חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עו"ד אלון וניני נותן סקירה קצרה על מס' נושאים חשובים בתחום ההוצאה לפועל.

 

30.12.11

מאת: עו"ד אלון וניני

הוצאה לפועל - הליכי עיקול

לפני הוצאת המעוקלים על ידי קבלני ההוצאה לפועל, בדרך כלל יגיעו 2 פקידי הוצאה לפועל אל בית החייב על מנת לרשום את כל הרכוש המצוי בו. בתום הרישום, ימסרו עותק מהטופס לידי החייב או בן משפחתו המצוי במקום, תוך החתמתו על התחייבותו לשמש כנאמן על הרכוש שעוקל. החל מאותו רגע אין החייב רשאי להוציא את הרכוש מידיו באופן כלשהו. אם החייב יסרב לחתום על טופס העיקול, יהיו פקידי ההוצאה לפועל רשאים להוציא מיד את הרכוש ולאחסנו במחסני ההוצאה לפועל.

אגב, ראש ההוצאה לפועל ועורך דינו של הזוכה עושים שימוש מושכל ברשימה זו, שכן היא מצביעה בברור על רמת חייו של החייב

לאחר חלוף 14 יום מיום העיקול ברישום, יהיה הזוכה רשאי לפנות לראש ההוצאה לפועל ולבקש הוצאת המעוקלים. הפעם יגיעו לביתו או לעסקו של החייב קבלני הוצאה לפועל, לעיתים מלווים בשוטר, על מנת להוציא את המיטלטלין המעוקלים. יש להימנע מכל אלימות כלפי פקידי וקבלני הוצאה לפועל שכן הם פועלים, כאמור, בצו שיפוטי וכל פגיעה בהם מהווה עבירה פלילית חמורה.

בדרך כלל לא יטרחו המעקלים להוציא רכוש אשר אין לו כל ערך, שכן, רכוש זה יעלה אבק במחסני ההוצאה לפועל מבלי שמישהו יטרח לרכשו במכירה פומבית או באחד המכרזים הנערכים מידי פעם. על כן, באין דורש, יאלץ הזוכה לשלם למחסן ההוצאה לפועל הוצאות אחסנה ולהגדיל בכך עוד יותר את חובו של החייב, עליו יושטו הוצאות אלו. קבלני ההוצאה לפועל בעלי רשיון מיוחד מאת משרד המשפטים והפועלים מכח צו שיפוטי מנוסים ויודעים היטב את מלאכתם, יעקלו ויוציאו מבית החייב רק רכוש אשר הם מעריכים כי ימכר כמו מחשב, טלוויזיה, ריהוט בעל ערך, שטיחים, מערכת סטריאו, חפצי אומנות וכיוב'. לעיתים, הזוכה מעוניין להפעיל לחץ מיוחד על החייב ויבקש מקבלני ההוצאה לפועל לרוקן את דירתו של החייב. במקרה זה יקח הזוכה על עצמו את ההוצאה הנוספת הכרוכה בהובלה במשאית ואחסון כל המיטלטלין במחסן ההוצאה לפועל.

בתום 14 יום נוספים מיום הוצאת המיטלטלין, אם החייב לא ישלם את החוב או יגיע להסדר עם הזוכה, ימכרו המיטלטלין. הליך המכירה נעשה מידי יום. הקונים השכיחים הם מחפשי הזדמנויות וסוחרים אשר רוכשים את המיטלטלין תמורת סכומים זעומים. מהתמורה המתקבלת מהמכירה יכוסו קודם כל עלויות האחסנה והמכירה, עלות ביצוע העיקול והיתרה תועבר לזוכה על חשבון החוב בתיק ההוצאה לפועל

 

מאת: עו"ד אלון וניני


מאסר חייבים בהוצאה לפועל

הזוכה רשאי לבקש צו מאסר כנגד חייב אשר אינו משלם את הסכום שהוטל עליו בחקירת יכולת. גם במקרה זה עלול להופיע שוטר בביתו של החייב ולעוצרו על מנת להביאו בפני ראש ההוצאה לפועל על מנת שיקבע את תקופת מאסרו כחייב המשתמט מתשלום. מן הראוי להדגיש כי אין עוצרים חייב בגלל אי יכולתו הכלכלית לשלם את חובו לזוכה אלא משום שלאחר שראש ההוצאה לפועל קבע מהי יכולתו הכלכלית של החייב, אי תשלום יתפרש כסירוב החייב להיפרד מכספו ולשלם את חובותיו.

בכל שלב, יוכל החייב אשר אינו ממלא אחר הוראות ראש ההוצאה לפועל, לחזור בו מסרבנותו ולהשתחרר ממאסרו או מהאיום במאסרו.  מד שני, חייב אשר נאסר בגלל אי תשלום חודשי שהוטל עליו על ידי ראש ההוצאה לפועל, מאותת בברור לראש ההוצאה לפועל כי ככל הנראה אינו מסוגל לעמוד בסכום שנפסק בחקירת יכולתו, וסביר כי בחקירתו הבאה יוקטן סכום החיוב החודשי.

למעשה ראש ההוצאה לפועל יעשה כל שביכולתו למנוע את מאסרו של החייב ויאפשר לו בכל שלב מהליכי ההוצאה לפועל להמציא מסמכים, להיחקר מחדש על יכולתו או לחזור בו מסירובו לקיים צו כלשהו. רק כאשר ראש ההוצאה לפועל ישתכנע כי אין עוד אמצעי אחר כדי לאלץ את החייב לקיים את חיוביו יורה על מאסרו

מאת: עו"ד אלון וניני

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד אלון וניני

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלון וניני

מאת: אלון וניניייעוץ משפטי27/03/121588 צפיות
עו"ד אלון וניני מסכם באופן נרחב את השימוש בעדי מדינה במשפט הישראלי הלכה למעשה

מאת: אלון וניניפלילי27/03/121269 צפיות
עו"ד אלון וניני מסקר באופן נרחב את סמכויות המעצר במדינה.

מאת: אלון וניניפלילי29/02/121230 צפיות
עו"ד אלון וניני מסקר את נושא הרישום הפלילי מבחינה משפטית ופרקטית.

מאת: אלון וניניפוליטיקה 28/02/121957 צפיות
הפרדת הדת מהמדינה היא רעיון במחשבה המודרנית, כאשר הגישה היא שראוי למבני המדינה או הממשלה הלאומית להיות נפרדים מן המוסדות הדתיים. רעיון זה לרוב מורכב משני חלקים עיקריים, חילוניות המשטר וחופש מדת ברמת המדינה, ומתן חופש דת לפרט ולקהילה מצד המשטר.

מאת: אלון וניניחוק ומשפט - כללי27/02/121366 צפיות
עו"ד אלון וניני נותן סקירה על מעמד עד מדינה במשפט הישראלי

מאת: אלון וניניחברה ומדינה - כללי25/01/121282 צפיות
עו"ד אלון וניני מנסה לסכם את הוכוח לגבי כינונה של חוקה במדינת ישראל ומתאר את השלבים בהתפתוחתה של חוקה במדינה.

מאת: אלון וניניחוק ומנהל18/01/128156 צפיות
אלון וניני מסכם את המלחמה בין זכות הפרט למצפון לבין זכות המדינה להגן על אזרחיה בהתאם לכך נבחנת חוקיות ההחלטה של שר הביטחון שלא להעניק לעותרים פטור מחובת שירות מילואים בשל טעמים שבסרבנות מצפון סלקטיבית.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231599 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212068 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211923 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211574 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211252 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201800 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201531 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica