חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רשלנות רפואית בניתוח לקיצור קיבה

רשלנות רפואית בניתוח לקיצור קיבה!

עו"ד, ויוי חביבה ארגמן- מומחית לנזיקין

מקרה בו עבר התובע/הנפגע ניתוח לקיצור קיבה בבית חולים, לאחר הניתוח התגלתה דליפה ובשל כך עבר ניתוח נוסף.

כתוצאה מהניתוחים התגלו אצל הנפגע/התובע בעיות רבות ובין היתר, הפרעות בעיכול, קושי באכילת מזון מוצק ונזק נפשי.

הנפגע/הניזוק הגיש תביעת רשלנות רפואית  כנגד הרופא וכנגד בית החולים בו נותח.

בית המשפט בודק בין היתר, את פרטי הרשלנות ואת הקשר הסיבתי בין הניתוחים לבין הנזקים שנגרמו לתובע/הניזוק.

אחת השאלות אשר נבדקות בבית המשפט האם נתן הניזוק/הנפגע הסכמה מודעת לניתוח והאם הוסברו לו באופן הראוי פרטי הניתוח והשלכותיו?

היות ומדובר בניתוח אלקטיבי, על בית החולים ובכללם הרופא המנתח ליתן הסברים מפורטים אודות הניתוח.

במקרה זה הניזוק טעון כי אילו היו מסבירים לו על הניתוח המדובר והשלכותיו, אין ספק שלא היה עובר את הניתוח..

כאמור, בתביעות רשלנות רפואית בניתוח נבחנת, בין היתר, שאלת "ההסכמה המודעת" של הנפגע. בית המשפט בוחן את השאלה האם הוסברו לנפגע מלוא הסיכונים, הסיכויים ואופציות טיפול חלופיות, מהות הפעולה הננקטת, ניסיונו והכשרתו של המנתח.

רשלנות רפואית בניתוחים כירורגיים הינו תחום גדול ומגוון הכולל בתוכו ניתוחים שונים ומגוונים הכוללים , בין היתר, רשלנות בניתוחים פלסטיים:

·         ניתוח להגדלת שדיים, הקטנת שדיים, מתיחת פנים, שאיבת שומן, עיבוי שפתיים, ניתוחי אף וניתוחי אוזניים, פילינג לפנים באמצעות לייזר ועוד...

ישנם ניתוחים רבים בתחום הכירורגיה שהם נחוצים ודחופים ועל אף דחיפותם, מוטלת על הרופא חובת גילוי והסברים לפני מתן הטיפול לו זקוק החולה.

יש שיגידו כי  ניתוחים וטיפולים שאינם דחופים כגון ניתוחים פלסטיים כמו, הגדלת חזה או הקטנתו וכו' אינם חיוניים ומשכך חובת הגילוי וההסברים המוטלת על הרופא הינה גבוהה במיוחד.

מקרה בו נפסק בבית משפט בערעור: ע"א 6153/97 שטנדל נגד שדה , פד"י נ"ו (4) 746 בע"מ 768:

"גם אני סבורה שככל שהניתוח פחות דחוף כך נקפיד יותר עם הרופא המנתח ונדרוש ממנו מתן מלוא המידע לרבות אזהרה בעניין סיבוכים אפשריים, גם אם נדירים הם. כן נדרוש ממנו להציע למטופל אלטרנטיבות לניתוח... 

ההסבר הנדרש לקבלת הסכמה מדעת לניתוח אלקטיבי – שאף בלעדיו ניתן לנהל אורח חיים רגיל – נכלל ברף העליון של חובת הגילוי, הוא כולל בנוסף לסיכויי ההצלחה, גם מתן אזהרה מפני הסיבוכים האפשריים, זאת גם אם סיבוכים אלו נדירים ..."

אין המנתח הפלסטי או המנתח בתחום אחר יוצא ידי חובתו ע"י  החתמת המטופלת/המטופל על טופס הסכמה וזה שיש טופס הסכמה חתום ע"י המטופלת בתיקה הרפואי אינו מעיד ואינו מהווה ראיה לכך כי המטופלת נתנה הסכמתה והיא מודעת לסיכונים האפשריים. על הרופא או הרופא המנתח להסביר וליתן למטופלת מלוא המידע המפורט בטופס ההסכמה.

[טופס הסכמה הינו טופס בו המטופלת חותמת עליו שהיא מסכימה לעבור את הניתוח הנדרש ומפורטים בו כל הסיכונים, הסיבוכים אפילו הנדירים ביותר העלולים לקרות כתוצאה מהניתוח]

המבחן הוא, נקבע בפסיקה, איננו טכני אלא מהותי!

לא יינתן טיפול רפואי לחולה, אלא אם כן נתן לכך את הסכמתו. הסכמה זאת חייבת להיות הסכמה מדעת", היינו רק לאחר שניתנו לחולה כל הפרטים הקשורים באבחנה, המהלך הצפוי של המחלה, מהות הטיפול הרפואי המוצע, סיכויי הצלחת הטיפול, הסיכונים בטיפול, ובכלל זה כאבים ואי נוחות. הסיכויים והסיכונים בטיפולים רפואיים חלופיים, או העדר של טיפול.
 
המידע חייב להימסר לחולה בשלב מוקדם ככל האפשר של הטיפול הרפואי ובאופן שיאפשר לו להבינו, כדי שהסכמתו לטיפול הרפואי תיעשה "מדעת" ומרצון חפשי. הרופא או הצוות הרפואי הם החייבים למסור לחולה את המידע הדרוש.
 
ההסכמה לטיפול רפואי יכולה להיות בכתב, בעל פה או בדרך של התנהגות המביעה הסכמה. 

 


משרדנו מייצג תביעות רבות  של רשלנות רפואית בניתוחים כירורגיים/פלסטיים עם תוצאות מאוד קשות. בין היתר, הגדלת חזה, הקטנת חזה, ניתוח אסטטי באף ניתוחי פנים שונים וכו'

ויוי חביבה ארגמן,עו"ד

נזקי גוף ותאונות

אבן גבירול 45, תל-אביב

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ויוי-חביבה ארגמן, משרד עורכי דין

רחוב אבן גבירול 45, תל-אביב

טלפון: 03-6966418 פקס – 1533-6966418

 נייד 0522-764888

vivi.argaman@bezeqint.net

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ויוי חביבה ארגמן,עו"ד

מאת: ויוי חביבה ארגמן,עו"דנזיקין24/08/124909 צפיות
הקשר בין מחלת הפבירומיאלגיה לבין תאונת דרכים הוכח כבר על ידי מספר תביעות שהוגשו לבתי משפט בארץ. מחלת הפיברומיאלגיה מאופניית על ידי תסמינים רבים ובין היתר, עייפות, כאבי מפרקים, כאבים מפושטים ברוב חלקי הגוף, קשיים בעשיית פעולות פשוטות, נדודי שינה ועוד.. מומחים רבים בתחום הריאומטולוגי קבעו כי קיים קשר סיבתי ברור בין פגיעה בתאונת דרכים לבין התפרצות מחלת הפיברומיאלגיה.

מאת: ויוי חביבה ארגמן,עו"דנזיקין22/05/121620 צפיות
נפלתם! נחבלתם! כתוצאה של מפגע באזור ציבורי שנמצא באחריותה של עירייה? ייתכן שאתם זכאים לפיצויים של אלפי שקלים. לא צריך להיות נכה כדי לקבל פיצוי כספי נכבד. גם נפילה בשל מדרכה שבורה ו/או תאורה לקויה ברחוב היא עילת תביעה.

מאת: ויוי חביבה ארגמן,עו"דרשלנות רפואית22/05/12977 צפיות
קיבלתם טיפול רפואי ע"י רופא ואתם חושבים שהוא התרשל בביצועו?! אתם חושבים שעקב הטיפול שקיבלתם, הרופא התרשל וגרם לכם לנזקים ?! אתם חושבים שהנזק נגרם עקב וכתוצאה מהטיפול הרפואי?! אם כל התשובות הנ"ל חיוביות, אז אתם זכאים לפיצויים בגין אותה התרשלות.

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172224 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161709 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161741 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161755 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152775 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152045 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152033 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica