חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איידס בכותרות - הסיפור של עפרה חזה



עופרה חזה נולדה בשנת 1957, ונפטרה בטרם מלאו לה 42 שנים. היא זכתה להיות זמרת השנה, ולהמון תארים נוספים בתחום המוזיקה ושמה נקשר לא אחת עם הצלחות וסיפורי סינדרלה כאלו ואחרים, הודות לעובדה שצמחה מתוך אשפתות והגיעה לגדולות, גם מעבר לים, בזכות כישרון עצום, חדשנות, תעוזה, ומראה אקזוטי.

המכה התרבותית שהמעריצים, ואולי למעשה כולנו, הכתה בנו בתדהמה רבה, למשמע מותה בעקבות מחלת האיידס.

חלק מאיתנו הרימו גבה כי עופרה חזה, זיכרונה לברכה, לא "התאימה" לתדמית של חולת איידס סופנית. קשה להודות בכך, אבל חולי איידס נתפסים לרוב כמי שמרבה לנהל מערכות יחסים, להחליף פרטנרים, ולנהוג בחוסר אחריות ונהנתנות מינית. עפרה חזה נישאה בגיל מאוחר, והייתה ידועה בדעותיה השמרניות. לא מדובר בכוכבנית אשר נצפית שתויה במועדוני לילה, או במי שתסתבך בפרשיות רומנטיות חסרות מנוח, ובטח שלא בהתמכרויות לסמים, שגם הם משפיעים על חוסר הפעלת שיקול דעת,כמו גם שימוש במזרקים מזוהמים, המסכנים את המשתמשים בהדבקה כמעט ודאית בנגיף ה- HIV.


בתוך כך, יש מי מאיתנו שתהו, האם לא ניתן היה להציל את חייה של הכוכבת המפורסמת, היות וידוע כבר כי בדיקת איידס פשוטה הייתה עשויה למנוע את ההידרדרות חסרת הרסן במצבה הבריאותי, וניתן להסיק כי הזמרת, בשל קנאות לפרטיותה, ואולי גם בשל הרגישות הכרוכה סביב מחלת האיידס, או שמא מדובר בחוסר מודעות גרידא, פשוט לא עברה בדיקת איידס, ולא אותרה כנשאית הנגיף, עד שהיה מאוחר מדי.

מעבר לכך, היום כבר נמצאו פתרונות רבים למען הארכת חיי החולים, ולא מן הנמנע כי אם הכוכבת הגדולה הייתה מעזה לקבל טיפול, עוד הייתה חוגגת איתנו שנים רבות.


המסר העצוב המשתמע מסיפור מותה של עופרה חזה הוא, שרבים נאלצים לחיות בשקר ובסתר עם המחלה הזו, ואולי אפילו מעדיפים שלא לקבל טיפול כלל, רק מתוך בושה.

דווקא כוכבת גדולה שכמותה, שלא מתאימה, כאמור, למשבצת של חולת איידס, הייתה יכולה לעורר מודעות ולקדם את הצורך הכל כך הכרחי, לערוך בדיקות איידס גם בין בני זוג קבועים, בלעדיים, שלא הייתם חושדים בהם לעולם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מגי עמרם

מאת: מגי עמרםרשלנות רפואית06/12/111109 צפיות
כשאדם נזקק לשירות רפואי הוא שם את מיטב כספו, ביטחונו, ולעתים את חייו, בידיו של הרופא או הצוות הרפואי המטפל בו. חוסר זהירות, התנהלות בלתי תקינה, או טעות אנוש קטנה, די בהם כדי לערער את מצבו של המטופל, ולגרום לנזק שאין לו הופכין. במידה וקיים חשד שאותה רשלנות היא האחראית על הפגיעה יש להגיש תביעת רשלנות רפואית באמצעות עורך דין. יש לציין כין כל מקרה נבחן לגופו, ועל כן יש לוודא האם המקרה עונה על מספר קריטריונים טרם הגשת התביעה. מאמר זה מוגש כהמלצה בלבד.

מאת: מגי עמרםמיניות ובריאות מינית24/10/111194 צפיות
בכל שנה מתפרסמים על ידי משרד הבריאות נתונים חדשים לגבי התפשטותה של מגפת האיידס בישראל. נתונים אלו מובאים לידיעת הציבור כחלק מהליך העלאת המודעות לשימוש באמצעי הגנה בעת קיום יחסי מין, ולסכנת ההדבקות בנגיף הHIV בכלל.

מאת: מגי עמרםקידום אתרים04/10/11997 צפיות
קידום אתרים אורגני הפך להיות בגדר של "תורה מסיני" וכל אחד שואף להציג את עצמו כחכם ובעל ניסיון עשיר בתחום הקידום ובניית האתרים בכלל. ובכל זאת, חברות קידום אתרים קמו ונפלו לא אחת בעשור האחרון, ואיתם גם בעלי אתרים ברשת, אשר "נעשנו" בשל מהלכי קידום לא נאותים, בלשון המעטה.

מאת: מגי עמרםדיאטה ותזונה19/09/111027 צפיות
תאונות דרכים, אסונות, מחלות חשוכות מרפא ואירועים הרי גורל הם גורמים משמעותיים לירידה במשקל, דרסטית ומהירה, כמו גם לאבדן התיאבון, לעתים מלווה בהפרעות שינה, דיכאון, ועוד כהנה וכהנה תחושות של חוסר ביטחון ואי יציבות במקום.

מאת: מגי עמרםדיאטה ותזונה19/09/111017 צפיות
תאונות דרכים, אסונות, מחלות חשוכות מרפא ואירועים הרי גורל הם גורמים משמעותיים לירידה במשקל, דרסטית ומהירה, כמו גם לאבדן התיאבון, לעתים מלווה בהפרעות שינה, דיכאון, ועוד כהנה וכהנה תחושות של חוסר ביטחון ואי יציבות במקום.

מאת: מגי עמרםמיניות ובריאות מינית31/08/111164 צפיות
אף אחד לא אוהב לחשוב על הידבקות במחלה חשוכת מרפא, או על גילויה של מחלה ממארת בגופו, או אצל הקרובים אליו. יש שיגידו אפילו, שהם מעדיפים פשט לא לדעת ולחיות את הרגע, עד כמה שניתן. אלא שמחלות מדבקות כגון איידס עלולות לסכן גם את הבאים עם הנשא במגע, במודע או שלא במודע, ועל כן הסיכון הכרוך באי הידיעה, גדול מנשוא.

מאת: מגי עמרםדיאטה25/08/111323 צפיות
לא בכדי מים הם תכלית החיים. משחר ילדותנו ממליצים לנו באובססיביות להקפיד על שתיה מרובה של מים. לא מים בטעמים, לא מיץ פטל, לא שום דבר אחר- מים. למה זה כל כך חשוב והכרחי- על כל זאת ועוד במאמר שלפניכם. לרוויה!

מאמרים נוספים בנושא מיניות ובריאות מינית

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית26/07/181807 צפיות
ספריי השהייה הוא תכשיר מין פופולרי אשר משפר את השליטה בשפיכה אצל גברים הסובלים משפיכה מוקדמת. תופעת שפיכה מוקדמת היא תופעה מביכה התוקפת כ- 40 % מאוכלוסית הגברים בכל הגילאים. כיצד ספריי השהייה יכול לסייע בטיפול בבעיה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181143 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181089 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אמורמיניות ובריאות מינית28/03/181453 צפיות
בזמן האחרון רצה שמועה ברשת על תכשיר מיוחד לגברים שעושה פלאים החלטנו לבדוק אם מדובר בשיווק מצויין או שהמוצר באמת אפקטבי

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית29/09/152560 צפיות
האם מגע מיני עם גבר אחר אומר בהכרח שאתה הומו? האם יתכן שהומו יהפוך לסטרייט? האם טיפולי ההמרה שמציעים רבנים באמת עוזרים? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית03/08/152555 צפיות
האם גירוי משליטה והשפלה מהווה סטייה מינית? האם ניתן לרפא אותה? מה הקושי המיוחד שזה מציב בפני גבר נשוי? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי בנושאים של מיניות והעדפה מינית, מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: אליס פ.סטפןמיניות ובריאות מינית29/04/152031 צפיות
?מהו הרפס באברי המין ואוראלי ישנם שני סוגים של זיהומי הרפס, הרפס הפה והרפס גניטלי; שניהם מדבקים. העובדה הערמומית ביותר על הרפס היא שזה יכול להיות וירוס בלתי נראה; זה אפשרי לאדם שיש לי ולהפיץ גם סוג של נגיף הרפס ואפילו לא יודע שיש לו או לה הרפס. הווירוס שמדביק אדם עם הרפס פה נקרא סוג הרפס סימפלקס 1

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica