חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אנחנו והמזון – פרויקט להעצמה הדדית

מאת: אבי חברונידיאטה ותזונה21/03/2011894 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אוהבים נקניקיות?

אני דווקא לא אוהב נקניקיות, אבל אני נהנה ממזון אחר. מזון אכן משמח, אם כי לפרקים יחסינו איתו עולים על שרטון והוא מוכנס לרשימה השחורה ומוגדר כאויב הציבור, או לפחות כאויב פרטי. המזון הפך בעשרות השנים האחרונות לחבר של כבוד בציר הרשע העולמי, ומיליוני אנשים למדו לראות בו את הצרה הגדולה ביותר שקמה לאדם, כמובן לפחות מאז מגיפות הרעב שבהן דווקא לא היה מזון. המצב מחמיר עוד יותר כשלוקחים בחשבון את העובדה שאיננו יכולים בלעדיו, כך שאנו הולכים לישון עם האויב וקמים עם האויב.

המצב האומלל אליו נקלעו יחסינו עם המזון נובע מכך שאיננו מבינים כי יחסינו איתו מבוססים על השפעה הדדית. כלומר, אנו איננו פשוט מטרות נייחות של הקלוריות שיש באוכל שאנו אוכלים. גם אנחנו משפיעים על המזון וכשנבין מה אנו יוצרים באוכל שאנו צורכים, נבין גם את חלקנו באחריות לבעיית המשקל, אכילת היתר וחוסר הסיפוק שמלווים רבים מאיתנו.

אנו רגילים לשמוע שהמזון הוא אנרגיה כימית שאנו צורכים. אולם האנרגיה הזו, אף כי היא כימית בצורתה, היא אנרגיית חיים במהותה, מהסוג שמקיף כל יצור חי וגם את היצורים הצומחים ואת הגופים הדוממים. אנרגיה זו הינה אנרגיה מגיבה המתאימה את עצמה לאנרגיה של האדם שצורך אותה. כאשר אנו אוכלים מתוך תחושת חסך או ריקנות, ופעמים רבות כך אנו עושים, אנרגיית החיים מתמעטת מהמזון וגם הוא מפתח חסך אנרגטי. מאחר וכל דבר בטבע שואף לאיזון, הרי שכאשר המזון הזה מתעכל בגופנו חלקיקיו מתחילים לשאוב אנרגיה מאיתנו כדי לעלות חזרה לרמת האנרגיה שהייתה בהם. התוצאה היא שמזון הנאכל כך לא רק שלא מספק אנרגיה, אלא משאיר אותנו בחסך אנרגטי גדול יותר משהיינו בו. אנו יכולים כעת להבין מדוע אכילה מתוך תחושת חסך משאירה אותנו בחסך גדול עוד יותר. כאשר התגובה שלנו לתחושת החסך החדשה היא אכילה נוספת נוצר מעגל שלילי בו הבעיה מחמירה וההשמנה לא מאחרת לבוא.

המצב ההפוך קורה כאשר אנו אוכלים ברמה אנרגטית גבוהה. ברמה כזו אנו נמצאים כאשר, לדוגמא, אנו מכירים תודה על המזון וכאשר אנו מפרידים בין החסכים הרגשיים והאחרים שלנו לבין הצורך במזון ואיננו מצפים ממנו למלא אותם. אנרגיית החיים שבמזון נשמרת כך ואף מתעצמת, וכאשר הוא מתעכל בגופנו הפירוק שלו פולט אנרגיית חיים שנטמעת בנו ומעצימה את האנרגיה שלנו. התוצאה היא תחושת חיוניות גדולה יותר. כך נוצר מעגל חיובי של העצמה בינינו לבין המזון.

היותו של המזון חלק בלתי נפרד מחיינו מחייב אותנו לתת את הדעת על הדרך שבה אנו אוכלים, משום שלאכילה מהסיבות הלא נכונות יש השפעות שליליות שהשמנת יתר היא הקטנה שבהן. עלינו ללמוד לאכול בצורה המעצימה את המזון עצמו על מנת שהוא בתורו יעצים אותנו. את החסכים הרגשיים, הרוחניים או היצריים שלנו עלינו לפתור בדרך המתאימה לכך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבי חברוני

052-3808996

www.human-spirit.co.il

sgalgal@yahoo.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי חברוני

מאת: אבי חברונידיאטה16/08/11926 צפיות
במושבת הבטריות של האנושות מתחולל קרב על האדם, והמפסיד בו עולה במשקל. איך השמנה קשורה למטריקס ואיך דיאטה קשורה למימוש הפוטנציאל?

מאת: אבי חברוניהשמנת יתר01/05/111239 צפיות
מזון הוא דרך להוצאת הפוטנציאל הפנימי אל הפועל. אכילת מזונות "משמינים" מאפשרת ליצור כלי להתחברות אל העצמי הפנימי ולהוציא אותו לאור.

מאת: אבי חברונידיאטה ותזונה07/12/091112 צפיות
שומן אינו תוצאה של אכילה מיותרת אלא של אמת אישית המסתתרת בתוכו. נסיון להדבירו על ידי דיאטות דומה לכריתת יער על ידי נטיעת עצים נוספים. הוא עשוי להביאנו להגשמה עצמית אם נדע לעשות בו שימוש נכון.

מאת: אבי חברוניהשמנת יתר17/09/091400 צפיות
חוויית של דחייה, ביקורת ואי קבלה הן אחד מהגורמים לעלייה במשקל. כיצד הדבר קורה?

מאת: אבי חברונירוחניות - כללי10/09/091117 צפיות
כיצד מקשים עלינו מצבי לחץ להגשים את עצמנו, ואיך קשורה לכך מערכת העצבים?

מאת: אבי חברונירוחניות - כללי03/02/092644 צפיות
מאמר על השביל המוליך בין הגירוש מגן העדן לבין הופעת חרדת הנטישה, ואיך נפתור אותה על ידי חזרה אל הקול הפנימי.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201553 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191991 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181691 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181276 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189656 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181487 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181561 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica