חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חוק סיעוד לקשישים- הזכות לקבלת סיוע סיעודי מהמדינה

מאת: שמוליק דורינבאוםגיל הזהב24/03/20121316 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בכל מדינה מתוקנת ברחבי העולם, מחויבת להיות חקיקה כלשהי, המעגנת את זכויותיהם של האוכלוסייה הקשישה בה. במדינת ישראל, קיים חוק סיעוד לקשישים, במסגרתו מוענקות זכויות והטבות ייחודיות לאוכלוסיית הגיל השלישי. אחת מהזכויות הללו, היא קבלת גמלת סיעוד, המאפשרת לקבל מהמדינה טיפולים סיעודיים, כשנדרשת עמידה בקריטריונים מסוימים על מנת לקבל זכות זו. זכות זו מיועדת לקשישים המתגוררים בביתם הפרטי או בדיור מוגן כלשהו, הזקוקים לקבלת עזרה סיעודית יומיומית, כשאין ביכולתם הכלכלית לפנות לאחד מהמוסדות המעניקים שירותים סיעודיים.

הקריטריונים לקבלת גמלת סיעוד

גמלת סיעוד מיועדת בראש ובראשונה לקשישים הנמצאים מעבר לגילאי הפרישה המעוגנים בחוק, כשנמצאים במסגרתה של הפנסיה, המגיעה להם על פי חוק בעת הגעתם למעמד הפרישה. גמלת סיעוד תינתן לקשישים שאינם זכאים לקצבה אחרת כלשהי מן הביטוח הלאומי, כרמת הכנסותיהם בנוסף, נמוכה מהסכומים שנקבעו בתקנותיו. כמו כן, גמלת סיעוד ניתנת לקשישים המוגדרים כסיעודיים, כשאינם מסוגלים לבצע פעולות יומיומיות פשוטות באופן עצמאי, טיפול בקשישים יכול לשמש לדוגמא: הלבשה, רחצה, אכילה ושתייה. מקרים נוספים, שניתן באמצעותם לקבל גמלת סיעוד, מתאפיינים במוגבלות בתנועה ממקום למקום, או בהופעת קשיים נפשיים שונים.

איך מתבצע ההליך עד לקבלת הזכות לסיוע סיעודי

על מנת לקבל את הרעיון של חוק סיעוד ולטיפול בקשישים, המתבטא בקבלת גמלת סיעוד, יש להגיש בקשה למוסדות הביטוח הלאומי, כשנדרש בידי אותו קשיש למלות טופס בקשה, בו יפרט את קשייו השונים. לאחר מכן, באמצעות בחינה של הנסיבות הקיימות, יקבלו נציגי הביטוח הלאומי את ההחלטה האם זכאי אותו הקשיש לעזרה סיעודית מסוימת מידי המדינה ובאיזה היקף. בחינת הבקשה, נעשית בנוסף באופן פיזי, כשמתבצע ביקור בית בידי נציג מוסמך מטעם הביטוח הלאומי, כשתפקידו לאבחן את מצבו של אותו הקשיש ביחס לתנאי חייו, כשבמידה והגיע למסקנה שמצבו הבריאותי, בנוסף לרמת הכנסתו החודשית והדרך בה חי, מחייבים סיוע סיעודי כלשהו, תוענק לו גמלת סיעוד.

רמות סיוע שונות

גמלת סיעוד מתאפיינת בשלושה רמות שונות, הניתנות בהתאם למצבו התפקודי של אותו קשיש, כשכל אחת מהם מעניקה מספר מסוים של שעות טיפול וסיעוד שבועי בסולם עולה, כמספר השעות הנמוך ביותר נמדד ב9 ו-3/4 שעות שבועיות, הרמה השנייה היא בסיוע בכ-16 שעות שבועיות, ורמת הטיפול הסיעודי הגבוהה ביותר היא בהיקף של 18 שעות מידי שבוע.  

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

VPR בניית אתרים לעסקים בראייה של חברת קידום אתרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שמוליק דורינבאום

מאת: שמוליק דורינבאוםחתונות31/01/131119 צפיות
מאז ומתמיד זוגות מתחתנים יודעים שבשביל לבחור מקום צריך לצאת ולהסתובב בין המקומות, לחפש אתרי אינטרנט עם סיורים וירטואלים כאלו ואחרים על מנת לקבל את הויז'ן הכולל של המקום..

מאת: שמוליק דורינבאוםהדברה27/08/121081 צפיות
אנחנו מאוד אוהבים את הבית הפרטי שלנו, מאוד אוהבים את השקט הנפשי אבל לא תמיד הוא נשאר ככה ולא בגללנו.

מאת: שמוליק דורינבאוםחתונות22/07/121047 צפיות
אם גם אתה מצאת את בחירת ליבך ומעוניין כבר למסד את הקשר, קרוב לוודאי שאתה מחפש אחר טבעת נישואין. טבעת נישואין היא ללא כל ספק הסממן הגדול ביותר המעיד על הקשר בין בני הזוג..

מאת: שמוליק דורינבאוםחתונות17/06/122325 צפיות
לתכנן כמעט אף אחד לא אוהב, אבל כאשר מדובר בתכנון חתונה קרובה בני הזוג קופצים לים ומקווים שהם שוחים לכיוון הנכון. אז כמו ברוב המקרים, אלו שמתחתנים הינם זוג טרי אשר לא ידע מעולם על הנושא של חתונה.

מאת: שמוליק דורינבאוםמשכנתא04/06/121133 צפיות
מי מאיתנו שעומד בפני הבחירה החשובה והמשמעותית של הלוואת משכנתא שתלווה אותו החל מרכישת נכס (כמו בית למשפחתו) ודרך עשרים או שלושים השנים הבאות של חייו, בוודאי יגלה עניין בנאמר במאמר זה.

מאת: שמוליק דורינבאוםגאדג'טים24/05/121240 צפיות
אנחנו כל הזמן רואים בחדשות על איזה פיתוח חדש כזה או אחר אשר משנה את פני העולם לתמיד, אמרו שבין גדולי מוחות ואנשים גדולים..

מאת: שמוליק דורינבאוםבישול ואפיה24/03/121345 צפיות
הצורך במוצרי מזון הוא מזמן לא רק בסיסי וקיומי, כשכיום מתאפשר באמצעות צריכת מוצרי מזון ממקומות שונים ברחבי העולם, ללמוד רבות אודות תרבויות הקיימות בעולם, דרך מאכליהם השונים.

מאמרים נוספים בנושא גיל הזהב

מאת: simply smartגיל הזהב01/04/216153 צפיות
בתי אבות ודיור לגמלאות עומדים בפני אתגרים, אך הביקוש למוצרים אלה רק יגדל ככל שאוכלוסיית המדינה מתבגרת בכתבה הבאה נרחיב על כך:

מאת: רוני הכהןגיל הזהב04/12/171857 צפיות
יותר ויותר מבוגרים מוצאים כי רכישת קלנועית למכירה היא פעולה שעומדת בכל התנאים לעולם חדש של תנועה עצמאית למדי עבורם.

מאת: שרון צרפתיגיל הזהב28/09/162024 צפיות
חשוב תמיד להיות מעורים בנעשה ולא להזניח מצב נפשי שהחל מדכדוך קל והתקדם אל עבר דיכאון של ממש שממנו כבר קשה לצאת. עבור הגיל השלישי מומלץ להתקדם בעזרת פסיכוגריאטר שמכיר את העולם הזה מקרוב ויכול בצורה מקצועית להקל על הכניסה וההשתלבות בתוכו.

מאת: רועי כץגיל הזהב11/09/162143 צפיות
מכירות חיתולים למבוגרים במבצע מקדמות סטטיסטיקה שאומרת שאחד מתוך ארבעה אנשים עשוי להזדקק לשימוש באחד הסוגים הנפוצים.

מאת: רועי כץגיל הזהב28/07/162058 צפיות
הזדקנות עשויה להיות תהליך מורכב. אתה חווה כתמים כבדים על העור, תנועתך איטית יותר, ואתה לוקח יותר כדורים מאשר ג'ניס ג'ופלין במיטב שנותיה.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/152044 צפיות
אם היינו בודקים את מצבם של קשישים בישראל של לפני כשלושה או ארבעה עשורים, היינו מקבלים תמונה שונה לגמרי מזו שאנו רואים היום.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/151710 צפיות
בנים ובנות של הורים רבים רואים כיצד מגיע הרגע שבו האדם שיקר להם כל כך אינו מסתדר לבד בחייו. כלומר, שלעתים גם אדם צלול לא מצליח לבצע בעצמו פעולות שלכל אדם אחר נראות שגרתיות ופשוטות מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica