חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חוק הוצאה לפועל: הליכים העומדים לטובת זוכה

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי20/12/20161088 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הליכים אותם ניתן לנקוט נגד חייב בהליכי הוצאה לפועל אמורים לתת מענה למספר מטרות. ראשית, הליכים אלו הם הדרך החוקית היחידה העומדת לרשותו של הזוכה. ללא הליכים מן הסוג הזה קשה עד בלתי אפשרי לגבות את החוב, בעיקר בתום הליכים ארוכים של הוצאה לפועל. שנית, ההליכים מהווים סוג של ביטחון. חוק הוצאה לפועל והתקנות השונות על פיו מאפשרים מגוון של הליכים אשר עומדים לצד הזוכה. כל אחד מההליכים נקבע על פי הנסיבות, על פי מצבו של החייב ועל פי הדרישות של הזוכה. מהבחינה הזו, עדיף לערב עורך דין הבקיא בתחום של הוצאה לפועל מוקדם ככל האפשר על מנת למנוע עוגמת נפש או עיכובים. במילים אחרות, גם אם זוכה סיים את ההליכים ומעוניין לגבות את החוב, עליו להכיר את האמצעים העומדים לרשותו ולנצל אותם בדרך הנכונה.

כל מה שצריך לדעת על עיקול מטלטלין

ההליך הראשון אותו ניתן לנקוט הוא גם השכיח ביותר וקרוי "עיקול מטלטלין". לאחר עיקול של נכסי מטלטלין של החייב ניתן לבצע מכירה, ולהחזיר לזוכה את הסכום הנקבע על ידי השופט. יחד עם זאת, קיימים מטלטלין אותם לא ניתן לעיקול. מטלטלין אלו הם הנכסים הבסיסיים הדרושים לצורך מחייתו של האדם, כלי עבודה שערכם אינו עולה על הסכום הקבוע בתקנות, עיטורי צה"ל ותשמישי קדושה. למרות ערך מסוים של חלק מהמטלטלין הללו, הרשויות רואות בהם נכס שלא ראוי לעיקול וזאת עקב פגיעה מיותרת בחייב.

מהו עיקול מקרקעין?

עוד הליך נפוץ קרוי עיקול מקרקעין. בניגוד להליך המטלטלין בו יש לבדוק כל נכס לגופו, העיקול הזה תקף לגבי נכסי מקרקעין בלבד. כל הנכסים הרשומים על שמו של החייב ניתן לעיקול ולמכירה למרבה במחיר. מצד שני, במידה ונכס המקרקעין הוא בית המגורים של החייב יש לדאוג עבורו ועבור משפחתו לדיור חלופים. חשוב להדגיש כי חייבים רבים מתייעצים עם מומחי הוצאה לפועל על מנת לברר לגבי הנושא הזה, ואף מחליפים נכסים ודירות בתום ההליכים. גם כאן כדאי לזוכה לערב איש מקצוע המחויב לאינטרסים שלו כדי לממש את הזכויות מוקדם ככל האפשר.

כינוס נכסים

הליך אחר אותו כדאי להכיר הוא עיקול בידי צד שלישי. בהליך זה מתבצע עיקול של כלל נכסי החייב המצויים בידי צד שלישי כלשהו. בין יתר הנכסים כלולים יתרה בחשבון הבנק, חוב עתידי וכדומה. העיקול אינו מורכב יותר מעיקולים אחרים אך הוא דורש אישורים ואסמכתאות מטעם הרשויות האחראיות על הנושא. בנוסף, לעיתים נדרש הזוכה להפעיל כינוס נכסים של נכסי החייב. הנכסים מגיעים לידיו של נאמן המייצג את הזוכה, אשר לרוב מחזיק בתואר עורך דין, ותפקידו לכנס את הנכס לשם ביצוע פסק הדין העומד לרשות מרשו.

הליכים למקרים קיצוניים

ישנם הליכי תיק הוצאה לפועל העומדים לטובת הזוכה אך אינם מבטיחים את קבלת החוב, אלא מקשים על החייב להתחמק. עיכובי יציאה מן הארץ, צווי הבאה וצווי מאסר הם דוגמאות מצוינות לאסטרטגיה מן הסוג הזה. לאחר הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ לא יכול החייב לצאת עד אשר יסדיר את החוב, כל עוד מוכח קשר בין היציאה לבין האפשרות לגבות אותו. מנגד, צווי הבאה וצווי מאסר מובאים בפני ראש הוצאה לפועל אך אלו פעולות השמורות למקרים קיצוניים בלבד. בתי המשפט מעדיפים שלא להשתמש בהליכים מן הסוג הזה, בעיקר משום שהם אינם מועילים לזוכה ואף פוגעים בעתידו של החייב בטווח המיידי והרחוק.

* אתה לא לבד! עורכי דין מסייעים בפורום משפטי: פורום הוצאה לפועל

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שירה אלה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהדיני משפחה27/12/161265 צפיות
בית הדין הרבני הוא חלק ממערכת המשפט בישראל ופועל מכוח משפט עברי, שהעניק לו את הסמכות לדון בענייני נישואין וגירושין, סמכויות מוגבלות במידת מה בדיני אישות, גיור... קרא עוד

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161712 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161709 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161899 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152774 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי12/03/151361 צפיות
אישור אפוסטיל יכול לשמש עדות לאמיתותם של מסמכים ואמיתות חתימת הנוטריון כאשר הם מוצגים בפני מדינות זרות. אילו מדינות רשאיות להשתמש באישורי אפוסטיל?

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי02/03/141665 צפיות
מחפש נוטריון? זה פשוט וקל! להלן המדריך לאיתור נוטריונים בישראל. תוכלו לחפש נוטריון במאגרים שונים באינטרנט, או לקבל המלצה מעורכי דין, מכרים, בני משפחה וכיו"ב.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231594 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212067 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211922 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211573 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211251 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201797 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201527 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica