חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול בפיסורה

מאת: יאיר אלוןדיאטה ותזונה15/05/20111531 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פיסורה הינה בעיה נפוצה מאוד. כמעט כל אדם סובל לפחות פעם אחת מתופעה זו.  ילדים ותינוקות עלולים אף הם לסבול מבעיה זו שמסבה לא מעט כאב. הפיסורה הינה קרע או סדק  בדופן של תעלת פי הטבעת. שגורמת לנפיחות, לדימומים ולכאב רב. הקרע הוא כמו אולקוס רק לא בקיבה אלא בתעלה של פי הטבעת.

איך עליך לדעת אם אתה סובל מפיסורה?

אם הינך סובל מפיסורה אתה עלול להרגיש כאב חד וצורב  בפי הטבעת (על אף שיש אנשים שסובלים מהבעיה אך לא חווים כאב). הכאב והגירוד שגורמת הפיסורה עלולים להימשך מספר שעות לאחר יציאה. בדרך כלל הכאב מלווה בדימום קל.  עבור חלק מהאנשים זה יתבטא בהפרשה צהובה מהאזור הפגוע.  רופא משפחה יכול לאבחן את הבעיה על ידי תיאור הסימפטומים או על ידי בדיקה של פי הטבעת.

האם חובה לראות רופא במצב בו סובלים מפיסורה?

פעמים רבות הפיסורה תחלוף מעצמה לאחר כמה ימים. יחד עם זאת, מאחר ומצב זה עלול לגרום לכאבים עזים, רצוי לפגוש רופא לשם טיפול מיידי. משחה לפיסורה ניתנת אך ורק על ידי מרשם רופא לכן על מנת להתחיל בטיפול יש לגשת לרופא לקבלת מרשם. בתי מרקחת שמתמחים בהכנות רוקחיות יספקו לכם את התרופה לפי המינון והתרכובת הרשומה. במקרים חריגים יותר כאשר הטיפולים הרגילים לא עוזרים, מבצעים ניתוח מקומי ומתקנים את הקרע.

מהי הדרך הטובה להיפטר מהפיסורה?

ישנם דברים מסוימים שניתן לעשות ללא טיפול תרופתי על מנת לסייע להחלמה.  ראשית, רצוי לעבור לדיאטה שמבוססת על סיבים. מאחר ואחת הבעיות שגורמות לפיסורה היא עצירות, דיאטה שגורמת ליציאות להיות רכות יותר עלולה לסייע לבעיה ולמנוע את הישנותה. כמו כן, שתיית מים מרובה שאף היא מסייעת ליציאות רכות יותר ידועה כתורמת להיעלמות הפיסורה. יש להקפיד על כך שאחת ליום תהיה יציאה כדי לשמור על פעילות מעיים תקינה ועל מעבר צואה שאינו יוצר קרעים בפי הטבעת. הבעיה עם הפיסורה היא שלעיתים היא מחריפה את מצב העצירות. היות שהכאב חזק כל כך הוא גובר לעיתים על הדחף ליציאה ומחמיר את בעיית העצירות.

יחד עם זאת, לא תמיד נגרמת הפיסורה מעצירות, מחוסר יציאות או מצואה קשה אלא משלשול ממושך שצורב את העור ויוצר את הקרעים בתעלות. במקרים אלו יש לבדוק ממה נגרם השלשול ולפנות לגסטרולוג במידה ופעילות המעי אינה מוסדרת.

הרגעה מיידית של הכאב:

על מנת להרגיע את הכאב ניתן לעשות אמבטיות ישיבה אך לא תמיד אמצעים אלו מסייעים במיוחד עם מדובר בכאבים חריפים שנמשכים לאורך תקופה. במקרים כאלו יש לפנות לרופא לקבלת מרשם.

 



תגיות המאמר: פיסורה, טיפול בפיסורה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יאיר אלון

מאת: יאיר אלוןעיצוב פנים04/02/14912 צפיות
אוהבים חתולים? יש לנו בשבילכם רעיון מיוחד לעיצוב הבית. מדבקות קיר חתולים הן אמצעי נהדר בו תוכלו לשלב את אהבת החתולים עם עיצוב מודרני. בין המדבקות אפשר יהיה למצוא דמויות מצוירות מקסימות ותמונות של חתולים יפים מכל הסוגים.

מאת: יאיר אלוןעיצוב פנים24/08/13969 צפיות
מדבקות קיר הן מוצר מאוד פופולארי בשל היתרונות הרבים הגלומים בהן החל משפע העיצובים והאפשרויות דרך המחיר השווה לכל כיס ועד להתקנה הפשוטה. הדרך לעצב חללים באמצעות מדבקות קיר היא יחסית קלה אך נדרשת היערכות מסוימת על מנת שההדבקה תצא טובה

מאת: יאיר אלוןטיולים בארץ02/05/131113 צפיות
אזור המכתשים בנגב הוא אחד מאתרי התיירות היפים והפופולריים ביותר בישראל. אלפי תיירים מגיעים בכל חודש אל האזור בכדי לטייל במכתשים, ליהנות מבתי מלון וצימרים מיוחדים ולצפות בכוכבים. טיולים במכתש רמון מתאימים למשפחות עם או בלי ילדים, זוגות או קבוצות מטיילים. דרגת הקושי של המסלולים משתנה. נציין כי לקראת היציאה לטיול כדאי לאסוף מידע אודות השטח, להדפיס מפה, ללמוד את המסלול ולהצטייד בהתאם. אל תשכחו להביא אתכם מים, כובע, בגדים מתאימים, נעלי הליכה, תיק עזרה ראשונה, מצפן, מצלמה וארוחה קלה.

מאת: יאיר אלוןצרכנות24/03/131734 צפיות
ביקור אחד בחופי הים של תל אביב מיד מבהיר לנו עד כמה ישראל מגוונת ועשירה מבחינה אופנתית. קולקציות בגדי הים של שנת 2013 מורכבת מגדמים מודרניים חדישים לצד דגמים שמושפעים מטרנדים אופנתיים של שנות ה-60.

מאת: יאיר אלוןפרסום באינטרנט07/02/131272 צפיות
בישראל חיה קהילה מאוד גדולה של דוברי רוסית. הם מבצעים חיפושים ברשת בשפה הרוסית, משתמשים במנועי חיפוש רוסיים, רוכשים מוצרים ושירותים באתרים בשפה הרוסית ופועלים לשימור התרבות.

מאת: יאיר אלוןטיולים בארץ06/02/131094 צפיות
אזור הדרום של ישראל מורכב בעיקר משטחים מדבריים. שבילי טיולים ואתרי קמפינג בדרום פתוחים בפני הקהל בכל עונות השנה. האתרים הבאים מתאימים לקמפינג משפחתי, קבוצתי או זוגי. הלינה מתקיימת במגרשי חנייה או מרחבים מיוחדים שמתאימים לחנייה ולינה. ברוב המתחמים תמצאו גם מתקני הצלה, ברז מים ושילוט מתאים. אלו שמעוניינים בכך יוכלו למצוא במושבי הדרום אכסניות, צימרים, בתי הארחה ובתי מלון קטנים. האירוח מתבצע לרוב במתכונת של לינה וארוחת בוקר.

מאת: יאיר אלוןמחשבים וטכנולגיה - כללי07/12/121185 צפיות
משחקים הם חלק מחיינו. הצורך לשחק קיים בכל גיל. המשחק משול לחיים, הוא מסמל גמישות מחשבתית ויצירתיות. המשחק אצל ילדים הוא דרך חיים. אצל המבוגרים המשחק מתבטא ביצירה, באומנות ובתרבות. כתיבה, ציור, ריקוד הם דרך לשחק.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201558 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191996 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181695 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181279 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189702 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181496 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181568 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica