חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה תבדקו בטרם תרכשו דירה או בית יד שנייה? מאת אילנה דמארי

מאת: אילנה דמארינדל"ן25/05/2011932 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאת : אילנה דמארי

באקלים הכלכלי שבו אנו חיים לא תמיד תוכלו להרשות לעצמכם לקנות דירה חדשה, ולכן במרבית המקרים תתפשרו על דירה יד שנייה שתועבר לרשותכם אחרי שמישהו אחר כבר התגורר בה. עם זאת, בטרם תחתמו על חוזה הרכישה – ראוי כי תתנו את הדעת על מספר מרכיבים חשובים עליהם נשים את הדגש במאמר שלפניכם.

* בראש ובראשונה – אם אינכם בטוחים באשר לשאלת שוויו של הנכס, קרי, סבורים כי העלות המבוקשת גדולה במידה ניכרת מהמחיר האמיתי של הנכס – אל תהססו להזמין שמאי מקרקעין מוסמך אשר יעריך את שווי הנכס באמצעות הכלים המקצועיים העומדים לרשותו.

נוסף על כך, שמאי המקרקעין שתזמינו יוכל גם להאיר את תשומת לבכם בדבר ליקויים ופגמים משמעותיים אשר נפלו בנכס. בדיקה מקדימה עשוייה לחסוך לכם סכומי עתק שאף עלולים להגיע לכדי עשרות אלפי שקלים, שתצטרכו להוציא על תיקונים במועד מאוחר יותר. כפי שנראה מיד – לפעמים כדאי לפנות למומחים המכירים לעומק את הבעיות והליקויים שעליהם יוכל להצביע השמאי ממבט ראשון.

* קבלת חוות דעת הנדסית – פנו לגורם מוסמך ומנוסה אשר יבצע עבורכם בדיקה שתגלה האם הנכס אותו תרכשו אכן יציב בכל מאת האחוזים, וכי המוכרים לא מנסים להסתיר פגם מהותי כלשהו – פועל יוצא של מגורים ארוכי טווח בנכס, ורצון להיפטר ממנו. רק ביקור של מהנדס מנוסה ומומחה בנכס – והכשרתו בעקבות כך – תהווה עבורכם ערובה מספקת כי מדובר על עסקה טובה.
* ביצוע בדיקות רטיבות, איטום וקרינה – כמעט בלתי אפשרי להגזים בחשיבותן של שלושת הבדיקות הללו שכן כל אחת ואחת מהן צפוייה להשפיע במישרין על החלטתכם בדבר רכישתו של הנכס: בדיקת הרטיבות תאפשר לכם לגלות מבעוד מועד ליקויים מהותיים שעשויים לגרום לדירתכם להתמלא בכתמי רטיבות מתפשטים, לגרום נזק לרכוש ובסופו של דבר גם לירידה ניכרת בשוויו של הנכס.

את בדיקת האיטום יש לבצע על מנת לוודא כי גג הדירה, החלונות והקירות שבו עמידים ואטומים לחלוטין בפני חדירה של נוזלים. כך למשל יש לוודא כי כל הקירות מצופים בטיח אוטם המורכב מחומר סיליקוני איכותי. בדיקת איטום של הגג תסייע לכם בשלילת האפשרות של חדירת מי הגשמים לביתכם – בוודאי באם מדובר בדירת פנטהאוז עם יציאה לאוויר הפתוח.

עוד לקריאה - אילנה דמארי

לבסוף, באם ביתכם נמצא בסמיכות גיאוגרפית לאנטנה סלולרית – הזמינו בודק קרינה מנוסה שיבהיר לכם באם מדובר באנטנה פעילה או מנוטרלת, ומהי מידת המסוכנות שלה, קרי, האם הקרינה הנפלטת ממנה חוצה את מידת הסבירות ועל כן עלולה לגרום נזק בריאותי בלתי הפיך.

* ליווי משפטי צמוד – עוד לפני שתבצעו את כל הבדיקות שהוזכרו לעיל – וגם לאחריהן – יהיה עליכם להצטייד בעורך דין מנוסה שילווה אתכם לכל אורכו של התהליך. עורך הדין יהיה זה שיסב את תשומת לבכם לסעיפים קטנים כאלה ואחרים בחוזה עליו תחתמו, יסייע לכם בבדיקת תקינותו של נסח הטאבו ובמידת הצורך אף יעזור לכם לתבוע לדין את מי שאחראי לגרימת הליקויים בנכס שלכם. ליווי מקצועי של עורך הדין המתמחה בתחום הנדל"ן יכול לעשות מבחינתכם את ההבדל בין נכס שתרצו להתגורר בו שנים על גבי שנים לבין נכס שתרצו להיפטר ממנו במהירות הבזק.

בסיכומו של דבר עליכם לוודא כי בטרם תיכנסו לביתכם החדש – תבצעו את כל הבדיקות הנחוצות שיחסכו לכם הרבה מאוד כסף וכעסים. ככל שתקדימו לערוך את הבדיקות – כך תהיו שלמים יותר עם הבחירה שלכם בנכס החדש.

אילנה דמארי – נדל"ן, כלכלה וייעוץ להשקעות
 

 



תגיות המאמר: נדלן, השקעות, אילנה דמארי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילנה דמארי - נדל"ן, כלכלה וייעוץ להשקעות

לפרטים נוספים :

http://www.ilanadamari.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילנה דמארי

מאת: אילנה דמארייזמות עסקית24/11/11886 צפיות
המזרח הרחוק היה מאז ומתמיד ליעד מסתורי אך גם מבוקש עבור משקיעי הנדל"ן מישראל שעושים בשנים האחרונות את צעדיהם הראשונים בשוק הנדל"ן האסייתי. במאמר שלפניכם נעמוד על הדברים העיקריים שתצטרכו לדעת בטרם תשקיעו את מיטב כספכם בנכס זה או אחר באסיה.

מאת: אילנה דמאריבית חכם24/09/111031 צפיות
כולנו מכירים את הסצנה הקלסית בה אדם אמיד שנכנס לביתו מדליק את האור באמצעות מחיאת כף ולא באמצעות מפסק רגיל. תשאלו את עצמכם רגע מי מכם לא היה רוצה לעשות את אותו הדבר ממש? הגימיק המאוד פשוט הזה הוא רק חלק קטן מהאפשרויות שתוכלו ליישם אחרי שתתקינו בביתכם מערכת שליטה ממוחשבת ותהפכו אותו בנקל ל"בית חכם". במאמר שלפניכם נסביר מהו אותו "בית חכם" ונציג את היתרונות הטמונים במגורים ב"בית העתיד".

מאת: אילנה דמאריאקטואליה11/09/111083 צפיות
ההפחתה שחלה בשנים האחרונות במס החברות, עזרה לחברות לקצץ בעתודות כספי המסים ולהינות מרווחים חשבונאיים. במידה ואיומו של טרכטנברג יתממש והמס יעלה – החברות יידרשו למלא את העתודות בחזרה.

מאת: אילנה דמאריייעוץ עסקי27/08/11970 צפיות
מחאת הציבור המתמשכת כנגד יוקר המחיה ומחירי הדיור, כבר הביאה להקפאה מסויימת בשוק הנדל"ן בארץ. הממשלה ממנה ועדות לבדיקת הפתרונות האפשריים וכמספר המומחים כך גם מספר הגישות והפתרוננות המוצעים. צוות מומחי מיסוי שכינס כלכליסט, הציע מספר פתרונות אפשריים לשימוש במיסוי לצינון השוק.

מאת: אילנה דמאריייעוץ עסקי14/08/111092 צפיות
החוב הממוצע של בעלי המשכנתאות בישראל לבנקים נאמד בכ-160 אלף, כך מעלים נתונים שמפרסם בנק ישראל. מהנתונים עולה עוד כי כל משק בית שני בישראל נוטל משכנתא.

מאת: אילנה דמאריניהול ידע08/08/111175 צפיות
בחירת הנכס היא לעולם לא מלאכה קלה משום שבמרבית המקרים תתלבטו בין מספר אפשרויות עד לרגע האחרון בו תצטרכו לקבל את ההחלטה. לאור העובדה כי רבים מכם תבלו חלק בלתי נפרד מזמנכם בנכס אותו תרכשו – בין אם מדובר בדירה או במשרד – הרי שרצוי כי הוא יתאים גם לאופי שלכם ולערכים אותם אתם מייצגים. בדיוק לסוגיה הזו הקדישה אילנה דמארי את המאמר שלפניכם

מאת: אילנה דמאריייעוץ עסקי24/07/111046 צפיות
כמו בהרבה מאוד תחומים אחרים בחיים המקצועיים והאישיים שלנו – גם בנדל"ן, אומנות השיווק היא אבן היסוד של ההצלחה. בין אם מדובר בבנייני יוקרה, או בעוד בניין מגורים סטנדרטי הרי ששיווק אפקטיבי יכול לעשות את ההבדל בין הליך רכישה המתנהל בעצלתיים, לבאז עצום שיגרום ללקוחות להתדפק על דלתכם מסביב לשעון. במאמר שלפניכם נתמקד באחד האמצעים היעילים והנפוצים ביותר לשיווק נדל"ן – שיווק נדל"ן ברשת האינטרנט – המגדילה עשרות מונים את החשיפה הפוטנציאלית.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222697 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202516 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183249 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183223 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183252 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182593 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182257 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica