חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קשרי ממשל – מקצוע שלומדים

היום מכירים ב'לובינג' כמקצוע שדורש לימוד, אימון ותפקוד בתנאי לחץ. באם פעם חשבו שמספיק הפעלת כוח או איום בשביתות כדי להשפיע על החלטות המחוקקים, מתברר שהיום זה מקצוע שלומדים בקורסים אינטנסיביים במכללות ובקורסים מקצועיים.

במשך כששה שבועות אנשים לומדים איך לפתח קשרי ממשל ואיך להשפיע על דעת הקהל עבור לקוחותיהם. הגדרת המקצוע היא: איך לגבש תמיכה בכנסת להצעת חוק ואיך לשכנע מקבלי החלטות על צדקת טענות לקוחותיכם, איך לקדם את האינטרסים של קבוצות מסוימות, איך לקבוע יעדים אסטרטגיים ולהשיגם.

איסוף מידע לחיזוק הטענות

במסגרת הקורסים אנשים לומדים לאסוף מידע בנושא הספציפי עליו דנים, לשאוב מידע ממאגר הנתונים שנאסף, לגייס תמיכה של אנשי מקצוע בנושא הרלוונטי ולהכיר את כל הגורמים הקשורים בנושא – פוליטיקאים, אנשי שטח, תושבי שכונות ועובדי מפעלים.

קשרי ממשל הוא מקצוע המבוסס על נתונים, אחוזים ואין מצב שלוביסט ייתפש כשבידיו טבלאות ורשימות לא מעודכנות. המרצים ילמדו את המשתתפים על תהליך קבלת החלטות, תהליכים ביורוקראטיים, על מוקדי כוח בחברה הישראלית, על הקשר בין שלטון ההון לשלטון החוק, ואת הקשר בין הכנסת לשלטון המקומי.

הכנת אסטרטגיה ויצירת קבוצות השפעה

לאחר לימוד החומר משתתפי הקורסים בנושא קשרי ממשל  יעברו לשלב הבא -  איך לגבש אסטרטגיה ביצועית, איך לקבוע את חברי הכנסת בהם ישקיעו את כל מאמצי השכנוע, איך לנהל משא ומתן להגשמת הניסוחים בחוקים שהוגשו לאישור הכנסת, ואולי חשוב מכל דבר אחר- איך לגייס את דעת הקהל לטובתם.

כמו בנושא של לובינג הניסיון מוכיח שחברי כנסת רגישים מאד לדעת הקהל ותמיכתם תקבע לפי תגובת הקהל ברחוב. אם ירגישו שכיסאם בסכנה הם ישפיעו על סיעתם לתמוך בחוק שעל הפרק. מצבי משבר מלחיצים את המחוקקים ומביאים אותם לשקול את עמדותיהם. פוליטיקאים אינם אוהבים להופיע בכתבות בעיתונים ובדיווחים בטלוויזיה כאויבי העם או כאנשים שאינם רגישים לרגשי לב הציבור.

ניצחון ראשון יאפשר גיוס לקוחות חדשים למשרד שמתמחה בנושא 'קשרי ממשל' Lobbying'}'}. עובדים רבים צוברים ניסיון רב במסגרת עבודתם ובהמשך יוצאים לקריירה עצמאית כדי לייצג ארגונים ומוסדות ולעזור במאמציהם להשפיע על החלטות הכנסת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

VPR בניית אתרים לעסקים בראייה של חברת קידום אתרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שמוליק דורינבאום

מאת: שמוליק דורינבאוםחתונות31/01/131119 צפיות
מאז ומתמיד זוגות מתחתנים יודעים שבשביל לבחור מקום צריך לצאת ולהסתובב בין המקומות, לחפש אתרי אינטרנט עם סיורים וירטואלים כאלו ואחרים על מנת לקבל את הויז'ן הכולל של המקום..

מאת: שמוליק דורינבאוםהדברה27/08/121081 צפיות
אנחנו מאוד אוהבים את הבית הפרטי שלנו, מאוד אוהבים את השקט הנפשי אבל לא תמיד הוא נשאר ככה ולא בגללנו.

מאת: שמוליק דורינבאוםחתונות22/07/121046 צפיות
אם גם אתה מצאת את בחירת ליבך ומעוניין כבר למסד את הקשר, קרוב לוודאי שאתה מחפש אחר טבעת נישואין. טבעת נישואין היא ללא כל ספק הסממן הגדול ביותר המעיד על הקשר בין בני הזוג..

מאת: שמוליק דורינבאוםחתונות17/06/122324 צפיות
לתכנן כמעט אף אחד לא אוהב, אבל כאשר מדובר בתכנון חתונה קרובה בני הזוג קופצים לים ומקווים שהם שוחים לכיוון הנכון. אז כמו ברוב המקרים, אלו שמתחתנים הינם זוג טרי אשר לא ידע מעולם על הנושא של חתונה.

מאת: שמוליק דורינבאוםמשכנתא04/06/121133 צפיות
מי מאיתנו שעומד בפני הבחירה החשובה והמשמעותית של הלוואת משכנתא שתלווה אותו החל מרכישת נכס (כמו בית למשפחתו) ודרך עשרים או שלושים השנים הבאות של חייו, בוודאי יגלה עניין בנאמר במאמר זה.

מאת: שמוליק דורינבאוםגאדג'טים24/05/121238 צפיות
אנחנו כל הזמן רואים בחדשות על איזה פיתוח חדש כזה או אחר אשר משנה את פני העולם לתמיד, אמרו שבין גדולי מוחות ואנשים גדולים..

מאת: שמוליק דורינבאוםגיל הזהב24/03/121315 צפיות
בכל מדינה מתוקנת ברחבי העולם, מחויבת להיות חקיקה כלשהי, המעגנת את זכויותיהם של האוכלוסייה הקשישה בה. במדינת ישראל, קיים חוק סיעוד לקשישים,

מאמרים נוספים בנושא פוליטיקה

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 01/07/231458 צפיות
הרצון לרצות את כולם, הוא באיזשהו מקום שאיפה טבעית של האדם, ובוודאי לכל נבחר ציבור, אשר רוצה לגייס סביבו תמיכה רחבה, אהדה גדולה, ולגלוש על גלי האהבה של ההמון (אלא אם מראש בחר לעצמו אג'נדה קונטרוברסלית בהגדרה). אך לעיתים, לא רק בפוליטיקה, גם בחיים, אחת ההחלטות הכי קשות שיש לקבל היא החלטה "איזה גשר לחצות ואיזה גשר לשרוף". המדובר לעיתים בהחלטה בלתי נמנעת.

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 18/08/181517 צפיות
העיסוק המדיני-פוליטי, על פי גישתו של אריסטו היא "האומנות השלטת" על כל האומניות האחרות; ברגע שמקבלים את ההנחה כי העיסוק הפוליטי הוא בגדר מעשה אומנות, הרי שמתוקף כך גם מתחייבת המסקנה שהכישרון לעסוק בתחום, אינו נרכש, אלא בהכרח מולד.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 10/01/162821 צפיות
הימין מחזיק באידיאולוגיה של ארץ ישראל השלמה שהובטחה לאבות, והשמאל מחזיק באידיאולוגיה של הישמעות לחוק הבינלאומי המורה להשיב שטחים כבושים ולחובה המוסרית שלכל אדם יהיו זכויות בסיסיות, שכוללות גם זכות בחירה וייצוג, אבל אלה ואלה מכופפים את האידיאלים הנעלים שלהם בפני המציאות והריהם ריאליסטים-פרגמטיסטים.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 05/07/152671 צפיות
ראשית אומר כי איני חושב שבדברים הבאים אחדש הרבה, שהרי הסכסוך הישראלי-פלסטינאי כה ממשוך שהכול כבר נאמר עליו ותמונת המצב ידועה. ובכל זאת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 12/12/138022 צפיות
בכנס, במכללה האקדמית נתניה, שעסקה בנושא של החלטת בג"צ, להדיח ראשי עיר מכהנים, עקב חשדות למעשי עבירה שנעברו לכאורה בתפקידם, השתתפו פרופ' פרידמן, שר המשפטים לשעבר, והשופט העליון אליהו מצא לשעבר. שניהם היו בדעה כי בג"צ הלך רחוק מדי, מעבר לסמכויותיו וגילה אקטיביזם שיפוטי מנוגד לחוק הכנסת. לדעתי – כשנוצר וואקום או לאקונה בחוק או איחור וגמגום מצד הכנסת, יכול בג"צ למלא את החור השחור בהתנהלות הציבורית ובמלחמה בשחיתות בפסיקה אקטיביסטית עד לחקיקה בכנסת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 16/05/131892 צפיות
שלטון חזק, שלטון בעל יכולת פעולה רחבה ללא סחיטה ואיומים מצד רסיסי מפלגות, הוא לטובת העם עם ארגז כלים דמוקרטי לשלטון יציב. אחוז חסימה של 4% - אינה המצאה רגעית וכבר דנים בסוגיה זו, מזה שני עשורים. חסימה של מפלגות קטנות – אינה פגיעה במיעוט ולא פגיעה בחופש ההתארגנות או הבעת דעה ועמדה. כדי להתמודד ולהשפיע, אפשר להתאחד, אפשר להתאגד ואפשר גם להצטרף כסיעה למפלגות קיימות. משילות טובה ונמרצת – היא גם צורך וגם הכרח.

מאת: ענת רובינרפוליטיקה 29/03/132205 צפיות
מאות לוביסטים פועלים בכנסת. האם פעולתם טובה היא או רעה?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica