חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גישור – לכל מטבע יש שני צדדים

מאת: כרמי אומרוגישור ובוררות03/08/20111035 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"לכל מטבע יש שני צדדים" – זוהי אמרה ידועה ומוכרת לכל. גם בחיים האישיים, העסקיים או המשפחתיים אנו עדים לכך שבכל נושא, דיון ולעיתים אפילו ויכוח, תמיד יש שני צדדים או יותר. בין אם מדובר בבני זוג נשואים הנמצאים בחילוקי דעות וסכסוכים ומעוניינים להתגרש או בשתי חברות המסוכסכות בעקבות שיטות הפרסום שלהן. שאלות רבות עולות למשמע המונח גישור ובמאמר קצר זה, נשתדל לענות על השאלות העיקריות והנפוצות שבניהן.

מהו גישור?

גישור היא שיטה מוכרת אשר באמצעותה ניתן ליישב סכסוכים בין שני צדדים שונים או יותר השרויים במחלוקת בנושא כלשהו. הליך גישור פועל במטרה להשיג הסכם מסוים שיספק את רצונם של הצדדים המעורבים בו, כאשר כלל הצדדים נמצאים בתהליך מתוך רצונם האישי ואינם נמצאים בו מתוך תחושה של כורח או הכרח. גישור מוגדר כהליך וולונטרי בו צד שלישי ונטרלי מסייע לשני הצדדים השנויים במחלוקת בעקבות נושא מסוים, למצוא את דרך האמצע, דהיינו להגיע לפשרה שתתקבל על שני הצדדים ותפתור את הסכסוך או המחלוקת. תהליך גישור עצמו הוא תהליך מוגדר ורגולרי בעל מספר שלבים ברורים המסייעים ומובילים את הצדדים לשוחח בניהם בנינוחות וכך להגיע לפתרון של הסכסוכים. היות ותהליך גישור נעשה בסביבה רגועה, ניטרלית ולא מעורבת הוא מקנה לצדדים המעורבים את הסביבה הרגועה שמאפשרת להם להגיע להבנה מעמיקה של רצונות ודעות הצד השני.

למי גישור מתאים?

כפי שהצגנו בתחילת המאמר, גישור הוא שמו של תהליך כללי המתבצע רק כאשר שני הצדדים מעוניינים בו ומאפשר לגורם שלישי לסייע לשני הצדדים או יותר, לפתור מחלוקת כלשהיא בניהם. על סמך הגדרת גישור, אנו מבינים כי גישור יכול לסייע בכל נושא שהוא וכי הוא מתאים למגוון רחב של מחלוקות וצדדים.דוגמא ראשונה בה גישור גירושין יכול לסייע הוא כאשר מדובר בעניינים משפחתיים, למשל כאשר יש מחלוקת בענייני רכוש ושני הצדדים המעורבים במחלוקת מעוניינים להגיע לפשרה שתתקבל על שניהם באמצעות גורם ניטרלי שיסייע להם להחליט החלטה נכונה ומתאימה לשניהם. דוגמא נוספת בה גישור יכול להימצא כמסייע היא כאשר קיימים סכסוכים מתמשכים או ענייניים חברתיים כמו סכסוכים בעקבות מגורים כמו סכסוכי שכנים שונים, סכסוכים כאלה נגזרים בדרך כלל מנושאים כמו הרחבות שונות, חניות וכיוצא בזה. כמו כן, גישור מתאים גם בענייני נדל"ן כאלו ואחרים כאשר שני הצדדים המעורבים מעוניינים להגיע להסכמה מתוך שיח ולקחת את השליטה בפסיקה לידיהם, בעודבמסגרת גישר הם יכולים להביע את דעתם בנושא ולא רק לקבל החלטה משפטית כלשהיא.

גישור – סיכום

לסיכומו של עניין, גישור הוא הליך רצוני, המאפשר לשני צדדים בעלי חילוקי דעות שונים, להביע את דעתם בנושא, לשמוע ולהשמיע את לבטיהם ואת הצרכים שלהם, וכאשר לשניהם ישנה המוכנות ליצור הסכם שווה המשביע את רצונם של שני הצדדים, מכיר בצורכיהם, מכבד אותם ומביא ליישוב המחלוקות בדרך נינוחה ונעימה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו- מנהל מכון פתרונות.

מומחה לתקשורת בינאישית, ייעוץ זוגי, טיפול זוגי ואישי, גישור גירושין, גישור עסקי, וסכסוכים בתחום המשפחה. פועל באמצעות גישות פילוסופיות ותרגומן לחיי היום יום, מרצה ומנחה סדנאות 0523-100-104

מכון פתרונות נותן שירותי יעוץ פרטני לקשיים התנהגותיים ורגשיים, תוך מיקוד בבניית המטרות האישיות וקידומן. המכון עוזר לזוגות בבניית התקשורת והקשר הזוגי ושירותי גישור זוגי. בנוסף מתמחה בהפרעות אכילה, התנהגות כפייתית והפרעות קשב וריכוז

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת כרמי אומרו

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי17/10/204677 צפיות
ייעוץ זוגי והקלקולים בהורות אחד ממוקדי המריבות העיקריים המופיעים במהלך ייעוץ זוגי זו ההתנהלות של בני הזוג מול ילדיהם. נראה שכל אחד מביא את הדעות והאמונות שלו, יחד עם השריטות והמגבלות שלו.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201455 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי14/07/201171 צפיות
בני זוג לעיתים מביאים עימם תחושת חסך שחוו במהלך ילדותם והתבגרותם. הרצון למלא חסך שהיה, לפצות על מחסור שנחווה, הינו פעולה המשולה למי שמוזג מים בחבית ללא תחתית

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201487 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: כרמי אומרואימון למערכות יחסים19/04/205474 צפיות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי13/04/201462 צפיות
כיצד מרגיש זוג בהגיעו ליועץ זוגי? קבלו הצצה לזווית קצת אחרת

מאת: כרמי אומרולימודי תעודה ומקצוע27/02/131330 צפיות
בעולם שבו מחצית האנשים מוצאים עצמם "תקועים" בעיסוקים שונים שלא מביאים להם נחת, סיפוק או הנאה כלשהיא, לא פלא שלימודי התעודה וההסמכה רק הולכים וצוברים תאוצה. לימודי תעודה מעניקים לתלמידים לימודי מקצוע כלשהוא, בפרק זמן קצר ובעלות נמוכה יחסית מלימודי האקדמיה השונים. ומה בעניין האיכות אתם תוהים? רבים טוענים שדווקא לימודי התעודה מייצרים את בעלי המקצוע המוכשרים והמקצועיים ביותר. הצלחנו לסקרן אתכם? אם כן, המשיכו לקרוא את הכתבה, ותכירו את אחד מתחומי הלימוד הפופולאריים ביותר כיום.

מאמרים נוספים בנושא גישור ובוררות

מאת: tiloniגישור ובוררות11/02/181590 צפיות
כשבאים לדון בנושא גישור לאחר בגידה, עולה השאלה האם לתת מקום לאמוציות ולהבעת רגשות או שמא יש להישאר מקצועיים ודידקטיים ולהתעסק רק בתחום החוזי של הסכם שלום בית או גישור?

מאת: tiloniגישור ובוררות04/01/181534 צפיות
הפנייה הראשונית אל המגשר היא פנייה טלפונית של אחד מבני הזוג אל מגשר מקצועי השייך לרשימת המגשרים המורשית של משרד המשפטים, למרות שאין חובה חוקית להיכלל ברשימה זו, הרי שמוטב לפנות לאיש מקצוע מוסמך ואמין.

מאת: tiloniגישור ובוררות01/12/171700 צפיות
כאשר הנישואים שלנו מגיעים לסיום אנחנו צריכים להחליט מהי הדרך הכי טובה להיפרד. תהליך של גישור גירושין יכול לסייע לנו להתגרש באווירה טובה וחיובית יותר

מאת: shlomy גישור ובוררות17/07/161857 צפיות
גירושין הוא אחד המאבקים הקשים הדורש משאבים נפשיים וכספיים רבים, הליך גישור בגירושין מבטיח לשני הצדדים את כל הזכויות בתהליך מהיר בלי בירוקרטיה והוצאות מיותרות

מאת: דוד סונינוגישור ובוררות24/06/152631 צפיות
המאמר מבוסס על עבודת הגמר שלי משנת 1990, ועל קורס שהעברתי באוניברסיטה בנושא. עבודת הגמר שלי היתה אבן דרך לביסוס מערכת הגישור. אולם תהליך השלמה שונה מתהליך הגישור. המאמר מנסה לשרטט את הדרך היעילה כדי לפתור באופן סופי סיכסוכים.

מאת: שירלי אנגלמןגישור ובוררות16/06/152110 צפיות
עו"ד שירלי אנגלמן, עורכת דין גירושין וענייני משפחה, מגשרת ומנחת סדנאות מתגרשים. (לשאלות וליצירת קשר בדואר אלקטרוני: s.mishpati@gmail.com ) (למאמר המלא ומידע נוסף באתר אינטרנט: www.get-net.co.il ). טלפון: 077-2010-298.

מאת: Yoniגישור ובוררות21/05/152528 צפיות
הדרך הנכונה והבריאה ביותר להתגרש היא חתירה אל הסכם המשרת את טובת שני הצדדים, הסכם הוגן המוסכם על שני הצדדים ומבוסס על גישור ותקשורת תקינה. כאשר שני הצדדים משתפים פעולה על התהליך, נכונים לפשרות ופועלים לסיום מהיר של התהליך הדברים יהיו הרבה יותר פשוטים בעבור שני הצדדים. חשוב להבהיר כי גישור גירושין משרת את טובת שני הצדדים, המגשר מחויב בהתייחסות שווה לזכויות של שני הצדדים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica