חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שלב עיצוב הספר של כתיבת ביוגרפיה

מאת: ניר שגבספרות26/09/20111398 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כידוע, תהליך הפקת ספר אורך מספר חודשים ובהם יש את השלב הראשוני, קרי איסוף החומרים והראיונות ואחר כך תמלול החומרים ותהליך הכתיבה. אחר כך אנו מגיעים לשלב עיצוב העמודים הפנימיים של הספר ועיצוב העטיפה הקדמית והאחורית.
אם כן, מה צריך לעשות לפני הכול? לכתוב את המלל שיופיע בעטיפה האחורית. למלל יש משמעות חשובה מאוד משום שהוא מציג את הרעיונות המרכזיים שבספר. ברור מאליו שהמלל צריך להיות נגיש לקהל הקוראים המתעניינים בסיפור חיים ולפרט על אודותיו. כמובן שהמלל בעטיפה האחורית צריך לכלול גם מסרי שיווקיים, בלי זה יהיה קשה לשווק את הספר לציבור הרחב.

ז'אנר ייחודי - כתיבת ביוגרפיה

כתיבת ביוגרפיה היא ז'אנר בפני עצמו, ולפיכך צריך לעצב את עטיפת הספר בהתאם לכך. אם מדובר בכתיבת ביוגרפיה יישובית ברור לכל כי נדרש תמונה או איורים שונים שישקפו את הלך הרוחות בקיבוץ או בכפר או במפעל זה או אחר שקם על תילו לפני עשרים או שלושים שנה, בשנות השבעים של המאה הקודמת. ישנם אפשרויות רבות לעיצוב עטיפת הספר של סיפורי חיים או כתיבת ביוגרפיה ולשם כך דרוש יצירתיות רבה ומיומנות לשמה. אין ספק שתהליך זה הוא חשוב ביותר ורצוי להתעכב בו ולהציע אפשרויות שונות של עיצוב. כמו כן רצוי לשתף את מזמין השירות בעניינים אלו ולהראות בפניו דוגמאות של שתי עטיפות לפחות. כמובן שיש לשאול את מזמין השירות לפני כן איזה סגנון עטיפה הוא מעדיף ומהו הוויזואל העדיף עליו.

סיפורי חיים עוברים עיצוב גרפי

כתיבת ביוגרפיה היא מיומנות לשמה וכך גם עיצוב הספרים. לפיכך יש להקפיד על מידות הספר הנקבעות בשלב זה ועל ההתאמה בין הצבעים. נוסף על כך יש לעצב את העמודים הפנימיים של הספר לפי מידות הספר שנקבעו מראש, לעצב כותרות, גופנים, גודל של אות, מרווחים בין השורות, שערים, עמודי מספרים ועוד. בתהליך זה נקבע מספר העמודים הסופי של הספר וכמו בעניינים אחרים גם כאן דרושה מיומנות כדי שלא תהיה זליגת שורות, לא יהיו ערבובים וטעויות של מקפים ועוד. הגרפיקאי בעיצוב הספרים של סיפורי חיים וגם כתיבת ביוגרפיה צריך להיות מיומן ומקצועי ולא לשכוח בסוף התהליך לבצע גם הגהה סופית על כל החומר כדי לוודא שאין שגיאות לשוניות. כי שגיאות לשוניות עלולות להרוס את הספר, פשוטו כמשמעו. צריך להיות מדויק ולהקפיד על כל מילה שנכתבת בספר. לשם כך דרושה עין מקצועית נוספת בסיום התהליך, רגע לפני שהספר יורד לדפוס. בענייני הדפוס נעסוק במאמר אחר, רק חשוב לציין כי סיפורי חיים או כתיבת ביוגרפיה הם עניינים לאנשים מקצועיים ומנוסים משום שלהפיק ספר דרושים ניסיון ומקצועיות רבה.
עיצוב גרפי הוא חלק חשוב מעבודת הספר. קביעת מידות הספר גם כן. יש להתחשב גם ברצון הלקוח האם מדובר בספר שיודפס בכריכה רכה או בכריכה קשה, וכך השדרית תחושב בהתאם למידות הספר. לכל סנטימטר יש משמעות וחשוב לתאם את העבודה בין הגרפיקאי המעצב את הספר לבין בית הדפוס העושה זאת. עם זאת רק גוף מקצועי יוכל לנהל את הכול לפי הכללים המקובלים ויוודא שהתהליך מתנהל כסדרו וללא שום תקלות כלשהם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ניר שגב

מאת: ניר שגבאימון עסקי24/11/193608 צפיות
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.

מאת: ניר שגבספרות05/11/133265 צפיות
האם יש סיכוי להתקבל אל הוצאה לאור? אילו כתב יד הוצאות לאור מחפשות? ומה עושים כאשר מקבלים תשובה שלילית?

מאת: ניר שגבספרות27/09/111502 צפיות
המידע החשוב ביותר הוא זה העוסק בבחירת רעיון הספר. ידוע לכול שזהו השלב שבו צריך להקדיש תשומת לב רבה ולהפעיל תהליך ניתוח שיטתי ומסודר עד שמגיעים לבחירה הנכונה ביותר ואשר הכי מתאימה לנו של רעיון הספר.

מאת: ניר שגבספרות27/09/111463 צפיות
נכון, גם למידה של כלי נגינה עשויה לעדן את הנפש ולהריע אותנו, אך כתיבה היא זמינה יותר, נגישה יותר, וגם לא צריך לטרוח ולחפש כלי נגינה מקצועי ובית ספר לנגינה, כי כל מה שאתם צריכים זה עט או עיפרון ודף נייר או כפי שרבים מעדיפים כיום מחשב.

מאת: ניר שגבספרות27/09/111453 צפיות
לכן חייבים להציב אלטרנטיבה למציאות, להשתחרר מהכבלים היום-יומיים אשר משפיעים על חיינו ולעוף על כנפי הדמיון. איך נעשה את זה?באמצעות כתיבה.

מאת: ניר שגבספרות26/09/111518 צפיות
עבודת הדפוס נחלקת לדפוס דיגיטלי ולדפוס אופסט, כאשר בעניין הדפוס הראשון ניתן להדפיס כמה עותקים שאנו רוצים בהתאם לבקשת הלקוח בתחילת העבודה.

מאת: ניר שגבספרות26/09/111248 צפיות
אולם ממש לפני הכתיבה מקובל לשלוח את כל החומר המתומלל למזמין השירות כדי שיעבור על הכול, ישנה, יוסיף וכו' משום שלעתים מזמין השירות נזכר דווקא בשלב הזה פרט כלשהו חשוב, ולכן חשוב ביותר לערב את המספר גם בשלב הזה ובכל שלבי כתיבת הספר.

מאמרים נוספים בנושא ספרות

מאת: ירון כהןספרות01/06/172179 צפיות
מי שאמר שבעידן האינטרנט אנשים יקראו פחות כנראה לא לקח בחשבון את העבודה שאנחנו קוראים בו כל היום, מאתרי חדשות ועד מדיה חברתית, וכבר רגילים למצוא מידע שמעניין אותנו מאוד בדרך זו. זה גם מה שמעורר בנו יותר את הצורך להיחשף מדי פעם לספרות יפה, ספרות מעניינת ומאתגרת את החשיבה שלנו ואת הידע על העולם.

מאת: nisim ohanaספרות02/04/171765 צפיות
כתבתם ספר פנטזיה מרתק, ואתם מעוניינים גם לפנות לקוראים באירופה? הוצאתם ספר ילדים צבעוני ואתם מעוניינים שגם הילדים בצרפת יקראו אותו? כדי לעשות זאת, יש כמה דברים שכדאי להביא בחשבון.

מאת: גיא ביסמוטספרות29/10/162619 צפיות
סדנת כתיבה יוצרת ברוח הביבליותרפיה היא סדנה עבור אנשים שמכירים בכוחה של הכתיבה האישית האותנטית ככלי להבנה וגילוי עצמו כמו גם ליצירת חיבורים עמוקים של הזדהות בין המשתתפים בקבוצה. במאמר זה אתאר בקצרה את השתלשלות העניינים בסדנאות הכתיבה היוצרת שלי.

מאת: ריקי שחםספרות27/01/163472 צפיות
מתוך אלבר קאמי ה"שיבה לטיפזה”

מאת: שרון צרפתיספרות25/01/162746 צפיות
במספרות החלו לספק את הדרישה עבור תוספות אלה שרק הלכה וגדלה עם הזמן, כאשר נוצרו כל מיני שיטות עבור ההוספה של תוספות אלה אל השיער הטבעי ברמה כה גבוהה שנראה כי המראה הוא אחיד וטבעי לגמרי

מאת: אבי בכרספרות22/01/163847 צפיות
חיים נחמן ביאליק הוא גדול המשוררים העברים בזמן המודרני, על כך נדמה כי אין עוררין, חיים נחמן ביאליק השפיע רבות על התרבות היהודית ועל ההוויה היהודית המודרנית, הקריירה הספרותית של חיים נחמן ביאליק היותה נקודת מפנה בספרות העברית המודרנית.

מאת: ד"ר אורנה ליברמןספרות20/11/153096 צפיות
על הסופר הצרפתי ברנרדן דה סן-פייר וספרו המשפיע "פול ווירז'יני", רב מכר היסטרי. פול ווירז'יני, יצירי דמיונו של דה סן-פייר, "ילדיו המאומצים", כפי שכינה אותם, הפכו לאגדה, שהכתה גלים בעולם כולו, ונתנה השראה לאמנים רבים, מפרסומו ב-1788, ערב פרוץ המהפכה הצרפתית ועד מלחמת העולם הראשונה, אם לא עד ימינו אנו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica