חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הצבעה בשיטות אלקטרוניות

מהי הצבעה אלקטרונית?

הצבעה אלקטרונית(E-voting),היא שיטת הצבעה שבה משתמשים במחשבים וטכנולוגיה ממוחשבת בניגוד לשיטת ההצבעה הידנית שבה משתמשים בפתקי הצבעה שאותם משלשלים לקלפי המנוהלת באמצעות בני אדם תוך ייצוג למפלגות השונות. בכל קלפי ישנה וועדה שרושמת את התוצאות ומתעדת אותן. להצבעה האלקטרונית ישנם אתגרים גדולים שנוגעים לסוגיית זיהוי המצביע, מניעת זיופים ובקרה על אופן ההצבעה בקלפי.

אילו סוגי משנה קיימים?

1.       ניהול ממוחשב של פנקס הבוחרים- פנקס בוחר ממוחשב יוכל להחליף את הידני וכך כל המצביעים יקושרו למחשב מרכזי שאליו יוזנו כל המצביעים לשם חיסכון בזמן. כדי לייעל את התהליך עוד יותר ניתן להנפיק לבוחרים אמצעי אלקטרוני כמו כרטיס מגנטי או תעודת זהות חכמה.

2.       ריכוז נתונים באופן ממוחשב -בסוג הזה של הצבעה אלקטרונית תהליך ההצבעה והספירה עדיין נעשים בצורה ידנית, אך העברתם של הנתונים תהיה ישירות למרכז הצבעה ממוחשב מהקלפי. שיטה זו תאפשר למנוע זיופים על ידי ועדות הקלפי.

3.       מערכת ממוחשבת מלאה- הבוחר יירשם בפנקס בוחרים ממוחשב ויבצע באופן ממוחשב את הצבעתו על גבי מסך מגע. התוצאות יוזנו באופן אלקטרוני למרכזי ההצבעה. היתרון העיקרי הוא בשיטה זו תוצאות הבחירות יוכלו להיות מדווחות מיד בסגירת הקלפיות. בנוסף יוכלו להימנע זיופים של חברי ועדות הקלפי או טעויות אנוש של סופרי הקולות. וכך ייחסכו משאבים רבים. זו הרמה הגבוהה ביותר.

4.       הצבעה באמצעות האינטרנט (I- voting)- ההצבעה יכולה להיות בדרכים שונות:

א.      עמדות אינטרנט במקום הקלפי בלבד

ב.      עמדות בכל עמדת אינטרנט מורשית

ג.        הצבעה מהבית או מכל מקום בעולם.

סיכונים בהצבעה אלקטרונית

1.       כפייה ע"י צד שלישי (Coercion by third parties)

2.       ניסיונות של כוחות אנטי דמוקרטיים לשנות את התוצאה (Subversion by anti-democratic forces)

3.       אנונימיות (Anonymity)- הצבעה באינטרנט יכולה לפגוע בחשאיות של הבחירה. מענה - יישום טכנולוגי של מעטפה כפולה.

4.       התקפות (Attacks) -ניסיונות לחבל בבחירות

יתרונות הצבעה אלקטרונית

1.       מעלה את אחוז ההצבעה (רמת ההשתתפות) -Increase Participation ׁ (מרקאם- 40%). בעיה: פער דיגיטלי (בשוויץ הפריחו את הטענה).

2.       מסיר מוגבלויות גיאוגרפיות פיזיות -Remove physical geographic limitations

3.       יתרון כלכלי - מעביר את העלויות לאזרחים -Cost off loading to citizens in long run

4.       נגישות לבעלי מוגבלויות -Remove physical disability limitations לדוג' שיטת הDRE שעוזרת לעיוורים להצביע באמצעות שימוש בצגי מגע.

5.       היכולת לעבור מבחירות שמכוונות לנבחרי ציבור למצב שבו בוחרים נושאים חשובים כמו בשוויץ. משאלי עם למיניהן.- "Look beyond "elections" to "issues

יתרונות נוספים - הרחבה (לא נאמר בכיתה)

6.       מהירות פרסום התוצאות

7.       דיוק ושקיפות -הצבעה אלקטרונית תצמצם בופן משמעותי את ערעורי הבחירות עקב הדיוק בהצבעה ובספירה , השקיפות והקושי להשפיע על ההליך

8.       חסכון במשאבים -צמצום כוח אדם וחסכון בציוד ההצבעה החד פעמי

9.       מניעת זיופים

10.   צמצום טעויות -  צמצום בקולות הפסולים ע"י צמצום האפשרות לטעויות אנוש בהצבעה וצמצום הטעויות בספירת הקולות.

אתגרי הצבעה אלקטרונית

1.       מעקב ובקרה Audit trail -יכולת לעקוב ולבקר האם הקולות נרשמו כמו שצריך

2.       אבטחה מקיפה -Comprehensive Security

3.       שקיפות של המערכות Public scrutiny of systems -יכולת לראות מה קורה בבחירות.

4.       השקפה על הבחירות- Observability of process- משקיפים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוקטור אורי עצמון

מאת: דוקטור אורי עצמוןביטוח - כללי11/10/101324 צפיות
בעידן הגלובאלי כיום, זה נראה מובן מאליו כי את כל הרכישות, כולל רכישות ביטוח ואף דברים מורכבים ויקרים מכך ניתן לרכוש באופן ישי דרך אתרי האינטרנט. אתם יכולים לעשות בדיקה מקדימה לטווח המחירים החוקי אותם יציעו לכם חברות הביטוח השונות על- ידי הזנת פרטים למחשבון ביטוח רכב (על- פי רוב חובה, אולם ניתן למצוא גם מחשבונים של ביטוח מקיף וגם ביטוח צד ג') של משרד האוצר, ומשם הדרך אל חברות הביטוח קצרה- אתם נכנסים לאחד מאתרי השוואת המחירים בין חברות הביטוח ותוך זמן קצר הן יוצרות אתכם קשר. מדהים כמה שזה פשוט.

מאת: דוקטור אורי עצמוןהריון ולידה17/08/101249 צפיות
אחרי תשעה חודשי לידה, 24 שעות צירים ולידה אפשר סוף סוף לקרוא לך אמא! מעכשיו את אחראית לא רק לעצמך אלא גם לתינוק הקטן שלך ועלייך לטפל בו ולמלא את צרכיו הרבים. לאחר הלידה הקשה וההחלמה מגיעות לך מתנות. ולא סתם מתנות אלא מתנות ליולדת שיעזרו לך לעבור את התקופה הראשונה לאחר הלידה בכיף. הנה מספר רעיונות למתנות שיתאימו במיוחד לאמא לאחר הלידה.

מאת: דוקטור אורי עצמוןדת ומדינה27/01/094862 צפיות
תמיר (1998) מתארת במאמרה את מושג הרב תרבותיות שהינו מודל פוליטי חדש שקם עם היחלשותה של מדינת הלאום. המדינה הרב לאומית הינה רב גונית, כשהאידיאולוגיה הרב תרבותית שלה מחייבת שהקהילה הפוליטית תכיר במעמדן השווה של כל התרבויות החיוניות והיציבות הפעילות בגבולות המסגרת המדינית (Raz, 1994). ישנן תרבויות ששותפות לעולם הערכים הליברליים-דמוקרטיים ואחרות שהינן מסורתיות ולא ליברליות ואף אנטי ליברליות, אשר יוצרות בעיה בהכרת שלל התרבויות.

מאת: דוקטור אורי עצמוןצדק חברתי27/01/093122 צפיות
בבואנו לבחון את אי השוויון בישראל בין מזרחים לאשכנזים לאור ההגירה של שנות ה50 יש להתייחס למערכת הפוליטית- שפירא (1994) טוען כי הדמוקרטיה הישראלית בתחילת ימיה הייתה חסרת מהות דמוקרטית ליבראלית. במשך שלושה עשורים (עד מלחמת יום כיפור ב1973) הייתה מפלגת שלטון אחת גדולה שנקראה מפא"י.

מאת: דוקטור אורי עצמוןזהות27/01/093922 צפיות
החברה הישראלית היא חברה רב-אתנית המאוכלסת על-ידי יהודים וערבים. במחצית הראשונה של המאה העשרים היו כמה גלי הגירה, אך היקף ההגירה של היהודים גדל באופן משמעותי רק לאחר קום המדינה. ישראל כיום, שישים שנה לאחר הקמתה נחשבת לחברת מהגרים וזאת משום חשיבותה של ההגירה לחברה הישראלית. ההגירה איננה מתמצה רק בהשפעתה על גודל האוכלוסייה בישראל ועל שיעור צמיחתה, אלא גם בכך שהיא מהווה מאפיין מרכזי המגדיר את החברה הישראלית בכלל ואת מערכת הריבוד בפרט.

מאת: דוקטור אורי עצמוןדיני משפחה14/01/094475 צפיות
במקרה של נישואי תערובת, מכיוון ששני בני הזוג משתייכים לעדות דתיות שונות, אין לאף בית דין את הסמכות לדון במישרין בענייני המעמד האישי של הצדדים. עם זאת, חיקוק מנדטורי מסמיך את נשיא ביהמ"ש העליון להקנות סמכות לפי שיקול דעתו, לאחד מבתי הדין הדתיים או לבית המשפט האזרחי. הסדר דומה נקבע בחוק בענייני התרת נישואין (מקרים מיוחדים), תשכ"ט 1969.

מאת: דוקטור אורי עצמוןמדעי המדינה11/01/094074 צפיות
ג'ורג' הרברט ווקר בוש, נולד ב-12 ביוני 1924 בעיר אנדובר שבמדינת מסצ'וסטס אשר לחופה המזרחי של ארצות הברית. ג'ורג' גדל לתוך משפחה מוכרת ומכובדת אשר השתייכה למעמד סוציו-אקונומי גבוה מאוד. אביו, בנוסף על היותו איש עסקים מוצלח, אף כיהן כסנאטור מטעם מדינת קונטיקט. ג'ורג' היה תלמיד מצטיין אשר בלט בהשוואה לחבריו בכמעט כל תחום בו נגע. בשנת 1942 התגייס ג'ורג' לחיל הים, בשלהי 1943, סיים בהצלחה קורס טיס בן עשרה חודשים, והפך לטייס הקרב הצעיר ביותר ששירת בחיל הים

מאמרים נוספים בנושא עסקים מקוונים

מאת: tiloniעסקים מקוונים23/03/211844 צפיות
כולנו מבינים את החשיבות בשירות הלקוחות של העסק להצלחתו של העסק – מדובר בחלק חשוב ומהותי בהצלחה. אם משקיעים באופן מספק בשירות הלקוחות, הצורך של כל לקוח נענה באופן מידי (או כמעט מידי). תנאי בסיסי לכך הוא לדאוג שתהיה תשתית טלפונית מתאימה להיקף העסק

מאת: דרור אטריעסקים מקוונים03/01/194271 צפיות
אחרי שעוברים פשיטת רגל, הדבר הראשון שרוצים זה קצת שקט רוגע. אבל קצת לאחר מכן, רוצים להתחיל לחזור לחיים הסדירים ולקחת משכנתא. אם זה על נכס קיים כדי לסגור הלוואות שהצטברו באמצעות משכנתא על נכס קיים או אפילו לקנות נכס חדש ולהתחיל את החיים מחדש.

מאת: שי אטיאסעסקים מקוונים30/06/152943 צפיות
האינטרנט אחת ההמצאות הגדולות של המאה שנים האחרונות תומן בתוכו שני היבטים מנוגדים, אפשר למצוא כל דבר שתרצה אבל מנגד בים כל- כך גדול של מידע איך תמצא את מה שצריך? אחד הפתרונות לבעיה זו היא האינדקסים המאגדים בתוכם קישורים למגוון רחב של אתרים בנושא מסוים, כדוגמת אינדקס עסקים שבו יהיו כלל עסקים ואנשי מקצוע.

מאת: golan seoעסקים מקוונים11/05/152570 צפיות
אינדקס עסקים Esek2all אינדקס עסקים מהמובילים בישראל למה אתה מחכה הרשם עכשיו

מאת: עסקים מקוונים27/04/152063 צפיות
צריכים שירותי דפוס? נראה שהתמזל מזלכם לחיות בתקופה הנכונה, תקופה שבה כל אחד יכול לעצב מוצרי דפוס איכותיים בקלות ובמהירות, להוציא להזמנה ולקבל אותם עד הדלת. איך? כל הפרטים במאמר הבא.

מאת: שמוליקעסקים מקוונים14/04/152302 צפיות
כיום אין עסק אינטרנטי שלא מכבד כרטיסי אשראי. אם יש לך חנות באינטרנט או שאתה מוכר מנוי חודשי, דמי שימוש או כל דבר אחר, אתה חייב לכבד כרטיסי אשראי בצורה כלשהי. נכון שיש שירותי גבייה אחרים כמו גבייה בטלפון, ארנקים אלקטרוניים למיניהם, אך תשלום בכרטיס אשראי עדיין נשארה שיטת התשלום הנפוצה ביותר בארץ ובעולם. מה צריך כדי לקבל כרטיסי אשראי באינטרנט?

מאת: שמוליקעסקים מקוונים08/04/153909 צפיות
כולנו נתקלנו ולא פעם אחת באתרי סקס חינם באינטרנט. ביקרנו, צפינו ונהנו במשך דקות - שעות...בהמון תכנים טובים ומהנים חינמיים. אבל איך הם בדיק מרוויחים האתרים האלה?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica