חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איידס – כבר לא מגפה

איידס היא מחלה שמתאפיינת בתסמונת הכשל החיסוני של הגוף. האיידס הוא נגיף החודר לגוף ופוגע באדם עד למצב של מוות. מערכת החיסון הטבעית של הגוף יודעת להתמודד עם רוב הנגיפים, אך יש מספר נגיפים שהגוף אינו מסוגל להתמודד איתם והאיידס הוא אחד מהם והקטלני מכולם. הנגיף תוקף את המערכת החיסונית ולא מאפשר לה להתמודד עם מחלות שצצות בגוף. המחלות מתגברות והגוף יכול פחות ופחות להתמודד איתם עד שהמחלות מכריעות את האדם והוא עלול למות. כדי להתמודד עם התופעה יש לקבל טיפולים רפואיים שונים ובתרופות מיוחדות כדי שמצבו לא יתדרדר עד מוות.

איידס – קצת היסטוריה

האיידס היא מחלה חדשה יחסית והיא התגלתה בשנות השמונים של המאה העשרים. מכיוון שהמחלה עוברת בעת קיום יחסי מין היא התפשטה בצורה מדאיגה באותה תקופה שהסקס היה פתוח ומאד מתירני ואנשים רבים לא חשבו כלל להשתמש באמצעי מניעה. כיום ידוע כי המחלה איננה מחלת מין כלל, אלא שהיא עוברת באמצעות הדם. כך קרה שגם מכורים רבים לסמים שהשתמשו במחטים לא מחוטים הדביקו אלה את אלה והמחלה התפשטה עוד יותר. בתחילת ההתפרצות של המחלה, טרם הבינו מה הסיבה ואיך להתמודד איתה, מתו מליוני אנשים ומליונים אחרים נשאו את הנגיף.

לאחר ההלם הראשוני מהמחלה החלו במחקר אינטנסיבי למציאת תרופה למחלה ובמיוחד במסע הסברה אודות המחלה והאמצעים להמנע ממנה. בבתי חולים נכתבו נוהלים חדשים לגבי טיפול בחולים עם דימומים, בבתי ספר הרצו אודות אמצעי מניעה והשימוש בהם כדי לא להיפגע מהמחלה וכדומה. שלושים שנה לאחר התפרצות המחלה נראה כי יש בעולם אמצעים להפחית את מידת הנזק וההידבקות, אך למרות השנים שעברו יש רבים שמסרבים לעשות בדיקת איידס והדבר עלול לגרום להחמרת המחלה במידה והנגיף מצוי בהם.

במשך השנים נמצאו טיפולים רפואיים ותרופות להקלת המחלה ולמרות שעדיין לא נמצאה תרופה שמסוגלת להלחם במחלה בצורה טוטאלית, הרי שרבים מהחולים חיים עם המחלה באופן שמאפשר להם לתפקד בחיי היום יום ללא קשיים רבים.

בדיקות איידס – דבר חיוני

לאחר מגע מיני ללא קונדום עם אדם לא מוכר לכם או אדם שיש לכם ספקות לגבי ההתנהלות המינית שלו או שלה מומלץ ביותר לגשת לבדיקת איידס באופן מיידי כדי לוודא את מצבכם. גילוי הנגיף בשלבים המוקדמים שלו עשויים להציל חיים. השימוש בקונדום הוא אמצעי המניעה היעיל ביותר והיחיד למניעת הדבקות בעת מגע מיני ויש להשתמש בו בכל מגע מיני עם אדם לא מוכר או אדם המוכר כפעיל מינית באופן מזדמן.

כיום רוב נשאי וחולי האיידס מרוכזים ביבשת אפריקה. בישראל ידוע על כמה אלפי נשאי HIV (איידס) ורבים מהם חיים עם תרופות שונות ועם טיפולים רפואיים שונים שהם מקבלים. .טיפולים רפואיים אלה עוזרים להארכת חיי החולים ושיעור התמותה ירד בעולם המערבי בצורה דרמטית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת neri bennun

מאת: neri bennunבניית אתרים04/10/125721 צפיות
אחת השפות הנפוצות והשמישות ביותר כיום היא שפת html שפירושה הוא Hyper Text Markup Language, כלומר השפה שבה נכתבים דפי האינטרנט ברובם. לימוד html מאפשר לכם ללמוד לכתוב בשפה שניתן לכתוב בה כמעט בכל כלי או פלטפורמה טקסטואלית ואפילו בכלים גרפיים.

מאת: neri bennunלימודי תעודה ומקצוע04/10/126007 צפיות
BI הם ראשי תיבות של "בינה עסקית", או באנגלית - Business Intelligence. מה פירוש הדבר? מה עומד מאחורי השם המפוצץ הזה?

מאת: neri bennunסרטן04/10/122778 צפיות
אחד מסוגי הסרטן השכיחים ביותר כיום בעולם כולו הוא סרטן הערמונית. למרות שכיחותו, הגורמים אליו אינם ברורים.

מאת: neri bennunרפואה משלימה03/10/122758 צפיות
הרפואה המשלימה תופסת תאוצה בשנים האחרונות וגם מוסדות רפואיים מערביים פתחו שעריהם לשיטות רפואה משלימה. ההתרחקות משימוש באמצעים טבעיים כמקור לשיפור הבריאות הביא את הרפואה המודרנית לשימוש בכימיקאלים הנמצאים בבסיס התרופות המערביות המודרניות.

מאת: neri bennunסרטן03/10/122809 צפיות
סרטן מאופיין כמחלה שבא התאים בגוף אינם מתחלקים באופן שווה ובאופן שאינו נשלט. אסופת התאים יוצרת גידול ממאיר באותו המקום או שהם מתקדמים למקומות שונים בגוף. לתופעה זו קוראים גם גרורות של הסרטן.

מאת: neri bennunשוק ההון01/07/121251 צפיות
כל אדם אשר עיניו בראשו יודע כי יגיע לגיל בו לא יוכל להמשיך לעבוד. אך על מנת שיוכל להזדקן בכבוד מתעורר הצורך בניהול מקצועי של כספים על מנת שיהיה ניתן להמשיך ולחיות בצורה מכובדת גם לאחר גיל הפנסיה.

מאת: neri bennunביטוח בריאות03/06/121276 צפיות
אנשים רבים נוטים לחשוב כי ביטוחי בריאות הינם ביטוחים אשר מומלץ לעשותם בגיל מבוגר בלבד. שהרי מה כבר יכול לקרות בגיל צעיר ?! ובכן, כבר בהגעת תינוק לאוויר העולם הוא חשוף לכל אותם חיידקים ומחלות אליהם נחשפת כלל האוכלוסייה.

מאמרים נוספים בנושא מיניות ובריאות מינית

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית26/07/181812 צפיות
ספריי השהייה הוא תכשיר מין פופולרי אשר משפר את השליטה בשפיכה אצל גברים הסובלים משפיכה מוקדמת. תופעת שפיכה מוקדמת היא תופעה מביכה התוקפת כ- 40 % מאוכלוסית הגברים בכל הגילאים. כיצד ספריי השהייה יכול לסייע בטיפול בבעיה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181150 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181096 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אמורמיניות ובריאות מינית28/03/181463 צפיות
בזמן האחרון רצה שמועה ברשת על תכשיר מיוחד לגברים שעושה פלאים החלטנו לבדוק אם מדובר בשיווק מצויין או שהמוצר באמת אפקטבי

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית29/09/152568 צפיות
האם מגע מיני עם גבר אחר אומר בהכרח שאתה הומו? האם יתכן שהומו יהפוך לסטרייט? האם טיפולי ההמרה שמציעים רבנים באמת עוזרים? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית03/08/152569 צפיות
האם גירוי משליטה והשפלה מהווה סטייה מינית? האם ניתן לרפא אותה? מה הקושי המיוחד שזה מציב בפני גבר נשוי? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי בנושאים של מיניות והעדפה מינית, מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: אליס פ.סטפןמיניות ובריאות מינית29/04/152040 צפיות
?מהו הרפס באברי המין ואוראלי ישנם שני סוגים של זיהומי הרפס, הרפס הפה והרפס גניטלי; שניהם מדבקים. העובדה הערמומית ביותר על הרפס היא שזה יכול להיות וירוס בלתי נראה; זה אפשרי לאדם שיש לי ולהפיץ גם סוג של נגיף הרפס ואפילו לא יודע שיש לו או לה הרפס. הווירוס שמדביק אדם עם הרפס פה נקרא סוג הרפס סימפלקס 1

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica