חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התחלה של סיפורי חיים

מאת: ניר שגבספרות26/09/20117096 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

משפחות רבות מעוניינות להזמין שירותים של כתיבת סיפורי חיים משום האתגר והמשמעות העומדים בפתחו של מזמין השירות. לסיפורי חיים יש המון אידאלים ומשמעויות והחשוב מכל אתגר ממשי להטביע חותם במציאות. הרי רבים מאתנו כבר עברו הרבה בחיים והם רוצים סוף סוף שגם הדורות הבאים יידעו על פועלם. כלומר, האדם המבוגר שנמצא בביתו רוצה יותר מהכול להציב אתגרים חדשים בחיים, מטרות שונות ואחרות ממה שהציב לעצמו כל חייו, ואין יותר טוב מזה מאשר להפיק ספר מהודר ואיכותי שיכיל בתוכו את כל האירועים והחוויות שעבר.

סיפורי חיים - על מה נכתוב?

לרבים מאתנו יש על מה לספר והרבה. אנו, במדינת ישראל, רווים בסיפורי עלייה, במלחמות בבריטים לפני קום המדינה, במלחמות בארץ ועוד, כך שסיפור חיים הם בדרך כלל מעניינים ומאתגרים ועשויים לעניין גם קהל קוראים רחב בארץ.
ואמנם בחנויות הספרים ישנם סיפורי חיים רבים וגם ספרים על אישים שונים שהזמינו שירות של כתיבת ביוגרפיה או שהוצאות לאור שונות מצאו לנכון לכתוב ספר על פועלם של אותם אישים מפורסמים. ובאמת, לעתים סיפור חייהם מעניין יותר מספרי רומן רבי מכר. כי לעתים המציאות עולה על כל דימיון והסיפורים אשר נפרסים בספר נושאים אותנו אל מחוזות אחרים שלא הכרנו ולא ידענו שהם קיימים.
ואמנם גם הספריות הציבוריות מצאו לנכון לרכוש ספרי ביוגרפיה שונים משום שיש דרישה של קהל המנויים לספרים מסוג זה. אפילו פעם, כך דווחנו, באחת הספריות בארץ נתנה הספרנית המלצה על ספר ביוגרפיה של לוינטל, שכתב תום שגב, ספר מרתק מאוד, גדוש בפרטים ובאירועים, ושהייתה למעשה עבודת מחקר רצינית על פועלו בעניין לכידת הנאצים.

זא'נר חדש של כתיבת ביוגרפיה

סיפורי חיים הם ז'אנר יחסית חדש ומרתק ביותר, ואפשר לכתוב סיפור חיים על אישים רבים שעובדים במקומות עבודה שונים, מעצבים את חיינו, קובעים את גורלו ומשפיעים על חינוך ילדינו. מעניין ביותר יהיה לכתוב סיפורי חיים על איש חינוך בבית ספר ממלכתי ואת נקודת מבטו על מציאות החינוך בארץ. כמו כן יהיה מעניין לכתוב ביוגרפיה על כלכלן ראשי שעבד במשרד האוצר על חוויותיו השונות ועל ההחלטות שקיבל שהשפיעו על מציאות חיינו. וישנם עוד דוגמאות רבות ומגוונות לרעיונות של ספרים שיעסקו בעניינים שונים.
כתיבת ביוגרפיה היא ז'אנר בפני עצמו, ודרושה מיומנות גבוהה ביותר כדי להפיק ספרים מסוג זה, מיומנות ובעיקר ניסיון בהפקת סיפורי חיים.
רבים מזמינים שירות של סיפורי חיים וגם כתיבת ביוגרפיה, ואין ספק שהתהליך הזה הוא חוויתי מעין כמוהו, מאתגר, מעניין ובעיקר חשוב. כי סיפורי חיים נותנים לאדם שהזמין שירות המון משמעות, עניין ובעיקר הוא מרגיש זאת כאשר הוא שותף מלא בכל שלבי תהליך כתיבת הספר. ואכן, חשוב ביותר שכל התהליך הזה של הפקת סיפורי חיים או כתיבת סיפורי חיים יעשו בידי גוף מקצועי שיש לו ניסיון רב בהפקת ספרים מסוג זה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ניר שגב

מאת: ניר שגבאימון עסקי24/11/193615 צפיות
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.

מאת: ניר שגבספרות05/11/133268 צפיות
האם יש סיכוי להתקבל אל הוצאה לאור? אילו כתב יד הוצאות לאור מחפשות? ומה עושים כאשר מקבלים תשובה שלילית?

מאת: ניר שגבספרות27/09/111507 צפיות
המידע החשוב ביותר הוא זה העוסק בבחירת רעיון הספר. ידוע לכול שזהו השלב שבו צריך להקדיש תשומת לב רבה ולהפעיל תהליך ניתוח שיטתי ומסודר עד שמגיעים לבחירה הנכונה ביותר ואשר הכי מתאימה לנו של רעיון הספר.

מאת: ניר שגבספרות27/09/111466 צפיות
נכון, גם למידה של כלי נגינה עשויה לעדן את הנפש ולהריע אותנו, אך כתיבה היא זמינה יותר, נגישה יותר, וגם לא צריך לטרוח ולחפש כלי נגינה מקצועי ובית ספר לנגינה, כי כל מה שאתם צריכים זה עט או עיפרון ודף נייר או כפי שרבים מעדיפים כיום מחשב.

מאת: ניר שגבספרות27/09/111455 צפיות
לכן חייבים להציב אלטרנטיבה למציאות, להשתחרר מהכבלים היום-יומיים אשר משפיעים על חיינו ולעוף על כנפי הדמיון. איך נעשה את זה?באמצעות כתיבה.

מאת: ניר שגבספרות26/09/111521 צפיות
עבודת הדפוס נחלקת לדפוס דיגיטלי ולדפוס אופסט, כאשר בעניין הדפוס הראשון ניתן להדפיס כמה עותקים שאנו רוצים בהתאם לבקשת הלקוח בתחילת העבודה.

מאת: ניר שגבספרות26/09/111403 צפיות
כתיבת ביוגרפיה היא ז'אנר בפני עצמו, ולפיכך צריך לעצב את עטיפת הספר בהתאם לכך. אם מדובר בכתיבת ביוגרפיה יישובית ברור לכל כי נדרש תמונה או איורים שונים שישקפו את הלך הרוחות בקיבוץ או בכפר או במפעל זה או אחר שקם על תילו לפני עשרים או שלושים שנה, בשנות השבעים של המאה הקודמת

מאמרים נוספים בנושא ספרות

מאת: tiloniספרות14/07/191636 צפיות
סקירת הספרות היא בעלת חשיבות רבה, כיוון שלא ניתן לערוך מחקר ללא הסתמכות על הספרות. ניתן להבין זאת אם חושבים על כך שבעת יצירת רעיון חדש – בדרך כלל מתבססים על רעיונות קודמים

מאת: מוטי ריקליןספרות05/06/175277 צפיות
הספר "חיים אחד" של לאור מתיש. שירים שהיו בזמנם פרובוקטיבים בוטים מושכי עין וחשובים, הפכו לספר משמים שרוב השירים בו מעלים תחושה של אי נעימות אצל הקורא.

מאת: מוטי ריקליןספרות20/01/175740 צפיות
40 שנה עם ישראל מפגין סלידה מהשירה הנכתבת. 40 שנה. רק לועגים, לא קונים את הספרים. כששיר של משורר נחשב מובלט למשל בטלוויזיה, מקשיבים בעיון, ולא אוהבים. שירים של כוכב חדש מפורסמים בדף הראשון של יינט, מליון קוראים, 2 תגובות.

מאת: מוטי ריקליןספרות09/09/166093 צפיות
רועי חסן משורר חשוב אבל לא טוב. רועי חסן בוודאי משורר חשוב. כוח בולט בקבוצת המשוררים הדומיננטית, ערס פואטיקה. כותב שירים חשובים שמייצגים מקבילות בין חייו האישים, לאג'נדות שונות. בעיקר האג'נדה של בני עדות המזרח, המקופחים. וגם אג'נדה של שמאל פוליטי. השירים שלו לא אטרקטיבים. הם לא קשים לקריאה, אבל גם לא מעניינים במיוחד. אולי רק למתעניינים באמת, באג'נדות השונות. השירים לא יפים לא מוסיקלים לא נוצצים לא כלום. ולכן סתם קורא, ישתעמם.

מאת: מוטי ריקליןספרות26/08/166160 צפיות
בימינו. קורא ממוצע של טקסט עברי, כולל שירה, לא חש כמעט את ההטעמה כשהמילה היא מוטעמת מלרע. כשהמילה היא מוטעמת מלעיל, הקורא כן חש את ההטעמה. למשל במילה: "אגם" המוטעמת מלרע, ההטעמה היא בהברה: "גם". אבל הקורא צריך להתאמץ כדי לחוש את זה. לעומת זו במילה: "חושבת", הקורא חש את ההטמה בהברה: "ש

מאת: מוטי ריקליןספרות21/07/156037 צפיות
המשוררת המצוינת, נעמה גרשי, כתבה ספר ראשון, סביר. ספר לא אטרקטיבי במיוחד, לא מרתק, וגם לא משמים. בספר מסתתרים גם דברים נהדרים, אם כי רק קצת.

מאת: מוטי ריקליןספרות14/06/152718 צפיות
אריה סיון, משה דור, דליה הרץ. רוב הקוראים לא שמעו שמות אלו. אלה שכן, המכירים קצת את השירה העברית לתולדותיה, זוכרים אותם כמעין משוררים בשוליים, נספחים למשוררי הקאנון הגדולים. חלק חושבים שיש לזכור אותם ללמד אתם, לכתוב עליהם, ואפילו שאין הם שוליים בכלל. וחלק חושבים שאין לזכור אותם, ויש ללמד ולזכור רק את הקאנון, רק את השירים המדהימים, רק את השירים הנפלאים, של המשוררים הגדולים. ואז אז יחזור הצבע ללחיי השירה. והציבור הרחב, יחזור לאהוב שירה (אם כי כמובן נדרשים צעדים נוספים)

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica