חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תביעות ייצוגיות – התנאים לאישורן

מאת: lawtipחוק ומשפט - כללי24/03/20111081 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו – 2006 קובע כי בנוסף להגשת תביעות ייצוגיות יש להגיש בקשה לאישורן כתובענות ייצוגיות, במסגרתה יראו המבקשים כי היא עומדת בתנאי החוק, כמפורט להלן. סעיף 1 לחוק מונה את המטרות שלשמן הוא הוקם. כך, בין היתר, תכליתו של החוק הינה לעגן את זכות הגישה של הפרט לבית המשפט, לאכוף את הדין, ליצור הרתעה מפני הפרתו ולהביא למצב שבו יהיה ניהול הוגן, יעיל וממצה של תביעות ייצוגיות.

בתוספת השנייה לחוק נמנים העניינים אשר בגינם ניתן להגיש תביעות ייצוגיות, אשר מצטרפים להוראות חוק ספציפיות במסגרתן נקבע באופן מפורש כי ניתן להגיש תובענה ייצוגית. זאת ועוד, סעיף 4 לחוק מגדיר את זהותו של מי שרשאי להגיש בקשות לאישור תביעות ייצוגיות – המדובר באדם בעל עילת תביעה באחד מהנושאים המנויים בתוספת השניה לחוק, כאמור לעיל, כאשר על אותו אדם להראות, בנוסף, כי אותה עילה מעלה שאלות עקרוניות של עובדה ומשפט, אשר מאגדות סביבן את כל החברים בקבוצת התובעים.

מלבד מיהות העילה ומגיש הבקשה, כאמור, סעיף 8 לחוק קובע את התנאים הנוספים בהם יש לעמוד על מנת שבית המשפט ייאשר תביעות ייצוגיות. ראשית, על המבקש להראות כי הדרך ההוגנת והיעילה ביותר להכרעה המחלוקת שבין הצדדים הינה הגשת תביעה ייצוגית. דרך יעילה לעמוד בתנאי זה הינה להראות כי אישור התובענה הייצוגית עולה בקנה אחד עם מטרות החוק ומגשים את מטרותיו, המפורטות לעיל.

בנוסף, על המבקשלהראות כי יש יסוד סביר להניח שעניינם של כל החברים בקבוצה ינוהל בדרך הולמת, כאשר בכל הנוגע להחלטת בית המשפט בעניין תנאי זה, אין לנתבע כל סמכות ערעור. לסיום, במסגרת בקשות לאישור תביעות ייצוגיות יש להוכיח כי מתקיים יסוד סביר להניח שעניינם של חברי הקבוצה ינוהל בתום לב. על מנת לעמוד בתנאים אלו, יצטרך המבקש להראות, בין היתר, כי הוא בעל אמצעים כלכליים המספיקים לניהולו של ההליך בבית המשפט וכי עורכי הדין המייצגים את הקבוצה מבטיחים להעניק לה ייצוג משפטי, אשר ימקסם את זכויות חבריה. לא זו אף זו, רוב הבקשות לאישור תובענה ייצוגית מפרטות אודות ניסיונם של עורכי הדין המייצגים וניסיונם בתחום זה. יתר על כן, לעניין דרישת תום הלב האמורה, על המבקש להצביע על כך שקבוצת התובעים נקיית כפיים, במובן זה שתביעתם מוגשת כנגד הנתבע בתום לב ולאור פגיעה שנגרמה להם כתוצאה ממעשיו, כאשר אחת ממטרות הגשתה היא ליצור הרתעה מפני פגיעה דומה בעתיד.

הנה כי כן, מן המקובץ לעיל עולה כי הדיון בבקשת אישור תובענות ייצוגיות מתחלק לשניים. בשלב הראשון בודק בית המשפט האם קיימת למבקשים עילת תביעה אישית נגד הנתבע מכוח דברי חקיקה כאלה ואחרים ובשלב השני יעמוד בית המשפט על התקיימותן של התנאים המנויים בסעיף 8, כמפורט לעיל.

לא למותר לציין כי על פי סעיף 10 לחוק תובענות ייצוגיות, מוטל על בית המשפט התפקיד של הגדרת קבוצת התובעים, אשר בשמה תנוהל התובענה הייצוגית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

LawTip.co.il - הדרך למימוש זכויותיך מתחילה כאן !

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת lawtip

מאת: lawtipביטוח01/08/128931 צפיות
הן זהו סוד כי לצורכך סגירת עסקת הביטוח תהיה מוכנה חברת הביטוח לעשות עבורכם הרבה. אך מה קורה בעת פקודה ? האם תהיה מוכנה חברות הביטוח לעמוד לימינכם ולשלם לכם את כל תגמולי הביטוח ? לא בטוח. בכתבה הבא נסקור עבורכם את הפרטים שתאגידי הביטוח היו מעדיפים שלא נדבר עליהם.

מאת: lawtipרשלנות רפואית22/06/121294 צפיות
מקרה מהפסיקה של תביעת רשלנות רפואית אשר הוגשה בגין כשלים / מחדלים שהתקיימו בניתוח להקטנת חזה. היכנסו למאמר על מנת לקרוא את נסיבות המקרה ופסיקת בית המשפט באותו מקרה.

מאת: lawtipרשלנות רפואית15/04/121225 צפיות
רשלנות רפואית עורכי דין - מתי נפנה אליהם ? כיצד יוכלו לסייע לנו במימוש זכויותינו. על תחום משפטי זה ועל מידע חשוב בדרך אל מימוש זכויותיכם בשל טיפול רשלני, בכתבה הבאה.

מאת: lawtipנזיקין13/01/121185 צפיות
אם סבלת מנזק גוף או רכוש, הרי שלצורך מימוש זכויותיכם עליכם להיוועץ עם עורך דין נזיקין. על מנת לקבל מענה על השאלות הבאות: מי הוא עורך דין נזיקין ? על איזה תחום חולש ? ועוד... כנסו למאמר הבא.

מאת: lawtipרשלנות רפואית19/12/111236 צפיות
במהלך הלידה בריאותכן ובריאות ועוברכן תלוי בבדיקות וטיפולים שונים מצד הגורמים הרפואיים. למרבה הצער, מקרים רבים של רשלנות רפואית בהריון מתרחשים ביום יום, פעמים אף מבלי שנהיה מודע לכך. במאמר הבא אשר נערך עבורכם על ידי צוות פורטל LawTip נפרט על תביעות אלה ועל הדרך למימוש זכויות עקב נזקים שנגרמו במהלך ההריון והלידה. קריאה נעימה, ככל שניתן. בברכה, צוות LawTip.

מאת: lawtipרשלנות רפואית20/11/111210 צפיות
בפסק דין שניתן, נקבע כי בית החולים הפסיק בצורה רשלנית את הטיפול האנטיביוטי שניתן למטופלת, וחויב במתן פיצויים על הנזקים החמורים שנגרמו לה. רוצים לדעת מה היו הנסיבות שהובילו את בית המשפט לקבוע זאת ? כנסו למאמר המלא אודות פסק הדין. קריאה מהנה ופוריה.

מאת: lawtipרשלנות רפואית07/11/111127 צפיות
כל אדם בר דעת מבין כי הליך לידה אינו קל וכולל בתוכו סיכונים. עם זאת, פעמים רבות נגרמים נזקים במהלך הלידה, לאם ו/או לעובר, אשר מקורם לאו דווקא בסיכון שמתממש, אלא בהתנהלות הצוות הרפואי. במילים פשוטות - רשלנות רפואית. במקרה הבא, דן בית המשפט העליון בשאלת קיומה של רשלנות רפואית של רופא מיילד ובשאלת נטלי ההוכחה. כנסו לכתבה ושתפו בדעתכם. קריאה מהנה.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231632 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212074 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211930 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211585 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211261 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201805 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201540 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica