חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הקשר בין מחלת הפיברומיאלגיה לתאונת דרכים

הקשר בין מחלת הפיברומיאלגיה לתאונת דרכים!

עו"ד ויוי חביבה ארגמן

הקשר בין מחלת הפיברומיאלגיה תואר בהרחבה ע"י פרופ' מהארץ וע"י אחרים בחו"ל, הקשר הזה הוכר בשנים האחרונות ע"י בית המשפט המחוזי בירושלים בת.א. 7096/05 (מרים אופנהיימר נ' זולפה מחסני מזון ואח') ורק לאחרונה ע"י בית המשפט העליון באותו תיק.

עיקר התסמינים של מחלת הפיברומיאלגיה הם, עייפות, כאבים  מפושטים ברוב חלקי הגוף, כאבי מפרקים, קשיים בעשיית פעולות ולו הפשוטות ביותר, הפרעות שינה, עיקצוץ ,נימול ועוד.

במאמרים רבים אשר פורסמו בעשור האחרון, מומחים רבים בתחום הריאומטולוגיה קבעו כי קיים קשר סיבתי ברור בין פגיעה בתאונת דרכים לבין מחלת הפיברומיאלגיה.

ריאומטולוג הינו רופא מומחה לבעיות מפרקים ולמחלות אוטואימוניות].]

נפגעי תאונות דרכים אשר נפגעים בחבלה במנגנון "צליפת שוט" – חבלה בה הנפגע נזרק קדימה ואחורה, סובלים מכאב מפושט ולא ברור, כאבים מפושטים במפרקים, כאב אשר בתחילת דרכם הרפואית אינם יודעים להסביר בבירור לרופא המשפחה מה הם חשים ולא פעם זה נגמר בטיפול ע"י נטילת משככי  כאבים בלבד, ללא המשך טיפולי ראוי!

כאמור, לאחר מחקרים רבים ומאמרים שפורסמו ע"י מומחים לריאומטולוגיה נמצא קשר ישיר וברור בין מחלת הפיברומיאלגיה לפגיעת גוף כתוצאה מתאונת דרכים.

מקרה בו אדם עבר תאונת דרכים וחלה במחלה מפרקית, הנפגע הגיש תביעה לבית המשפט ובחוות הדעת קבע המומחה לריאומטולוגיה , כי ניתן לבסס קשר סיבתי בין מחלת הפיברומיאלגיה לבין הטראומה אף אם מדובר בקשר סיבתי אסוציאטיבי בלבד.

כאמור, להתפרצות מחלת הפיברומיאלגיה, גורמים רבים, ביחד או בנפרד, אשר יכולים לגרום להתפרצות המחלה. לדוגמא, מספר גורמי דחק - כמו מחלה, טראומה פיזית/ נפשית או שינויים הורמונליים יכולים להוביל לכאב מפושט. טראומה פיזית כמו תאונת דרכים יכולה להוביל למחלה.

משרדנו מייצג תביעה כנגד חברת ביטוח תביעה בה בחורה נפגעה ברוב חלקי גופה כתוצאה מתאונת דרכים בה היתה מעורבת.

דיי מהר לאחר התאונה, קרי לאחר 4 חודשים מיום התאונה, הופיעו לתובעת כאבי מפרקים, בעיקר בברכיים ובידיים. והיא טופלה ע"י מספר מומחים שונים.

הכאבים במפרקים גברו והיא הופנתה לטיפול ע"י רופא ריאומטולוג, אשר איבחן מיד כי התובעת סובלת ממחלת הפיברומיאלגיה, לתובעת נגרמו נזקים רבים הן נפשיים והן פיזיים ואף התקשתה לשוב לעבודתה שדרשה מאמץ רב ולימים אף הפסיקה לעבוד.

 

כאמור, בעקבות המקרה, הוגשה תביעה לבית המשפט ובית המשפט מינה מומחה רפואי בתחום הריאומטולוגיה וזה בדק את התובעת וקבע חד משמעית כי התובעת סובלת ממחלת הפיברומיאלגיה.

 

המומחה קבע כי עקב וכתוצאה מהתאונה שעברה התובעת הינה סובלת מהמחלה, וכי תסמונת הפיברומיאלגיה מאופניית ע"י כאבים כרוניים מפושטים מהם סובלת התובעת, כאבים במפרקים ובשרירים, עם הפרעות עייפות ושינה, ועם המצאות של נקודות רגישות כואבות בפיזור סימטרי ומפושט בגוף.

יצויין, כי  שכיחות התסמונת היא כ 2%-3% מכלל האוכלוסיה, ו 95% מהלוקים בתסמונת היום הן נשים.

הקשר בין חבלות (דוגמת צליפת שוט) להופעת הפיברומיאלגיה, מוכר היטב בספרות הרפואית – כולל בספרי הלימוד מובילים בעולם.

 

עוד קבע המומחה במקרה של הנפגעת, כי יש לקשור את תסמונת הפיברומיאלגיה לחבלות אותן עברה התובעת בתאונת הדרכים נשוא התביעה ואף העריך את נכותה בשיעור של 20% נכות צמיתה, נכות המקנה לתובעת זכות לפיצויים מחברת הביטוח.

 

ויוי חביבה ארגמן,עו"ד

נזקי גוף ותאונות

אבן גבירול 45, ת"א

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ויוי-חביבה ארגמן, משרד עורכי דין

רחוב אבן גבירול 45, תל-אביב

טלפון: 03-6966418 פקס – 1533-6966418

 נייד 0522-764888

vivi.argaman@bezeqint.net

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ויוי חביבה ארגמן,עו"ד

מאת: ויוי חביבה ארגמן,עו"דרשלנות רפואית03/08/121061 צפיות
מקרה בו עבר נפגע ניתוח לקיצור קיבה, לאחר הניתוח התגלתה דליפה. לאחר הניתוח עבר הנפגע ניתוח נוסף. כתוצאה מהניתוחים התגלו אצל הנפגע בעיות רבות ובין היתר, הפרעות במערכת העיכול, בעיות אכילה ועוד... הנפגע הגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הרופא ובית החולים. בית המשפט בודק בין היתר, את פרטי הרשלנות ואת הקשר הסיבתי בין הניתוחים לנזקים הנטענים. אחת השאלות הנבדקות, היא האם הניזוק/הנפגע נתן הסכמתו לניתוח והאם הוסברו לו כל השלכות הניתוח.

מאת: ויוי חביבה ארגמן,עו"דנזיקין22/05/121620 צפיות
נפלתם! נחבלתם! כתוצאה של מפגע באזור ציבורי שנמצא באחריותה של עירייה? ייתכן שאתם זכאים לפיצויים של אלפי שקלים. לא צריך להיות נכה כדי לקבל פיצוי כספי נכבד. גם נפילה בשל מדרכה שבורה ו/או תאורה לקויה ברחוב היא עילת תביעה.

מאת: ויוי חביבה ארגמן,עו"דרשלנות רפואית22/05/12977 צפיות
קיבלתם טיפול רפואי ע"י רופא ואתם חושבים שהוא התרשל בביצועו?! אתם חושבים שעקב הטיפול שקיבלתם, הרופא התרשל וגרם לכם לנזקים ?! אתם חושבים שהנזק נגרם עקב וכתוצאה מהטיפול הרפואי?! אם כל התשובות הנ"ל חיוביות, אז אתם זכאים לפיצויים בגין אותה התרשלות.

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/192394 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192480 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192480 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192579 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192321 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193117 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182210 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica