חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים

מאת: כרמי אומרוגישור ובוררות13/03/20121372 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גישור הינו הליך המוכר בחוק החל משנת 1984. בשנים האחרונות, בעקבות העומס הרב שנוצר על מערכות המשפט, יותר ויותר מקרים מנותבים אל הליכי גישור שונים עוד בטרם הם מגיעים אל דיוני משפט מוקדמים. חלק מהמקרים, מתאימים באופן אידיאלי לגישור, אינם מצריכים פסיקה של שופט ונפתרים, אולם בחלק מהמקרים, גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית.

במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

מהו גישור?

אומנם, ישנם אנשים רבים המודעים לקיומו של הליך הגישור, אולם, הם אינם בהכרח מבינים את משמעותו, יודעים כיצד הוא מתבצע או מכירים ביתרונותיו, ולכן נסביר זאת כעת.

גישור הינו הליך וולונטרי, שמטרתו ליישב מחלוקות בין שני צדדים מסוכסכים או יותר, באמצעות השגת הסדר שיהיה מקובל על כל אלו הנמצאים במחלוקת. תהליך הגישור עצמו, מתנהל באמצעות דיון פתוח שנערך ברוח טובה ומאפשר לצדדים להביע את עצמם מתוך רצונם החופשי, להציג את רצונותיהם ואף את התנגדויותיהם. במטרה להשיג פשרה שתספק את כלל המעורבים בסכסוך.

גישור בניגוד להליכים משפטיים, אין בכוחו לכפות על הצדדים פתרון מסוים, אלא רק לכוון, להאיר ולהציע לצדדים דרכים שונות באמצעותן יגיעו לפתרון מספק, ולכן הוא מומלץ לשימוש במקרי סכסוך רבים. מעבר לכך, ישנם יתרונות נוספים להליך הגישור על פני הליכים משפטיים, בניהם חיסכון בזמן יקר-השגת תוצאות בזמן קצר יותר ללא המתנה לתזמונם של הערכאות המשפטיות ושאר תאריכי הדיונים, וחסכון בכסף -חסכון בהוצאות משפטיות על עורכי דין ושאר עזרים נהלים משפטיים. חשוב לציין כי הצלחתו של הגישור תלויה בנכונותם של הצדדים לשוחח על מחלוקותיהם, להתפשר, ולהגיע לפתרון באמצעות גורם זר וניטרלי.

סוגי גישור שונים

לאחר שהבהרנו מהו גישור וכיצד הוא מתנהל, נציג כעת סוגים ייחודיים של גישור המותאמים ספציפית למקרי סכסוך שונים.

הסוג הראשון והנפוץ הינו גישור משפחתי. גישור משפחתי כולל בתוכו ענייני גישור זוגי, גישור סכסוכים משפחתיים, ואף גישור גירושין. במסגרת ענף גישורי זה, ניתן ליישב סכסוכים רבים דוגמת: חלוקת ירושה או עזבון, שימוש בנכסי משפחה, יישוב בעיות בין בני זוג, מינוי אפוטרופוס לבן משפחה, ניהול עסק משפחתי או חברה משפחתית וכדומה ואף פתרונות של סכסוכים אחרים שאינם כספיים.

סוג אחר של גישור, הינו גישור עסקי. במסגרת גישור עסקי ניתן לפתור מחלוקות עסקיות כאלה ואחרות באמצעות הליך מהיר וחסכוני. דוגמא לסכסוכים עסקיים נפוצים שהליכי גישור עסקי יכולים לסייע בפתרונם יהיו: מחלוקות בין שותפים עסקיים, בעלי מניות או שותפים לעסקה מסוימת.

סוג נוסף של גישור הוא גישור מסחרי- אזרחי. במסגרת הליכי גישור מסחרי-אזרחי יכללו בדרך כלל ענייני ספק-לקוח ופרשנות חוזים ואף נושאים קרובים כמו למשל: סכסוכי שכנים, יחסי עובד מעביר וכיוצא בזה. לסיכומו של עניין, גישור מאפשר לצדדים המעורבים ליהנות מיתרונות רבים, לדלג על הבירוקרטיה ולחסוך הוצאות יקרות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו- מנהל מכון פתרונות.

מומחה לתקשורת בינאישית, ייעוץ זוגי, טיפול זוגי ואישי, גישור גירושין, גישור עסקי, וסכסוכים בתחום המשפחה. פועל באמצעות גישות פילוסופיות ותרגומן לחיי היום יום, מרצה ומנחה סדנאות 0523-100-104

מכון פתרונות נותן שירותי יעוץ פרטני לקשיים התנהגותיים ורגשיים, תוך מיקוד בבניית המטרות האישיות וקידומן. המכון עוזר לזוגות בבניית התקשורת והקשר הזוגי ושירותי גישור זוגי. בנוסף מתמחה בהפרעות אכילה, התנהגות כפייתית והפרעות קשב וריכוז

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת כרמי אומרו

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי17/10/204675 צפיות
ייעוץ זוגי והקלקולים בהורות אחד ממוקדי המריבות העיקריים המופיעים במהלך ייעוץ זוגי זו ההתנהלות של בני הזוג מול ילדיהם. נראה שכל אחד מביא את הדעות והאמונות שלו, יחד עם השריטות והמגבלות שלו.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201455 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי14/07/201170 צפיות
בני זוג לעיתים מביאים עימם תחושת חסך שחוו במהלך ילדותם והתבגרותם. הרצון למלא חסך שהיה, לפצות על מחסור שנחווה, הינו פעולה המשולה למי שמוזג מים בחבית ללא תחתית

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201486 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: כרמי אומרואימון למערכות יחסים19/04/205471 צפיות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי13/04/201462 צפיות
כיצד מרגיש זוג בהגיעו ליועץ זוגי? קבלו הצצה לזווית קצת אחרת

מאת: כרמי אומרולימודי תעודה ומקצוע27/02/131330 צפיות
בעולם שבו מחצית האנשים מוצאים עצמם "תקועים" בעיסוקים שונים שלא מביאים להם נחת, סיפוק או הנאה כלשהיא, לא פלא שלימודי התעודה וההסמכה רק הולכים וצוברים תאוצה. לימודי תעודה מעניקים לתלמידים לימודי מקצוע כלשהוא, בפרק זמן קצר ובעלות נמוכה יחסית מלימודי האקדמיה השונים. ומה בעניין האיכות אתם תוהים? רבים טוענים שדווקא לימודי התעודה מייצרים את בעלי המקצוע המוכשרים והמקצועיים ביותר. הצלחנו לסקרן אתכם? אם כן, המשיכו לקרוא את הכתבה, ותכירו את אחד מתחומי הלימוד הפופולאריים ביותר כיום.

מאמרים נוספים בנושא גישור ובוררות

מאת: tiloniגישור ובוררות11/02/181590 צפיות
כשבאים לדון בנושא גישור לאחר בגידה, עולה השאלה האם לתת מקום לאמוציות ולהבעת רגשות או שמא יש להישאר מקצועיים ודידקטיים ולהתעסק רק בתחום החוזי של הסכם שלום בית או גישור?

מאת: tiloniגישור ובוררות04/01/181534 צפיות
הפנייה הראשונית אל המגשר היא פנייה טלפונית של אחד מבני הזוג אל מגשר מקצועי השייך לרשימת המגשרים המורשית של משרד המשפטים, למרות שאין חובה חוקית להיכלל ברשימה זו, הרי שמוטב לפנות לאיש מקצוע מוסמך ואמין.

מאת: tiloniגישור ובוררות01/12/171698 צפיות
כאשר הנישואים שלנו מגיעים לסיום אנחנו צריכים להחליט מהי הדרך הכי טובה להיפרד. תהליך של גישור גירושין יכול לסייע לנו להתגרש באווירה טובה וחיובית יותר

מאת: shlomy גישור ובוררות17/07/161856 צפיות
גירושין הוא אחד המאבקים הקשים הדורש משאבים נפשיים וכספיים רבים, הליך גישור בגירושין מבטיח לשני הצדדים את כל הזכויות בתהליך מהיר בלי בירוקרטיה והוצאות מיותרות

מאת: דוד סונינוגישור ובוררות24/06/152631 צפיות
המאמר מבוסס על עבודת הגמר שלי משנת 1990, ועל קורס שהעברתי באוניברסיטה בנושא. עבודת הגמר שלי היתה אבן דרך לביסוס מערכת הגישור. אולם תהליך השלמה שונה מתהליך הגישור. המאמר מנסה לשרטט את הדרך היעילה כדי לפתור באופן סופי סיכסוכים.

מאת: שירלי אנגלמןגישור ובוררות16/06/152110 צפיות
עו"ד שירלי אנגלמן, עורכת דין גירושין וענייני משפחה, מגשרת ומנחת סדנאות מתגרשים. (לשאלות וליצירת קשר בדואר אלקטרוני: s.mishpati@gmail.com ) (למאמר המלא ומידע נוסף באתר אינטרנט: www.get-net.co.il ). טלפון: 077-2010-298.

מאת: Yoniגישור ובוררות21/05/152527 צפיות
הדרך הנכונה והבריאה ביותר להתגרש היא חתירה אל הסכם המשרת את טובת שני הצדדים, הסכם הוגן המוסכם על שני הצדדים ומבוסס על גישור ותקשורת תקינה. כאשר שני הצדדים משתפים פעולה על התהליך, נכונים לפשרות ופועלים לסיום מהיר של התהליך הדברים יהיו הרבה יותר פשוטים בעבור שני הצדדים. חשוב להבהיר כי גישור גירושין משרת את טובת שני הצדדים, המגשר מחויב בהתייחסות שווה לזכויות של שני הצדדים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica