חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דוגמא מעשית של חוזה עבודה

מאת: שירה אלהדיני עבודה30/11/20112809 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עורכי דין בישראל, העוסקים בתחום דיני העבודה, מטפלים בתביעות רבות הנוגעות לחוזה עבודה. ניסוח נכון ומוקפד של חוזה עבודה, יכול למנוע את מרבית המחלוקות בין הצדדים ועל כן, חשוב להבין כיצד יש לבנות חוזה זה.

סעיפי המפתח של חוזה עבודה הם שלושה: הגדרת התפקיד, תנאי ההעסקה וסיום החוזה.

חלק ניכר מן החיכוכים העולים בין עובד למעביד, נובעים מפער בציפיות שלהם זה מזה. ככל שהחוזה מגדיר בצורה ברורה יותר את חובותיו של העובד, כך ניתן ליצור יחסי עבודה יציבים לאורך זמן.

תנאי העסקתו של העובד חייבים להופיע בחוזה, בדגש על שכרו ומסגרת העבודה (ימים ושעות).

מה קורה כאשר הצדדים מעוניינים בסיום החוזה? יש לכלול סעיף בכל חוזה עבודה, המתייחס להתפטרות ופיטורין.

חוזה עבודה – דוגמא

מרבית מקומות העבודה כיום, מחתימים את העובדים על חוזה עבודה. מטרתו של חוזה היא לעגן את התחייבויות הצדדים זה לזה ובמסגרת חוזה עבודה, את התחייבות העובד לבצע את העבודה ואת התחייבות המעביד לתת תמורה בעד עבודה זו.

חוזה עבודה צריך להיות מנוסח כהלכה ולכלול את כל הפרטים המהותיים ליחסי עובד – מעביד, לרבות:

1. פרטי הצדדים : ראשיתו של החוזה, בפרטי הצדדים, שמותיהם, תעודות הזהות, כתובות וטלפונים.

2. הגדרת התפקיד : חוזה עבודה יגדיר באופן ברור מהו תפקידו של העובד, תחומי אחריותו, למי הוא כפוף בעבודתו וכיו"ב.

במידה שמדובר בעבודה זמנית, יש לציין זאת במסגרת חוזה.

3. תנאי העסקה : שכרו של העובד, מועד התשלום, העלאת שכר, פנסיה וכיו"ב. על החוזה להתייחס גם לזכות העובד לצאת לחופשה, לתשלום דמי הבראה וכיו"ב.

4. סודיות : אחת העצות החשובות של עורכי דין בישראל, למעסיקים היא להקפיד על הכנסת סעיף סודיות בחוזה עבודה.

5. התפטרות ופיטורין : חובת הצדדים לתת הודעה מוקדמת, קבלת פיצויי פיטוריו וכיו"ב.

6. שינוי חוזה : לעיתים קרובות, יש צורך בשינוי חוזה עבודה. חשוב מאוד כי החוזה יאפשר זאת ויכלול סעיף הקובע כי כל שינוי יהיה בתוקף רק אם נעשה בכתב ובחתימת הצדדים.

על חשיבותו של סעיף הגדרת תפקיד

אחד מסעיפי המפתח של חוזה עבודה, הוא סעיף הגדרת תפקיד. עורכי דין בישראל, מקפידים כי במסגרת חוזה עבודה, יוגדר באופן מפורש תפקידו של העובד, תחומי אחריותו, כפיפות וכיו"ב.

סעיף זה הוא בעל חשיבות רבה מאוד ליצירת מערכת יחסי עבודה תקינים בין העובד למעביד היות שהוא מביא לתיאום ציפיות.

ככל שהמעסיק יידע להגדיר טוב יותר, את דרישותיו מן העובד, כך יוכל העובד למלא את תפקידו לשביעות רצון המעסיק.

תיקון חוזה – בכתב בלבד!

חוזה עבודה מסדיר את מערכת יחסי העבודה שבין העובד למעביד. מטבע הדברים, עשויה מערכת זו להשתנות על פני זמן (למשל, עם קידומו של העובד לתפקיד בכיר יותר) ועל כן, יכול ויהיה צורך לשנות את חוזה העבודה שנחתם בין הצדדים.

עורכי דין בישראל מבהירים תמיד כי כל תיקון חוזה, יהיה הוא תיקון משני או עיקרי, ייעשה בכתב בלבד, בחתימת הצדדים לצידו ועל הצדדים לקבוע עקרון זה בחוזה עצמו.

לעיתים קרובות, סומכים הצדדים על הסכמות בעל פה ואינם דואגים לעגן אותן בכתב בחוזה. בפרט, כאשר ישנה הכרות אישית. זוהי טעות נפוצה, הגורמת לא פעם למחלוקות קשות בין הצדדים. כל צד זוכר את הדברים אחרת ובהעדר עדות בכתב, נוצרים וויכוחים ועימותים.

חשוב אפוא כי כל תיקון של חוזה עבודה, ייעשה בכתב בלבד.

עריכת חוזה עבודה, צריכה להיעשות בתשומת לב רבה, תוך מתן דגש לסעיפים החשובים ביותר: הגדרת התפקיד, תנאי ההעסקה של העובד וסיום החוזה. כמו כן, יש לכלול במסגרת חוזה עבודה, סעיף הקובע כי כל שינוי ייעשה בכתב בלבד והיה בר תוקף עם חתימת הצדדים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שירה אלה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהדיני משפחה27/12/161265 צפיות
בית הדין הרבני הוא חלק ממערכת המשפט בישראל ופועל מכוח משפט עברי, שהעניק לו את הסמכות לדון בענייני נישואין וגירושין, סמכויות מוגבלות במידת מה בדיני אישות, גיור... קרא עוד

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי20/12/161089 צפיות
חוק הוצאה לפועל והתקנות השונות על פיו מאפשרים מגוון של הליכים אשר עומדים לצד הזוכה. כל אחד מההליכים נקבע על פי הנסיבות, על פי מצבו של החייב ועל פי הדרישות של הזוכה... קרא עוד

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161712 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161709 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161899 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152775 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי12/03/151362 צפיות
אישור אפוסטיל יכול לשמש עדות לאמיתותם של מסמכים ואמיתות חתימת הנוטריון כאשר הם מוצגים בפני מדינות זרות. אילו מדינות רשאיות להשתמש באישורי אפוסטיל?

מאמרים נוספים בנושא דיני עבודה

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה10/09/20952 צפיות
עובד המפוטר ממקום עבודתו זכאי לשכר של חודש כנגד כל שנת עבודה (אלא אם כן, הוסכם על שיעור גבוה יותר), בעת פיטוריו או בעת היותו מתפטר כדין מפוטר או כמוסכם בהסכם עבודה. תשלומי פיצויים מגלמים בתוכם את רכיב העמלות (בחישוב ממוצע של 12 החודשים האחרונים), ואת רכיבי השכר הקבועים, גם כאלה שלא נכנסים תחת הקטגוריה "שכר בסיס". עם זאת, פיצויים אינם משולמים עבור פרמיות, מענקים, בונוסים, החזרי הוצאות, משכורת 13 ותוספות מותנות. הכלל הבסיסי הינו (למעט במקרה של מתפטר בדין מפוטר), שעובד מפוטר בלבד, זכאי לפיצויי פיט

מאת: רונית בילרדיני עבודה14/03/181382 צפיות
חוק פיצויי פיטורים קובע, כי עובד אשר פוטר ממקום עבודתו לאחר שנת עבודה זכאי לפיצויי פיטורים מהמעביד. כמו כן, קובע החוק, כי בנסיבות מסוימות זכאי עובד לתשלום פיצויי פיטורים אף לאחר התפטרותו מעבודה. (הרעת תנאים, התפטרות לצורך טיפול בילד, מעבר מגורים לצורך עבודתו של בן הזוג ועוד).

מאת: tiloniדיני עבודה07/09/171918 צפיות
לעיתים, כמו בכל משפחה, יכולים להתגלע ויכוחים וחילוקי דעות, אולי אפילו להיאמר מילים קשות אך במקום העבודה, בניגוד למקרים דומים בתוך המשפחה הקרובה או לחברים הקרובים, עלול הצד השני לראות בדברים אלו כהוצאת לשון הרע בעבודה ולתבוע את אומרם בבית המשפט תחת חוק ""איסור לשון הרע התשכ"ה- 1965"

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161712 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה01/08/162692 צפיות
אישור מרופא תעסוקתי המורה כי אין העובד מסוגל לחזור לעבודתו הקודמת, או מצב הזהה לה, וזאת בשל תפקוד לקוי של אחד מאברי הגוף. עובד הסובל מבעיות בריאותיות ומציג מסמכים מרופא מומחה, המציין את הלקות בכושר עבודתו ומגבלותיו הרפואיות בעבודתו. עובד הסובל ממגבלה בריאותית ומבצע עבודה אשר אינה מתאימה ליכולותיו הרפואיות עקב מצב בריאותי לקוי.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה02/06/163304 צפיות
החובה לשלם שכר בחגים לעובדים, עולה מתוקף צו ההרחבה להסכם המסגרת במגזר העסקי. בהתאם לכך, עובד חודשי ועובד שכר (בתנאים הרשומים להלן) זכאים לשכר רגיל, אף בימים אשר לא עבדו בהם בשל היותם ימי מנוחה בחגים.

מאת: אבי דוידידיני עבודה23/05/163468 צפיות
בקצרה על הרעת תנאים בעבודה לאלו המחליטים להתפטר ולאלו המחליטים להישאר במקום העבודה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica