חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עורך דין צבאי ומשפט צבאי

מאת: דוד כהןצבא וביטחון28/04/20121161 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עורך דין צבאי הוא עורך דין בעל הרשאה מיוחדת לעבוד בבית דין צבאי. על עורך דין זה להיות בקיא בחוקי בית הדין הצבאי ולהכיר את תקנותיו, היות שקיימים הבדלים בין מערכת המשפט הצבאית לבין מערכת המשפט האזרחית. דוגמה להבדלים מעין אלה היא העריקות - עבירה המבוצעת בעיקר בצבא, כאשר במסגרתה נעדר חייל מן השירות הצבאי. לרוב, כללי מערכת המשפט הצבאית זרים לחיילים הנידונים להישפט במשפט צבאי, ולכן מלווה עורך דין צבאי את החייל הנאשם בזמן ההליך המשפטי. בכוחו של עורך הדין לצאת נגד ההאשמות המוטחות כלפי החייל, לטפל בתיקו של החייל ולעתים אף להעביר את התיק לבית משפט פלילי אזרחי, כיוון ששם הסיכויים שיקלו בעונשו של החייל גבוהים יותר. עבירות נשק ועבירות סמים הן דוגמאות לעבירות שבהן מטפל עורך דין צבאי: כאשר החייל שוכח את נשקו, גורם לו נזק או מבצע בו שימוש שאינו קשור למסגרת הצבאית, הוא מבצע עבירות נשק; אם החייל מחזיק בסמים או משתמש בהם, הוא מבצע עבירות סמים ומסתכן במאסר צבאי.

לסיכום, עבירות פליליות צבאיות שמבצע החייל עלולות להסתיים ברישום פלילי שעשוי לפגוע בתדמיתו לטווח ארוך גם לאחר השחרור מן הצבא. לפיכך, חשוב שלעורך הדין הצבאי יהיה ניסיון עבודה במערכת המשפטית הצבאית כדי שיוכל לייצג את החייל הנאשם בדרך הטובה ביותר. עורך דין שכבר התנסה בעברו בנושא הצבאי יכול לתרום לכל חייל סדיר או מילואים תרומה רבה וסיוע חשוב טרם כניסתו למשפט צבאי.

בנוסף למערכת החוקים האזרחית, כל חייל בסדיר, איש מילואים בשירות פעיל ואזרח עובד צה"ל, כפוף לחוק השיפוט הצבאי ולמערכת חוקיו. על כן, ישנם מספר לא מבוטל של עבירות הייחודיות לצבא, כגון; עבירת נפקדות, עבירות נשק, עבירות רכוש צבאי, עברות ביטחון שדה וכיוצא בזה. למרות שעבירות אשר נעשות בצבא לא תמיד משקפות התנהגות מזיקה ומסוכנת בחיי האזרחות, בדומה לעבירות "אזרחיות", כל העברות הנ"ל, עלולות לגרום לרישום פלילי ואף לגרור אחריהן עונש של מאסר בפועל. בנוסף לכך, במקרה של עברות משמעת קלות, כמו עריקות וסירוב פקודה, יכול המפקד, על פי חוק, להעמיד לדין משמעתי את החייל בגין כל עבירה צבאית ובלבד שהעונש המירבי בגינה אינו עולה על שלוש שנים. במקרה כזה ובניגוד למערכת המשמעת האזרחית, החייל לא יוכל להעזר בשירותיו של עורך דין צבאי ויחוייב לייצג את עצמו (כאן בעת ייצוג עצמי, תמיד ניתן כמובן להעזר בעו"ד צבאי שיתרום לנו מנסיונו טרם המשפט וידריך אותנו איך לעמוד מול המפקד השופט ומה לומר).

 



תגיות המאמר: עורך דין צבאי, נפקדות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיזם גרופ פתרונות אינטרנט בע"מ - שיווק באינטרנט, קידום אתרים באינטרנט, בניית אתרים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד כהן

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213621 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211347 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211225 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: דוד כהןאדריכלות22/04/212183 צפיות
מחפשים מנוף לקומות גבוהות, מנוף לקומה 20 או יותר? המאמר הזה יסכם לכם כל מה שחשוב לכם לדעת.

מאת: דוד כהןעיצוב פנים27/11/202889 צפיות
עיצוב חלל הבית יכול להעשות באמצעות שילוב תמונות יפות לחדרי השינה והסלון. אפשר לבחור תמונות מסוגים שונים וזה המקום לעשות סדר.

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201466 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205171 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאמרים נוספים בנושא צבא וביטחון

מאת: tiloniצבא וביטחון14/02/221495 צפיות
לצערנו, מיגון חלונות הוא חלק אינטגרלי מהיותינו ישראלים בארץ הזו. מיגון חלונות הוא מה שלא פעם אנחנו פשוט לא יכולים להתפשר עליו. הביטחון שלנו ושל היקרים לנו הוא באמת הדבר החשוב ביותר

מאת: shlomy mutzafiצבא וביטחון22/07/211606 צפיות
המציאות של היום מצריכה מאתנו לקחת אחריות ולהגביר את הביטחון האישי שלנו ושל הסובבים אותנו. מידיי יום אנו שומעים ורואים במהדורות החדשות על עוד קטטה, עוד פריצה לבית עוד אלימות ועוד סיטואציות מאיימות שיכולות בקלות להגיע לסביבתנו הקרובה.

מאת: shlomy צבא וביטחון29/03/181464 צפיות
חוקרים פרטיים לא פועלים רק באזורים מקומיים, חקירות זה תחום שיכול להגיע למספר מדינות בעם מדובר על חקירות נכסים או אנשי ציבור וחשוב לדעת איזה משרד חקירות עשיו להביא עבורכם את התוצאות המשמעותיות

מאת: רוני הכהןצבא וביטחון15/03/171736 צפיות
עד כמה שונה הדיון בנושאים צבאיים ואחרים במסגרת המשפטית הצבאית? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152514 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152039 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: sharondan80צבא וביטחון17/02/152530 צפיות
אין אחד שלא מכיר את אנשי החליפות השחורות הצמודים לאיש חשוב עם המבט החתום בעיניים והמיקרופון באוזן. מדובר באנשים אשר תפקידם הוא אבטחת אישים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica