חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משחקי חשיבה לילדים – ללמוד לחשוב חכם

מאת: daronetחינוך ילדים30/07/20121609 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

משחק ומשחקים הם הדרך הטבעית בה לומדים ילדים (כמו גם גוריהן של חיות אחרות בטבע), מיומנויות ויכולות פונקציונאליות כמו תפקוד במרחב, תקשורת חברתית וחשיבה מורכבת. משחקי חשיבה לילדים הם חלק בלתי נפרד ממשחקי הילדות בעולם המודרני ומטרת המשחק והשימוש בהם היא אכן גריית יכולת החשיבה והפעלה קוגניטיבית שמטרתה רכישת ידע וידיעה בתחומים שונים. גם אם בכל פעולה או משחק חברתי שאנו מבצעים או משתתפים משולבת חשיבה, חשוב להדגיש כי משחקי חשיבה לילדים הם קטגוריה נפרדת ובעלת מאפיינים קבועים של השמת אתגר מחשבתי בבסיס המשחק, בניגוד, לדוגמא, למשחקים שמטרתם הקניית זריזות ידיים או יכולות לשוניות.

סוגים שונים של משחקי חשיבה

בשוק ישנו שפע של משחקי חשיבה שולחניים. להלן כמה דוגמאות לקטגוריות בולטות של משחקים כאלה:

• משחקי חשיבה לילדים המבוססים על חידות: מתרגלים הסקת מסקנות ויכולת דליית מידע מתוך רמזים שונים וחיבורה לכלל תמונה אחת.

• משחקים המעודדים חידוד תפיסה ויזואלית: פאזלים תלת-מימדיים שונים הדורשים הנחה וסידור משתנים של החלקים במטרה ליצירת תמונה או חפץ כלשהו. מתרגלים כישורי תפיסה מרחבית וגיאומטרית, יצירתיות וזיכרון על-סמך חוש הראייה.

• התנסויות בתחומים מדעיים שונים: בין השאר משחקים המבוססים על ניסיון ליצירת מודלים גיאומטריים המבטיחים עיסוק ישיר ועקיף בחוקים הפיזיקליים של העולם, או בניית מודלים ארכיטקטוניים המאפשרים את הכרתן והבנתן של פרספקטיבות שונות ושל חוקי ותכונות התל-מימד.

איפה מומלץ לרכוש משחקי חשיבה לילדים?

משחקי חשיבה לילדים כדאי לקנות מחברות מתמחות בתחום ! כאלה שבוחרות בקפידה את המוצרים שהן משווקות, באופן שמבטיח כי רק משחקים שאכן מממשים את ההבטחה "לפתח חשיבה" יימכרו תחת קטגוריה זו. הדרך הקלה ביותר ללא ספק לרכישה היום היא דרך רשת האינטרנט. חנויות מקוונות של חברות גדולות המתמחות בציוד משחקים ויצירה לילדים, יכילו בין השאר גם קטלוג משחקי ילדים גדול ובו תוכלו להתרשם מהיצע גדול של משחקי חשיבה. זכרו לברר לעצמכם מראש מהו הדגש שאתם מבקשים להתמקד בו – כלומר איזה סוג חשיבה לפתח ונסו למצוא בעזרת הקטלוג או אנשי שירות הלקוחות של החברה את המשחק המתאים ביותר לפי גיל הילד ורצונותיכם כפי שהוגדרו על-ידיכם.


 



תגיות המאמר: משחקי חשיבה לילדים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דרונט חברת בניית אתרים מאז 1999 כאשר בתקופה זו הקימה אתרים רבים עבור לקוחות בגדלים שונים החל מחברות קטנות ועד לחברות בינלאומיות, כולל מוסדות וארגונים מובילים בישראל.

בנוסף לשרותי בניית אתרים, מציעה החברה שרותי קידום אתרים במנועי חיפוש מובילים בעולם.

ניסיון עשיר בתחום ומתודולוגיה שנבחנה לאורך שנים, עושה את ההבדל ומשפרת מעמדיהם של אתרים בתוצאות חיפוש.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת daronet

מאת: daronetייעוץ משפטי26/05/144635 צפיות
זכויות רפואיות הוא מונח שאנו נוטים לשמוע פעמים רבות, אולם לא תמיד ולא כולם באמת מבינים במה מדובר. רבים מניחים כי מדובר במצב שבו רק אנשים החולים בסוג מסוים של מחלות יכולים ליהנות מתנאים כאלה ואחרים המגיעים להם על פי חוק, אולם לא כך הוא הדבר, אלא מדובר בפיצוי כספי חד פעמי ביחד עם פיצויים ארוכי טווח וקבועים שמגיעים למי שנפצעים, נפגעים או חולים במסגרות חייהם השונות.

מאת: daronetאופניים25/02/148755 צפיות
כל מי שהתנסה פעם ברכיבה על אופני הרים מקצועיות יודע כי ההבדל בינן לבין אופניים רגילות הוא הבדל של שמיים וארץ. נכון שלפדל על הכביש זה לגמרי לא רע, אבל אין כמו רכיבת שטח מלאת אדרנלין בטבע.

מאת: daronetניקיון20/02/141206 צפיות
אנו רגילים כי הזרמת מים בברז, הדחת המים בניאגרה או כל פעולה אחרת של זרימת מים לצנרת הביוב מסתיימת בהעברתם החופשית אל מערכת הביוב הראשית והרחק מהמבנה. משאבות ביוב נכנסות לתמונה כאשר אין כך הדבר וקיים החשש הגדול, אשר לעיתים מתממש, של הצפה.

מאת: daronetבניין ואחזקה - כללי31/12/131563 צפיות
למרות שרובנו סבורים כי קבלת טופס 4 מהווה את הפרוצדורה האחרונה בטרם אכלוס המבנה, הרי שע"פ ההנחיות מדובר בתהליך "מתגלגל" אשר אליו יש להתכונן בהתאם ובאופן מסודר לאורך כל שלבי הבנייה. להלן השלבים השונים שיש לעבור בטרם מקבלים טופס 4 חתום ומאושר.

מאת: daronetהורות27/11/131332 צפיות
כל הורה מכיר את תחושת החוסר אונים אשר אנו חשים בכל הקשור לתינוק הקטן שלנו. התינוק שלנו יתחיל לדבר ולחוות דעה רק בעוד שנים אחדות וכרגע אין לנו שום דרך לדעת באופן חד משמעי מה הוא צריך באמת.

מאת: daronetניקיון24/11/131262 צפיות
פינוי אשפה בידי חברות המתמחות בכך ניתן לביצוע גם עבור מבני מגורים (אשפה ביתית) כגיבוי לשירותי העיריות, כנ"ל לגבי אירועים המופקים מתחת לכיפת השמיים ולמעשה, בכל מצב בו נוצרת פסולת גדולה ונפחית.

מאת: daronetבניין ואחזקה - כללי14/11/131405 צפיות
אחד הדברים השימושיים ביותר בעבודת הגינון הוא המפוח. מפוחים משמשים גננים, עיריות ומתחזקים של גנים בוטניים בתור מכשיר אולטימטיבי אשר עוזר לפנות פסולת גזם ועלים נושרים מהדרכים ו/או לשאוב את הפסולת ולצמצם את נפחה בצורה משמעותית

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196339 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196300 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1915980 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196325 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196228 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1915743 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193838 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica