חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אנורקסיה כמחלה אפדמית

מאת: אריק מילרדיאטה ותזונה31/05/20111146 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


העולם שלנו ידע סבל ומחלות קשורת ורבות. קידמה טכנולוגית הביאו להתפתחותן של תרופות פלא ומיגור מגפות קשות, כאלו שגרמו בעבר הלא רחוק לתמותה בקרב החולים. כיום המחלות בהן אנו נלחמים הן מחלות מתוחכמות יותר, עד כי לעתים נדמה כי יש צורך בלוחמה או התערבות פסיכולוגית על מנת למצוא מרפא חדשני עבורן. במאמר זה נדון במחלה קשה אשר נחשבת לחדישה יחסית, ומפגעיה גדולים ומדאיגים במיוחד- מחלת האנורקסיה.

יש שיתהו על כותרת המאמר שבחרתי, משום שאין רואים במחלת אנורקסיה מחלה אפדמית, לא כל שכן מגפה. עם זאת, לא נפריז בחומרתה של אנורקסיה אם נציין את שיעורי התמותה בקרב החולים בה, בהתחשב בכך כי המחלה נפוצה בעיקר בקרב בני נוער, ונשים צעירות לרוב. טיפול במחלת האנורקסיה, כמו גם בכל הפרעת אכילה נחשב בעייתי במיוחד לאור העובדה כי החולים מתכחשים ומכחישים את הסממנים למחלות, כגון אבדן המחזור החודשי אצל נשים,  דיכאון, בריחת שתן, עייפות ועוד.

אנורקסיה נחשבת לסוג של הפרעת אכילה מן הקשות ביותר ונובעת מאיבוד משקל בצורה קיצונית ותוך זמן קצר מאוד, אף כי החולה סובל מתדמית גוף שגויה, לפיה, גם כאשר הוא או היא נמצאים בסכנת תת משקל, עדיין יחשיבו עצמם כשמנים, וימשיכו בתהליך ההרזיה האובססיבי. עד מהרה אין תחושת תאבון, ולכן גם הניסיון להחזירם למצב נורמלי, קשה מאוד.

מכוון שכל אדם אחראי על גופו ועל האוכל שהוא צורך, מגיל העשרה ואילך, נדמה כי אף אמצעי טכנולוגי לא יוכל לפתח תרופה כזו שתגרום לחולה להכיר בעובדת היותו סובל מתת משקל, ככזה, אלא אם תחובר אינפוזיה והמזון יועבר בדרך זו אל הגוף. אף על פי כן, הנתונים הסטטיסטיים מראים כי גם מי שהחלים ממחלת אנורקסיה בשלב סביר יחסית, יש סיכוי שישוב לחלות בהפרעות אכילה כמו בולמיה למשל, משום שמדובר בהפרעות נפשיות בראש ובראשונה.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כותב מאמרים  מקצועיים בנושאי שונים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אריק מילר

מאת: אריק מילרקידום אתרים16/11/111058 צפיות
כל מי שעובד מול המחשב וגולש באינטרנט נתקל בבקשה המעצבנת, אך ההכרחית כל כך, של הcaptcha. לפעמים מבחן הcaptcha יכול להוציא אותנו מהכלים, ועל כן בחרתי לכתוב מאמר שלם המוקדש להמצאת המבחן הממוחשב המסורבל הזה.

מאת: אריק מילרקידום אתרים02/11/11934 צפיות
הישראלים, אולי יותר מכל, לא אוהבים להרגיש פריירים. לכן, כל איש עסקים ישראלי שואל את השאלה הבאה בתוך לא יותר מעשר דקות מרגע שמיעת ההצעה: "כמה זה יעלה לי?", ומיד למשמע התשובה הוא יחל להתמקח ולנסות להוריד במחיר. אבל יש דברים שעולים ביוקר, אחרת אין בהם ממש, כמו בקידום אתרים, ועל כך במאמר שלפניכם.

מאת: אריק מילרקידום אתרים30/10/11921 צפיות
המטרה של כל בעל עסק במאה העשרים ואחת זהה: להצליח, ואם אפשר בגדול, תוך הגדלת התפוקה ומינימום הוצאות מיותרות, לשם הגדלת הרווחים. כדי להגדיל את שטח הפעילות של העסק, למתגו ולשווקו ברחבי הגלובליזציה נעזרים בעלי עסקים רבים בחברות של בניית אתרים וקידום אתרים באינטרנט.

מאת: אריק מילרדיאטה ותזונה26/10/111253 צפיות
אחת מהמחלות השכיחות ביותר של המאה העשרים ואחת הינה הקנדידה. במאמר הבא נציג את מאפייני המחלה, הרגלי התזונה שיש לאמץ לחולים בה, והשלכות של אי טיפול מבוקר וזיהוי מוקדם.

מאת: אריק מילרקידום אתרים18/10/11902 צפיות
מישהו תיאר את עבודתו כמקדם אתרים כשילוב של פיסות פאזל על לכדי קבלת תמונה שלמה. יהיה זה נכון להוסיף ולומר, כי עבודת הקידום עצמה, אף שהינה סיזיפית ודינמית בדרך כלל, היא כלי הכרחי לשיווק והצלחת האתר, והרי שזו הפיסה החשובה ביותר אולי, להשלמת תמונה מוצלחת.

מאת: אריק מילרקידום אתרים20/09/11972 צפיות
"the only way is up" היא ססמה לכל בעל עסק, קטן או גדול, חדש או קיים. כולם רוצים להצליח, אם אפשר- לחתור למקום הראשון, בכל תחום, כיוון שהצלחה מתבטאת, בשורה התחתונה, בכסף ובשגשוג כלכלי. והרי לשם כך התכנסנו כולם.

מאת: אריק מילרקניות 14/08/111066 צפיות
רוב האנשים היו שמחים לנצל את ההזדמנות, לעלות על מטוס ולגלות את אמריקה, אפילו רק בכדי להעביר מסמך בעל ערך, או חפץ חשוב. לעומתם, מעט מאוד אנשי עסקים, המבלים את מיטב זמנם היקר בין טיסה אחת לאחרת, וסובלים מהפרשי השעות, וחוסר השינה, יראו במטרה העילאית של ליווי או הבאת משלוח מחצו השני של העולם, מטרה נעלה או מהנה, לכל הפחות מטרד.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201556 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191994 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181694 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181278 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189690 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181494 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181566 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica