חפש מאמרים:
שלום אורח
07.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חשוב לצרוך דברים במידה

מאת: Tal Zolbergמתכונים ואוכל - כללי27/10/20111075 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהי תזונה נבונה בכלל?

אם המושג תזונה נכונה יכול להשתנות בהתאם למטרות שונות, הרי שהמושג תזונה נבונה מאלץ אותנו לחשוב גם על השאלה האם מה שאנחנו רוצים לעשות הוא נבון ולאזן את הבחירות שלנו כך שלא נפריז או לא נבחר במשהו שהוא אולי נכון למטרה מסוימת, אך לא נבון בטווח הארוך. ישנם מספר כללי יסוד של תזונה נבונה שצריך לשמור עליהם כדי להבטיח תזונה מאוזנת וטובה:

1. אכילה מסודרת – התנאי הראשון הוא יצירת מסגרת נכונה של אכילה. מומלץ להקפיד על אכילת שלוש ארוחות עיקריות ביום (בבוקר, בצהריים ובערב) וכן להקפיד על שתיים או שלוש ארוחות ביניים. הקפדה על אכילה מסודרת תעזור לכם למנוע מצב בו הגוף שלכם נשאר במתח. באופן מפתיע, היו מחקרים שגילו כי אנשים שלא מקפידים על אכילה מסודרת עלולים לעלות במשקל עד כדי השמנת יתר.

2. להמעיט בצריכת סוכר ושומנים רוויים או טרנס – סוכר, מלבד היותו מסוכן לבריאות השיניים, יכול גם לגרום לתופעות אחרות. הפרזה בכמויות הסוכר שאנחנו אוכלים מציבה אותנו בסיכון גבוה ללקות בסכרת (Type 2). מומלץ להימנע מאכילת ממתקים ובדרך כלל סוכר המגיע מפרי הוא בריא יותר וטוב יותר מאשר סוכר המגיע לגוף בדרכים אחרות. בכלל, אכילת פירות מאוד מומלצת.

שומנים, להבדיל ממה שחושבים פעמים רבות, כמו גם סוכר – הם חומרים שהגוף צריך כדי להתקיים ולתפקד בצורה נכונה וטובה. ממש כשם שהגוף צריך סוכר – כך הוא צריך גם שומנים. אלא שישנם סוגים שונים של שומנים. מלבד הימנעות מאכילת יתר של מאכלים עתירי שומן הרי שכדאי מאוד להימנע משומן רווי או משומן טרנס. שומן רווי יכול לגרום לעלייה ברמת הכולסטרול הרע (LDL) בדם. העלייה ברמת הכולסטרול הרע יכולה לים אתכם בסיכון למחלות לב. שומן רווי נמצא בדרך כלל במוצרים מן החי, כמו חלב, בשר וכו'. שומן טרנס נחשב מסוכן לא פחות – אם לא יותר – מהשומן הרווי, באשר שבנוסף לעלייה ברמת הכולסטרול הרע, מחקרים מראים כי הוא עלול לגרום לירידה ברמות הכולסטרול הטוב.

3. גיוון בסוגי המזון – מלבד ההימנעות מעודף סוכר או שומנים, הרי שחשוב שנגוון את סוגי המזון שאנחנו צורכים. הגיוון חשוב כדי להבטיח שהגוף מקבל את כל סוגי החומרים הדרושים לו כדי לבנות את עצמו. תזונה נבונה כוללת את כל סוגי המזון: דגנים, מוצרי מאפה, מאכלים עשירים בשומן בלתי רווי (ולא טרנס), מאכלים עשירים בחלבונים (המסייעים לבניית השרירים), ירקות ופירות, כאמור. רק באמצעות הגיוון נוכל להבטיח תזונה נבונה הכוללת את כל הרכיבים הדרושים לגוף.

4. חמש מנות פרי וירק ליום – חשוב ביותר לאכול פרי, כבר אמרנו. פירות מכילים סוכר טבעי אשר הוא בריא יותר מאשר סוכר מעובד. ירקות מכילים חומרים רבים אחרים החשובים לבניין הגוף.

הערה קטנה לסיום: תזונה נבונה היא בהחלט התחלה טובה ולפעמים אפילו יכולה להיות חשובה ביותר, אולם לא די בה. תזונה נכונה לבדה לא יכולה להבטיח לנו שנצליח לשמור על הבריאות. נוסף על תזונה נבונה חשוב מאוד להקפיד על פעילות גופנית. תזונה נבונה יחד עם פעילות גופנית זהירה ועקבית, הם הדרך הנכונה לשמירה על הבריאות.

 



תגיות המאמר: סוכר, תזונה נבונה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Tal Zolberg

מאת: Tal Zolbergשוק ההון09/10/121130 צפיות
כל מי שמתעניין בתחום ההשקעות בשוק ההון בדגש על המשק הישראלי, כבר מכיר אותה. מדובר על שותפות מוגבלת לפעילות שעיקרה חיפושי נפט וגז טבעי בדגש על הפקתם בישראל. השותף הכללי בשופתות הוא רציו חיפושי נפט בע"מ והשותף המוגבל הוא רציו נאמנויות בע"מ. השותפות המוגבלת נחתמה לפני קרוב לשני עשורים, בשנת 1993 בסוף ינואר. יחידות ההשתתפות של השותפות רשומות למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

מאת: Tal Zolbergטלוויזיה01/05/121247 צפיות
אין זה סוד כי בעבר חברות הכבלים היו מתנהלות בצורה מסורבלת מעט, ונראה היה שאומנם היו להן כוונות מאוד טובות, אך היה מרחק לא קטן בין כוונות ובין מעשים.

מאת: Tal Zolbergשוק ההון27/03/121223 צפיות
בחירת בית השקעות לניהול תיק ההשקעות שלנו אינה פשוטה, במיוחד אם איננו בקיאים בהשקעות הון, ובאפיקי ההשקעה השונים. כדי להחליט את ההחלטה הנכונה ביותר עבורנו, חשוב לאמוד את יכולות בית ההשקעות מאספקטים שונים, שיקלו עלינו בשקלול כל הנתונים על בית ההשקעות ועל הבחירות הנכונות.

מאת: Tal Zolbergמתכוני מתוקים22/03/129653 צפיות
כל חובבי השוקולד פוקחים עיניים ומזילים ריר למראה טראפלס עגלגל. הטראפלס הם כדורי שוקולד איכותיים, טעימים מאוד במיוחד למי שאוהב שוקולד מריר. אבל מה ההבדל בין הטראפלס לכדורי השוקולד שכולנו מכירים עוד מילדות? איך מכינים טראפלס? האם אפשר להכין טראפלס לילדים?

מאת: Tal Zolbergשוק ההון23/02/121348 צפיות
חברת בזק, חברת התקשורת המובילה בישראל, הנה חברה שהחזיקה במשך שנים רבות במונופול על תחום הטלפוניה הנייחת בישראל. חברת בזק הייתה נותנת השירותים המרכזית בארץ אשר גזרה את נתח השוק המשמעותי ביותר בתחומה. בתחילת שנות השמונים היא הוקמה כחברה ממשלתית ומתוקף היותה כזו, היא גדלה בצורה מהירה מאוד ופרסה זרועות של שירותי טלפוניה ואינטרנט בכל הארץ.

מאת: Tal Zolbergמתכונים ואוכל - כללי22/02/121512 צפיות
לאחרונה ישנה חשיפה מוגברת של מתכונים לבישול ואפיה באמצעי התקשורת, לרבות תוכניות טלוויזיה ואתרי אינטרנט שונים. בעבר היינו רוכשים ספרי מתכונים בנושאים שונים כגון: בישול, אפייה, עוגות, בשר, פשטידות וכו'. כיום, מידע זה זמין לכל המעוניין ברשת האינטרנט ושפים רבים חושפים את המתכונים שלהם לציבור הנרחב בחינם.

מאת: Tal Zolbergיופי וטיפוח - כללי21/02/121026 צפיות
עבור כל אישה בעולם, טיפוח אישי הוא חלק משגרת היומיום. טיפוח אישי הוא כמו סעיף חובה בחייה של האישה, ועל כך היא מוציאה כסף רב ומשקיעה מאמצים רבים, הן בבחירת מוצרי הטיפוח הנכונים לה, הסתגלות לשגרת הטיפוח המתאימה עבורה ושדרוג המראה שלה, כמעט בכל יום מחדש. כאמור, נשים רבות מוציאות כסף רב על מוצרי טיפוח, אך לעיתים סוד הטיפוח הוא בדברים הקטנים, בפעולות היום – יומיות שכל אישה עושה, ואם היא תעשה אותם נכון, היא תצליח לשמור על הטיפוח האישי שלה לאורך כל חייה.

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205317 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205237 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205536 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205626 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195939 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196147 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183104 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica