חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בדיקת איידס מצילה חיים.

כחלק מהמודעות המתפתחת בנושא מחלת האיידס, מתבקשת כל האוכלוסייה לבצע בדיקות איידס על מנת לאתר נשאי נגיפים, למגר את המגפה הנוראה, ואף לטפל בחולים ולמנוע הדבקה הנובעת מחוסר בשימוש באמצעי מניעה בעת קיום יחסי מין. לשם כך הוקמו מרכזי טיפול ומרפאות פרטיות הנותנות מענה לכל נבדק, והבדיקה הראשונית נעשית בצורה אנונימית לחלוטין. עם זאת, במידה ונמצא  בבדיקת איידס ראשונית מעין זו כי התשובה חיובית, משמע הנבדק נמצא נושא את נגיף ה HIV , נדרש הנבדק לבצע בדיקת איידס נוספת, ומוכרח ולמסור ואף לאמת את כל פרטיו.  עובדה זו מרתיעה חלק נרחב מהאוכלוסייה, מחשש בפגיעה בפרטיותם. ואולם, מסירת הפרטים בבדיקה חוזרת הכרחית מפאת הגושפנקה לסייע לחולה ולממן טיפול תרופתי במידת הצורך באמצעות משרד הבריאות.

הבדיקה הראשונית נעשית בחלוף כשלושה חודשים מיום המגע המיני הלא מוגן. הסיבה לביצוע הבדיקה בחלוף שלושה חודשים מיום החשש להידבקות היא שזהו משך הזמן הדרוש לגוף לייצר נוגדנים נגד נגיף הHIV. בדיקת איידס מאפשרת למעשה זיהוי נוגדנים לנגיף זה ונעשית במספר שיטות שונות בעולם.

קיימות שלוש שיטות מוכרות בהן משתמשים לצורך בדיקות איידס בארץ, בדומה למדינות רבות העולם.

ELIZA; בדיקה לגילוי נוגדנים ל HIV – בדיקת ה- ELIZA, ראשי תיבות של: Enzyme-Linked Immunosorbent Assay משמשת כבדיקה הראשונית המאתרת את הנוגדנים לנגיף הHIV וניתנת לביצוע בחלוף שלושה חודשים מיום המגע המיני. אמנם שיטת ELISA נודעת  כבדיקה המדויקת ביותר לשם גילוי נוגדנים לנגיף הHIV, ויש לה שימושים נוספים, כלומר, אם תוצאת בדיקת הELIZA היא שלילית אין צורך בבדיקה נוספת ולא קיים חשש להידבקות ב איידס , אך באם נמצאו נוגדנים , כלומר תוצאות הבדיקה חיובית, יש צורך לבצע בדיקת ELIZA שנית על מנת לודא שאכן מדובר בנוגדנים לנגיף הHIV, ולא לנגיפים אחרים. במידה ושוב תתקבל תשובה חיובית יש לבצע בדיקת Western Blot.

בדיקת ה-  Western Blot; בדיקת איידס זו נעשית רק במידה והתקבלה תשובה חיובית לבדיקה הראשונית,  ELIZA, משום שהיא מסוגלת להגדיר האם מדובר בהימצאותם של נוגדנים לHIV, ולכן היא מדויקת יותר. עם זאת, אין באפשרות בדיקת הW.B. לדעת מה מצבה של מערכת החיסון או מספר הנגיפים בגוף הנבדק.

בדיקת איידס מסוג POLYMerase CHAIN REACTION TEST; משמשת לאבחון המדויק ביותר לתיאור המידע התורשתי של נגיף הHIV ובאופן ספציפי מאשרת הדבקה בנגיף האיידס, ובמקביל, מספקת מידע לגבי כמות הנגיפים בגוף הנבדק, ולכן נשא איידס מתבקש לבצע את הבדיקה באופן שיטתי, ולאמוד את תוצאות הטיפול.


חשוב לבצע את הבדיקות בכל פעם שיש חשש להדבקה בנגיף, היות וידיעה מוקדמת על חשיפה לנגיף עשויה להציל חיי אדם , הן בבחינת הטיפול המונע, והן מבחינת סכנת הדבקה לנשא הבא.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מישלאבא

מאת: מישלאבאדיאטה ותזונה14/12/11984 צפיות
דיאטה היא נושא מאוד מדובר היום בעולם המודרני. סביב נושא הדיאטה דובר רבות. הטענה הרווחת כיום היא שהרזון והרדיפה אחר הרזון החלו בשנות החמישים , מאז עלייתה למודעות של הדוגמנית טוויגי. זו הפכה את המראה השדוף למראה פופולרי.

מאת: מישלאבאמחשבים וטכנולגיה - כללי14/11/11925 צפיות
לפני עשרים וחמש שנה, בתום לימודיי האקדמיים, הייתי צריכה להגיש עבודה סמינריונית. באותה תקופה את רוב העבודות היו מגישים בכתב יד, אך עבודות גמר היו חייבים להגיש מודפסות.

מאת: מישלאבאקידום אתרים16/10/11935 צפיות
העיסוק בתחום קידום אתרים אורגני, המכונה SEO נעשה מאתגר ומחכים מרגע לרגע. לא הרבה מודעים אל גלגוליו של התחום, כמו גם תרומתו לשוק האינטרנט והמדיה החברתית בכלל. עבור אלה ועוד אספנו מספר כללים וטיפים בנושא קידום אתרים ותמורותיו, במאמר שלפניכם.

מאת: מישלאבאקידום אתרים09/10/11947 צפיות
הפרסום באינטרנט עובד, מה שהפך לקצת יותר מססמה יבשה על בדל שפתותינו בעשר השנים האחרונות, הפך לעניין של מה בכך. היום כל בעל עסק המעוניין להפיץ את העסק שלו ולהגיע לקהל לקוחות רחב ומגוון כבר מבין שהקמת אתר אינטרנט, עם או בלי אפליקציית הצטרפות דרך הפייסבוק, היא כלי הכרחי לשיווק עצמי ראוי.

מאת: מישלאבאקידום אתרים27/09/111030 צפיות
שנת 2011 עומדת להסתיים בקרוב ומומחים וכלכלנים רבים מבקשים לאמוד את נזקי השנה החולפת, ולהיערך בהתאם לשנה החדשה העומדת בפתח. לא צריך להיות מומחה גדול כדי להסיק כי שנת 2011 הייתה שנת תהפוכות ודעיכה קשה בעולם המערבי ובכלל. מחאות חברתיות לצד מהלומות קשות אצלנו, בארצות הברית ואפילו ביפן ויוון, לא מבשרות טובות ויש חשש ששיקום וצמיחה מחדש יארכו זמן רב וסבלנות רבה.

מאת: מישלאבאמשפחה וזוגיות - כללי23/08/111352 צפיות
סווינגרס היא כבר מזמן לא מילה גסה. רבבות בני זוג, צעירים כמו גם מבוגרים, הנמצאים במערכת יחסים יציבה וארוכת שנים, או שותפים למיטה בלבד, כבר מכורים לרעיון של החלפת פרטנרים. התופעה הזו הפכה לאורח חיים של ממש, בעיקר במדינות המערב, המתיימרות לגלות פתיחות מינית ומתוך הכרה כי מונוגמיה מקומה לימי קדם בלבד.

מאת: מישלאבאמיניות ובריאות מינית16/08/111050 צפיות
רבות נאמר וכבר נכתב אודות הקשר שבין שימוש באמצעי מניעה ומחלות מין, לרבות אי שימוש בקונדום והסיכוי להדבקות באיידס. אמנם עדיין אין ממצאים מדויקים המוכיחים כי שימוש בגלולות נגד הריון עשוי לגרום לתופעות לוואי, בנוסף על שינויים הורמונליים ופגיעה בפוריות האישה, ואם לא די בכך, יש נשים שעדיין מאמינות שנטילת גלולה יכולה למנוע הדבקות במחלות מין, לא כל שכן, איידס. לכל אלה ועוד יש להזכיר כי אין גלולה, תרופה, או כדור, וגם לא נס, העשויים להגן מפני הדבקה בנגיף הHIV.

מאמרים נוספים בנושא מיניות ובריאות מינית

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית26/07/181808 צפיות
ספריי השהייה הוא תכשיר מין פופולרי אשר משפר את השליטה בשפיכה אצל גברים הסובלים משפיכה מוקדמת. תופעת שפיכה מוקדמת היא תופעה מביכה התוקפת כ- 40 % מאוכלוסית הגברים בכל הגילאים. כיצד ספריי השהייה יכול לסייע בטיפול בבעיה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181146 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181090 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אמורמיניות ובריאות מינית28/03/181455 צפיות
בזמן האחרון רצה שמועה ברשת על תכשיר מיוחד לגברים שעושה פלאים החלטנו לבדוק אם מדובר בשיווק מצויין או שהמוצר באמת אפקטבי

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית29/09/152561 צפיות
האם מגע מיני עם גבר אחר אומר בהכרח שאתה הומו? האם יתכן שהומו יהפוך לסטרייט? האם טיפולי ההמרה שמציעים רבנים באמת עוזרים? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית03/08/152559 צפיות
האם גירוי משליטה והשפלה מהווה סטייה מינית? האם ניתן לרפא אותה? מה הקושי המיוחד שזה מציב בפני גבר נשוי? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי בנושאים של מיניות והעדפה מינית, מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: אליס פ.סטפןמיניות ובריאות מינית29/04/152034 צפיות
?מהו הרפס באברי המין ואוראלי ישנם שני סוגים של זיהומי הרפס, הרפס הפה והרפס גניטלי; שניהם מדבקים. העובדה הערמומית ביותר על הרפס היא שזה יכול להיות וירוס בלתי נראה; זה אפשרי לאדם שיש לי ולהפיץ גם סוג של נגיף הרפס ואפילו לא יודע שיש לו או לה הרפס. הווירוס שמדביק אדם עם הרפס פה נקרא סוג הרפס סימפלקס 1

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica