חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נקודות פגיעה

חיינו מלאים בכל כך הרבה שינויים חידושים צעדים נועזים והחלטות גדולות וחשובות.אבל איך לעזאזל נדע שאנחנו מוכנים להם???אי פעם עצרתם לרגע לשאול אם אתם מוכנים לכך?

להלן מספר דוגמאות:

איך אתם יודעים שאתם מוכנים לבנות מערכת יחסים?איך אתם יודעים שאתם מוכנים לשינוי בקריירה?איך אתם יודעים שאתם מוכנים לעשות שינוי בחייכם?אני טוען שבנאדם מוכן לצעד מהותי בחייו אך ורק כאשר הוא מרגיש שהוא מספיק חזק כדי לספוג פגיעה או לנחול אכזבה מתוצאות הצעד הנועז שעשה.האם אתה מוכן להכנס למערכת יחסים?

איך אתה מחליט שאתה מוכן למערכת יחסים?, האם לפי מצבך הכלכלי,?או אולי לפי הזמן הפנוי שנותר לך בשעות היממה,?אולי השיכול של גיל מופלג אשר מבחינה פסיכולוגית אומר לעצמך שכבר היית אמור להיות נשוי ואולי עם ילד או שתיים?,אולי בגלל הנורמות המחייבות בחברה הישראלית?,אולי בגלל שחבר שלכם כבר נשוי ואתם מקנאים בו ורוצים גם את שיש לו?

ובכן כל האפשרויות האלו הם אכן שיקול,הם אכן מנוע הדוחף להגיע להחלטה. אך אפשרויות אלו הם לא יותר מהלכיה סביב המטרה האופרטיבית ולמה?ובכן סיבת החשיבה על אפשריות אלו נובעת אך ורק מלחץ,קנאה, פחד, ורושם.

אפשרויות אלו אכן יכולות להביא אותכם לנקודה שאליה תרצו להגיע,אך מהר מאוד תבינו שעשיתם טעות אך קשה לעצור אותה, כי אתם כבר בסחרור מטורף. כבר התרגלתם לאחד/ת, אתם כבר מכירים אותו/ה,המשפחות התוודעו אחת לשניה החברים שלו/ה מוצאים חן בעיניכם ברמה של בני אדם,ואם כבר אתם רוצים לברוח אתם מפחדים מהתגובות של הקרובים שלכם.או אולי נוח לכם להיות איתו אך אתם לא מרגישים דבר, אולי עצם הרעיון לדמיין או לראות אותו/ה עם אחר/ת.

ובכן הרסתם לעצמכם את החיים ואתם לא מבינים למה. אז בואו,אני אספר לכם.

אתם הגעתם למצב שאליו הגעתם אך ורק מההתלהבות שבלמצוא את החצי השני שלכם,יצאתם לציד ולא כי אתם באמת מוכנים לקחת על עצמכם את העסק הזה,כולנו יודעים שזוגיות טומנת בחובה הרבה דרישות,הרבה מלחמות, הרבה שינויים,הרבה חוויות חיוביות ושליליות.

לכן הסימן היחיד לכך שאתם מוכנים למערכת יחסים ובניית זוגיות היא אך ורק המוכנות להיפגע. לא פעם ולא פעמיים אתם נכנסים למערכת יחסים והצד השני לא מסופק מהמצב,או שפתאום לכאורה הכבוד תופס מקום בניכם ושהאגו נפגע, זה אומר שאתם לא מוכנים להסיר את השריון ואת כל המיגונים שמשאירים אתכם שלמים ושלווים,וכל מה שכביכול אמור לחדור את לבכם ולחמם אותו ולספק אתכם ולגרום לכם לא מגיע כי הוא נעצר בכניסה ולא מצליח להכנס.

ישנם מספר נקודות פגיעה לאורך מערכת היחסים והם:

האחת היא הפגיעה שאתם עוד חברים וזה נגמר. אם עברתם אותה תגיעו לנקודה השניה והיא כמובן לאחר הנישואין וזה בעצם גירושין.                                                                                                                                  אם עברתם אותה לא תצליחו להתחמק מהשלישית שהיא דבר שקשה לומר וזה המוות.                                                                                                                   ושלא תטעו!!!, אף אחד אבל ממש אף אחד לא מוכן אליה גם כשיודעים שזה בפתח וזה כבר נוגע בכם לא תצליחו להיות מוכנים אליה.

אם כן מה גורם לכם להחליט שאתם מוכנים מערכת יחסים?

האם אתה מוכן לשינויים בקריירה?

ומה בנושא הקריירה?

בדרך כלל אנחנו משתחררים מהצבא אל תוך כאוס מטורף של מה לעשות קודם, לטייל, ללמוד, לעבוד ואז ללמוד לאחר שבחרנו בדרך מסוימת וכבר הגענו לשלב בו מצאנו עבודה מכובדת, אנחנו מתחילים להתקדם ולעלות במדרגות הקידום.

ואז כאשר מגיעה המדרגה הראשונה אנחנו יושבים וחושבים, מה יהיה אם אני לא אצליח להיות מספיק טוב בזה, מה יגידו עלי החברים שרק אתמול ישבתי איתם באותו השולחן, איך יראו אותי המנהלים שבודאי יסתכלו עלי בזכוכית מגדלת, יש אפשרות שהקידום הזה יביא לפיתוריי, ואם זה יקרה מה יגידו המשפחה האישה, מה אעשה?

ובכן טוב לקחת סיכונים בחיים, אך לכל סיכון יש מחיר, לפעמים גבוה ולפעמים נמוך, לפעמים המחיר משתלם ולפעמים לא, מה שבטוח הוא שמכל צעד שתעשו תוכלו להפיק את הטוב שבו.

עם זאת סיכונים כאלה לוקחים כאשר אתם מוכנים נפשית לספוג את הפגיעה, כמו בזוגיות.

אינני אומר לכם לא לקחת קידום או לא לנסות ולהגיע רחוק, רק שתדעו שלכל דבר יש תג מחיר, ברצוני רק לחדד ולפשט לכם את צעדיכם על מנת שתגיעו למקום טוב יותר, אם תכשלו אין זה אומר שאתם כשלון מוחלט.

"אדם נכשל כשהוא מפסיק לנסות, אך אם יוותר אין זה אומר שהפסיד".

פירוש הדבר הוא שכאשר אתם ממש רוצים משהו אל תפסיקו לנסות להגשימו, התמידו בנסיונותכם עד שתשיגו את מבוקשכם, אך תמיד היו עירניים למה שאתם רוצים להשיג ומה הסיבה שלא השגתם אותו עד כה, מכיוון שאולי הדבר לא נועד להיות ואולי הוא רק יוריד אתכם כלפי מטה, נחזור שוב לתחום העבודה, אומנם קיבלתם קידום אך הקידום גזל מכם את כל האנרגיות שלכם ואת כל הזמן שיש לכם ובכך הפסדתם, אך אם הוצע לכם אותו הקידום ובחרתם לוותר עליו, כנראה שהרווחתם מכך, זכרו תמיד כי כסף זה לא הכל בחיים!

האם אתם מוכנים לעשות שינוי בחייכם?

האם אנחנו מוכנים לעשות שינויים בחיינו?, האם כדאי לנו לעשות שינויים בחיינו?

כל אלה שאלות שחובטים ומטלטלים אותנו מצד לצד כנראה במהלך כל חיינו, אך על מנת להחליט אם כדאי או לא, עליכם לקחת בחשבון את כל הגורמים הרלוונטיים ולהניח על כף המוזנים את החלטתכם ולראות, האם כדאי לכם ומה אתם מרוויחים ומפסידים מכך, החיים קצרים ולכן אין טעם בלבזבז אותם בלהפסיד לכן החלטות אלו צריכות להיות זהירות. הלא בכל רגע נתון אתם יכולים להיפגע מהחלטה שגויה, אך להיפגע זה לא בהכרח רע, לעיתים כשנפגעים העיניים נפתחות ואז מתחילים לראות דברים שלא שמנו אליהם לב קודם לכן, הלא אם בחרנו לעשות שינוי בחיים זה מכיוון שהחיים הקודמים שלנו פגעו בנו בדרך זו או אחרת.

לסיכום:

לכן צמד המילים "נקודות הפגיעה, הם מן מושג כזה שיכול להוות לכם אבן דרך בכל שלב בחיים ולהוביל אתכם להצלחה, אם תתעלמו מהסיכונים הכרוכים בצעדים שתבצעו כנראה שרצופה לכם דרך לא קלה.

לכן לפני שתעשו צעד כל שהוא בחיים בין אם זה בזוגיות בקריירה או בחיים עצמם תמיד תיקחו בחשבון שאולי אינכם באמת צריכים לעשות את הצעד הזה,אולי זהו סתם סיפוק רגעי, לכן תמיד תוודאו שאתם משאירים דלת פתוחה פרצה או עקבות לחזור חזרה אל נקודת המוצא שלכם, וזאת על מנת שתוכלו לחזור אל נקודת ההתחלה ולהתחיל מחדש משם.

דבר אחרון בנושא בתחום הזוגיות הוא, שמאחר והפגיעה יכולה להכות בכל  רגע נתון, כל שתוכלו לעשות הוא למזער נזקים ואף לדחות את הקץ בכך ש"תמצאו משיהו/הי לאהוב ותאהבו אותו/ה כאילו זהו יומכם האחרון ובכל יום מחדש.

אם תעשו כך כנראה שתצליחו למזער את נקודות הפגיעה שלכם.

שלכם

ניצן כהן

מנכ"ל אדוייזר

nitzanadvisor@gmail.com

www.advisor-nc.co.il בקרו באתר:

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ניצן כהן

מאת: ניצן כהןאימון למערכות יחסים06/07/121126 צפיות
ברבות השנים אנחנו מתאהבים נשברים ומתאהבים מחדש. ולברי המזל מבנינו מוצאים אהבה ראשונה ואיתה הם מזקינים. אך מהי אהבה? האם אהבה היא הכח לתת מבלי הרצון לקבל חזרה? או אולי הכח לאהוב הוא הנתינה ההקרבה והתחושות המסחררות? אולי בדרך זו או אחרת האהבה היא נוסחת פלא? ובכן כל התשובות נכונות. במהלך חיי חוויתי הרבה תחושות, ניהלתי מספר מערכות יחסים בהן חוויתי שמחה, עצב, כעס, צחוק, אכזבה, אושר,סלחנות,טינה,שתלטנות, וותרנות,ועוד... בעצם התחושות שחוויתי על בשרי הוכיחו לי שכל בן/בת זוג הוא עולם בפני עצמו. אך מהי מערכת יחסים?, איך נדע שהבנאדם שהכרנו הוא בעצם האדם הנכון לבנות איתו מערכת יחסים כלשהי?

מאת: ניצן כהןאימון לאיכות חיים30/06/121424 צפיות
מכירים את זה שאתם חושבים על דבר כלשהו ואז הוא קורה...? שאתם חושבים על אדם כלשהו ומיד הוא מתקשר? ואז אתם אומרים אך "איזה חיים ארוכים יש לך", או שאתם חושבים על משהו מסוים ולפתע פתאום הוא מופיע לנגד עיניכם? ובכן בחיים שלנו קורים דברים שקשה להסביר לפעמים אך שמתי לב לדבר מה. אני טוען שהכל מושתת עפ"י התת מודע (מאמר בנפרד)שלנו, בעצם אנחנו אחראיים לגורלנו שלנו. קחו דוגמא, כאשר אדם רוצה משהו והוא מאמין בעצמו באמונה שלמה שהוא ישיג אותו, הוא ישיג אותו בסופו של דבר ויהי מה,אם יהיו מכשולים בדרך הוא יתגבר עליהם, גם אם יקח זמן רב בסופו של דבר הוא ישיג את יעדו ואת מבוקשו. הרעיון הוא בעצם שאם נחשוב טוב יהיה טוב.

מאת: ניצן כהןאימון אישי17/06/121072 צפיות
הייתי בשבת בסופרלנד, עם אשתי ועוד זוג חברים נכנסנו והתחלנו ליהנות, החלטנו לחזור קצת לילדות, למתוח את הגבולות שלנו ואז החלטנו לעלות על המתקן הקרוי "קומבה". קומבה זהו מתקן למעשה שאתה יושב חגור ומאובטח אך כל מה שמחבר בינך לבין המתקן הוא רק בחלק העליון של הכסא, מתקן הנוסע במהירות של 130 קמ"ש מטלטל ומעיף אותך. למעשה אתה מרגיש כמו טייס, הריגוש עצום, פחד והנאה ביחד פשוט מדהים. אבל חברים יקרים שנינו יודעים שלא באמת באתי לספר לכם על איך היה לי בסופרלנד אלה אני רוצה להביא אתכם לנקודה מסוימת שאולי לא שמתם לב אליה בחיי היום יום שלכם.

מאת: ניצן כהןאימון לאיכות חיים09/06/121695 צפיות
האם אתה מוביל או מעדיף שיובילו אותך ולא משנה מהם התוצאות. בכל אחד ואחד מאיתנו מסתתר מנהל מסתתר מפקד, מסתתר אדם שיודע להוביל, אך איך נגלה אותו?, איך אני יודע? תחשוב על זה לרגע, הלא כל אחד ואחד מאיתנו עושה דברים ביום יום, מסדר לו את העבודה, מטלות ומחויבויות כאלה ואחרות וכמובן מבצע אותם ומסמן עליהם ווי (v) . אך למעשה אנחנו לא שמים לב בכלל שברגע זה ניהלנו, זה בא בטבעיות כדרך אגב וחלק מהיום יום שלנו, רובנו אף פעם לא עצרנו לרגע לחשוב בעצם מה לעזאזל עשינו כאן עכשיו, איזה תהליך עברנו.

מאת: ניצן כהןאימון לאיכות חיים25/05/121128 צפיות
במהלך חיינו אנחנו נתקלים בכל מיני מיקרים בהם אנחנו חושבים שאנחנו מבינים את העולם טוב מאוד, מבינים את הסובבים אותנו, ואפילו את אהובינו יותר טוב מהם עצמם, רק התחילו משפט... וכבר אנחנו יודעים את ההמשך שלו ואת כל הסיפור, ממש מדיומים.

מאת: ניצן כהןאימון אישי19/05/121145 צפיות
תת מודע הוא מעין רב חובל קטן אבל חזק שמוביל את ספינת חיינו לאן שהרוח לוקחת אותנו,ספינת חיינו חווה כל מיני סוגי רוחות,חלשות וחזקות רוחות צד, וסופות, רב החובל "תת מודע" יודע להשיט את הספינה בכל מזג האוויר באשר יהיה, הוא ידע להביא את הספינה עם מטענה ליעדה ובבטחה.

מאת: ניצן כהןאימון אישי - כללי16/05/121242 צפיות
בואו נכיר תודה, כי קיבלנו המון היום, ואם לא קיבלנו המון – אז קיבלנו מעט, ואם לא קיבלנו מעט – אז לפחות אנחנו לא חולים, ואם אנחנו חולים – אז לפחות אנחנו בחיים. בואו נכיר תודה. בודהה

מאמרים נוספים בנושא אימון למערכות יחסים

מאת: כרמי אומרואימון למערכות יחסים19/04/205482 צפיות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים24/12/173101 צפיות
שבע דרכים עיקריות להתקרב לאנשים רובן ככולן נשענות על מחקרים

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים03/12/172650 צפיות
איך לחיות את החיים הללו בלי לפגוע באחרים אך גם בלי לפגוע בעצמנו זה אחד האתגרים הגדולים בחיים

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים19/11/172739 צפיות
אם יש לכם יחסים לא טובים עם מישהו במשפחה שלכם, אל תחכו לרגע האחרון. תעבדו על היחסים הללו ותחסכו לכם ולסביבה שלכם שנים של כאב, כעסים ובזבוז אנרגיה אדירה.

מאת: אורלי גולד זנדברגאימון למערכות יחסים22/11/162236 צפיות
את נורא רוצה אהבה, למצוא את האחד שלך ולחיות איתו באושר ועושר.. אך מדוע זה לא קורה? מדוע את עדיין לבד? 6 שלבים ליצירת זוגיות.

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים17/07/161673 צפיות
זוג שהיה במשבר הגיע אלי לאימון וקיבל כלים איך לשפר את היחסים ביניהם. יש גם טיפים לכם הקוראים שתוכלו להתחיל ליישם מיידית.

מאת: רוני הכהןאימון למערכות יחסים11/05/162398 צפיות
לשמור על מערכת היחסים טובה ומתפקדת מצריך ביצוע של פעולות רבות כדי שמערכת היחסים תחזיק מעמד לאורכן של שנים רבות מבלי לחוש כי נמצאים במקום שבו לא רוצים להיות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica