חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח צד ג' – חובה לקרוא

מאת: neri bennunביטוח רכב26/04/2011940 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

משהחלטתם לבטח את רכבכם, לפניכם שלושה סוגי רכבים: הביטוח הראשון הינו ביטוח חובה, ביטוח המחויב על פי חוק עוד משנת 1974. ביטוח זה מכסה נזקים גופניים, נזקים פיזיים או נפשיים שנגרמו למבוטח הנוהג, לנוסעי הרכב או להולכי רגל, במקרה ואלה נפגעו כתוצאה מתאונת דרכים. כל רכב העולה על הכביש חלה עליו חובה לבטח את רכבו במסגרת ביטוח מסוג זה. שני ביטוחים נוספים שאינם בגדר חובה הינם ביטוח צד ג' וביטוח מקיף. ביטוח מקיף הינו ביטוח המכסה נזקים שונים, כמו גניבה, נזקי פריצה וכדומה. גובה הפיצוי במסגרתו של ביטוח מסוג זה נקבע על פי הערכת שוויו של הרכב על ידי שמאי מוסמך.

ביטוח צד ג' – מהו

ביטוח צד ג' הינו, כאמור, הסוג השלישי של ביטוח הרכב. במרבית המקרים, במהלך התאונה, מעורב רכב נוסף, צד שלישי. רכב זה ניזוק ויש לשלם על נזקיו. במסגרתו של ביטוח צד ג' יכוסו הנזקים שנגרמו לו על ידי הרכב המבוטח. במסגרתו של ביטוח צד ג' מכוסים נזקים שנגרמו לרכוש בלבד. במידה ובחרתם לעשות ביטוח מקיף לרכבכם, הרי שבמסגרתו אתם מכוסים באופן אוטומטי באופן זה. ביטוח צד ג', במקרה של תאונה ופגיעה בצד שלישי, יבקש מכם להשתתף בפיצוי אותו יש להעביר לנפגע, לצד השלישי, יחד עם חברת הביטוח, אלא אם כן במסגרתה של הפוליסה אתם משלמים עבור ביטול השתתפות עצמית. במקרה זה חובת התשלום הינה על חברת הביטוח בלבד.

תעריפיו של ביטוח צד ג' משתנים בין חברות הביטוח השונות ומומלץ לערוך השוואה בטרם בחירתו של ביטוח צד ג'. חשוב לדעת כי ביטוח צד ג', ככזה המכסה נזקי רכוש, מכסה לא רק נזקים שנגרמו לרכב אחר, אלא גם נזקים היכולים להיגרם לרכוש אחר כמו גדר למשל.

ביטוח צד ג' – למי זה מתאים

ביטוח צד ג' הינו ביטוח מינימאלי ביותר. הבוחרים בביטוח מסוג זה הינם בדרך כלל בעלי מכוניות ישנות יותר, המעדיפות לבחור בביטוח כזה, ביטוח צד ג', כתוספת לביטוח חובה, במקום ביטוח מקיף. במקרים רבים ביטוח מקיף איננו משתלם, ובמיוחד כשמדובר ברכבים ישנים מאד, הנמצאים על הכביש מעל 10 או 15 שנה. בנוסף, פעמים רבות תיקונו של הרכב, במסגרת ביטוח מקיף, עלול לעלות עוד יותר משוויו של הרכב, ולכן פחות משתלם. אז, במקרה מסוג זה, יומלץ לבעל הרכב לבטח את רכבו בביטוח מסוג ביטוח צד ג'.

פרט נוסף, הינו כי ביטוח צד ג' הינו מסוג הביטוחים העדיפים במיוחד על רוכבי אופנועים או רכבים דו גלגליים אחרים. חברות ביטוח רבות אינן ששות לבטח בעלי רכבים מסוג זה לאור הסכנות הכרוכות בנסיעה עליהם. הרוכבים מצידם אינם ממהרים לבטח את רכבם בביטוח מקיף משום שעלותו גבוהה במיוחד, לאור הסיכון הכרוך באחזקתו. ולכן, רבים מהאופנוענים מעדיפים ביטוח צד ג' וזאת במקרה ויפגעו ברכב אחר.

ביטוח צד ג' – מתי לא יתקיים

ביטוח צד ג' לא יתקיים במקרים בהם נמצא כי המבוטח נהג תחת השפעת סמים או אלכוהול ברמה הגבוהה מזו המותרת בחוק או במקרים בהם נעשה שימוש חריג ברכב, כמו נהיגת שטח למשל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת neri bennun

מאת: neri bennunבניית אתרים04/10/125716 צפיות
אחת השפות הנפוצות והשמישות ביותר כיום היא שפת html שפירושה הוא Hyper Text Markup Language, כלומר השפה שבה נכתבים דפי האינטרנט ברובם. לימוד html מאפשר לכם ללמוד לכתוב בשפה שניתן לכתוב בה כמעט בכל כלי או פלטפורמה טקסטואלית ואפילו בכלים גרפיים.

מאת: neri bennunלימודי תעודה ומקצוע04/10/126003 צפיות
BI הם ראשי תיבות של "בינה עסקית", או באנגלית - Business Intelligence. מה פירוש הדבר? מה עומד מאחורי השם המפוצץ הזה?

מאת: neri bennunסרטן04/10/122775 צפיות
אחד מסוגי הסרטן השכיחים ביותר כיום בעולם כולו הוא סרטן הערמונית. למרות שכיחותו, הגורמים אליו אינם ברורים.

מאת: neri bennunמיניות ובריאות מינית04/10/121270 צפיות
האיידס היא מחלה חדשה יחסית והיא התגלתה בשנות השמונים של המאה העשרים. . כיום ידוע כי המחלה איננה מחלת מין כלל, אלא שהיא עוברת באמצעות הדם

מאת: neri bennunרפואה משלימה03/10/122754 צפיות
הרפואה המשלימה תופסת תאוצה בשנים האחרונות וגם מוסדות רפואיים מערביים פתחו שעריהם לשיטות רפואה משלימה. ההתרחקות משימוש באמצעים טבעיים כמקור לשיפור הבריאות הביא את הרפואה המודרנית לשימוש בכימיקאלים הנמצאים בבסיס התרופות המערביות המודרניות.

מאת: neri bennunסרטן03/10/122804 צפיות
סרטן מאופיין כמחלה שבא התאים בגוף אינם מתחלקים באופן שווה ובאופן שאינו נשלט. אסופת התאים יוצרת גידול ממאיר באותו המקום או שהם מתקדמים למקומות שונים בגוף. לתופעה זו קוראים גם גרורות של הסרטן.

מאת: neri bennunשוק ההון01/07/121247 צפיות
כל אדם אשר עיניו בראשו יודע כי יגיע לגיל בו לא יוכל להמשיך לעבוד. אך על מנת שיוכל להזדקן בכבוד מתעורר הצורך בניהול מקצועי של כספים על מנת שיהיה ניתן להמשיך ולחיות בצורה מכובדת גם לאחר גיל הפנסיה.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב

מאת: רוני הכהןביטוח רכב09/09/171731 צפיות
מה יכולים להיות ההבדלים בין שירות שניתן מול סוכן ביטוח רכב פרטי לבין נציגים שמבצעים את המענה דרך חברה גדולה? קראו את הדברים הבאים והגיעו לכדי החלטה בעצמכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/164120 צפיות
רכשתם רכב? רוצים להישמר מכל רע? לא די לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיפה, ביטוח רכב יעמוד לרשותכם בסופו של דבר לאחר מעשה, לעומת זאת ישנם הרבה מאד דברים שאפשר לעשות בכדי למנוע תאונות, תקלות, בעיות ברכב וצרות אחרות. במאמר שלפניכם נספר לכם על מספר אמצעים ומערכות מיגון ובטיחות לרכב המסייעות לשמור עליו ועל הנוסעים בו בצורה מיטבית, אנו מציעים לכם להכיר אותם מקרוב ולאמץ אותם, או לפחות כמה מהם לרכב הפרטי שלכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163362 צפיות
יש לכם שאלות על ביטוח רכב? יש לנו את התשובות בשבילכם! המשיכו לקרוא ממש כאן במדריך שלפניכם ותוכלו להבין טוב יותר כיצד לבחור ביטוח.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163085 צפיות
באילו מקרים הביטוח המקיף הוא באמת ביטוח רכב שכולל הכל מהכל? לתשובה הזו כמה וכמה צדדים, לא רק מפני שמדובר בסוגיה מורכבת ואינדוודיאולית אלא בעיקר בגלל שישנם לא מעט מקרים שהביטוח המקיף כלל אינו רואה בהם אופציה לכיסוי. בואו להכיר את הפרטים הקטנים מאחורי הביטוחים הגדולים.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163064 צפיות
ארגוני הביטוח הגדולים בישראל הם תאגידי ענק החולשים על שוק הביטוחים כולו. היכרות מעמיקה עם המנגנונים השונים עשויה לחסוך לכם בטווח הארוך כסף רב. במילים אחרות, לא עושים ביטוח לפני שבודקים היטב את כל הפרמטרים החשובים באמת. לפניכם מספר טיפים חשובים על סודות עולם הביטוח, כאלו שיעזרו לכם להבין את המערכת, ולדעת כיצד היא פועלת. ביטוח רכב, דירה, בריאות וכו' ומה שביניהם.

מאת: שלום כהןביטוח רכב28/08/143605 צפיות
ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב ואף ביטוח צד ג' – כל אלו מושגים מעורפלים אשר פעמים רבות נדמה שהם אומרים את אותו הדבר, אך לא כך.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147843 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica