חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גלולות ומחלות מין



רבות נאמר וכבר נכתב אודות הקשר שבין שימוש באמצעי מניעה ומחלות מין, לרבות אי שימוש בקונדום והסיכוי להדבקות באיידס. אמנם עדיין אין ממצאים מדויקים המוכיחים כי שימוש בגלולות נגד הריון עשוי לגרום לתופעות לוואי, בנוסף על שינויים הורמונליים ופגיעה בפוריות האישה, ואם לא די בכך, יש נשים שעדיין מאמינות שנטילת גלולה יכולה למנוע הדבקות במחלות מין, לא כל שכן, איידס.

לכל אלה ועוד יש להזכיר כי אין גלולה, תרופה, או כדור, וגם לא נס, העשויים להגן מפני הדבקה בנגיף הHIV.

הדרך הטובה ביותר להימנע מן הסכנה הטמונה באיידס היא שימוש זהיר בקונדום בעת קיום יחסי מין, והתנזרות בכלל, אם אפשר. מעבר לכך, לא רק איידס עשוי להימנע בעזרת שימוש בקונדום, כי אם מחלות מין אחרות ומסוכנות לא פחות, החל מכלמידה, וכלה בעגבת.

למרבית הנשים נוח להשתמש בגלולות נגד הריון כאשר יש בן זוג קבוע, על מנת להימנע מהריון לא רצוי, הסדרת הוסת החודשית, ויתרונות אחרים שיש בנטילת הגלולה. אלא שכפי שציינו, מחלות מין אינן נמנעות באמצעות דרך זו, ויש הסבורים שאפילו שימוש בגלולות עלול ליצור מחלות כרוניות כגון סרטן צוואר הרחם וכיוצא בזה.

בהמשך לכך, לשימוש בגלולות לאורך זמן יש הרבה תומכים ומתנגדים. נוסיף על כך את העובדה כי נשים רגישות יותר להדבקות במחלות מין בכלל, ובהעדר תסמינים נראים לעין, נשים רבות לא ידעו כי מחלת מין כזו או אחרת שורצת בגופן, ויש שיגלו זאת מאוחר מדי. מחלות מין שלא אותרו בשלביהן הראשונים של המחלה עשויות לפגוע בעובר, אם החולה הרה, יש חשש לאבדן ההריון. עם זאת, ישנן מחלות מין שחולפות באותה מהירות שהן מתפשטות, אף כי בדרך כלל יש נטייה להדבקות חוזרת ונשנות ועל כן מומלץ לטפל מיד עם התגלות התסמינים, גם אם קיים צל של ספק באם מדובר במחלה של ממש, ובין אם לא.

 



תגיות המאמר: איידס, מחלת מין, מחלות מין


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מישלאבא

מאת: מישלאבאדיאטה ותזונה14/12/11985 צפיות
דיאטה היא נושא מאוד מדובר היום בעולם המודרני. סביב נושא הדיאטה דובר רבות. הטענה הרווחת כיום היא שהרזון והרדיפה אחר הרזון החלו בשנות החמישים , מאז עלייתה למודעות של הדוגמנית טוויגי. זו הפכה את המראה השדוף למראה פופולרי.

מאת: מישלאבאמחשבים וטכנולגיה - כללי14/11/11928 צפיות
לפני עשרים וחמש שנה, בתום לימודיי האקדמיים, הייתי צריכה להגיש עבודה סמינריונית. באותה תקופה את רוב העבודות היו מגישים בכתב יד, אך עבודות גמר היו חייבים להגיש מודפסות.

מאת: מישלאבאקידום אתרים16/10/11937 צפיות
העיסוק בתחום קידום אתרים אורגני, המכונה SEO נעשה מאתגר ומחכים מרגע לרגע. לא הרבה מודעים אל גלגוליו של התחום, כמו גם תרומתו לשוק האינטרנט והמדיה החברתית בכלל. עבור אלה ועוד אספנו מספר כללים וטיפים בנושא קידום אתרים ותמורותיו, במאמר שלפניכם.

מאת: מישלאבאקידום אתרים09/10/11949 צפיות
הפרסום באינטרנט עובד, מה שהפך לקצת יותר מססמה יבשה על בדל שפתותינו בעשר השנים האחרונות, הפך לעניין של מה בכך. היום כל בעל עסק המעוניין להפיץ את העסק שלו ולהגיע לקהל לקוחות רחב ומגוון כבר מבין שהקמת אתר אינטרנט, עם או בלי אפליקציית הצטרפות דרך הפייסבוק, היא כלי הכרחי לשיווק עצמי ראוי.

מאת: מישלאבאקידום אתרים27/09/111033 צפיות
שנת 2011 עומדת להסתיים בקרוב ומומחים וכלכלנים רבים מבקשים לאמוד את נזקי השנה החולפת, ולהיערך בהתאם לשנה החדשה העומדת בפתח. לא צריך להיות מומחה גדול כדי להסיק כי שנת 2011 הייתה שנת תהפוכות ודעיכה קשה בעולם המערבי ובכלל. מחאות חברתיות לצד מהלומות קשות אצלנו, בארצות הברית ואפילו ביפן ויוון, לא מבשרות טובות ויש חשש ששיקום וצמיחה מחדש יארכו זמן רב וסבלנות רבה.

מאת: מישלאבאמשפחה וזוגיות - כללי23/08/111354 צפיות
סווינגרס היא כבר מזמן לא מילה גסה. רבבות בני זוג, צעירים כמו גם מבוגרים, הנמצאים במערכת יחסים יציבה וארוכת שנים, או שותפים למיטה בלבד, כבר מכורים לרעיון של החלפת פרטנרים. התופעה הזו הפכה לאורח חיים של ממש, בעיקר במדינות המערב, המתיימרות לגלות פתיחות מינית ומתוך הכרה כי מונוגמיה מקומה לימי קדם בלבד.

מאת: מישלאבאהורות24/07/111279 צפיות
למרות הצלחתה הפיננסית, ואולי גם הצלחתה ועצמאותה הנשית, הרגישה חגית שמשהו חסר לה לשם מימוש ומיצוי עצמי באופן מוחלט. בהעדר בן זוג קבוע (חגית מעולם לא נישאה, ונראה כי נישואין מעולם לא עלו על הפרק), החליטה חגית, בהגיעה לגיל 47, להיות אם ולהיכנס להריון.

מאמרים נוספים בנושא מיניות ובריאות מינית

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית26/07/181809 צפיות
ספריי השהייה הוא תכשיר מין פופולרי אשר משפר את השליטה בשפיכה אצל גברים הסובלים משפיכה מוקדמת. תופעת שפיכה מוקדמת היא תופעה מביכה התוקפת כ- 40 % מאוכלוסית הגברים בכל הגילאים. כיצד ספריי השהייה יכול לסייע בטיפול בבעיה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181147 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181091 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אמורמיניות ובריאות מינית28/03/181459 צפיות
בזמן האחרון רצה שמועה ברשת על תכשיר מיוחד לגברים שעושה פלאים החלטנו לבדוק אם מדובר בשיווק מצויין או שהמוצר באמת אפקטבי

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית29/09/152562 צפיות
האם מגע מיני עם גבר אחר אומר בהכרח שאתה הומו? האם יתכן שהומו יהפוך לסטרייט? האם טיפולי ההמרה שמציעים רבנים באמת עוזרים? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית03/08/152563 צפיות
האם גירוי משליטה והשפלה מהווה סטייה מינית? האם ניתן לרפא אותה? מה הקושי המיוחד שזה מציב בפני גבר נשוי? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי בנושאים של מיניות והעדפה מינית, מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: אליס פ.סטפןמיניות ובריאות מינית29/04/152037 צפיות
?מהו הרפס באברי המין ואוראלי ישנם שני סוגים של זיהומי הרפס, הרפס הפה והרפס גניטלי; שניהם מדבקים. העובדה הערמומית ביותר על הרפס היא שזה יכול להיות וירוס בלתי נראה; זה אפשרי לאדם שיש לי ולהפיץ גם סוג של נגיף הרפס ואפילו לא יודע שיש לו או לה הרפס. הווירוס שמדביק אדם עם הרפס פה נקרא סוג הרפס סימפלקס 1

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica