חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השמנת יתר בממלכת המטריקס

מאת: אבי חברונידיאטה16/08/2011928 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

השמנת יתר בממלכת המטריקס

במושבת הבטריות של האנושות מתחולל קרב על האדם, והמפסיד בו עולה במשקל. איך השמנה קשורה למטריקס ואיך דיאטה קשורה למימוש הפוטנציאל?

העיסוק במשקל הפך לעול בלתי נסבל על בני האדם. ההבטחה שאם נקפיד על תזונה דלת קלוריות ונשלוט בעצמנו נוכל להשיג לנו גוף רזה וחיים מאושרים התבררה כשקרית. היא לא הביאה לאיזון המובטח ואף הרעה את המצב. התברר שלאורך השנים הדיאטות יוצרות עלייה ניכרת במשקל הגוף. היחס החשדני אל המזון נטל את היכולת הפשוטה ליהנות ממנו, וההרגל להפנות אצבע מאשימה אל האדם הנכנע ליצריו וצורך מזונות עתירי קלוריות, לא רק שלא פתר את הבעיה אלא הוביל לביקורת עצמית ולשיפוטיות קשה, לאובדן ההנאה מהגוף, לחוסר אהבה עצמית, וצבע את החיים בצבעים קודרים. הסיפור של השמנת היתר הינו הרבה יותר מאשר סיפור של עודף קלורי. זהו לא פחות מסיפור מתח בו מנהלים כוחות שונים מאבק על האדם, שהמפסיד בו עולה במשקלו.

חלק גדול מאד מבעיית ההשמנה הוא תוצאה של המטריקס שרובנו חיים בתוכו. מה שאנו מאמינים שקיים הוא לא יותר מסיפור שמסופר לנו ואנו בוחרים להאמין בו. הסרט שאנו חיים בו, אם להשתמש בביטוי הזה, איננו הסרט שלנו. אנו נתונים להשפעת גורמים חזקים שיוצרים בנו שיבוש אנרגטי, שהשמנת היתר היא רק אחת מביטוייו. וכמו כל מטריקס טוב, הגורמים האלה מקשים עלינו להכיר בהם על ידי טשטוש תודעתי, שבחלקו הוא מכוון.

ובכן, קיימים גורמים חיצוניים רבי עוצמה שהקשר בינם להשמנת יתר אינו גלוי לעין, אולם השפעתם קריטית. הגורמים האלה תורמים לאובדן האיזון הפיזי (וגם בשאר הרבדים) על ידי כך שהם יוצרים חוסר איזון פנימי. הם "מתלבשים" על מאפיין אנושי בסיסי מאד - הצורך בהדרכה טובה כדי להגיע למימוש עצמי וכדי להמנע מפחד קיומי. מאחר והקשר בין האדם להדרכה הפנימית שלו חלש ברוב המקרים, חודרים הגורמים האלה לפער הזה,  מחמירים אותו ומאפשרים לאמונות חיצוניות להיכנס ולהחליף את ההדרכה הפנימית בהדרכה חיצונית.