חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם אני צריך להוריד מחיר

מאת: דורון עמיתטיפים שיווקיים13/07/2012925 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

היו ימים שבחברה היינו צוחקים איך האמריקאי העשיר עומד בתור הארוך ביותר למסעדה ששם מוכרים ארוחה ב5$ יותר נמוך מהמסעדה שלייד.

לא הבנו איך אנשים כול כך עשירים "מתקמצנים" על 5$ בלבד בעוד אנחנו כאן בישראל רגילים לרמת חיים גבוהה והמשווקים חוגגים עלינו כול דקה.

היו, היו ימי זוהר למשווקים בישראל, ימים של מכירות יפות, ימים של מחירים יפים, ימים של פרוספרטי ועודף ביקוש על ההיצע, ואילו היו הימים הטובים של התעשיה, השירותים,התקשורת,והבנקים.

לימים הגיעו הימים היותר קשים, ריבוי של עסקים, תחרות גוברת והולכת, מיקור חוץ, אינטרנט, רשתות עולמיות הגיעו לשווק בישראל, 350 אלף מטר של שטחי מסחר הוקמו ברחבי המדינה, אי בי החלה שיווק בישראל, העולם הפך להיות גלובלי יותר, וההיצע תפח ברמות אבסורדיות.

כ-יועץ שיווק הבנתי כי שוק כול כך קטן כמו מדינת ישראל לא יכול להתקיים עם כול כך הרבה היצע כפי שמציע השוק זו לא בלבד שהאוכלוסיה לא גדלה פרופורציונלית כפי שגדל ההיצע האדיר.

כ-יועץ אסטרטגי עוד אז הבנתי כי תווצר כאן בועה, כאשר מטבעה בועה מתפוצצת כאשר היא מתנפחת ייתר על המידה.

ואכן ההתפוצצות לא אחרה להגיע, חברות קרסו, רשתות קרסו, עסקים נסגרו, הנדל"ן נפל, הבורסה נסחרת במחזורים נמוכים, היצוא פחת, (כתוצאה מהכלכלה הגלובלית כפי שהזכרתי קודם) המזרח פרח והחליף כול ייצור מקומי, מיקור החוץ הרים ראש ואנשי מחשבים שהרויחו אלפי דולרים הוחלפו באותם אנשים שמרויחים מאות דולרים בהודו, בפקיסטאן, בסרילנקה ובמדינות מתפתחות אחרות.

רוחים של מיליארדים התרסקו, חברות התחילו למחזר הלואות, לא לשלם את אגרות החוב, ולהציג הפסדים דבר שגרם לעליה בגרעון התקציבי של המדינה.

לא היה ניתן למנוע את הגידול הלא מבוקר בכלכלה הקפיטליסתית שלנו או המערבית לה אנו שייכים.

נוסיף לכך את האינטרנט שהפך כול קניה או רכישה לבדיקת מחיר ורק אחר כך משא רכש מקצץ כנפיים למשווקים שישבו בקניונים, במיזוג האויר שללקוח הישראלי היה מאד נעים ומושך לבקר בו אך הדרישה שלו לרכוש את המוצר במחיר כפי שראה באתר באינטרנט שם החנויות הם וירטואליות ללא הוצאות קניון ומיזוג אויר.

והיום כאשר אנחנו בתוך כול הבלאגן הזה אנו יושבים וחושבים בעלי העסקים. מה עושים?

אומנם השיווק לא יצליח להניס את האנשים מההרגלים האנושיים שלהם דהינו חווית הקניות, ביקור בקניון או במול הפתוח. אך מצד שני האינטרנט יקרב אליו את הרוכשים הרבה יותר קרוב וזה בגלל אלמנט המחיר וכנראה הנוחות שתהיה יותר יעילה ברכישה באינטרנט בארץ ובחו"ל.

הווה אומר שלא מספיק ללקוח הישראלי ההיצע המקומי, אלה הוא  יגלוש לעבר ההיצע הגלובלי וללא שום בעיה עם רכישה בכרטיס אשראי ואספקת המוצר עד לביתו הקניה תהיה עבורו יותר מעניננת, לקניון או למרכז הקניות הוא ילך לטייל, לשתות קפה, להסתובב בין חנויות ופחות להוציא את כרטיס האשראי במקומות אלה.

והבניה נמשכת, והמרכזים ממשיכים להבנות, והרשתות מחויבות לשכור שם מקומות בחזקת אתה לא נמצא אתה לא קיים, והלקוחות לא יגדלו הם פשוט יתחלקו ליותר סניפים וחנויות.

אולי במצב הזה כ-יועץ שיווקי הייתי ממליץ לכולם לשבת על הגדר, לא להתפרץ לכול קניון שנפתח, להתרכז בקניונים המובילים אלה שמדורגים כמצליחים ביותר, לצמצם סניפים, בעיקר סניפים לא רוחיים, להקטין הוצאות, להקטין פרסום, לנצל כבר את הקניון שבו תעבורה גדולה של לקוחות לצורך מבצעים, מבצעים, מבצעים. להדגיש מבצעים בחלונות הראווה ולצמצם עד כמה שניתן בהנהלות של הרשתות ולהשתמש יותר במיקור חוץ בארץ ובעולם.

כ-יועץ שיווק אני לא צופה שינויים דרמטיים במפת השיווק של העסקים בישראל או ברשתות המזון שבישראל, אני רק חושב שהמלחמות שהם מייצרות בתקשורת בתחום יחסי הציבור הם טובים להם לעסקים אבל בפרסום יזום הם גרועים להם מאד.

נכון עלויות הפרסום היום נמוכות ביותר, כול רשת מפרסמת עלות הפרסום שלה אף פעם לא לפי מדד יפעת אלה 60 עד 70% מתחת לזה, ונכון שזה די מפתה לפרסם כאשר המחירים למטה. אבל זו עדיין הוצאה ולדעתי עלות תועלת לא כדאית בפרט שסניפי הרשתות יושבות במקומות מרכזיים שגם ככה מרכזים אליהם לקוחות.

כמי שנותן ייעוץ עסקי אין עצה חד משמעית איך וכיצד לפרסם עם בכלל, אולי ישיבה על הגדר עכשיו עדיפה, ופעילות ברשת האינטרנט ברוכה יותר מכול קמפיין יקר כזה או אחר

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורון עמית יועץ שיווק..

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורון עמית

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית08/06/141464 צפיות
האם אפשר לפתוח עסק בלי כסף? אולי? מה שבטוח שעסק הנפתח ללא הון עצמי של היזם או הבעלים לא יכול להחזיק לאורך זמן, עסקים לא שורדים בגלל שלא מתכננים אותם נכון והרצון לפתוח את העסק גובר על ההגיון לעשות את העסק בבטחון המקסימלי שלו.

מאת: דורון עמיתהלוואות20/05/141171 צפיות
הבנקים בישראל שינו מגמה, היום הם תומכים ב לתת אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, האמת שההחלטה והמדיניות נכונה, הסיכון בפיזור אשראי לעסקים קטנים ובינוניים הוא נמוך שלא כמו בתאגידים הגדולים, היכן נכנסת הסוכנות היהודית לכול הסיפור הזה

מאת: דורון עמיתשיווק20/04/143305 צפיות
איך צריך לעשות שיווק לעסקים קטנים, האם שיווק בעסקים קטנים ובינוניים דומים לשיווק בעסקים וחברות גדולות

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית14/04/141128 צפיות
עולם העבודה משנה כוון, הרבה מאד שכירים חייבים לקחת מגמה זאת ברצינות ולא להשען על התאוריה של שכיר, קבוע, בטוח וכ"ד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי11/04/141151 צפיות
חשיבות העובד בעסק או בארגון אין לה אח ורע, השאלה כיצד אנו מקשרים בין הצורך והיכולת האנושית לבין הטרדות המרובות הפוקדות כול עובד ועובד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי04/04/141062 צפיות
אם כמנהלים או בעלי עסקים נצליח לדעת להתמודד מול גחמות העובדים אזי נוכל ליצור סביבת עבודה נכונה אשר לשמה הוקמה החברה או העסק.

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי03/04/141171 צפיות
למעשה, לא צריך לפתוח עסק, להשקיע, לעבור את כול התלאות היום יומיות, מספיק להיות עובד ציבור או לעבוד בחברה ציבורית

מאמרים נוספים בנושא טיפים שיווקיים

מאת: צח סחרטיפים שיווקיים29/07/192946 צפיות
היום אני רוצה לספר לכם על שירות שכולנו כבר נחשפנו אליו, אבל הדהים אותי בגלל רמת ההיענות וההנעה לפעולה (אני מניח שזה מה שחשוב לנו בסופו של דבר), השירות הוא שיווק באמצעות SMS! כן, קראתם נכון, לשיווק באמצעות SMS יתרונות רבים, הראשון שבהם – המהירות. למעשה, כשאנו שולחים ללקוחות שלנו מידע, חשוב לנו שהם יקבלו אותו בהקדם, שהם יקראו אותו והכי חשוב, שהמידע שלנו יניע אותם לפעולה!

מאת: Daniel.Bטיפים שיווקיים28/09/175556 צפיות
הפקת סרט תדמית מתבצעת כחלק מאסטרטגיה שיווקית או ניהולית של חברות ועסקים, שבשלב מסוים רוצים להציג את ערכי החברה בסרטון תדמית מופק היטב. קיים מגוון גדול של סוגי סרטונים, ביניהם סרטון תדמית לעסק, סרט שיווקי, סרטי הדרכה, סרטי תדמית לתערוכות ועוד.

מאת: הדסהטיפים שיווקיים27/08/176083 צפיות
לאחרונה אנו זוכים להיות נוכחים למצב בו הטכנולוגיה מתפשטת ברחבי העולם ותופסת מקום נכבד בחיי היום יום שלנו. בעזרת אינטרנט ניתן להגיע לכל אינפורמציה אפשרית ולקבל מידע על כל דבר בעולם בזמן המינימלי ביותר. עסקים רבים רואים בכך הזדמנות מעולה לקדם ולשווק את השירותים שלהם. ישנם אופציות רבות ומגוונות לקידום באינטרנט ובמנוע החיפוש גוגל בפרט אך במאמר זה נתמקד בשיטות קידום הכי פופולריות שיש כרגע בשוק והן: קידום אורגני ( SEO ) וקידום ממומן ( PPC ).

מאת: ישראל רף טיפים שיווקיים01/08/176267 צפיות
אילו מתנות לראש השנה כדאי לקנות לעובדים והלקוחות? בחירת המתנות היא לא דבר קל, תנו לנו לעזור לכם – מה דעתכם על עציצים ממותגים עם מסר אישי שלכם ממותג בעציצים, מדובר במתנה יוצאת דופן שתלווה את העובדים והלקוחות לאורך השנה, תיכנס לתודעה שלהם ביומיום, עם חוויה ירוקה וצומחת בעציץ עם הרבה ערך ורגש.

איך לא לרצות למכור, איזון רגשי בתהליך מכירה, פחד מכישלון בתהליך מכירה, איך לרצות למכור, מוטיבציה לאיש מכירות, מפחד לא למכור, פסיכותרפיה הוליסטית, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: וכאן יתבאר, מהו האיזון הרגשי, שאותו צריך איש מכירות בתהליך של מכירה? ומהן שתי המחשבות המנוגדות שסותרות אחת את השנייה, שאיש המכירות צריך לחשוב את שתי המחשבות האלו בו זמנית, באיזון מסוים, כדי להצליח בתהליך המכירה? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי בתהליך מכירה יש שתי מחשבות מנוגדות וסותרות אחת את השנייה. שכל אחת מהן ...

מאת: מאה הימיםטיפים שיווקיים09/03/152470 צפיות
בניית אסטרטגיה שיווקית היא תכנון של גישה שיווקית ארוכת טווח, שנועדה להשיג את המטרות השיווקיות של העסק. חלק חשוב של בניית אסטרטגיה שיווקית יעילה הוא איסוף מידע. יש לאסוף מידע על העסק, דרכי השיווק שלו, יתרונותיו וחסרונותיו, על הלקוחות, על המתחרים, ועל תדמית המותג. עם מידע זה ניתן להתחיל בניית אסטרטגיה שיווקית חכמה, שאינה מפזרת משאבים מיותרים, ומכוונת את ההשקעה לאפיקים נושאי פרי. השלב הבא של בניית אסטרטגיה שיווקית חכמה הוא תכנון מפורט של הכלים השיווקיים הנכונים לעסק ויישומם בפועל

שאלה: כיצד ניתן להבטיח את האימפקט הגבוה ביותר על השקעה עבור מאמצי קידום המכירות שלי? תשובה: אסטרטגיית קידום מכירות מורכבת מפיתוח ושילוב ייחודי של חמישה מרכיבים עיקריים:  פרסום.  יחסי ציבור.  קידום מכירות.  שיווק ישיר.  מכירה אישית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica