חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הפחתת אכילת שומן רווי במזון – לצורך שמירה על בריאותינו

מאת: Yosi Shoshaniדיאטה ותזונה30/05/20111136 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ודאי שמעתם לא אחת כי הפחתה באכילתם של מזונות עשירים בשומן רווי, עוזרת בשמירה על אורח חיים בריא. אם כן, מהו שומן רווי ובאילו מזונות ניתן למצוא אותו? ואם מומלץ כמה שפחות לצרוך אותו, מה כדאי לנו לאכול במקום? ומה לגבי מוצרים עשירים בנתרן, בסוכר או בשומן טראנס? האם גם הם מזיקים, ואם כן מדוע? על שאלות אלו ואחרות, בכתבה הבאה.

שומן רווי - מהו

אבל ראשית, מהו שומן. שומן הינו מרכיב חיוני בתזונתנו, בעל תפקידים שונים, כמו אספקת אנרגיה לגופנו, הוא מרכיב חשוב בקרום התא, הוא עוזר בוויסות לחץ הדם, שמירת חום הגוף ובקרישת הדם. שומן נאגר בגופנו והוא מכיל כמות גדולה של אנרגיה (ולכן, אחד מתפקידיו המרכזיים הוא אספקת אנרגיה לגופנו). השומן הינו חלק מאבות המזון, לצד פחמימות וחלבונים והוא חיוני במסגרתה של תזונה נבונה. המזון, אותו אנו צורכים, מכיל שני סוגי שומנים. שומן רווי ושומן בלתי רווי. שומן בלתי רווי הינו השומן הנפוץ ביותר במזון ומקורו בעיקר בצומח (מלבד הדגים, שגם בהם ניתן למצוא שומן מסוג זה). שומן בלתי רווי נמצא במזונות כמו שמני סויה, שומשום וחמניות. שומן רווי, לעומתו, נמצא במזונות מהחי, מזונות כמו בשרים שמנים, מוצרי חלב בעלי אחוז גבוה של שומן וכן ביצים. שימוש במזון עשיר בשומן זה, שומן רווי, גורם לעלייה ברמת הכולסטרול, ובמיוחד בעלייתו של הכולסטרול הרע. צריכתם של מזונות עשירים בשומן זה, עלולה לגרום למחלות לב ומחלות כלי דם. הפחתה בכמות הכולסטרול, בעזרת הפחתה באכילתם של מזונות עשירים בשומן רווי, עוזרת בשמירה על אורח חיים בריא, במסגרתה של תזונה נבונה.

הקשר בין סיבים תזונתיים לכולסטרול

שומן רווי, כאמור, הינו רכיב, המומלץ לצריכה כמה שפחות. אולם, חשוב לזכור שלצידו ישנם מרכיבים נוספים, שצריכה מוגברת מהם, עלולה להזיק לנו. כמו למשל, סוכר, נתרן וכן שומן טראנס. שומן טראנס הינו חלק מהשומן הבלתי רווי, אך בניגוד אליו, איננו חיוני לבריאותנו. שומן טראנס, בדומה לשומן הרווי, מגביר את הסיכוי למחלות לב ומומלץ להפחית את השימוש בו. אם כן, מה כדאי לאכול במקום ואיך לשמור על אורח חיים בריא? במסגרתה של תזונה נבונה, חשוב לשלב כמה שיותר ערכים תזונתיים חשובים ולוודא כי התפריט שלנו עשיר ומאוזן. סיבים תזונתיים, שמקורם בצמחים, מהווים מקור אנרגיה זמין וחשוב לגוף בעת התפרקותם, ובעת יציאתם מהגוף קושרים אליהם את הכולסטרול הרע שבדם וכן את הגלוקוז העודף. פעמים רבות, תזונתנו עשירה בשומנים רוויים, המעלים את רמת הכולסטרול בדם ומזיקים לגופנו. אכילת מזון עשיר במגוון של סיבים תזונתיים עוזרת בהורדתו של רמת הכולסטרול בדם ובשמירה על אורח חיים בריא, זאת, כמובן, לצד הפחתה במזון המזיק. ניתן למצוא מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, כמו חיטה, שעורה, אורז מלא, שיבולת שועל, פירות וירקות, שצריכתם עשויה להקטין את הסיכוי לחלות במחלות שונות. תפריט, העשיר במזונות הכוללים סיבים תזונתיים, ומפחית במזונות שמנים, הכוללים שומן טראנס וכן שומן רווי, נתרן או סוכר מבטיח לנו גוף בריא, משקל תקין ואורח חיים נכון וטוב יותר. אחת הדרכים לוודא כי בחירתו של המזון אכן נכונה עבורנו, הינה בעזרתו של "תו הבחירה הנבונה" הקיים על מזונות, המומלצים במסגרתו של תפריט מאוזן, עשיר בסיבים תזונתיים ומופחת בסוכר, נתרן, שומן טראנס ושומן רווי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
compulist1
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Yosi Shoshani

מאת: Yosi Shoshaniטלוויזיה30/05/111155 צפיות
מצאתם דירה סוף סוף ועכשיו התחלתם בהכנות לקראת המעבר. כול כך הרבה דברים לארוז, רהיטים, ספרים, מוצרי חשמל ובעיקר הרבה זיכרונות. אתם מכינים רשימה, כדי לוודא שלא פספסתם אף פרט ופרט ומתחילים בהתארגנות לקראת המעבר הגדול. אז מה חשוב שלא לשכוח ואיך עושים את זה נכון? על כך, בכתבה הבאה.

מאת: Yosi Shoshaniטלוויזיה30/05/111257 צפיות
ודאי שמעתם לא אחת על שידורי טלוויזיה בלווין ותהיתם איך זה נעשה. סביר שזה נשמע לכם כמו מדע בדיוני, אך מסתבר שמדובר בטכנולוגיה שימושית במיוחד, המציעה איכות ומגוון של אפשרויות. אם כן, מהו לווין, מהו ממיר ואיך מתבצע השידור? על כך, בכתבה הבאה.

מאת: Yosi Shoshaniטלוויזיה30/05/111280 צפיות
אם אתם אוהבים לצפות בסדרות קומדיה, אתם ודאי יודעים שאין כמו סדרות קומדיה חדשות ואיכותיות כדי לשפר את מצב הרוח שלכם. במסגרתו של שירות ה – VOD אתם מוזמנים ליהנות ממגוון של סדרות קומדיה חדשות, וכל זאת – באיכות צפייה בלתי רגילה, המתאפשרת בעזרתה של טכנולוגית ה – HD. אתם יכולים לבחור את הסדרה הרצויה לכם ובלחיצת כפתור פשוטה ומהירה לצפות בה ובכל עת שתרצו.

מאת: Yosi Shoshaniיופי וטיפוח - כללי14/02/111469 צפיות
כיום קיימים שני סוגים עיקריים של מוצרי דאודורנט – מנטרלי ריחות ומונעי הזעה. דאודורנטים מנטרלי ריחות הם מיושנים יותר ופועלים בטכנולוגיה של ריח חזק, שמטרתה להתגבר על ריחות הזיעה הבלתי נעימים. דאודורנטים מונעי הזעה הקרויים אנטיפרספירנטים פועלים בדרך אחרת, יעילה הרבה יותר. נדגים את פעילותו של דאודורנט אנטיפרספירנט דרך המותג רקסונה שהגיע לאחרונה לישראל. בעת מריחת החומר המצוי בדאודורנט Rexona הוא מספק לגוף שכבת הגנה.

מאת: Yosi Shoshaniצרכנות27/01/112851 צפיות
דאודורנטים הם מהמוצרים הנמכרים ביותר בישראל בתחום מוצרי הטיפוח לגבר ולאישה, אם לא הנמכר ביותר שבהם. במאמר זה נסבר את אוזניכם אודות מחקרים מעניינים שנעשו אודות שוק הדאודורנטים בישראל נכון לפתיחת שנת 2011 ונבין כיצד מושפע שוק זה מטרנדים, מאהבות ומכניסת מותגים חדשים לשוק דוגמת רקסונה.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201556 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191993 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181694 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181278 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189688 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181494 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181566 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica