חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שטיקים טריקים ועוד

מאת: דוד סונינומשכנתא14/09/20091182 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לבעלי לב חלש ו/או סתם עצבניים לא מומלץ כלל לקרוא רשימה זו.. ראו הוזהרתם!

אחד מסודות הכמוסים ביותר של מדינת ישראל אינו דווקא קיומו או קיומו של נשק אטומי ונשק בלתי קונבנציונלי אחר.. אלא דווקא המשכנתא!

תשאלו את כל המכרים שלכם בין אם הם עובדי בנק ו/או סתם עמך ישראל אם אי פעם בחייהם ראו קובץ חוקים ו/או הוראות המסבירים את המשכנתא, דרך החישוב שלה ודרכי הגביה שלה?

אין.. אין חיה כזו ואם משהו אכן ראה משהו בימי חייו, הוא ראה רק פרסום של הבנק שלמטה כתוב בזו הלשון: זהו דף הסבר במקרה של סתירה בין דף זה לבין בלה ובלה ועוד פעם בלה?

אין ספק שזהו סוד כל כך כמוס שאף אחד אסור לו לראות את הקובץ הספציפי הזה?אפילו אני מעריך גם הבנקאי שנותן משכנתא מקבל הוראות דרך טלפון ממקור סודי שמודיע לו מה לעשות?

יתרה מזו, כל החישוב נעשה בידי מכונה? חשב של הבנק! אף אחד לא שולט עליו ואף אחד אינו מוסמך או יכול לחדור אליו ? והמבין יבין?

דווקא ישנם חוקים וכללים אשר מסדירים את מערכת היחסים בין הצדדים, אבל אין ?

שיטה לחישוב משכנתא?

הידעת כי ניתן לחשב אותה המשכנתא באותם האחוזים ולאותה התקופה לפחות בשלוש דרכים שונות? כל דרך מציגה סכום אחר וכמובן מסוגלת להעניק למאן דהוא יתרון כלכלי?

למשל, נניח שלקחתי משכנתא ל10- שנים בריבית של 5% לשנה על סכום של 100000 ש"ח. ע"פ שיטה א' אני אשלם כל חודש 1079.21 ש"ח ואילו בדרך השניה אשלם רק 1060.66 ש"ח?בדרך השלישית לעומת זאת אשלם רק 1059.01 ש"ח לכל חודש.

בסיכומו של דבר אחזיר ע"פ הדרך הראשונה 127278.60 ש"ח כלומר סך כל הריבית תעמוד על 27%. בדרך השניה אחזיר 129504.60 כלומר תוספת של כמעט 2000 ש"ח ואילו בדרך השלישית אחזיר רק 127081.40 ש"ח בלבד.

מדוע זה כך, לצערי זה מאוד פשוט. אם מחשבים את הריבית השנתית לפי חודש, יום או שנה נוצר הבדל הזה. כאשר בחישוב שנתי מחולק לחודשים, אנו מפסידים חודש אחד של ריבית שעליו לא מתקזזים בכל שנה. ..אם מחשבים ע"פ חודש, אני מפסידים בכל חודש יום אחד של ריבית וכך מפסידים 12 יום בשנה ?

חישוב ההפסדים הללו גורם להבדלים שבין התשלומים. ..

למעשה לקחנו ריבית נמוכה, רק 5% לשנה? אילו לקחנו ריבית של 7.5% לשנה, כמו שלפעמים לוקחים, הרי שההפסד גדל בכל שנה ושנה?

עכשיו צאו וחשבו כמה כל אחד מאתנו מפסיד בגלל שאין אנו יודעים לפי איזה שיטה מחשבים את הריבית?

רגע? זה לא הכל?יש עוד!

לכולם מותר להפסיד אם הם משקיעים בבורסה, במניות, באגרות חוב ו/או אפילו בפנסיה שלהם? רק לא הבנק! לבנק אסור להפסיד כלל? לשם כך המציאו את עמלת הפירעון המוקדם?

למשל, אם שפר עלינו מזלנו ויש לנו אפשרות להחזיר את המשכנתא לפני הזמן אזי לבנק יש שטיק יפה.. עמלת פירעון מוקדם..

הנימוק הרציונלי של הבנק הוא פשוט אסור לבנק להפסיד כאשר יש ירידה מתמשכת בשער הריבית.. כך יוצא אם הבנק לקח הלוואה כדי לממן משכנתא, בריבית X אזי הוא מתכנן להכניס את הריבית שישלם פלוס רווח מהעסקה הזו.

קרה ומקבל המשכנתא מעונין להחזיר אותה, יוצא איפוא כי הבנק עשוי להפסיד את ההכנסה מהמשכנתא ולכן הוא עשוי להפסיד מהעסקה כולה?

אי לכך לשם מניעת הפסד, יש עמלת פירעון מוקדם המורכבת מהפרטים הבאים:
עמלה תפעולית
עמלת אי הודעה מוקדמת
עמלת היון בגין הפרשי ריבית
עמלת מדד ממוצע
עמלת הפרשי שער

יפה.. אה! אפילוגדול אסור לבנק להפסיד והנימוק הכי פסיכי כאן שהבנק משתמש בכסף של הציבור ואם הבנק מפסיד אזי הציבור מפסיד?

חמוד אם הבנק מפסיד שהמנהל שלו לא יקבל שכר ?.

אוכל לפרט את כל ההסברים המפורטים של עמלת פירעון המוקדם אבל חבל, התעצבנתי מספיק !

יש עוד דבר שאולי אנחנו לא יודעים אבל הבנק רשאי בכל מצב למכור את המשכנתא שלי למי שהוא רוצה?

פתחתם עיניים יפה?

המשכנתא שלי מהווה עבור הבנק נכס בספרים.. מבחינה עקרונית יכול הבנק לממש כל נכס שיש לו כדי לממן את פעילותו.. אזי, אם בא בנק מסוים ומבקש לרכוש משכנתא של בנק אחר, הבנק שלי יכול למכור לו את המשכנתא..

נשאלות כאן המון שאלות שאנו לא יודעים עליהם את התשובות?והחשובה ביותר היא האם התנאים שאני חתום עליהם ממשיכים?

לא פחות חשוב לדעת האם אני צד בעניין ויכול להביע דעה או לא!

זהו מספיק התעצבנתי להיום..

נמשיך מאוחר יותר

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתרופולוג כלכלי מתמחה בתחום של התנהגות כלכלית של פרטים ואגונים. משמש כיועץ ומאמן לארגון וניהול יעוץ ארגוני וליווי עסקי,יעוץ ותכנון תיירותי, הכנת תוכניות עסקיות, תכנון ואסטרטגיות עסקיות, תכנון וליווי של תוכניות הבראה ושיקום פיננסי, מערכות מידע שיווקי ומערכות ניהול איזו 9000, שיווק תיירותי, תכנון הדרכה, ימי עיון וקורסים במבחר ארגונים מגדלים שונים ובענפי פעילות מגוון. ייעוץ אסטרטגי, ארגוני וניהולי למפלגות ולגופים פוליטיים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד סונינו

מאת: דוד סונינוגישור ובוררות24/06/152631 צפיות
המאמר מבוסס על עבודת הגמר שלי משנת 1990, ועל קורס שהעברתי באוניברסיטה בנושא. עבודת הגמר שלי היתה אבן דרך לביסוס מערכת הגישור. אולם תהליך השלמה שונה מתהליך הגישור. המאמר מנסה לשרטט את הדרך היעילה כדי לפתור באופן סופי סיכסוכים.

מאת: דוד סונינודמוקרטיה ושלטון26/10/138271 צפיות
במקביל הופכת התנועה האסלאמית לאלטרנטיבה הטובה ביותר הקיימת כנגד אותו עושק וניצול של התאגידים הרב לאומיים, של הכלכלות המקומיות והפיכתם של שאר תושבי העולם לעבדים תרתי משמע של קומץ תאגידים השולט בכל העולם דרך סדר עולמי לכאורה חדש! מכאן, כדי ל"הלחם" באסלאם חייבים להלחם קודם כל בהפרטה הפושעת ולהחזיר את הכלכלה למסלולה הרציונלי, כאשר כל נכסי העם חוזרים לעם,והממשל הופך להיות רגולטור הוגן שכל מטרתו לפעול לרווחת העם הריבון היחיד של הטריטוריה והתרבות. (אפשר לעשות זאת רק באמצעות שינוי שיטה הכלכלית לכלכלה

מאת: דוד סונינודמוקרטיה ושלטון19/01/111614 צפיות
הלוגיקה הבסיסית שלי טוענת שלא יעלה על הדעת "לתת למשוגעים לנהל את בית המשוגעים". הטעם לכך פשוט ונראה על פניו. כולם עשויים לחשוב כי הבעיה נובעת דווקא מהיות ה"משוגע" "משוגע". לעומת זאת, הטעם עשוי להיות במקום אחר. זה לא אומר שמאן דהוא "משוגע" לכן יש לו באורח "אוטומטי" כישורי ניהול.

מאת: דוד סונינוצדק חברתי06/01/111399 צפיות
לבעלי לב חלש ו/או סתם עצבניים לא מומלץ כלל לקרוא רשימה זו.. ראו הוזהרתם! אחד מסודות הכמוסים ביותר של מדינת ישראל אינו דווקא קיומו או קיומו של נשק אטומי ונשק בלתי קונבנציונלי אחר.. אלא דווקא המשכנתא! תשאלו את כל המכרים שלכם בין אם הם עובדי בנק ו/או סתם עמך ישראל אם אי פעם בחייהם ראו קובץ חוקים ו/או הוראות המסבירים את המשכנתא, דרך החישוב שלה ודרכי הגביה שלה?

מאת: דוד סונינוצדק חברתי06/01/111363 צפיות
לבעלי לב חלש ו/או סתם עצבניים לא מומלץ כלל לקרוא רשימה זו.. ראו הוזהרתם! אחד מסודות הכמוסים ביותר של מדינת ישראל אינו דווקא קיומו או קיומו של נשק אטומי ונשק בלתי קונבנציונלי אחר.. אלא דווקא המשכנתא! תשאלו את כל המכרים שלכם בין אם הם עובדי בנק ו/או סתם עמך ישראל אם אי פעם בחייהם ראו קובץ חוקים ו/או הוראות המסבירים את המשכנתא, דרך החישוב שלה ודרכי הגביה שלה?

מאת: דוד סונינוזכויות הפרט06/01/111481 צפיות
בריונות, יכולה ללבוש צורות רבות. החל מבריונות פיזית, מילולית ואף בריונות פסיכולוגית. מעשה הבריונות, כאמור, מחולקת למכלול צורות החל בהיקפים שונים. כאקט בריוני מייצג, נהוג לראות את הצורה הישירה יותר של הבריונות - הבריונות הפיזית.

מאת: דוד סונינוצדק חברתי06/01/111452 צפיות
מתוך חוק מבקר המדינה עולה כי ביקורת המדינה, קרי מוסדות המדינה נתונים לבקרה. באופן מדויק יותר, מבקר המדינה יקיים ביקורת על המשק, הנכסים, הכספים, ההתחייבויות והמינהל של המדינה, של משרדי הממשלה, של כל מפעל, מוסד או תאגיד של המדינה, של הרשויות המקומיות ושל גופים או מוסדות אחרים שהועמדו על פי חוק לביקורתו של מבקר המדינה. כאמור, מבקר המדינה יבחן את חוקיות הפעולות, טוהר המידות, הניהול התקין, היעילות והחיסכון של הגופים המבוקרים, וכל עניין אחר שיראה בו צורך. ביחד עם מבקר המדינה, יש לכמעט כל מוסד ממשלתי מבקר בתפקיד. למשל לכל רשות מקומית יש מבקר שמתפקידו לתת דין וחשבון תקופתי על הנעשה ברשות.

מאמרים נוספים בנושא משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222573 צפיות
המדריך למתחילים לקבלת משכנתא. היכן כדאי להשקיע בנכס נדל"ן? איזה מגבלות יכולות להיות בלקיחת משכנתא? ועוד שאלות שחשוב לקבל עליהם תשובות לפני שנחליט איזה משכנתא נרצה לקחת

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222565 צפיות
במאמר זה נדון על היבט המשכנתאות מכמה זוויות - השוואת משכנתאות, ייעוץ משכנתאות באזור תל אביב ומה זה משכנתא הפוכה?

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222543 צפיות
בהליכי לקיחת הלוואת משכנתא יש מאפיינים שאותם רצוי להכיר כדי להתמודד עם התהליך בצורה חיובית ומודעת עם או בלי יועצי משכנתאות. במאמר זה תגלו מהם המאפיינים של מסלולי המשכנתאות שכדאי להכיר

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222558 צפיות
לפני שמחליטים ומתחילים בתהליך לקיחת משכנתא תרשו לנו להציג לכם את מסלולי משכנתאות אשר קיימים בבנקים בישראל. ההבדלים הניכרים בין הבנקים הם אחוזי הריבית בכל מסלול כזה או אחר, אך יש גם הבדלים בין מסלולי משכנתאות עצמם שרצוי שתכירו.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222847 צפיות
כיוון והחיים הם דינמיים וסביר להניח שההחלטה שלקחתם בנוגע למשכנתא הנוכחית לפני עשור היא כבר אינה רלוונטית למצב הנוכחי שלכם כיום. מעבר לכך, העולם הפיננסי הוא גם דינמי ומשתנה בתדירות גבוה, תנאי השוק שלו מתעדכנים חדשות לבקרים.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222885 צפיות
במילים פשוטות נוכל לומר שתמהיל משכנתא הוא בעצם שילוב בין כמה מסלולי משכנתא שונים שמרכיבים יחדיו הלוואה אחת. אף על פי שמדובר בהלוואה אחת, כל מסלול ומסלול משכנתא יעמוד בפני עצמו ואינו קשור למסלולי המשכנתא האחרים בתמהיל המשכנתא.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא25/01/222885 צפיות
אם אתם כאן אז אתם כנראה מתעניינים בבנקים למשכנתאות, מה שאומר שאתם בדרך לקניית דירה, כיוון שכיום אין כמעט ומי שיכול להרשות לעצמו לרכוש דירה ללא משכנתא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica