חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסודות מאחורי המדפים - כרוב, מה כבר אפשר לכתוב עליו ?

מאת: לובנשטיין יובלתזונה01/04/20112206 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסודות מאחורי המדפים, כרוב לבן, מה כבר אפשר לכתוב עליו ?

יובל לובנשטיין

 

הכרוב הלבן שאנו כל כך מכירים ועוברים לידו בכל פעם שמבקרים בסופר, נחשב לאחד הירקות המעניינים ביותר.

הכרוב שהוא ירק ממשפחת המצליבים ובשנים האחרונות מקבל יותר ויותר תשומת לב, בעקבות מחקרים שנעשו בתחום מניעת הסרטן, אשר מוצאו בו מאפיינים ייחודים אשר עשויים למנוע התפתחות של סרטן

שלפוחית השתן, הערמונית והמעי הגס.

בנוסף הראו מחקרים שלכרוב יכולת להורדת רמות הכולסטרול, בשל רמת הסיבים הגבוהה שבו.

הפחתה זו של רמות הכולסטרול גבוה יותר בכרוב מאודה מאשר בכרוב חי.

הסינים משתמשים מזה אלפי שנים במי כרוב תוססים, להפחתת כיבים במערכת העיכול ובמיוחד לבעיות בתריסריון.

 צבעו האדום של הכרוב האדום משקף ריכוז גבוה של חומרים אשר להם יתרונות הבריאותיים ומייחסים אותם לחומרים נוגדי חמצון תזונתיים, אנטי דלקתיים וחומרים בעלי פוטנציאל מניעתי.

 מחקר שנעשה לאחרונה הראה כי 100 גרם של כרוב אדום, מספק 196.5 מיליגרם של פוליפנולים, מתוכם 28.3 מיליגרם הם ואנתוציאנין. כרוב ירוק הניב הרבה פחות ל -100 גרם: 45 מיליגרם של פוליפנולים כולל מיליגרם של 0.01 ואנתוציאנין.  ויטמין C בעל יכולות נוגדות חמצון, נמצא בכרוב אדום, שש עד שמונה פעמים גבוה יותר מזה שבכרוב ירוק.  כרוב אדום הוא אחד הירקות הטעימים והמזינים ביותר, לצד מצבור חומרים אשר מספקים לנו הגנה .

 לכרוב יש היסטוריה ארוכה של שימוש הן כמזון והן ברפואה העממית.

 כרוב הבר הובא לאירופה סביב 600 לפנה"ס על ידי קבוצות של נוודים. תרבויות עתיקות כמו היוונים והרומאים החזיקו ממנו גם כמזון וגם כתרופת פלא כללית, אשר מסוגלת לטפל שורה של מצבים בריאותיים.

 לכרוב כבוש, שעשוי מכרוב מותסס, יש מורשת ארוכה.המלחים ההולנדיים היו צורכים אותו במהלך מסעותיהם כדי למנוע צפדינה. גם הגרמנים ואחריהם המתנחלים הגרמנים שהיגרו לאמריקה העבירו אותו לשם.

הכרוב נפוץ בסין, בקוריאה, באינדונזיה, בהודו, באירופה בעיקר במזרחה ובמערבה וגם בארה"ב ואומדן ייצורו בעולם מגיע ל 100 מליון טונות בשנה ! מזה כשליש בסין בלבד.

  ברפואה העממית האירופית, עלי כרוב משמשים לטיפול בדלקת חריפה. הנחת עלי כרוב חי באזור עם אי נוחות עשוי להקל. יש הטוענים שהוא יעיל בהקלת כאב חזה נפוח אצל נשים מניקות.

הכרוב משמש מקור מצוין לוויטמין C  והערך הקלורי שלו נמוך.אנשים הסובלים מתת פעילות של בלוטת התריס, צריכים להימנע מלאכול אותו חיי, שכן הוא מדכא את פעילות הבלוטה ומעכב את ספיגת היוד.אין בעיה לאכלו מבושל.

אכן ירק "פשוט ורגיל", אולם בהחלט "שווה", נאמר עליו שכמות הקלוריות בו היא כל כך נמוכה, שבעצם לעיסתו, ובעיכולו אנו משקיעים יותר קלוריות מאשר הוא מביא איתו ועל כן הוא ירק "שווה" מכל הבחינות, גם בריאותיות וגם תזונתיות.

בתיאבון !

יובל לובנשטיין, משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יובל לובנשטיין משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה, בדגש אסטרטגי ושיווקי.

שימש בעבר במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות גדולות כמו הום סנטר ושופרסל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לובנשטיין יובל

מאת: לובנשטיין יובלניהול05/10/111331 צפיות
ראש השנה עבר חלף לו ולרגע נדמה שגלי הים חזרו להרגלם מימים ימימה, האומנם ? האם השקט הזה מבשר לנו דברים אחרים, כמו למשל סערה ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות02/10/111219 צפיות
כולנו מכירים את המכונות לממכר משקאות קלים. הן נוחות מרוות את הצמא ובעיקר מספקות נו משקה צונן ביום חח ולוהט. אולם מה עושים החיילים, אשר נמצאים בבסיס מרוחק ומבודד, אשר להם אין חלופפות אחרות, מלבד להשאיר שם את מחצית משכורתם החודשית ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות28/08/111132 צפיות
החזרה לבית הספר מופרדת השנה מראש השנה, האם הרשתות ניצלו עובדה זו על מנת להוציא מאיתנו יותר כסף מבלי שנרגיש ?

מאת: לובנשטיין יובלצרכנות25/08/111350 צפיות
מחאות הן דבר שבאופנה והפייסבוק הוא כלי אדיר לבצען. הטרנד החדש הוא מחאת צרכנים נגד רמות המחיר הגבוהות של רשת שופרסל. האם הרשת רגישה לסוג זה של מחאות ? האם זו הדרך להתמודד עם עליות המחיר של הרשתות הגדולות ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול24/08/111286 צפיות
רמת החובות של אזרחים,חברות נמצאת במגמת עליה. האם לא הגיע העת להאיט קצת את הקצב, גם במחיר של פגיעה בצמיחה, על חשבון עתיד בטוח יותר ?

מאת: לובנשטיין יובלצבא וביטחון22/08/111340 צפיות
האם מהפכת הפייסבוק במצרים, לוב, סוריה ותימן הקדימה את זמנה ? האם העם מוכן ובשל להכנס בריק שנוצר ? ואם לא מי עשוי להכנס לתוכו ?

מאת: לובנשטיין יובלניהול22/07/111410 צפיות
האם ניתן לקרוא לתנועות המחאה האחרונות בשם "הפנתרים הלבנים" ומה הקש בינן להוצאות התקשורת ?

מאמרים נוספים בנושא תזונה

מאת: אבי דוידיתזונה12/12/186895 צפיות
הדיאטה הכי מהירה שיש עם ארוחות מוכנות שמרחיקות אתכם מהמטבח ומצמצמות את החשיפה לפיתויים.

מאת: עופר שלותזונה13/07/187342 צפיות
טיפול טבעי כעזרה ראשונה במצבים בריאותיים שונים

מאת: דודישתזונה23/05/173323 צפיות
הצלחתם להרים את עצמכם מהספה, להיכנס לכושר ואפילו להיכנס לשגרה של אימונים. אתם יודעים שאתם חוזרים מהעבודה, מחליפים בגדים ויוצאים לריצה או לשחייה או לחדר כושר או עם מאמן כושר אישי בבית שלכם ועושים שוב ושוב את אותן פעולות שגיליתם כי הן תורמות לכם.

מאת: רונןתזונה14/03/173511 צפיות
הברזל חשוב מאוד לגוף וצריכים אותו במיוחד טבעונים שלא מקבלים אותו מהחי, ספורטאים שצריכים שהרמה שלו שלא תרד וגם נשים בהריון שעלולות לאבד ברזל. חוסר בברזל עלול לגרום לבעיות שונות

מאת: gilad edelsteinתזונה13/08/143985 צפיות
הרזיה היא אחד מהנושאים האלו שכולם מדברים עליהם כל הזמן. זה נראה כאילו לא ניתן ללכת לשום מקום בלי לראות או לשמוע איזה מסר לגבי הרזיה. סיפורים על הסכנות של אי ירידה במשקל מופיעים באופן קבוע בחדשות הלילה. קנייוני קמעונות והאינטרנט מלאים בשלל מוצרי הרזיה. מדברים על הרזיה במרכזים רפואיים ובבתי ספר ואפילו בעבודה. אם אתם מנסים לרדת במשקל הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל.

מאת: אמיר פטיטותזונה14/07/143954 צפיות
במקרה שאתה מעונין לרכוש ידע מאנשים שמצליחים במהלך החיים ועושים תוצאות בתחום הספורט חשוב לך ללמוד מה מה לאכול לפני אימון וגם מה מה לאכול אחרי אימון כי תזונה זה חלק מאוד חשוב.

מאת: רותם וובזתזונה02/06/144506 צפיות
המילה דיאטה ישר מתקשרת לחסות ורעב מתמיד, כי אין מדובר בדיאטה, צריך לחשוב בריא, ירידה במשקל תלויה בחשיבה בריאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica