חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אילנה דמארי - מה יהיו ההשלכות של העלאת מס החברות?

מאת: אילנה דמאריאקטואליה11/09/20111082 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


איום טרכטנברג: כיצד ישפיע שינוי במס החברות על הנדל"ן המניב?

ההפחתה שחלה בשנים האחרונות במס החברות, עזרה לחברות לקצץ בעתודות כספיהמסים ולהינות מרווחים חשבונאיים. במידה ואיומו של טרכטנברג יתממש והמסיעלה – החברות יידרשו למלא את העתודות בחזרה.

אספה: אילנה דמארי

מקורה של העתודה היא בנכסים שחברות נדל"ן מחזיקות לצרכי השקעה המניבהלהן שכירות - משרדים, מרכזים מסחריים, מבנים לוגיסטיים ופארקים תעשייתייםועוד. המס עליהם משולם רק במימוש, וכיוון שאותו החוק הגדיר הפחתה הדרגתיתשל מס החברות מ-26% ל-18% (ב-2016), אם ימומשו הנכסים להשקעה בעתיד, המסעליהן מופחת.

כרגע מס החברות עומד על 24% וישנו סיכוי שכתוצאה מהמחאה נגד יוקר המחיהומחירי הדיור, יגדל שיעורו של המס. כל אחוז מהעלאת המס מתורגם להכנסות שלמליוני שקלים למדינה.

כבר במאי השנה דחתה ועדת הכספים את מדרגת ההפחתה הבאה בשנה, וקבעה שהמסירד ל-23% רק ב-2013. היה וההפחתה המדורגת תיפסק או תשנה כיוון ותעלה חזרה,חברות הנדל"ן המניב יצטרכו להגדיל כספי העתודות המיועדות למס, כל אחת לפינכסיה.

אין ספק שהמשחק הוא בעיקרו חשבונאי - ככלות הכול, חברות נדל"ן מניב לאהוקמו כדי לממש נכסים, כך שחבות המס היא תיאורטית ולא תזרימית. העניין הואשההפרשים האלה מקרינים על הרווח הנקי, ועשויים למצוא את דרכם החוצה מהחברה,בצורת דיבידנד, למשל. מצד שני, במרבית חברות הנדל"ן המניב כולל ההון העצמייתרות נאות, הראויות לחלוקה כדיבידנד בין כה וכה.

עלייה ריאלית של 17% בגביית מסי נדל"ן בינואר-אוגוסט

גביית מסי נדל"ן הזרימו לקופת המדינה 5.4 מיליארד שקל בשמונת החודשיםהראשונים של השנה. הכנסות המדינה ממסים באוגוסט עלו ב-6.9% לעומת אוגוסטאשתקד, והסתכמו ב-16.6 מיליארד שקל.

בחודש שעבר הסתכמו הכנסות הממשלה ממסים בסכום של כ-16.6 מיליארד שקל -עלייה ריאלית של 6.9% בהשוואה לחודש המקביל בשנה שעברה. בכל שמונת החודשיםהראשונים של השנה הסתכמה גביית המסים בסכום כולל של כ- 142.6 מיליארד שקל.סכום זה גבוה ריאלית ב- 5.9% מסך גביית המסים בתקופה המקבילה בשנת 2010,שהיתהשנה טובה במיוחד מבחינת גביית המסים.

עם זאת, מנתונים שמפרסם היום (ד') אגף החשב הכללי באוצר מתברר כי סכוםגביית המסים בתקופה ינואר-אוגוסט השנה נמוך ב-370 מיליון שקל מסכום הגבייהשתוכנן לתקופה זו בתקציב המדינה.

מנתוני החשב הכללי מתברר עוד מוסיפה אילנה דמארי,כי הממשלה סיימה את החודש שעבר עם גירעון של 3.2 מיליארד שקל. בכל שמונתהחודשים הראשונים של השנה נרשם גירעון תקציבי נמוך יחסית של 7.3 מיליארדשקל. גירעון מתון זה בולט במיוחד על רקע הגירעון שתוכנן לשנת התקציב כולה,המסתכם בכ- 25.2 מיליארד שקל

אילנה דמארי, השקעות נדל"ן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילנה דמארי - נדל"ן, כלכלה וייעוץ להשקעות

לפרטים נוספים :

http://www.ilanadamari.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילנה דמארי

מאת: אילנה דמארייזמות עסקית24/11/11886 צפיות
המזרח הרחוק היה מאז ומתמיד ליעד מסתורי אך גם מבוקש עבור משקיעי הנדל"ן מישראל שעושים בשנים האחרונות את צעדיהם הראשונים בשוק הנדל"ן האסייתי. במאמר שלפניכם נעמוד על הדברים העיקריים שתצטרכו לדעת בטרם תשקיעו את מיטב כספכם בנכס זה או אחר באסיה.

מאת: אילנה דמאריבית חכם24/09/111030 צפיות
כולנו מכירים את הסצנה הקלסית בה אדם אמיד שנכנס לביתו מדליק את האור באמצעות מחיאת כף ולא באמצעות מפסק רגיל. תשאלו את עצמכם רגע מי מכם לא היה רוצה לעשות את אותו הדבר ממש? הגימיק המאוד פשוט הזה הוא רק חלק קטן מהאפשרויות שתוכלו ליישם אחרי שתתקינו בביתכם מערכת שליטה ממוחשבת ותהפכו אותו בנקל ל"בית חכם". במאמר שלפניכם נסביר מהו אותו "בית חכם" ונציג את היתרונות הטמונים במגורים ב"בית העתיד".

מאת: אילנה דמאריייעוץ עסקי27/08/11970 צפיות
מחאת הציבור המתמשכת כנגד יוקר המחיה ומחירי הדיור, כבר הביאה להקפאה מסויימת בשוק הנדל"ן בארץ. הממשלה ממנה ועדות לבדיקת הפתרונות האפשריים וכמספר המומחים כך גם מספר הגישות והפתרוננות המוצעים. צוות מומחי מיסוי שכינס כלכליסט, הציע מספר פתרונות אפשריים לשימוש במיסוי לצינון השוק.

מאת: אילנה דמאריייעוץ עסקי14/08/111092 צפיות
החוב הממוצע של בעלי המשכנתאות בישראל לבנקים נאמד בכ-160 אלף, כך מעלים נתונים שמפרסם בנק ישראל. מהנתונים עולה עוד כי כל משק בית שני בישראל נוטל משכנתא.

מאת: אילנה דמאריניהול ידע08/08/111174 צפיות
בחירת הנכס היא לעולם לא מלאכה קלה משום שבמרבית המקרים תתלבטו בין מספר אפשרויות עד לרגע האחרון בו תצטרכו לקבל את ההחלטה. לאור העובדה כי רבים מכם תבלו חלק בלתי נפרד מזמנכם בנכס אותו תרכשו – בין אם מדובר בדירה או במשרד – הרי שרצוי כי הוא יתאים גם לאופי שלכם ולערכים אותם אתם מייצגים. בדיוק לסוגיה הזו הקדישה אילנה דמארי את המאמר שלפניכם

מאת: אילנה דמאריייעוץ עסקי24/07/111045 צפיות
כמו בהרבה מאוד תחומים אחרים בחיים המקצועיים והאישיים שלנו – גם בנדל"ן, אומנות השיווק היא אבן היסוד של ההצלחה. בין אם מדובר בבנייני יוקרה, או בעוד בניין מגורים סטנדרטי הרי ששיווק אפקטיבי יכול לעשות את ההבדל בין הליך רכישה המתנהל בעצלתיים, לבאז עצום שיגרום ללקוחות להתדפק על דלתכם מסביב לשעון. במאמר שלפניכם נתמקד באחד האמצעים היעילים והנפוצים ביותר לשיווק נדל"ן – שיווק נדל"ן ברשת האינטרנט – המגדילה עשרות מונים את החשיפה הפוטנציאלית.

מאת: אילנה דמאריבניין ואחזקה - כללי28/06/11903 צפיות
רכישת נכס והשכרתו במועד מאוחר יותר היא אחד האפיקים הרווחיים ביותר בשוק הנדל"ן הגלובלי. עם זאת, בטרם תציגו את דירתכם לדיירים הפוטנציאליים רצוי כי תשדרגו את מראהו של הנכס על מנת להפכו לאטרקטיבי יותר בעיני המשכירים. במאמר שלפניכם, מציגה אילנה דמארי, מספר טיפים שיסייעו לכם להוציא את המקסימום מהכנס שלכם ובסופו של תהליך – לקבל עבורו תגמול חודשי גבוה יותר.

מאמרים נוספים בנושא אקטואליה

מאת: בנימין קלינגראקטואליה25/08/222282 צפיות
ניתן להגיש תכניות פינוי בינוי ישירות לאישור הוועדה המחוזית גם כשיש הסכמה של פחות מ-100% מהדיירים עו"ד אלעזר במברגר, ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הבהיר לאחרונה כי ניתן להגיש תוכנית פינוי-בינוי ישירות לוועדה המחוזית, ללא צורך בהסכמתה של הוועדה המקומית דבר שיכול לסייע להזיז פרוייקיים תקועים.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה03/05/222249 צפיות
מי רשאי להגיש בקשה להיתר בניה? הנדסאי בנין, אדריכל, מהנדס , קונסטרוקטור או כולם? בקשות כעורך ראשי להיתר בנייה ובאילו מבנים? פסק דין שהתקבל בימים האחרונים בבית המשפט המחוזי בחיפה מפזר את הערפל ועושה סדר בסוגיה הבוערת. השופטת תמר שרון נתנאל, קבעה כי אדריכלים בלבד יוכלו לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר למבנים של ארבע קומות ומעלה. מהנדסים לעומתם, יהיו רשאים לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר רק כאשר מדובר במבנים פשוטים בשימושים מוגבלים, כשהכוונה היא למבני מגורים, אחסנה ומלאכה בני פחות מארבע קומות.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה22/01/221658 צפיות
רישוי זמין ומידע חיוני בעניין הגשת בקשה לתיק מידע להיתר והליכי הרישוי: כחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, ביוזמה הנקראת 'ממשל זמין', הוקם ב-2006 אתר רישוי זמין של מנהל התכנון, אשר מאפשר בקשה להיתר בנייה באופן מקוון לחלוטין. המערכת הוקמה בהתאם לתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה16/09/211505 צפיות
בית המשפט לעניינים מנהליים בראשל"צ הורה לאחרונה לבטל שני כתבי אישום שהוגשו נגד עברייני בנייה, בנימוק שהמדינה התעלמה מתיקון מס' 66 לחוק סדר הדין הפלילי, המאפשר לסגור תיקים "קלים" בהסדר וללא מעורבות בית משפט.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה19/08/211482 צפיות
מהו רישוי הבנייה? תהליך רישוי הבנייה מלווה את הבונה משלבי תכנון הבנייה ועד לסיום הבנייה. התהליך מתבצע מול הועדה המקומית לתכנון ובנייה. ועדות לתכנון ובנייה נמצאות בפריסה ארצית, לכל ישוב ועדה מקומית לתכנון ולבנייה אליה הוא שייך. לרשימת הועדות והיישובים לחץ כאן תהליך רישוי הבנייה מרכב מ 5 אבני דרך מרכזיות: התקשרות עם עורך בקשה - קבלת מידע להיתר- תכנון - קבלת היתר בנייה - מהלך הביצוע האם תמיד צריך לבצע את כל תהליך הרישוי? לרוב עבודות הבנייה יש לבצע את כל תהליך הרישוי ולקבל היתר בנייה, המהווה אישור מהוועדה המקומית לכך שתכנון הבניין תואם לתוכניות המאושרות ולדרישות הוועדה. ישנן מספר עבודות בנייה שמצריכות דיווח בלבד - פטור מהיתר. גם בפטור מהיתר הבנייה חייבת להיות בהתאם לדרישות הועדה המקומית והתוכניות המאושרות.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה01/06/211300 צפיות
אז מה זה אגרות בניה והיטלי פיתוח? אגרות בניה והיטלי פיתוח, הינם תשלומי חובה המוטלים על ידי רשויות מקומיות ותאגידי מים וביוב, לשם מימון התקנתם ורכישתם של תשתיות ציבוריות בתחומן המוניציפלי כגון: כבישים ומדרכות, תיעול, ביוב וצנרת מים. אגרות בניה והיטלי פיתוח אלו נדרש לשלם מי שהוא בעלים של קרקע ו/או מי שמבקש לבנות על קרקע ו/או בעלים המעוניין להוסיף בניה למבנה קיים. לצורך גביית אגרות בניה והיטלי פיתוח יש צורך בהתקיימותן של עילות (“אירועי מס”) המצויות ברוב חוקי העזר ובכללי דמי ההקמה, אשר במועד התממשות

מאת: אברהם פכטראקטואליה26/05/211153 צפיות
איפה ההסברה הישראלית – ישנה, מנמנמת, מגמגמת ובעיקר מפגרת בזמן אמת. למה אין בישראל – שר הסברה? אם יש מקום לשר מים- יש בוודאות מקום לשר הסברה במשרה מלאה. אבל משחקי אגו – מאבק בין משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה – מונעים זה שנים מינוי חיוני של שר הסברה בארץ, אך בעיקר בחו"ל, במיוחד בימים אלה של אנטישמיות מתגברת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica