חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על אבחון דידקטי ואבחון פסיכודידקטי

מאת: רונן חזיליקויי למידה06/06/20121033 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זיהוי קשיי למידה

כאשר מתגלים אצל ילד קשיים בלימודים, תחילה נוטים להאשים אותו בעצלות, או בהיותו איטי מעט בקליטה. אך כאשר הקשיים מחמירים, ייתכן שיעלה חשד ללקות למידה או לקושי אחר שמפריע לו בלימודים. לפני שקופצים להשערות, חשוב לערוך לילד בדיקות דם, בדיקות ראיה ובדיקת שמיעה. לעיתים קשיים בלמידה נובעים מהסיבה הפשוטה שהילד אינו שומע היטב מה שמדברים אליו, או אינו רואה מהלוח. חוסר בברזל או בחומרים אחרים בדם עלול לגרום לקשיי ריכוז. לכן בדיקות רפואיות הן הצעד הראשון באבחון קשיי למידה.

אבחון דידקטי למול אבחון פסיכודידקטי

כאשר נשללת בעיה רפואית, והילד עדיין מתקשה, יש לשלוח אותו לאבחון. אבחון דידקטי מתמקד בצדדים הלימודיים והטכניים, ונותן פרופיל לימודי של הילד - בצדדים החזקים שלו והצדדים החלשים, המקומות שבהם הוא מתקשה וכן הלאה. באמצעות אבחון דידקטי ניתן לזהות לקויות למידה כמו דיסקלקוליה, דיסלקציה, דיסגרפיה ואחרות, ולהתאים לילד שיטות קידום שיתאימו לו.

אבחון פסיכודידקטי הוא אבחון מקיף יותר. הוא נערך על ידי פסיכולוג, ומקיף לא רק עניינים טכניים של הלימוד, אלא גם אבחון מלא של מנת משכל ואבחון פסיכולוגי ורגשי. פסיכולוג יוכל לזהות אם יש לילד קושי רגשי המפריע לו להתרכז בלימודים. קושי רגשי יכול להגיע ביחד עם לקות למידה או בלעדיה, אך בכל מקרה הוא משפיע באופן דרסטי על היכולות הלימודיות של התלמיד.

אבחון של מבוגרים

בעבר לא הייתה מודעות לנושא לקויות הלמידה ולאפשרויות הטיפול בהן. ילד שלא הצליח בלימודים קוטלג כחלש או כעצלן, ונשאר כזה. ישנם גם ילדים שעל אף לקויות הלמידה שלהם, מצליחים לעבור בשלום את שנות הלימודים בבית הספר, ועוקפים את הקשיים בדרך זו או אחרת. אך כאשר מגיעים ללימודים גבוהים, כבר קשה יותר להתמודד עם הלקויות. לכן גם מבוגרים יכולים לעבור אבחונים דידקטיים. גם אם הלקות מתגלה בגיל מאוחר, ניתן לטפל בה ולסייע לסטודנט להתגבר על הקשיים ולהמשיך ללמוד. גם קשיי קשב וריכוז ניתן לאבחן בצורה זו. כיוון שקשיים אלה משפיעים בכל תחומי החיים, כדאי לאבחן אותם ולטפל בהם, גם בגיל מבוגר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

GoText כתיבת תוכן - שירותי כתיבת מאמרים מקצועיים, מאמרים שיווקיים ולכל מטרה אחרת במחיר של 25 ש"ח ל300 מילים.
הצטרפו למאות עסקים מרוצים הנהנים משירותי כתיבה  מקצועיים.

שירות ומכירה:   0526955953

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן חזי

מאת: רונן חזיבידור ופנאי - כללי29/09/141212 צפיות
חברת איקיוטק הינה החברה המפתחת והאחראית על אתר אודישנס. אחד מהאתרים המשמעותיים ביותר עבור אומנים מכל התחומים המחפשים להתפתח ולפתח את יכולתם.

מאת: רונן חזיספורט וכושר גופני - כללי29/09/142560 צפיות
ספורטיפ הינו אחד המוצרים המשתלמים ביותר עבור אוהבי משחקי הספורט למיניהם ובפרט עבור אנשים שאוהבים למלא טפסי ווינר ומייחלים ליום בו הם ימלאו טופס נכון ויזכו בפרס.

מאת: רונן חזיחוק ומשפט - כללי17/09/141591 צפיות
פרשת איקיוטק הבהירה היטב כי לא ניתן להתעלם מהתרחבותן המשמעותית של עסקאות אלקטרוניות- עסקאות אשר מתבצעות בין שני שותפים לעסקה שנותנים הסכמתם לעסקה באמצעות כלים אלקטרונים בלי להיפגש בפועל.

מאת: רונן חזיחוק ומשפט - כללי17/09/141332 צפיות
בשנים האחרונות עסקאות, פגישות עסקיות ועוד נערכות באינטרנט. בהתאם, חוזים רבים ואף הסכמים סבוכים נחתמים באמצעות חתימה דיגיטלית. מה עוד אתם יודעים על זה?

מאת: רונן חזיחוק ומשפט - כללי17/09/141229 צפיות
אחריות דיגיטלית משמעה שכל צרכן, ספק או שותף כלשהוא לעסקות דיגיטליות יהיה מודע היטב לתוכן החוזה עליו הוא חתום ולחובות והזכויות שלו בהקשר זה. אחריות דיגיטלית היא ההבנה כי חתימה דיגיטלית, אף כי אינה ניתנת באופן פיזי בפני הצד השני השותף לחוזה, מחייבת בדיוק כמו חתימה על נייר ויש לה תוקף משפטי חד משמעי

מאת: רונן חזיחוק ומשפט - כללי17/09/141328 צפיות
ממותגים, מועדון הלקוחות של חברת איקיוטק בע"מ, מזמין אתכם ליהנות מהנחות גדולות על מותגים מכל התחומים, תחת הניהול המשפטי של עו"ד נועם קוריס.

מאת: רונן חזיחוק ומשפט - כללי17/09/141256 צפיות
ממותגים, מועדון הלקוחות של חברת איקיוטק בע"מ, מזמין אתכם ליהנות מהנחות גדולות על מותגים מכל התחומים, תחת הניהול המשפטי של עו"ד נועם קוריס.

מאמרים נוספים בנושא ליקויי למידה

מאת: vodplaceליקויי למידה22/03/173626 צפיות
על אבחון קשב וריכוז ומה צריך לעשות כשילד מראה סימנים

מאת: vodplaceליקויי למידה26/05/161858 צפיות
סיפור אישי של רווית ע. על הילד ועל אבחון דידקטי

מאת: לירון תמםליקויי למידה27/12/152157 צפיות
מדוע אבחון פסיכודידקטי נחוץ כל כך? מאמר זה מבקש לענות על כל השאלות בנושא, אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא

מאת: Droxitליקויי למידה14/10/152458 צפיות
בישראל, על פי חוק חינוך חובה, נכנס כל ילד למסגרת חינוכית החל מגיל חמש. בתחילה זהו גן - כבר שם נדרש כל ילד לגלות כישורי למידה, התארגנות והסתגלות. בכיתות הנמוכות בבית הספר לומד הילד כי הדרישות ממנו הופכות מורכבות יותר.

מאת: ציפי כץליקויי למידה02/11/143954 צפיות
ללקויות למידה יש השלכות תפקודיות. אולם עיקר התסמינים השליליים נובע דווקא מהשלכות משניות של התופעות, שבסיסן בתסכולים הנובעים מהפער בין ציפיות הסביבה לבין ההתנהגויות של בעלי הלקויות. המאמר מסביר את מהות הפער וגורמיו, ונוגע באפשרויות הטיפול היעיל, שיסייע להתגבר על הקשיים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד.

מאת: אורי כהןליקויי למידה01/09/143522 צפיות
רבים מתלמידי ישראל כמו גם תלמידים בעולם כולו סובלים מקשיי למידה, קשיים שיכולים להופיע ממספר סיבות וביניהם לקויות למידה שונות. בעבר, ילד שלא היה מצליח להדביק את בני כיתתו בחומר הלימוד היה נשאר בצד ללא טיפול מתאים מה שהיה גורם לו להרגיש דחוי, להורדת הביטחון העצמי שלו, מה שהיה יוצר כדור שלג ובסופו של דבר גם בהמשך חייו הוא היה מרגיש שאינו מספיק אנטלגנטי כבני גילו והדימוי העצמי שלו היה נמוך מאוד. היום על ידי אבחון ליקויי למידה ניתן בשלב מוקדם לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה.

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144161 צפיות
אבחון TOVA הוא נכון להיום חלק בלתי נפרד מכל מערך אבחונים הבודקים את לקויות הלמידה, מכיוון שהוא נועד לבדוק האם הנבחן סובל מהפרעות קשב וריכוז והאם טיפול תרופתי יכול לשפר את המצב. הסיבה לכך היא שבלא מעט מקרים נמצא כי אבחון לקויות למידה שאינו מתמקד באספקט הנוירולוגי שבוחן את יכולות הקשב והריכוז, לא תמיד מסוגל להצביע בצורה מדויקת על הסיבה לקשיים בלימודים. למעשה, מבדקי טובה עצמם יכולים בלא מעט מקרים לספק את התשובות לשאלה מה גורם לקשיים בלימודים וזה בתורו יכול לקצר את התהליך וגם להוזיל אותו בצורה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica