חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נלטרקסון לחולי קרוהן

מאת: יאיר אלוןרפואה15/04/20111638 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הדרך הפשוטה לתאר מה פעולתו של הנלטרקסון היא שהוא חוסם את ההשפעה של האופיאטים, החומרים שגורמים להתמכרות בגוף. הטיפול ניתן לסובלים מהתמכרות לחומרים אלו ולמי שגופו הורעל כתוצאה משימוש מתמשך באופיאטים.
הנלטרקסון מונע את תחושת האופריה שמקבל המכור לסמים. הרעיון הוא שעם הזמן, צרכן ההרואין יפסיק לקחת הרואין משום שהוא לא יחווה את אותה תחושה טובה שמעניק הסם. הנוגד אופיאטים, קרי, הנלטרקסון נלחם בהשפעתו של הסם.  מכורים מעידים כי הכמיהה לסם קטנה ואף אינה מורגשת בכלל.

 הנלטרקסון עצמו אינו ממכר ותופעות הלוואי שלו קטנות. הקושי העיקרי הוא לגרום למכורים לשתף פעולה ולקחת את התרופה. לכן ניתנת התרופה למכורים שלוקחים תחת השגחה  במכון גמילה בליווי ובשילוב של טיפול התנהגותי ופסיכולוגי  תומך.

נלטרקסון נלקח לעיתים קרובות בשילוב עם קלונידין היות ששילוב זה מקצר את תקופת הגמילה מהרואין ומתאדון באופן דרמטי. הגמילה הפיסית לוקחת כשבועיים עם התרופות הנ"ל התהליך יכול להיות מקוצר למקסימום יום. התרופה ניתנת דרך הפה ולאר כשבוע עד עשרה ימים לאחר שהגוף מתנקה מהסם, מוזרק הנלטרקסון לפציינט שהוא בהרדמה כדי להפחית את תופעות הגמילה. לאחר מכן יקבל המטופל שוב את התרופה דרך הפה על בסיס יומי.

נלטרקסון לאלכוהליסטים:
גם בהתמכרות לאלכוהול נמצאה התרופה יעילה בהפחתת הצורך לצריכה של האלכוהול. התורפה מונעת את הערגה החזקה לאלכוהול ובכך משחררת את המכור מהצורך החוזר והנשנה לשתות כדי לקבל את ההרגשה שמופקת מצריכת האלכוהול. גם במקרה של אלכוהוליסטים הטיפול צריך להיות הוליסטי ולכלול טיפול התנהגותי ופסיכולוגי ולהתבצע תחת השגחה רפואית מלאה. גם במקרים של התמכרות להרואין וגם במקרים של התמכרות לאלכוהול, הטיפול יכול להתבצע אך ורק כאשר יש שיתוף פעולה ורצון מצד המכור להיגמל.
נלטרקסון לטיפול בקרוהן ובמחלות אוטו-אימוניות (של מערכת החיסון):

נלטרקסון במינונים נמוכים נמצא יעיל לטיפול במחלות אוטואימוניות כגון קרוהן, פסוריאזיס וזאבת. נמצא כי לקיחת החומר במינונים נמוכים(כעשירית מהמינון שניתן למכורים לסמים) גורמת לשחרור של אנדרופינים.

המחקר הרציני ביותר נעשה במחלת קרוהן, אך קיימים מחקרים דומים גם לגבי שאר מחלות מערכת החיסון.  המחקר פורסם בשנת 2008 בביטאון האמריקאי לגסטרולוגיה. נמצא כי 89% מחולי הקרוהן דיווחו על שיפור במצבם ן67% דיווחו על נסיגה מלאה של המחלה. כיום נערכים מחקרים לבדיקת היעילות של התורפה לסקלרוסיס, סרטן ואפילו איידס.

נלטרקסון נרקח במעגבות המיועדות להכנות רוקחיות מיוחדות על פי מרשם רופא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יאיר אלון

מאת: יאיר אלוןעיצוב פנים04/02/14911 צפיות
אוהבים חתולים? יש לנו בשבילכם רעיון מיוחד לעיצוב הבית. מדבקות קיר חתולים הן אמצעי נהדר בו תוכלו לשלב את אהבת החתולים עם עיצוב מודרני. בין המדבקות אפשר יהיה למצוא דמויות מצוירות מקסימות ותמונות של חתולים יפים מכל הסוגים.

מאת: יאיר אלוןעיצוב פנים24/08/13968 צפיות
מדבקות קיר הן מוצר מאוד פופולארי בשל היתרונות הרבים הגלומים בהן החל משפע העיצובים והאפשרויות דרך המחיר השווה לכל כיס ועד להתקנה הפשוטה. הדרך לעצב חללים באמצעות מדבקות קיר היא יחסית קלה אך נדרשת היערכות מסוימת על מנת שההדבקה תצא טובה

מאת: יאיר אלוןטיולים בארץ02/05/131112 צפיות
אזור המכתשים בנגב הוא אחד מאתרי התיירות היפים והפופולריים ביותר בישראל. אלפי תיירים מגיעים בכל חודש אל האזור בכדי לטייל במכתשים, ליהנות מבתי מלון וצימרים מיוחדים ולצפות בכוכבים. טיולים במכתש רמון מתאימים למשפחות עם או בלי ילדים, זוגות או קבוצות מטיילים. דרגת הקושי של המסלולים משתנה. נציין כי לקראת היציאה לטיול כדאי לאסוף מידע אודות השטח, להדפיס מפה, ללמוד את המסלול ולהצטייד בהתאם. אל תשכחו להביא אתכם מים, כובע, בגדים מתאימים, נעלי הליכה, תיק עזרה ראשונה, מצפן, מצלמה וארוחה קלה.

מאת: יאיר אלוןצרכנות24/03/131734 צפיות
ביקור אחד בחופי הים של תל אביב מיד מבהיר לנו עד כמה ישראל מגוונת ועשירה מבחינה אופנתית. קולקציות בגדי הים של שנת 2013 מורכבת מגדמים מודרניים חדישים לצד דגמים שמושפעים מטרנדים אופנתיים של שנות ה-60.

מאת: יאיר אלוןפרסום באינטרנט07/02/131272 צפיות
בישראל חיה קהילה מאוד גדולה של דוברי רוסית. הם מבצעים חיפושים ברשת בשפה הרוסית, משתמשים במנועי חיפוש רוסיים, רוכשים מוצרים ושירותים באתרים בשפה הרוסית ופועלים לשימור התרבות.

מאת: יאיר אלוןטיולים בארץ06/02/131094 צפיות
אזור הדרום של ישראל מורכב בעיקר משטחים מדבריים. שבילי טיולים ואתרי קמפינג בדרום פתוחים בפני הקהל בכל עונות השנה. האתרים הבאים מתאימים לקמפינג משפחתי, קבוצתי או זוגי. הלינה מתקיימת במגרשי חנייה או מרחבים מיוחדים שמתאימים לחנייה ולינה. ברוב המתחמים תמצאו גם מתקני הצלה, ברז מים ושילוט מתאים. אלו שמעוניינים בכך יוכלו למצוא במושבי הדרום אכסניות, צימרים, בתי הארחה ובתי מלון קטנים. האירוח מתבצע לרוב במתכונת של לינה וארוחת בוקר.

מאת: יאיר אלוןמחשבים וטכנולגיה - כללי07/12/121184 צפיות
משחקים הם חלק מחיינו. הצורך לשחק קיים בכל גיל. המשחק משול לחיים, הוא מסמל גמישות מחשבתית ויצירתיות. המשחק אצל ילדים הוא דרך חיים. אצל המבוגרים המשחק מתבטא ביצירה, באומנות ובתרבות. כתיבה, ציור, ריקוד הם דרך לשחק.

מאמרים נוספים בנושא רפואה

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201464 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192365 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192429 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: דוד כהןרפואה30/01/192018 צפיות
סינוסיטיס היא מחלה זיהומית שיכולה להיות כרונית ולעיתים יש נטייה גנטית לחלות במחלה. הגורמים למחלה הם בעיקר הצטננות וגודש באף ובמערות הפנים (לחי, עיניים ועוד), כשיש כאבים שלא חולפים באזור הפנים חשוב להבדק ע"י רופא על מנת למנוע סיבוכים

מאת: ילדונתרפואה15/08/182428 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181437 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: אלעד סאעת רפואה29/03/181383 צפיות
פריצת דיסק, חוויה זה בבטוח לא... פריצת דיסק... רק מלשמוע את צירוף המילים הזה נעשה כאב מדומה בגוף. ללא ספק פריצת דיסק היא בעיה בריאותית המעיקה על הסובלים ממנה ומשנה את איכות חייהם שלא לטובה כמובן. עם זאת עולמנו המפותח לא נותן לנו להישאר עם הכאב יותר מדי זמן ומצא לנו אפשרות מצוינת להעלים את הכאב.. קראו את המאמר הבא והכירו את הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica