חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ציוד כיבוי אש

מאת: ליבובביטוח - כללי20/09/2011989 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ציוד כיבוי אש

נדמה כי משחר ההיסטוריה ועד היום, הייתה האש ונותרה הן חברה טובה של המין האנושי והן מאויביו הכי קשים. די במבט אל המיתולוגיה היוונית כדי לראות את המחיר אותו שילם פרומתאוס כדי להביא לאדם את מתנת האש. כבר בימי המיתולוגיה היוונית הכיר האדם את חשיבותה של האש לבני האנוש ואת מקומה בהתפתחותו. לכן, כך מספרת האגדה, האש הייתה מתנתו של פרומתאוס, אשר גנב אש מזאוס, מלך האלים, והעניק אותה לבני האדם, כדי שיוכלו להתמודד טוב יותר מול הקשיים שהציב להם העולם. האש אומנם אפשרה לבני האדם להתחמם וליהנות מאיכות חיים גבוהה יותר, אולם פרומתאוס נענש בחומרה. הוא נקשר לסלע, ונשר גדול נשלח מדי יום ביומו כדי לאכול לו את הכבד, אשר צמח מחדש לאחר מכן, רק כדי שהנשר יוכל לשוב ולאכול אותו גם ביום המחרת. כך, ניתן לראות כי האש מימיה הראשונים בשימושם של בני האדם, הייתה ברכה וקללה מהולות יחדיו.

אם נתקדם בזמן, הרי שהאש היא אשר מאפשרת את קיומם של מנועי הבעירה הפנימית, הלא הם המנועים אשר מניעים את הרכבים אותם אנו רואים ואף נוהגים בהם מידי יום ביומו. האש היא אשר מזינה את המטוסים אשר חוצים את השמיים ביעף. האש אף מזינה את החלליות אותן משגר האדם אל החלל, גבוה מעל להר האולימפוס. לפיכך, אפשר להבין, אולי מדוע זעם כל כך זאוס על מעשיו של פרמתאוס.

אולם כדי להשתמש באש למטרות הרבות והשונות לטובתן היא משמשת, יש גם לדעת כיצד להיזהר בה, שכן, בדיוק כשם שהיא משרתת את האדם, כך היא יכולה לגרום לנזקים כבדים. לפיכך, במקביל לפיתוח השימוש באש התפתחה גם הטכנולוגיה בתחום של ציוד כיבוי אש.

השריפה הגדולה של לונדון כדוגמה למחסור בציוד לכיבוי אש

האדם למד על בשרו מהר מאוד על הצורך בפיתוח ציוד לכיבוי אש. דוגמה מצוינת להשלכות של חוסר מוכנות לגילוי אש ולכיבוי אש ניתן לראות לכל אורך ההיסטוריה, כאשר אחת מן הדוגמאות הבולטות הן השריפה הגדולה של לונדון, ב-1666, במהלכה כמעט ונשרפה בירת אנגליה עד היסוד. השריפה שהחלה ב-2 לספטמבר בערה במשך שלושה ימים וחיסלה למעלה משלושה-עשר אלף בתים, כתשעים כנסיות, כולל הקתדרלה של סנט פול ואת מרבית מבני השלטון. ההערכות הן כי בשריפה הושמדו בתיהם של כ-70,000 תושבים, מתוך 80,000 התושבים של לונדון בעת ההיא.

שריפה זו החלה במאפייה של תומס פארינר, מעט לאחר חצות והתפשטה במהירות ברחבי העיר. ללא ציוד כיבוי אש, כפי שאנו מכירים אותו כיום, השיטה הנהוגה לטיפול בדליקות עירוניות הייתה הגבלתן באמצעות הריסת מבנים. עם זאת, בשל התגובה המהוססת לדליקה, שלכשלעצמה לא הייתה כה יוצאת דופן, הרוחות הספיקו להפוך את השריפה ללהב סוער בממדים אשר הפכו אמצעים מסוג זה לחסרי תועלת. בסופו של דבר, השתלטו כבאי העיר על הדליקה הודות לשני מרכיבים עיקריים: ראשית הרוח המזרחית החזקה אשר לבתה את האש שכחה, ושנית, כוחות הכיבוי השתמשו באבק השריפה הרב שהיה שמור בטאואר אוב לונדון הידוע לשמצה, כדי ליצור מחסומים יעילים, ש"נלחמו עם אש באש", ומנעו ממנה להוסיף ולהתפשט מזרחה.

 



תגיות המאמר: ציוד כיבוי אש


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליבוב

מאת: ליבובאומנות - כללי10/10/111452 צפיות
מסגר, בהגדרתו, הוא בעל מקצוע המתמחה ביצירת חפצים מברזל או מפלדה. את החפצים הוא יוצר תוך שימוש בכלי עבודה שונים אשר באמצעותם הוא משנה את צורתו של החומר ויוצר ממנו חפץ שימושי, דקורטיבי או כל חפץ אחר – בהתאם לצורך.

מאת: ליבובליסינג והשכרת רכב10/10/111178 צפיות
שירותי השכרת רכב בישראל התפתחו מאוד בשנים האחרונות, גם משום שההבנה שתיירים שמגיעים לארץ מעוניינים בדרך פשוטה ויעילה לטייל בארץ וגם מתוך הכרה שגם הישראלים עצמם נזקקים מדי פעם לשירותים אלה.

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי10/10/111357 צפיות
האם הבית שלכם הוא אכן המקום בו אתם מרגישים מוגנים מפני כל צרה ופגע?

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי10/10/111318 צפיות
בליבם של הורים רבים מקנן חשש תמידי לגבי ההתנהלות של הילד בשעות הפעילות בגן הילדים; האם טוב לו? האם הגננת מתנהגת אליו ברגישות הנכונה, בחמימות הרצויה?

מאת: ליבובאבטחת הבית10/10/111308 צפיות
כיום, ידוע לכל על חשיבותן של מצלמות אבטחה. הן מותקנות במקומות רבים ומגוונים ולעיתים אנו אפילו לא יודעים על קיומן. הן משרות תחושת ביטחון, הן ממלאות תפקיד של תיעוד ואף תפקיד של הרתעה.

מאת: ליבובקייטרינג27/09/111190 צפיות
רבים מבני החסידות מתארגנים עקב החג הקרב ובא בפתחו אל בתי ישראל. חסידויות שונות ברחבי הארץ מתארגנים לחג בצורה לוגיסטית מתוכננת עד מאוד החל בהעמדת ספסלים לבחורי הישיבות בשעת התפילות וכלה בהזמנת שירותי קיטרינג עבור מאות המתפללים יראי השם שבקשתם היא אחת, "עננו ביום גדול זה"

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי27/09/111129 צפיות
בעידן מודני כמו שלנו, אין זה מפליא למצוא כמעט בכל מקום את פלאי הטכנולוגיה המתקדמת; מכוניות אוטומטיות, רובוטים אוטומטיים, מכונות אוטומטיות לממכר משקאות, ואפילו דלתות אוטומטיות. על פניו נראה לכולנו שהשימוש במכשירים אוטומטיים הוא עדיף עשרת מונים על פני המכשירים שאינם אוטומטיים

מאמרים נוספים בנושא ביטוח - כללי

מאת: רוני הכהןביטוח - כללי04/06/172793 צפיות
הקושי רק עולה כאשר מגלים עד כמה צריכים לעבוד על מנת לקבל מה שחשים שמגיע בזכות, ולא מתוך חסד שמעניקים המוסד שבו מעסקים והמוסדות הרלבנטיות של המדינה.

מאת: עידן שלומןביטוח - כללי04/06/174827 צפיות
רוצים לדעת איך עובדת המסלקה הפנסיונית בפועל? איך עושים סדר בביטוחים מבלי לשלם כפל ביטוח? אם אתם רוצים לחסוך כספים , זה הזמן לדבר על תמונה מקיפה אודות חיסכון של כל אדם במדינת ישראל.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח - כללי12/04/164254 צפיות
נהג צעיר על פי חוק הוא נהג שלא מלאו לו עדיין 24 שנים.

מאת: Roei Kalvoביטוח - כללי10/03/163532 צפיות
כל ההיבטים שצריך לדעת לפני שסוגרים ביטוח צלילה - כנסו ותלמדו כדי שלא יעבדו עליכם!

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח - כללי15/08/155317 צפיות
בחיי היום יום אנו מקבלים החלטות שונות על בסיס מאפיינים, על חשבון העלות הכלכלית עבורנו, במאמר זה נסביר איך לבצע השוואת מחירים גם לענפי הביטוח וניתן לכם כלים שונים לביצוע השוואה טובה ואמיתית.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח - כללי06/07/154855 צפיות
נמצאים לפני קניית דוד חשמל? אם גם אתם מצאתם את עצמכם בהתלבטויות לגבי רכישת המכשיר, כאן תוכלו לקרוא הדרכה אובייקטיבית המתייחסת לפרמטרים השונים שתוכלו לבדוק בכל דוד, ולהחליט האם הוא מתאים לסוג השימוש שאתם מייחלים לו.

מאת: רוני הכהןביטוח - כללי01/07/154760 צפיות
את כל אלה מכסים סוגים שונים של ביטוחים המעניקים לנו סוג של שלווה ורוגע בנוגע לכל אספקט בחיים שלנו, תמורת תשלום חודשי. הכיסוי הביטוחי משתנה מחברה לחברה אשר בוחרת את מי לבטח, באלו תנאים ותמורת איזה תשלום חודשי. גם אם אתם צריכים לפנות אל חברת ביטוח באשקלון, אתם תמיד תמצאו מגוון רחב של חברות מבטחות עבור הסוגים השונים של פוליסות ביטוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica