חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תכנית מיוחדת לגיוס הפעלה ושימור מתנדבים – במרכז וראייטי ירושלים

כחמישים מתנדבים השתלבו בשנה האחרונה בפעילויות שונות של מרכז וראייטי ירושלים, המאגד תחת קורת גג אחת מסגרות טיפוליות ותמיכתיות  בילדים בעלי צרכים מיוחדים ובילדים רגילים מכל מגזרי החברה הישראלית: דתיים, חילוניים, ערבים ויהודים.

ענת אשרי, מתנדבת בעצמה , קיבלה על עצמה את תפקיד רכזת המתנדבים של מרכז וראייטי ירושלים.  "מהמקום שממנו הגעתי - המשחקייה ראיתי את הצורך של  "וראייטי" במתנדבים , היא מספרת, והחלטתי "להרים את הכפפה" ולנסות לארגן את כל נושא גיוס ושימור המתנדבים. התחלתי לרכז ב"וראייטי" את גיוס המתנדבים שרוצים מתאימים ויכולים לתרום מזמנם ומכישרונם  למען הארגון והילדים."

לאחר מספר חדשים של פעילות בקליטת מתנדבים ושיבוצם במסגרות הפעילויות השונות - במשחקייה, בגני הילדים במועדוניות ובקייטנה  וכן לאור הניסיון שנצבר בהפעלת קבוצת מתנדבים מחו"ל , הוחלט במרכז וראייטי ירושלים על השקת פרויקט מיוחד לאפיון קליטה ושימור המתנדבים .

"לא מספיק לפרסם כי דרושים מתנדבים, לא מספיק להזמין אותם להגיע ולשלוח אותם להשתלב באחת הפעילויות, אומרת ענת. חשוב להתאים את מסגרת הפעילות ליכולתו של המתנדב ולשבצו בתפקיד הולם שיאפשר לו לתרום באופן ממשי. חשוב לאפיין מראש את התחומים בהם נזקק הארגון לסיוע מתנדבים, תחומי פעולתם, זכויותיהם וחובותיהם, שילובם המלא בפעילות הצוות המקצועי והמנהלי של הארגון, ופיתוח יכולות לשימור רצונם להמשיך ולתרום במסגרת התנדבותית לארגון.

בעזרת יועץ ארגוני, המתמחה בקליטה ושימור מתנדבים בעמותות, אנו מאפיינים עכשיו את המרכיבים השונים שיש להקפיד על קיומם בתהליך גיוס מתנדבים שיבוצם הפעלתם ושימורים. לצורך זה נערכים תיאומים מפורטים עם כל אחד ממנהלי תחומי הפעילות בוראייטי. "

"מתנדב מאוכזב ,אומרת ענת , הוא בראש ובראשונה כישלון לארגון . מתנדב פעיל ותורם, מוסיף למסגרת מעל ומעבר לפעילות הנקודתית עצמה". היא מציינת כי "שלב חשוב בפעילות גיוס המתנדבים הוא תיאום צפיות, של המתנדב המיועד ושל הארגון והיחידה אליה הוא מיועד.  במרכז וראייטי ירושלים גיבשנו כבר לפני זמן, עקרונות ל"אמנת מתנדבים". באמנה זו מוגדרות זכויות המתנדב וחובותיו. התגובות שהגיעו אלינו עד כה היו מעודדות. רבים בציבור הירושלמי רוצים ומוכנים להתנדב ולתרום מזמנם וממרצם. תפקידנו הוא לדאוג לשבצם  בפעילות המתאימה להם ולארגון - כי כך נשיג את השילוב המנצח."

תחומי פעילות המתנדבים במרכז וראייטי ירושלים

במרכז "וראייטי" מספר שלוחות שבהן ניתן לשבץ מתנדבים. גני הילדים שפועלים במרכז מאוישים על ידי גננות מקצועיות וכמובן סייעות והצורך במתנדבים הוא בעיקר בתחומים כמו סיוע וארגון בזמן ארוחות והפעלת הילדים על ידי הקראת סיפורים , או משחקים.  תפקיד כזה יכול להתאים, למשל  ל"סבים וסבתות גן" שיגיעו פעם או יותר בשבוע לגן קבוע, יכירו את הילדים, ישחקו עימם ויקראו להם סיפורים.

במשחקיית "ממל"ה" המותאמת לילדים עם צרכים מיוחדים, השתתפו בפעילות השוטפת השנה מספר לא מבוטל של  מתנדבים שעזרו, בהפעלת המשחקים, הסבר וליווי של הילדים, מתן תמיכה טכנית ובעיקר הכרת קבוצות של ילדים ומשחק לשם הנאה.

בשעות אחה"צ היו מגיעים למשחקייה ילדים עם ההורים והאחים שלהם למשחק מהנה והמתנדבים למדו להכיר את הילדים באופן אישי ויצרו עימם קשר שגרם הנאה רבה הן לילדים והן למתנדבים. פעילות התנדבותית הייתה גם במועדונית בלויי חוגי יצירה ואומנות של ילדים בשעות אחה"צ.

השנה השתלבו בפעילות ההתנדבותית גם קבוצות מתנדבים שהגיעו  דרך תכניות של צעירים הבאים מחו"ל לשנת לימודים בישראל. הגיעו  תלמידי תיכון שפעלו במסגרת מחויבות אישית . מתנדבים אחרים היו גמלאים שבאו מתחומים שונים ומגוונים.

גם בשנה הבאה יזדקק מרכז וראייטי ירושלים  למתנדבים בתחומים שונים, ליווי והדרכת ילדים במשחקייה, ליווי והדרכה בזמן הגעת ילדים למועדונית, גם בזמן ארוחת הצהרים ובהמשך בחוגים השונים. סבי וסבתות גן יתקבלו בברכה, עובדים בתחום האדמיניסטרציה והמזכירות יתרמו אף הם בשעות לחץ.

ענת אשרי מדגישה לסיום: "כל פנייה של מתנדב זוכה למענה על ידי, אני מזמינה את האנשים לפגישת הכרות איתי ועם המקום ולתיאום צפיות, מסיירת איתם ומסבירה על הפעילות של המרכז."

 יצירת הקשר  נעשית בטלפון מספר: 054-4678880

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חדשות מרכז וראייטי ירושלים

התכנית הייתה כעוגן בחיינו כהורים, היא עזרה לנו בהתמודדות היומיומית עם האתגרים והרגשנו מספיק מחוזקים לעסוק באפיקים אחרים, כמו עבודה. שמחנו לבוא כל שבוע ל"חבראייטי" " (כך הילד קרא ל" וראייטי").

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםגני ילדים24/01/111951 צפיות
ביום הראשון לפתיחת הרישום למערך גני הילדים של מרכז וראייטי ירושלים התמלאה מכסת הרישום לחמישה מבין ששת הגנים לילדים בעלי התפתחות תקינה הפועלים במקום. קדימות ניתנה למשפחות ממשיכות. . נותרו עדיין מספר מקומות לגן השישי בקטגוריה זו, גן הטרום חובה/חובה הפועל בשיתוף עם משרד החינוךץ בנוסף, מפעיל המרכז חמישה גנים לילדים עם צרכים מיוחדים המופנים ע"י ועדות השמה מקצועיות לאחר אבחון.

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםליקויי למידה20/09/101239 צפיות
נבנו מחדש ארבעה גני ילדים; נמשכת פעילות האבחון והטיפול לילדים בעלי לקויות וצרכים מיוחדים במרכז "צמיחה"; מספר התלמידים הפונים למרכז הלמידה ב"צמיחה - גדל; חדר הסנוזלן – במתכונת מחודשת; המשחקייה נפתחת גם למטרות טיפוליות; פעילות מגוונת במועדוניות; מנכ"ל וראייטי ירושלים: "התרומות מסייעות לגידול במספר הילדים המטופלים במרכז ומשתתפים בפעילויותיו."

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםחינוך ילדים31/08/101227 צפיות
ילדי מועדונית האוטיסטים סיימו את הפעילות בקייטנת המועדונית הנערכת כבר לתחילת שנת הפעילות החדשה. מועדונית האוטיסטים פועלת כל ימות השנה, גם בחופשות מוסדות החינוך .

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםחינוך ילדים31/08/101249 צפיות
פתיחת שנת הפעילות של מערך גני " מרכז וראייטי ירושלים" תצוין השנה באירוע מיוחד, חגיגת יצירה של ממש לילדי הגנים. האירוע יתקיים בגן הארכיאולוגי שליד קניון ירושלים [מלחה] ביום חמישי ה-2.9.2010 בין השעות 17:00-19:00.

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםליקויי למידה11/08/101172 צפיות
בימים אלה הסתיימה לה קייטנת הקיץ של מרכז וראייטי ירושלים והפעם "קייטנת ילדי הטבע". השנה, נכללו בקייטנה שלוש אוכלוסיות עיקריות: ילדים לקויי ראייה, ילדים מכיתות מקדמות וילדים בסיכון .

מאת: חדשות מרכז וראייטי ירושליםליקויי למידה28/06/101369 צפיות
אירועים מיוחדים לקראת סיום שנת הפעילות התקיימו בימים אלה, במועדוניות ההעשרה ובגני הילדים במרכז "וראייטי" ירושלים.

מאמרים נוספים בנושא עזרה והתנדבות

מאת: בנימין קלינגרעזרה והתנדבות27/09/201189 צפיות
הרבה פעמים אדריכלים, מהנדסים נתקלים בפני צומת דרכים בהליך הרישוי המקוון ואין להם תמיד את מי לשאול. משרדנו מתמחה בהכנת וקידום בקשות להיתרי בניה וראינו לנכון לסייע ולתת תשובות לשאלות שנשאלות לאחרונה די הרבה . משרד בנימין קלינגר תמיד זמין ושמח לסייע במקרה וישנם שאלות נוספות או נדרש סיוע מול המערכת הבירוקרטית.

מאת: המרכז לגיוס כספיםעזרה והתנדבות26/12/139132 צפיות
המודעות בארץ לעולם הפילנתרופיה גוברת עם השנים, ובהתאם לכך, ההיקף של תרומות לעמותות ומלכ"רים מטעם אנשי עסקים וחברות עסקיות הולך וגדל. עם זאת, אחוז התרומות שמגיעות מטעמם ביחד לכלל התרומות לעמותות ולמוסדות ללא כוונות רווח, נותר נמוך בישראל, בייחוד בהשוואה למצב במדינות המערב, ובארצות הברית בפרט.

מאת: רוני מיכאלעזרה והתנדבות23/07/136869 צפיות
הסיוע של המדינה הוא גם בדמות 2 חוקים חשובים. האחד, חוק נגישות לנכים – כלומר כל מוסד ציבורי חייב להיות נגיש לנכים – במיוחד ישובים על כסא גלגלים.

מאת: דוד גרינברגעזרה והתנדבות09/06/132322 צפיות
נהוג לומר שהנוער של ימנו חסר ערכם ושכל מה שהוא עושה זה לשבת שעות מול המחשב או הטלויזיה. אז תתפלאו מסתבר שיש גם נוער אחר, מסתבר שבני הנוער צמאים למדריך ולדרך וכשיש מי שמנחה הם מתגייסים יוזמים ותורמים מעצמם - תוכנית סח"י - היא יוזמה התנדבותית עבור בני נוער - שתורמים ועושים למען הקהילה והחברה בישראל

מאת: עמותת שלעזרה והתנדבות31/07/128643 צפיות
עמותת של הינה עמותה המפעילה מתנדבי שירות לאומי בכל הארץ. הקטע הבא עוסק בראיון ותיאור השירות של אביבה מדבדב, המתנדבת בגן נוריות בקרית ביאליק.

מאת: daronetעזרה והתנדבות07/06/129125 צפיות
אזרחים מן השורה, שכירים, עצמאיים, בעלי עסקים וחברות רבות חורטים כולם על דגל תפישת עולמם את המעורבות הרבה בקהילה והנתינה עבור אלה הזקוקים לקבלה. ישנם גופים רבים אשר ניזונים מכספי תרומות אך בעיקר בולטות בנוף זה העמותות אשר פועלות ללא כוונת רווח אך עדיין מצליחות להתנהל ע"י מנהלים מעמדות מפתח בחזית התעשייה הישראלית. תרומות לעמותות אלו חשובות במיוחד ואף מעודדות ע"י המדינה באמצעות מתן החזרי מס.

מאת: אייל בן יהודיתעזרה והתנדבות26/04/128548 צפיות
הכותב עו"ד אייל בן יהודית יזם, שותף ומייסד עמותת מִלקוּת לעצמאות ( ע"ר) שחרטה על דיגלה לסייע למתמחים ועורכי דין עם מוגבלויות להתנסות בעבודה במשרד עורכי דין, באמצעות העסקתם במחלקה המשפטית בעמותה ומציאת מקומות להתמחות בתוספת התאמת מקום העבודה בסיוע משרד התמ"ת, ולסייע לעורכי הדין עם מוגבלויות להקים משרד בהעסקה עצמית או לשרוד בו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica