חפש מאמרים:
שלום אורח
09.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כוסות רוח והקזת דם מאמר ג' - התוויות, שימושים והתוויות נגד/אדם דובז'ינסקי

התוויות, שימושים והתוויות נגד

Indications, Uses & Precautions

התוויות (הבעיות)

Indications (The Problems)

כללי

General

§ 1.           מתי אם כן רצוי לטפל בכוסות רוח?  למען האמת, כוסות הרוח נפלאות גם לשם רפואה מונעת ולתחזוק הגוף ורענונו.  כלומר, כל אדם, גם הבריא ביותר, ישיג תועלת מרובה מהטיפול.  כוסות הרוח משמשות למגוון סימפטומים ובעיות.  ועם זאת, במקרים שיפורטו בפרק הנוכחי, קיימת תועלת מיוחדת.

מחלות החורף ובעיות במערכת הנשימה

Winter Sickness & Disorders of Respiratory System

אף-אוזן-גרון

Ear Nose & Throat

§ 2.           ההתוויות הנפוצות ביותר, מאז ומתמיד, לכוסות הרוח, הנן ההצטננות (התקררות, צינון, common cold, acute Nasopharyngitis) והשפעת (influenza, flu).  שתיהן נגרמות על ידי נגיפים (וירוסים).  המטפל האחראי ישלח את המטופל לרופא, כדי שזה בתורו יאבחן, בדרך כלל באמצעות בדיקת דם ו/או משטח גרון, את סוג הזיהום.  זה יכול להיות גם חיידקי (bacterial infection), ואז נדרש אולי טיפול אנטיביוטי.  אל תנסה לאבחן בעצמך, למשל לפי תפליטים לבנים על השקדים, האם מדובר בזיהום ויראלי או בקטריאלי.  ראשית, שניהם יכולים להתקיים בצוותא חדא;  שנית, אפשר שדלקת הגרון (sore throat, Pharyngitis) נגרמה בגלל פטרת (oral Candidiasis, Candidosis, Moniliasis).  גם ההצטננות עלולה לגרום לסיבוכים קשים (severe complications) עד כדי מוות, ולכן דורשת ביקורת רפואית.  יש להבהיר למטופל, כי כוסות הרוח באות כטיפול תומך-סימפטומאטי גרידא.

למחלות הנגיפיות והחיידקיות, מתלווים לעתים קרובות כאבי שרירים ומפרקים ונוקשוּת – בעיקר צוואר נוקשה (stiff neck).  על סימפטומים אלה כשלעצמם, ניתן להקל באמצעות כוסות הרוח.

כאן חשוב להדגיש, כי כוסות הרוח יעילות מאד גם כטיפול מונע (preventive treatment), ומומלץ לבצעו אף לפני בוא החורף.  על פי הרפואה הסינית, הסתיו נחשב כעונה טובה לניקוי הגוף.  כוסות הרוח בהחלט ייטיבו עם חולים כרוניים במחלות כגון תסמונת התשישות הכרונית (C.F.S.) ופיברומיאלגיה, אצלם מערכת החיסון רגישה במיוחד לפגעי החורף.

מערכת הנשימה

Respiratory Tract

§ 3.           בסעיף הקודם, דיברנו על מחלות התוקפות את דרכי הנשימה העליונות, וגורמות לדלקות בחלקיה השונים (אף, מערות האף, לוע, מיתרי הקול).  כוסות הרוח יועילו מאד גם למחלות נשימה, קרי לחולי אסתמה, דלקת ריאות, דלקת הסימפונות (ברונכיטיס), למשתעלים ולבעלי בעיות ברֵאוֹת.

מערכת חיסון ואלרגיות

Immune System & Allergies

§ 4.           לכוסות הרוח השפעה חיובית על מערכת החיסון – הן ממריצות ומחזקות אותה.  הוא שאמרנו, כי הטיפול בכוסות רוח מומלץ כהכנת הגוף לחורף.  מתוקף עובדות אלה, יש בהן כדי להקל על הסובלים מאלרגיות שונות – לא רק נשימתיות.

שלד-שריר – כאבים ודלקות

Muscles-Tendons-Joints – Aches & Inflammations

§ 5.           כאבי גב הם התוויה ראשונה במעלה לכוסות רוח.  והוא האמור בכלל בעיות השלד  - שרירים תפוסים, כאבים כרוניים בשרירים וכולי.  הן נפלאות לספורטאים.  בכלל זה, כאבים כרוניים בשרירים.  והוא האמור גם בדלקות ובכאבי פרקים.

בעיות בעור

Skin Problems

§ 6.           כוסות הרוח מיטיבות פעמים רבות עם עור נגוע.  אינך חייב לטפל במקום הנגע עצמו.  גם גירוי נקודות מרוחקות מאד, עשוי להועיל. כך למשל קיימת נקודה גבית, המפורסמת מאד לטיפול בסִרְפֶּדֶת (חרלת) (nettle rash, Urticaria).

אחרים

Other Problems

מחזור

Period

§ 7.           תוכל לסייע לאישה הסובלת מתסמונת טרום וסתית (PMS) ומכאבי מחזור.  בטיפול במחזור יש לקחת בחשבון, כי הדימום יתגבר – הוא יהיה קצר יותר אך חזק יותר.  מפאת חשיבות מערכת הרבייה ורגישותה, נשמעת לא אחת הדעה לפיה רק מומחים רשאים לטפל בכוסות רוח באזורי הפריון.  כך או אחרת, הטיפול באזור הבטן מצריך הסכמה מפורשת של המטופלת.  לדעתנו, אגב, קיים צורך גם בהסכמה של מטופל זכר;  זאת משום שהסכמה לטיפול בכוסות רוח, מכילה הסכמה רק לאזורים המוכרים לציבור הרחב כאזורי טיפול – והם השטחים הגביים.

כאבי ראש

Head Aches

§ 8.           בעזרת כוסות רוח, אפשר גם לסייע לכאבי ראש ואף למיגרנה.  הסיבות לכאב הראש מגוונות, ובהן אלרגיה, בעיות ראייה ועוד.  אם הסיבה היא שרירים מכווצים בעורף ובכתפיים, יוכלו הכוסות לסייע עד למאוד, בעזרת שיפור זרימת הדם.  באשר למיגרנות:  מיגרנה שאינה מלווה בהקאות (פעמים רבות, הקיא הנו בטעם המזון הבעייתי), מסמנת שסיבתה אינה אלרגיה למזון, אלא הורמונאלית או נובעת משרירים מכווצים.  האחרונה היא שמתאימה לטיפול בכוסות רוח.  אחרי הטיפול, יש לצפות לריאקציה של המיגרנה, בדמות החמרה בכאבים, בשל הגברת זרימת הדם.

חלקיות הרשימה

Others

§ 9.           הרשימה דכאן אינה ממצה כמובן.  כוסות הרוח טובות הן כטיפול מונע הן כטיפול מקל ואף כפתרון של ממש לכאבים, למתח נפשי, לחולשה, להזעת יתר (ק' בית און "מזיעים? תראו מה יש לרפואה הסינית להציע" ידיעות אחרונות 03.09.07) ועוד ועוד.

שימושים אחרים

Other Uses

הוצאת ארס

Pulling out Venom

§ 10.        כוסות הרוח עשויות לשמש להוצאת ארס או כל חומר מזיק אחר, שהוכנס למחזור הדם.  בכך, נכנסת שיטתנו גם לתחום הרפואה הדחופה.  כותב Copland (1791 – 1870, סקוטלנד ואנגליה) (J. Copland A Dictionary of Practical Medicine (London, 1858, vol. II) 2):

In the cases of the bites of poisonous reptiles, or even of the inoculation of virulent or morbid matter, the application of cupping glasses, or of other instruments by which the air may be exhausted over the seat of injury, was recommended by Celsus, and in modern times by Sir David Barry.

הערות:  Sir Barry זה (1780 – 1835, אירלנד) התפרסם מאד בניסוייו, בטיפול בארס באמצעות תת לחץ, ובכתבים רפואיים רבים מוזכרות אבחנותיו ומסקנותיו (J.M. Chelius A System of Surgery (London, 1847, vol. I) clxxv, 355;  G.S. Pattison & J. Hagan The Register and Library of Medical and Chirurgical Science (Washington, 1835, vol I) 180 – 181).  Barry אף כתב ספר בנושא בשם (המקוצר) "Experimental Researches on the Influence of Atmospheric Pressure upon the Blood in the Veins" (לונדון, 1826).  ובאשר לתקופה הקדומה:  למען האמת, כבר היפוקראטס, שקדם לצלזוס, דיבר על כוסות רוח כמוציאות ארס (Pattison 181).  וכך כותב היפוקראטס, בתרגום ללטינית (D. Barry Experimental Researches on the Influence of Atmospheric Pressure upon the Blood in the Veins (London, 1826) 84):

Cucurbitul? qu? eum in usum fabricant? sunt ut ec/ex carne attrahant et avellant.

באשר לצלזוס עצמו, שכזכור האריך בכתיבה על כוסות רוח:  הוא מתייחס לכוסות הרוח כאל טיפול ראשון במעלה בפצעים מורעלים (Barry 85).

שימושים לא רפואיים

Non Clinical Uses

§ 11.        ואפרופו רעלים, ידוע בהחלט שימוש בכוסות רוח לתמיכה בתהליך הגמילה מעישון (לרבות עזרה בהוצאת הרעלים שכבר נצברו).  לכוסות הרוח, מסתבר, גם שימושים בלתי רפואיים בעליל.  אחד מהם הוא בתחום הקוסמטיקה.  ראש וראשון לטיפולים הקוסמטיים בכוסות רוח, הוא סילוק צלוליט (צלוליטיס). 

§ 12.        וגם שימושים מיניים יש.  חובבי מין "אחר" ו-BDSM, משתמשים בכוסות למטרות שונות ומשונות.  קיימות כוסות מיוחדות לשימוש מיני.  אין הקפדה יתרה, בלשון המעטה, במילוי הכללים, ולו הבסיסיים ביותר, הקשורים להיגיינה ולבטיחות.  ה"עבירה" החמורה ביותר, היא הנחת הכוסות על פטמות האישה, שאסורה בתכלית האיסור.  למשתמשים בכוסות לצרכים מיניים, מומלץ לקרוא את מאמרינו העוסקים בתחזוקת הכוסות ובהכנתן, ובמקומות האסורים להנחת כוסות.

§ 13.        כוסות הרוח אינן חייבות לשמש רק לרפואה במובן הצר של המלה, ונעשה בהן שימוש גם בתחום הסגפנות, הדת והמיסטיקה.  החבורות הנוצרות מהנחתן, מאמין מי שמאמין, הן "תרופה" משובחת נגד שונאים (י' בן שרה ספר הרפואות לבית ישראל (ללא שנה) 22).  הקזת-הדם עוזרת להתמודד עם מידות רעות (בן שרה 26).

התוויות נגד

Contraindications

כללי

General

§ 14.        כמו לכל מעשה של רפואה, גם באשר להנחת כוסות רוח, קיימות התוויות נגד (ContraIndication).  חלק מוחלטות (absolute) – הטיפול אסור לחלוטין ובלי תנאי, וחלקן יחסיות (relative) – טיפול שלעתים אסור ולעתים מותר ויש להיזהר בו שבעתיים ולקחת בחשבון אפשרות להתממשות סיכונים מיוחדים.  חלק מהתוויות הנגד קשור למצבו של המטופל הקונקרטי ולנתוניו, וחלקן רלוונטי לכל המטופלים.  כוסות הרוח נחשבו לבטוחות יחסית, מעטות בהן התוויות הנגד, ומעטה יחסית האוכלוסייה הנפסלת לטיפול.  ועם זאת, המטפל האחראי יקפיד עד מאד בבדיקה, האם מתקיימת נסיבה אשר מעלה את הסיכון שבטיפול.  אחרי הכול, מדובר בטיפול אינטנסיבי ביותר, שעלול גם להזיק במקום להועיל ולהחליש במקום לחזק (מ' דור "טיפול בכוסות רוח כבר ניסיתם?" ידיעות אחרונות 10.10.06).

§ 15.        קיימות טענות, כי הטיפול בכוסות רוח, כמו גם טיפולים אלטרנטיביים אחרים, עלולים להאיץ התפתחות מחלות מסוימות, ובראשן הסרטן.  הטיעון הוא, שכפי שהטיפולים גורמים לסטימולאציה של הגוף הבריא, כך נוצר גירוי לחלקים החולים.  מטופל החולה במחלה קשה, יתייעץ עם רופאו המומחה לאונקולוגיה לפני תחילת הטיפול.

עודף מול חסר

Overflow v. Deficiency

§ 16.        אם מתעקשים ללמד את תורת הרפואה על רגל אחת, הרי שאחת מסוגיות היסוד תהיה מצב עודף מול מצב חסר.  בעל העודף מתאפיין בתחושת חום, בעוד שבעל החוסר נוטה לסבול מקור.  בהכללה, כוסות הרוח מיטיבות עם מצב של עודף, בהיותן גורעות.  אין פירוש הדבר שאי- פשר להשתמש בכוסות גם על החסרים.  אולם, נצטרך להיזהר מהעמדתן על נקודות מסוימות.

גיל

Age

צעיר

Young

§ 17.        כפי שאמרנו במקום אחר (אדם דובז'ינסקי "כוסות רוח והקזת דם מאמר א' - השיטה"), רבים בישראל זוכרים כיצד טופלו בילדותם.  באופן עקרוני, אפשר לטפל בתינוקות מגיל שבועיים;  אך אין בכך צורך, מה גם שהאם עלולה להיבהל מאד מהסימנים על הרך הנולד.  ובאופן כללי נאמר, שאנו ממליצים שלא לטפל בילדים קטנים ובתינוקות (ע' תמיר גוף האדם – אנטומיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה (2005) 301).

מבוגר

Old

כללי

§ 18.        באשר לקשישים, אין התוויית נגד כללית, והכול הולך לפי החולה האינדיווידואלי, תוך התחשבות מיוחדת במגבלות הכלליות – חזקה על מבוגר כי עומד לו פחות כוח לעמוד בטיפול אינטנסיבי.

עורם של קשישים

§ 19.        עורו של אדם מבוגר מחלים לאט יותר.  הוא פחות גמיש והחבורות שעליו נרפאות בקושי.  מניסיוננו, טיפול אשר לעורו של צעיר לא היה מזיק ליותר מימים ספורים, מטביע בזקן סימנים לא קלים למשך שבועות.  אלסטיות העור פוחתת עם הגיל.  הגיל מְדַקֵּק את העור, והדיקוק בתורו משפיע על הגמישות.

מערכות הדם והלימפה

The Blood & the Lymphatic System

§ 20.        כל בעיה במערכות הדם והלימפה, צריכה להדליק נורה אדומה.  אין לטפל באנשים בעלי קרישה (blood clotting, blood coagulation) לקויה במיוחד - כולל קרישיות יתר (thrombophilia) - ונטייה לדימום.  אלה בעיות שיכולות להיות גנטיות, אך עלולות גם להיווצר כתוצאה מנטילת תרופות מסוימות.  במקרה של ספק, כרגיל, יש לשלוח את המטופל לבדיקת קרישת דם.

עור

Skin

כללי

General

§ 21.        הטיפול באנשים עם עור רגיש, עלול להיות בעייתי.  על כל מקרה, מומלץ לבצע בדיקה מקדימה פשוטה, של הנחת הכוס באזור לא רגיש, למשך זמן קצר ובלחץ נמוך, כדי לראות את תגובת העור.  אלסטיות עורו של המטופל, היא שיקול ראשון במעלה בקביעת האסטרטגיה הטיפולית בכוסות רוח.  בדיקה פשוטה של אלסטיות העור:  משיכת העור באזור גב היד (tenting).  על עורם של מבוגרים, ראה ‎§ 50 מעל.

בלי אישור של רופא עור, אין להניח כוסות רוח על עור ששינה צבעו, מרקמו או עוביו (יבש, סדוק, מקושקש, אדום, מגורה או מגרד וכדומה), ועל עור שיש ממנו הפרשות.  הוא האמור באזור הנגוע במחלת-עור (תמיר 301) או בפריחה (skin rash).  בכלל אלה, והרשימה פה חלקית מאד:  פטריות, דלקת עורית (dermatitis), אלרגיה עורית (allergic dermatitis, skin allergy), יבלות ויראליות, חככת (אקזמה, גרד) (eczema), ספחת (psoriasis), חרלת (סרפדת, אורטיקריה.  יש להיזהר גם בפצעי בגרות (acne) או דרמטיטיס קל.  גם אזור פצוע ומודלק הוא מחוץ לתחום (תמיר 301).  קיימת גישה, שדווקא ממליצה על טיפול באזורים בעייתיים, כדי לנקז מהם את הרעלים.

שתי הערות לסיום נושא זה.  האחת, אם נשארו סימנים מהטיפול הקודם, אין להניח עליהם כוסות (תמיר 301).  השנייה, המטפל המעולה יראה עצמו כמתריע בשער, יודיע למטופל על כל נקודה חשודה שראה על העור ויפנה אותו לבדיקה אצל מומחה.  מומלץ להשתלם בתחום האבחון הראשוני של נגעים עוריים, כדי לשרת את המטופל טוב יותר.  על בדיקות לגבי העור מייד לפני תחילת הטיפול, ראה מאמר נפרד.

שׂיעור

Hair

§ 22.        האם שׂיעור מפריע לטיפול?  התשובה חיובית:  שערות באזור המטופל יפריעו לנו לראות את העור.  הדבר מזיק גם לבדיקה שלפני הטיפול – לאיתור בעיות, וגם למעקב אחר תגובות העור במהלך הטיפול ואחריו.  השערות עלולות לחבל גם באיטום ולמנוע יצירת ואקום.  אולם, אפשר להצמיד כוסות באפקטיביות גם על אזורים שעירים.  משיחת העור או הרטבתו יפתרו את הבעיה ויאפשרו הצמדה ברת קיימא.  אך עדיין רצוי להסיר את השערות, בגילוח או בכל שיטה אחרת, מאזורים המיועדים להנחת כוסות רוח.  אם העור רגיש אחרי טיפול ההסרה, יש להמתין עד החלמתו המלאה.

הריון

Gestation

§ 23.        ההיריון הוא תהליך מורכב ביותר (ס' וו' קוק וס' דבורקין מדריך לבריאות האשה (1986) 117), ובמהלכו מתחוללים שינויים רבים בגופה של האישה.  השליש הראשון הוא הקריטי והעדין, באשר בו התפתחות העובר היא המהירה והמשמעותית ביותר (המדריך לבריאות המשפחה (ט' סמית עורך, 1988) 628).  בגין זאת, אישה בהריון או בחשד להריון, נפסלת קטגורית לטיפול בכוסות רוח (תמיר 301).  מטפלים רבים חשים, כי האישה זקוקה לטיפול לא רק חרף מצבה אלא דווקא בעטיו.  אם אתה חש כך, כמטפל, זכור שאם חלילה תפיל האישה את עוברה, אתה עלול להיות מואשם על לא עוול בכפך.  מחובתנו לציין, כי קיימת גם גישה אחרת, המתירה לטפל בנשים בהריון, פרט לאזורים האסורים לדיקור בהריון.  בחרת לטפל באישה בהריון, שים לב לאזורים הבעייתיים, בשלושת הטרימסטרים ([URL:http://www.acupuncture.com.au/education/acupoints/category-forbiddenduringpregnancy.html] (29.01.08)).  החשש הוא התכווצות שרירי הרחם (uterine contraction).  על חלק מהאזורים ממילא לא נוהגים להניח כוסות, אך נזכיר אותם בכל זאת.  הנה טבלה עם אזורים אסורים או בעייתיים לדיקור או למוקסיבציה, בזמן הריון (י' נוימן, א' שפירא וש' מרג'ייה המדריך השלם לרפואה סינית (2006) 12, 22, 34, 58, 59, 65, 67, 97, 113 - 118, 374;  Chinese Acupuncture and Massage:  A Concise Annotation (J. Songhe & L. Xinfa ed., 2004) 173).

נקודה

בפיניין

בוויד-ג'יילס

אזור כללי

B31

shangliao, shang liao

shangliao

החלק העליון של הישבן ותחתית הגב, קרוב לקו האמצע

B32

ciliao, ci liao

tzuliao

"

B33

zhongliao, zhong liao

chungliao

"

B34

xiaoliao, xia liao

hsialiao

"

GB21

jianjing, jian jing

chienching

הכתף, החלק הסופריורי

S12

quepen, que pen

chuehpen

החזה העליון, סופריורית לאמצע עצם הבריח

CV1-15

-

-

קו אמצע-הגוף הקדמי, מתחת לשופכה ועד לבטן העליונה

SP6

sanyinjiao, san yin jiao,

sanyinchiao

השוק, 3 קון פרוקסימאלית לקרסול המדיאלי

B60

kunlun, kun lun

kunlun

כף-הרגל, החלק החיצוני התחתון, ליד הקרסול

B67

zhiyin, zhi yin

chihyin

כף-הרגל, הזרת

LI4

hegu, he gu,

hoku, gokoku

כף-היד, בין האגודל לאצבעות

חום, חולשה, סחרחורת, עילפון

Fever, Weakness, Dizziness, Fainting

§ 24.        הימנע מהנחת כוסות על מי שסובל מחום גבוה (F°C = 102.2°39 ומעלה).  כנ"ל לגבי מי שחש חולשה קיצונית או סחרחורת ומי שנמצא על סף עילפון.  למותר לומר, שאין להניח כוסות על מי שאינו בהכרה (תמיר 301).  אפשר ורצוי לטפל בנכים קשים מאד, כולל משותקים, אך לא במי שאיבד הכרתו כליל (ואפילו באופן זמני בלבד).  הסיבות:  ירידה בלחץ הדם וחוסר אפשרות לתקשר עם האיש ולברר עמו את מידת התאמתו לטיפול, ולקבל ממנו חיווי במהלך הטיפול.

בעיות ומצבים נוספים

Other Problems & Conditions

§ 25.        קיימת נקודה שאסורה לדיקור לחולי לב.  אם מטופלנו הוא חולה לב, מומלץ שלא לבצע בה טיפול בכוסות רוח (נוימן 97).

נקודה

בפיניין

בוויד-ג'יילס

אזור כללי

GB21

jianjing, jian jing

chienching

הכתף, החלק הסופריורי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אדם דובז'ינסקי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אדם דובז'ינסקי

מאת: אדם דובז'ינסקירפואה משלימה29/06/119608 צפיות
כוסות רוח והקזת דם מאמר ח' - מיקום/אדם דובז'ינסקי תקציר: תקציר: זהו המאמר השמיני בנושא כוסות הרוח והקזת הדם, והשני לעסוק בצד הקליני. המאמר סוקר סוגיות לגבי מיקומי הכוסות. בין היתר הוא עוסק בגישות העקרוניות לסוגיה - לרבות גישה קיצונית שאינה מייחסת חשיבות למיקום הכוסות אלא לעצם הצבתן, במאפייני נקודות מותרות ואסורות, וכמובן בפירוט נקודות ספציפיות. נכתב ע"י אדם דובז'ינסקי

מאת: אדם דובז'ינסקירפואה משלימה28/06/111363 צפיות
כוסות רוח והקזת דם מאמר ז' - הטיפול/אדם דובז'ינסקי תקציר: זהו המאמר השביעי בנושא כוסות הרוח והקזת הדם, והראשון לעסוק בצד הקליני. המאמר סוקר סוגיות לגבי מהלך הטיפול גופו. המאמר עוסק בין היתר בהכנת המטופל, בטכניקות תפעול הצבת כוסות הרוח וההקזה - כמו גם בטכניקות כגון הנעת הכוסות - תוך מתן דגש על הוראות בטיחות ובהדרכת המטופל בסיומו של הטיפול. נכתב ע"י אדם דובז'ינסקי

מאת: אדם דובז'ינסקירפואה משלימה28/06/111555 צפיות
כוסות רוח והקזת דם מאמר ו' - הציוד והסביבה/אדם דובז'ינסקי תקציר: זהו המאמר השישי בנושא כוסות הרוח והקזת הדם, במסגרת מאמרי המבוא. המאמר סוקר סוגיות לגבי הכנת הציוד והסביבה ותחזוקתם. המאמר עוסק בין היתר בשמן המשמש לאיטום, באמצעי הגנה, בטיחות ועזרה ראשונה ובדרכים לניקוי הכוס ולתחזוקתה - לרבות ניקוי וחיטוי. נכתב ע"י אדם דובז'ינסקי

מאת: אדם דובז'ינסקירפואה משלימה28/06/111254 צפיות
זהו המאמר החמישי בנושא כוסות הרוח והקזת הדם, במסגרת מאמרי המבוא. המאמר סוקר סוגיות לגבי הפן הפיזיוכימי של הטיפול. המאמר עוסק בין היתר בסילוק האוויר מהכוס, בתיאוריה הקינטית של הגז באופן כללי, במונחים ובהנוסחאות – כוח, אנרגיה, לחץ, עומס, זמן, שטח, ובפעולת הכוס על העור. נכתב ע"י אדם דובז'ינסקי

מאת: אדם דובז'ינסקירפואה משלימה26/06/111862 צפיות
זהו המאמר הרביעי בנושא כוסות הרוח והקזת הדם - עוד מאמר מבוא, הסוקר סוגיות לגבי הכוס גופא. מובא בין היתר מידע היסטורי ולשוני לגבי הכוסות וכן החומרים מהם הן מיוצרות - מידע בעל חשיבות משנית (לפחות לכאורה) מהבחינה הפרקטית , וכן מובאות עצות פרקטיות לגבי בחירת כוסות. נכתב ע"י אדם דובז'ינסקי

מאת: אדם דובז'ינסקירפואה משלימה25/06/111544 צפיות
זהו המאמר השני בנושא כוסות הרוח והקזת הדם - עוד מאמר מבוא, הסוקר סוגיות לגבי המטפל והמטופל, בלי להיכנס לפרטים קליניים. מתוארים בין היתר סוגי המטפלים ומאפייניהם, ההכשרה הנדרשת למטפל, וההכשרות הניתנות בארץ, וכן - לגבי המטופל - חשיבות האבחנה המוקדמת והגישות העקרוניות לאבחנה בין מקרים. נכתב ע"י אדם דובז'ינסקי

מאת: אדם דובז'ינסקירפואה משלימה25/06/111839 צפיות
זהו המאמר הראשון בנושא כוסות הרוח והקזת הדם - מאמר מבוא, הסוקר את השיטה, בלי להיכנס לפרטים קליניים. מתוארים בין היתר היסטוריה עתיקה ועתיקה פחות, מופעים בתרבות הישראלית והכללית, יתרונות וחסרונות, ההבדל בין סוגים עיקריים של טיפולים. נכתב ע"י אדם דובז'ינסקי

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213921 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201550 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201462 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201349 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191642 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181647 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica