חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתי ישמש מכתב התאבדות כצו ירושה.

מאת: מישלאבאחוק ומשפט - כללי29/03/2011982 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

על פי דיני ירושה, קיימים בחוק בישראל ארבעה סוגים המשמשים צוואה באופן פורמלי, כדלקמן: צוואה אשר נכתבה בכתב יד, צוואה שנערה בידי רשות, צוואה שניתנה בעדים וצוואה שניתנה בעל פה. בישראל מוכרת השיטה לרישום צוואה בכתב כרווחת ביותר, משום שכתיבת צוואה מראש מהווה פתרון לשקט נפשי ומבטיחה מימוש כל המצווה בה, לאחר פטירתו של המוריש.

מכוון שהצוואה אמורה להכיל את רצונותיו של הכותב, בית המשפט רואה בכתיבת צוואה ובמימושה, כמו בכל כתיבת מאמרים או כתבים שנותרו,  ערך עליון מתוך מתן כבוד לרצונו של המת, ונוטה לקיים את העולה מן הצוואה בהתאם לחוק הירושה כאמור.

במקרה ולא נערכה צוואה בכל אותן אפשרויות שהזכרנו לעיל, קובע סעיף מספר 23 לחוק הירושה, כי גם דברים אשר הובאו בעל פה יימסרו לרשם לענייני ירושה, ומכאן כי תפקידו של הרשם לשמור על כל צוואה המופקדת בידיו.

במקרה והנפטר מת בעקבות תאונת דרכים והותיר אחריו אלמנה, תהיה זכאית לקבל פיצויים על פי "חוק נפגעי תאונות דרכים".

מקרה אחר שלא ניתנה צוואה כדין הוא מקרה של התאבדות, ייתכנו מצבים בהם ישמש מכתב התאבדות, אם הותיר אחריו הנפטר, כצוואה לכל דבר. היורשים, דהיינו בני משפחה ומכריו של המצווה אמורים לפנות לגרפולוג ולהוכיח כי אכן מדובר בכתב ידו של הנפטר. באם קיימת חתימה בכתב ידו ובצירוף תאריך כתיבת המכתב בטרם שלח ידו בנפשו, ניתן לגשת לרשם לענייני ירושה ולתבוע צו קיום צוואה מכוון שעל פי העיקרון של בית המשפט אכן מדובר במילוי משאלתו ובקשתו בכתב של הנפטר. לכן מקבל מכתב ההתאבדות תוקף של צוואה, בהעדר מסמך משפטי אחר.

כך לדוגמה, גברת שחלתה וסבלה זמן ממושך ולכן החליטה לשים קץ לחיה, הותירה במכתב ההתאבדות בקשה לפיה את רכושה ונכסיה מבקשת להעניק לחברותיה, ולא לבני משפחתה. ילדיה של המנוחה לא חשבו כי מכתב ההתאבדות מהווה מסמך בעל תוקף משפטי, ואף טענו כי המכתב לא נכתב בלשון ציווי, כמתבקש בחוק. עם זאת, החליט בית המשפט לקבל את עתירתן של אותן חברות ולממש את צו קיום הצוואה בהסתמך על מכתב ההתאבדות.



מאמר זה אינו מהווה תחליף להתייעצות מקצועית עם עורך דיני לענייני ירושה.
















 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מישלאבא

מאת: מישלאבאדיאטה ותזונה14/12/11985 צפיות
דיאטה היא נושא מאוד מדובר היום בעולם המודרני. סביב נושא הדיאטה דובר רבות. הטענה הרווחת כיום היא שהרזון והרדיפה אחר הרזון החלו בשנות החמישים , מאז עלייתה למודעות של הדוגמנית טוויגי. זו הפכה את המראה השדוף למראה פופולרי.

מאת: מישלאבאמחשבים וטכנולגיה - כללי14/11/11928 צפיות
לפני עשרים וחמש שנה, בתום לימודיי האקדמיים, הייתי צריכה להגיש עבודה סמינריונית. באותה תקופה את רוב העבודות היו מגישים בכתב יד, אך עבודות גמר היו חייבים להגיש מודפסות.

מאת: מישלאבאקידום אתרים16/10/11937 צפיות
העיסוק בתחום קידום אתרים אורגני, המכונה SEO נעשה מאתגר ומחכים מרגע לרגע. לא הרבה מודעים אל גלגוליו של התחום, כמו גם תרומתו לשוק האינטרנט והמדיה החברתית בכלל. עבור אלה ועוד אספנו מספר כללים וטיפים בנושא קידום אתרים ותמורותיו, במאמר שלפניכם.

מאת: מישלאבאקידום אתרים09/10/11949 צפיות
הפרסום באינטרנט עובד, מה שהפך לקצת יותר מססמה יבשה על בדל שפתותינו בעשר השנים האחרונות, הפך לעניין של מה בכך. היום כל בעל עסק המעוניין להפיץ את העסק שלו ולהגיע לקהל לקוחות רחב ומגוון כבר מבין שהקמת אתר אינטרנט, עם או בלי אפליקציית הצטרפות דרך הפייסבוק, היא כלי הכרחי לשיווק עצמי ראוי.

מאת: מישלאבאקידום אתרים27/09/111033 צפיות
שנת 2011 עומדת להסתיים בקרוב ומומחים וכלכלנים רבים מבקשים לאמוד את נזקי השנה החולפת, ולהיערך בהתאם לשנה החדשה העומדת בפתח. לא צריך להיות מומחה גדול כדי להסיק כי שנת 2011 הייתה שנת תהפוכות ודעיכה קשה בעולם המערבי ובכלל. מחאות חברתיות לצד מהלומות קשות אצלנו, בארצות הברית ואפילו ביפן ויוון, לא מבשרות טובות ויש חשש ששיקום וצמיחה מחדש יארכו זמן רב וסבלנות רבה.

מאת: מישלאבאמשפחה וזוגיות - כללי23/08/111354 צפיות
סווינגרס היא כבר מזמן לא מילה גסה. רבבות בני זוג, צעירים כמו גם מבוגרים, הנמצאים במערכת יחסים יציבה וארוכת שנים, או שותפים למיטה בלבד, כבר מכורים לרעיון של החלפת פרטנרים. התופעה הזו הפכה לאורח חיים של ממש, בעיקר במדינות המערב, המתיימרות לגלות פתיחות מינית ומתוך הכרה כי מונוגמיה מקומה לימי קדם בלבד.

מאת: מישלאבאמיניות ובריאות מינית16/08/111052 צפיות
רבות נאמר וכבר נכתב אודות הקשר שבין שימוש באמצעי מניעה ומחלות מין, לרבות אי שימוש בקונדום והסיכוי להדבקות באיידס. אמנם עדיין אין ממצאים מדויקים המוכיחים כי שימוש בגלולות נגד הריון עשוי לגרום לתופעות לוואי, בנוסף על שינויים הורמונליים ופגיעה בפוריות האישה, ואם לא די בכך, יש נשים שעדיין מאמינות שנטילת גלולה יכולה למנוע הדבקות במחלות מין, לא כל שכן, איידס. לכל אלה ועוד יש להזכיר כי אין גלולה, תרופה, או כדור, וגם לא נס, העשויים להגן מפני הדבקה בנגיף הHIV.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231601 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212068 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211923 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211574 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211252 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201801 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201532 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica