד גבולות וסדר יום. המדינה תסבסד את הקורס הזה מתוך כספי הביטוח הלאומי. ההורה יידע שהוא חייב לעבור את הסמינר הזה בדיוק כמו כל קורס בנהיגה מונעת.

חשיבה מניעתית – לרווחת המדינה

ההבדל הוא שהחובה לעבור קורס נהיגה מונעת מגיעה רק אחרי שהנהג מבצע עבירות. הרעיון בקורס ההורות הוא להעניק אותו להורה, על מנת לדאוג לרווחת חיי ילדינו, ולמנוע את הרגע בו צריך לערב חס וחלילה את רשויות הרווחה או החוק. תראו מה קרה בזמן שביתת העובדים הסוציאליים, בכמה מקרים היה צריך לטפל, בעקבות אוזלת ידם של ההורים.

החשיבה צריכה להיות מניעתית, הורה שיידע להיות יעיל בהורות שלו ויידע להציב גבולות ויפנים את ההבדל בין טוב לרע בחינוך ילדו, יחסוך למדינה ולחברה הרבה מאוד בעיות, כסף ומשאבים. החוק שאני מקווה יעלה לסדר היום, יבטיח שני דברים:

1. שהמדינה תממן את עלות הסמינר/קורס
2. ההורה יידע שהוא לא יוכל להתחמק מחובתו לעבור לקורס. ברגע שהוא הולך לרשום את ילדו בתעודת הזהות, מתחייב לעבור את ההכשרה הזאת כחלק מתהליך הבאת הילד לעולם.

הבאת ילד לעולם זה לא רק רישום בתעודת זהות וזכאות למענק לידה. הבאת ילד לעולם זו אחריות מקצועית שמחייבת כל הורה ללמוד איך להיות מקצוען. אנחנו כחברה מחויבים לכך.

==============================================================

דר' ירון זיו הוא מנהל מרכז מעוף ומעביר הדרכות להורים בנושא חינוך ילדים וסמכות הורית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר ירון זיו – מייסד ומנהל מקצועי מרכז "מעוף" להתפתחות אישית, מחבר הספר "מסע קבוצתי". .
ד"ר לפסיכולוגיה קלינית (Newport University)
עובד סוציאלי (Yeshiva University,MSW)
יועץ ארגוני,(Polythecnic University, M.Sc )
עמית מחקר ומדריך במכון אלברט אליס בניו-יורק לתרפיה רציונלית אמוטיבית REBT
מטפל מוסמך בגישת הגשטלט מטעם מכון הגשטלט בקליבלנד אוהיו,
מטפל קוגניטיבי -התנהגותי מוסמך מטעם אוניברסיטת תל-אביב

כתובת האתר
www.maof-center.com.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון זיו

מאת: ירון זיואימון לרוחניות03/01/1211930 צפיות
כמו בתיאטרון, תפקיד הוא סדרת פעולות המנחות וקובעות את מה שמצופה מאתנו במצבים מסוימים. תפקידים יוצרים את האחידות ואת יכולת הניבוי של התנהגות ויוצרים ציפיות מהתנהגותם של חברים כלפי האחרים בתא הקבוצתי. כל התפקידים משרתים את צורכי הפרט והקבוצה. הפרט כבר מגיע לקבוצה עם "תפקיד" שעיצב ב"סגנון החיים", שפיתח בשנותיו הראשונות במשפחה שבה גדל {אדלר}. לפיכך אפשר לכנות תפקיד זה "תפקיד פסיכולוגי".

מאת: ירון זיופסיכולוגיה11/12/111806 צפיות
גורדון הלפורט דמות חשובה בפסיכולוגיה, בסיפורו רב ההשפעה אודות האישיות האנושית מדגיש את תפקיד ההומור בקידום "אובייקטיביות עצמית", ביטוי מגושם אולי אולם בכל זאת מונח יעיל לביטוי אספקט מרכזי בפסיכותרפיה.

מאת: ירון זיופילוסופיה14/11/119886 צפיות
ד"ר ירון זיו פיתח מודל המכונה "מודל המכתבים", והו הוא מציג תיאור מדויק של משוב בונה ותומך לעומת משוב ביקורתי ותוקף, ומסביר את מידת השפעתו על יכולת הלמידה של האדם את עצמו:

מאת: ירון זיואימון לאיכות חיים04/11/114302 צפיות
הפסיכולוגים ג'ו לופט והארי אינגראם {1970} היטיבו לתאר את התהליך במודל שבנו והידוע בשם "חלון ג'והרי". זה מודל גרפי של התנהגות בין אישית, המעוגנת במבחר תאוריות אישיות ופסיכולוגיה חברתית.

מאת: ירון זיואימון לאיכות חיים12/10/112125 צפיות
משוב הוא תקשורת מילולית או לא מילולית, המכוונת אל אדם או על קבוצה ומעבירה להם מידע על האופן שבו נתפשת התנהגותם על-ידי האחר, כיצד היא משפיעה על האחר ואילו תגובות היא מפיקה ממנו. התהליך של מתן משוב ושל קבלת משוב הוא אחד התהליכים החשובים ביותר בעבודה הקבוצתית.

מאת: ירון זיואימון למערכות יחסים07/10/111513 צפיות
לכבוד יום כיפור, החלטתי לגעת בנושא אשר לרוב איננו מעזים להתקרב אליו. אני מעוניין לקרוא תיגר על טרנד הסליחה, על האנשים אשר אומרים כל הזמן: "תסלח, הכל יהיה בסדר".

מאת: ירון זיואימון לרוחניות23/08/112611 צפיות
תחום הנחיית הקבוצות הופך בשנים האחרונות להיות אחד מן המקצועות המבוקשים ביותר בתחומי מדעי ההתנהגות. מובילי תהליכים המתרחשים בתוך קבוצה, חייבים להיות אנשים מיומנים ומקצועיים ביותר המבינים את התהליכים הבין אישיים והתוך-אישיים המתרחשים בתוך העבודה בקבוצות.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196323 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196282 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1915832 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196307 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196212 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1915644 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193834 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica