חפש מאמרים:
שלום אורח
10.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כוסות רוח והקזת דם מאמר ו' - הציוד והסביבה/אדם דובז'ינסקי

כוסות רוח והקזת דם מאמר ו' - הציוד והסביבה/אדם דובז'ינסקי

תקציר:

זהו המאמר החמישי בנושא כוסות הרוח והקזת הדם, במסגרת מאמרי המבוא.  המאמר סוקר סוגיות לגבי הכנת הציוד והסביבה ותחזוקתם.

המאמר עוסק בין היתר בשמן המשמש לאיטום, באמצעי הגנה, בטיחות ועזרה ראשונה ובדרכים לניקוי הכוס ולתחזוקתה - לרבות ניקוי וחיטוי.

נכתב ע"י אדם דובז'ינסקי

הציוד והסביבה, הכנתם ותחזוקתם

The Equipment & the Environment, their Preparation & Maintenance

שמן

Oil

תפקידיו

Functions

§ 1.           על הכוס דיברנו בהרחבה יתרה במאמר אדם דובז'ינסקי "כוסות רוח והקזת דם מאמר ד'- הכוס".  כאן נעסוק בשמן שיימצא מתחת לכוס.  עור משומן תורם לאיטום.  ניתן להשיג אטימה טובה יותר, עם משיחת קצוות הכוס בחומרים שונים.  אם רוצים להניע את הכוסות, כדאי למרוח שמן על כל האזור.  לשמן תפקיד מסורתי נוסף, והוא הגנה על עורו של המטופל ומניעת כאבים.

סוג

Types

§ 2.             כל שמן שניתן למרוח על העור, יתאים.  אף שמן זית, וזלין, שמן תינוקות וכל חומר שומני בלתי מבושם ובלתי דליק המשמש לריכוך העור, יהיו טובים.  עדיפים השמנים הסמיכים כגון שומשום או זרעי ענבים.  פרט לשמנים ה"רגילים", ניתן לשקול גם שימוש בשמן מליסה רפואית (balm, Melissa, lemon Melissa, lemon balm, Melissa officinalis).  ברי, כי יש לשאול את המטופל אם הוא אלרגי לשמן בו משתמשים.  במקרה של ספק, מרח כמות קטנה של השמן החשוד על הצד הפלנטרי של האמה או על הצד הפוסטריורי של הברך, שהנם אזורים רגישים.  בשולי הדברים נאמר, כי גם הרטבתו של העור במים, די בה כדי להשיג איטום טוב.

סביבה

Environment

כללי

General

§ 3.           על המטפל להכין היטב את הכלים והסביבה, עוד טרם בואו של המטופל.  המטפל ידאג לסביבה חמה ונעימה.  חמה על שום מה?  מפני שחשוב לשמור על חום גופו של המטופל;  חשוב עוד יותר לדאוג לחומם של האזורים החשופים והמטופלים.

אמצעי הגנה, בטיחות ועזרה ראשונה

Means of Protection, Safety & First Aid

§ 4.           עוד מומלץ מאד, לשים ערכת עזרה ראשונה סמוך למקום הטיפול, לכל מקרה שלא יהיה.  למשתמשים בכוסות זכוכית, רצוי מאד שיהיו בסביבה אמצעי כיבוי אש.  אל תסתפק בקערת מים, אך דאג שתהיה כזו לידך, לשם כיבוי מהיר של הלהבה (מניחים את הלהבה בתוך המים) ובמקרה הצורך, לשם כיבוי ראשוני של שריפה!  יש לזכור כי מטופל המשוח בשמן דליק, או להבדיל בוודקה או בערק למשל (הוודקה והערק משמשים לטיפול חופף במקרים של הצטננות ושיעול), עלול לבעור בתוך שניות.  שים לב לחפצים דליקים מטבעם בסביבתך.

תחזוקת הכוסות ובדיקתן לפני טיפול

Maintenance of the Glasses & Checking them before Usage

כללי

General

§ 5.           הכוסות אינן דורשות טיפול שוטף, פרט לניקוין ולהקפדה שלא יצברו אבק.  יש להרחיק את הכוסות מהישג ידם של ילדים, ושל כל מי שעלול לגרום נזק לעצמו או לאחרים, או לכוסות עצמן.

העדר פגמים

Lack of Defects

§ 6.           בכוסות פלסטיק, יש להיזהר על הפטמות (פטמות הכוס, לא פטמות־אדם) – זה החלק העדין והרגיש ביותר.  אין להניח עליהן דבר (גם לא את המשאבה).  בהערת אגב נציין, כי בהקשר לסוגיה התלמודית שהזכרנו במאמר אחר, אומר חלק מהמפרשים כי קרני האומן מוקצות מפני שהאומן שומר עליהן מכל משמר ומקצה אותן משימוש (תוספות רי"ד, שבת, קנ"ד, ב').

§ 7.           יש להקפיד על שלמות הכוסות, וגם סדקים פוסלים אותן לשימוש.  בפרפראזה על הביטוי התלמודי "חזקה דאין אדם שותה בכוס אלא אם כן בודקו" [כתובות, ע"ה, ב' - ע"ו, א';  נ' רקובר ניבי תלמוד (התשנ"א) 25] נאמר, כי אין מטפל משתמש בכוס אא"כ בודקה.  יש לבדוק את שלמות הכוסות, ולראות שלא נשברו, נשרטו או נסדקו.  החלק הקריטי הנו שולי הכוס, והם חייבים להיות חלקים לגמרי ומעוגלים כדבעי.  אין לטפל באמצעות כוס פגומה [ע' תמיר גוף האדם – אנטומיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה (2005) 301 [].  לפני שימוש ראשון ואחרי כל נפילה של הכוסות או פגיעה אפשרית, משש את תחתית הכוס מכל צדדיה, כדי לחוש האם היא עדיין חלקה.

ניקוי וחיטוי

Cleaning & Disinfection

כללי

General

§ 8.           יש לנקות את הכוסות ולחטאן.  אין לשכוח, כי בסוף כל הסופות גם הטיפול היבש הוא חצי־חודרני, וקיימת סכנת זיהום.  לא רק השוליים צריכים להיות מחוטאים, אלא כל הכוס ובעיקר פנים הכוס.  הרי לא יעלה בדעתך לשטוף כוס שתייה רק בשוליה, על אף שרק הן באות במגע עם השפתיים.    ואם תמצי לומר, כי פנים־כוס־הרוח אינו מתלכלך, נשיב כי העור דווקא נוגע פעמים רבות באזורים הפנימיים של הכוס, וכן מצטברת בה לחות.  הכוס עלולה להפוך לבית גידול לטפילים שונים.

לא רצוי להסתפק בשטיפה במים וסבון.  שוב, נהג בכוסות הרוח כפי שאתה נוהג בכוסות שתייה, והדח אותן.  חיוני לייבש את הכוסות היטב, לפני השימוש הבא.  טיפ קטן:  אחרי שלב הייבוש הראשוני – הניגוב, נער את הכוס כשפטמתה לכיוון החוץ, כדי להוציא טיפות מים מהפטמה!

טיפול רטוב

Wet Cupping

§ 9.           נגעה בכוס ולו טיפה של דם, גם אם לא שימשה הכוס לטיפול רטוב, נהג כך [על זהירות רפואית, כולל חיטוי מכשירים ועיקורם (decontamination), בהקשר למחלות זיהומיות, ראה:  איידס (ז' הנדזל יועץ מדעי, 1986) 88 – 89;  פ' ה' דוגלס ול' פינסקי איידס – לדעת ולהיזהר (1987) 29 – 30, 33 – 34]:  בשלב ראשון, נקה את הדם הטרי או הקרוש עם מי חמצן בריכוז 3% (Hydrogen peroxide 3% - מימן על־חמצני, H2O2;  בריכוזים גבוהים יותר משמש גם להבהרת שיער).  בשלב שני, השרה את הכוס, כולה, בתמיסת נתרן תת כלוריתי (Sodium hypochlorite; NaOCl, "כלור", אקונומיקה).  דעתנו היא שניתן להסתפק בריכוז המקובל בנוזלי ניקוי רצפות, הוא 2.5% - 6%;  באופן עקרוני, עם זאת, כלי קיבול שהכיל דם, דורש חיטוי בתמיסה שריכוזה 10% [איידס (ז' הנדזל יועץ מדעי, 1986) 89].  זמן ההשריה הוא 10 דקות עד חצי שעה.  אחרי כן, שטוף היטב את הכוסות, תחת מים זורמים.

אל תחשוש לנהוג כן גם עם כוסות פלסטיק, על פטמותיהן.  לאורך כל הדרך, הגן על ידיך באמצעות כפפות;  במידה שלא השתמשת בכפפות, טול ידיך עם סבון עם סיום התהליך!  אז רחץ את הכוסות כבעשותך אחרי טיפול יבש!  השיטה המוצגת כאן אינה בלעדית, כמובן.  בעתיד, נגיע מן הסתם לימים בהם גם הכוסות, כמו המחטים המשמשות כיום להקזה, יהיו חד פעמיות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אדם דובז'ינסקי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אדם דובז'ינסקי

מאת: אדם דובז'ינסקירפואה משלימה29/06/119612 צפיות
כוסות רוח והקזת דם מאמר ח' - מיקום/אדם דובז'ינסקי תקציר: תקציר: זהו המאמר השמיני בנושא כוסות הרוח והקזת הדם, והשני לעסוק בצד הקליני. המאמר סוקר סוגיות לגבי מיקומי הכוסות. בין היתר הוא עוסק בגישות העקרוניות לסוגיה - לרבות גישה קיצונית שאינה מייחסת חשיבות למיקום הכוסות אלא לעצם הצבתן, במאפייני נקודות מותרות ואסורות, וכמובן בפירוט נקודות ספציפיות. נכתב ע"י אדם דובז'ינסקי

מאת: אדם דובז'ינסקירפואה משלימה28/06/111364 צפיות
כוסות רוח והקזת דם מאמר ז' - הטיפול/אדם דובז'ינסקי תקציר: זהו המאמר השביעי בנושא כוסות הרוח והקזת הדם, והראשון לעסוק בצד הקליני. המאמר סוקר סוגיות לגבי מהלך הטיפול גופו. המאמר עוסק בין היתר בהכנת המטופל, בטכניקות תפעול הצבת כוסות הרוח וההקזה - כמו גם בטכניקות כגון הנעת הכוסות - תוך מתן דגש על הוראות בטיחות ובהדרכת המטופל בסיומו של הטיפול. נכתב ע"י אדם דובז'ינסקי

מאת: אדם דובז'ינסקירפואה משלימה28/06/111254 צפיות
זהו המאמר החמישי בנושא כוסות הרוח והקזת הדם, במסגרת מאמרי המבוא. המאמר סוקר סוגיות לגבי הפן הפיזיוכימי של הטיפול. המאמר עוסק בין היתר בסילוק האוויר מהכוס, בתיאוריה הקינטית של הגז באופן כללי, במונחים ובהנוסחאות – כוח, אנרגיה, לחץ, עומס, זמן, שטח, ובפעולת הכוס על העור. נכתב ע"י אדם דובז'ינסקי

מאת: אדם דובז'ינסקירפואה משלימה26/06/111862 צפיות
זהו המאמר הרביעי בנושא כוסות הרוח והקזת הדם - עוד מאמר מבוא, הסוקר סוגיות לגבי הכוס גופא. מובא בין היתר מידע היסטורי ולשוני לגבי הכוסות וכן החומרים מהם הן מיוצרות - מידע בעל חשיבות משנית (לפחות לכאורה) מהבחינה הפרקטית , וכן מובאות עצות פרקטיות לגבי בחירת כוסות. נכתב ע"י אדם דובז'ינסקי

מאת: אדם דובז'ינסקירפואה משלימה25/06/114974 צפיות
זהו המאמר השלישי בנושא כוסות הרוח והקזת הדם - עוד מאמר מבוא, הסוקר סוגיות בשאלה מתי להשתמש בטכניקות אלה ומתי לא, בלי להיכנס לפרטים קליניים. מתוארים בין היתר ההתוויות הנפוצות כגון מחלות החורף וכאבי הגב, כמו גם שימושים אזוטריים. וחשוב יותר - מצוינים המקרים הקלאסיים ל*אי* טיפול מפאת מצב כללי או ספציפי של החולה. נכתב ע"י אדם דובז'ינסקי

מאת: אדם דובז'ינסקירפואה משלימה25/06/111548 צפיות
זהו המאמר השני בנושא כוסות הרוח והקזת הדם - עוד מאמר מבוא, הסוקר סוגיות לגבי המטפל והמטופל, בלי להיכנס לפרטים קליניים. מתוארים בין היתר סוגי המטפלים ומאפייניהם, ההכשרה הנדרשת למטפל, וההכשרות הניתנות בארץ, וכן - לגבי המטופל - חשיבות האבחנה המוקדמת והגישות העקרוניות לאבחנה בין מקרים. נכתב ע"י אדם דובז'ינסקי

מאת: אדם דובז'ינסקירפואה משלימה25/06/111839 צפיות
זהו המאמר הראשון בנושא כוסות הרוח והקזת הדם - מאמר מבוא, הסוקר את השיטה, בלי להיכנס לפרטים קליניים. מתוארים בין היתר היסטוריה עתיקה ועתיקה פחות, מופעים בתרבות הישראלית והכללית, יתרונות וחסרונות, ההבדל בין סוגים עיקריים של טיפולים. נכתב ע"י אדם דובז'ינסקי

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213924 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201551 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201462 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201349 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191642 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181647 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica